یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مراسم دهمین سالروز انتشار پایگاه خبری یافته در کنار کودکان کار شهرستان خرم آباد برگزار شد.
به گزارش یافته، مراسم دهمین سالروز انتشار پایگاه خبری یافته در کنار کودکان کار و با حضور مظفر افشار پدر بلوط ایران مسوولین و همكاران پایگاه خبری یافته و سازمان مردم‌نهاد و مؤسسه آواخت (حامی کودکان کار)، در محل این انجمن برگزار گردید.
عبدالرضا قاسمی مدیر مسوول پایگاه خبری یافته و مظفر افشار پدر بلوط ایران ضمن قدردانی از زحمات کارکنان مؤسسه آواخت خرم آباد، در جمع کودکان کار این مؤسسه حاضر شدند و به مناسبت دهمین سالروز انتشار پایگاه خبری یافته از طرف شورای نویسندگان یافته، هدایایی نقدی، البسه ورزشی و بنر انگیزشی با عکس " پیروز" یوز پلنگ ایرانی با عنوان "ما پیروزیم" به کودکان کار این مؤسسه اهدا شد.
 
ارتقا عزت نفس و‌امید به زندگی
مدیر سازمان مردم‌نهاد و مؤسسه آواخت خرم آباد در جریان این بازدید اظهار داشت: این مؤسسه در حال حاضر تنها مؤسسه تخصص کودکان کار استان است که اسم مؤسسه از یک اصطلاح اصیل بومی گرفته شده به نام آواخت به معنی «آهی که از سر فکر کردن به آرزو کشیده میشه » یا معنی دیگرش آرزو‌های گفته نشده است.
آرش عزیزی ادامه داد: آواخت برای کودکان کار به دنبال ارتقا عزت نفس و‌ امید به زندگی است.
وی ادامه داد: ۱۵۰ کودک رسما و ۵۰ نفر دیگر نیز در نوبت تشکیل پرونده هستند.
عزیزی ادامه داد: خدمات مؤسسه در راستای توانمندسازی کودک و خانواده‌ها شامل آموزش و بازگشت به تحصیل، حرفه‌آموزی تجربی با کمک اساتید فنی سطح شهر، خدمات بهداشت، درمان و ارجاع، ایجاد اشتغال برای مادران کودکان کار با لغو کار بچه‌ها... خدمات مددکاری و پیگیری‌های قضایی و و پیگیری‌های اداری و فرهنگی... استعدادیابی ورزشی و علمی است.

وی موفقیت‌های کسب شده را به شرح زیر برشمرد:
لغو کار هفتاد کودک در دوسال نیم
آموزش و حرفه‌آموزی پنجاه کودک
عضویت سه کودک در تیم ملی هندبال و هاکی و ده عنوان قهرمانی مختلف
آموزش ۲۰۰ خانواده در راستای مهارت زندگی
خدمات روزانه روانشناسی
شناسایی بیش از ۹۰ درصد کودکان و تشکیل پرونده
ترک اعتیاد ده کودک
ایجاد اولین اتاق بازی رایگان کودکان کار
ایجاد سینمای کوچک برای کودکان کار
ایجاد اشتغال برای بیست مادر کودک کار
ایحاد دو کارگاه تولید بذای مادران
بازگشت به تحصیل نوزده کودک
شایان ذکر است این مرکز در محله‌ی «کوی جهادگران»، قرار دارد. 
 
 


 
دهمین سال انتشار و چند نكته در خصوص ادامه فعالیت‌ پایگاه خبری یافته
۱- به نمایندگی از شورای نویسندگان یافته به مصداق حدیث "من علّمنی حرفاً فقد صیّرنی عبداً" که حضرت علی(ع) فرمود: هر کس به من کلمه‌ای بیاموزد مرا "بنده" خود کرده؛ وظیفه خود می‌دانم مراتب سپاس و قدرشناسی خود را از آقای "رضا جایدری" بانی و مؤسس این پایگاه خبری اعلام نمایم. آقای جایدری در آبان ۱۳۹۱ با بهره‌گیری از کوه "یافته" نمادی از طبیعت لرستان، نام زیبای یافته را برای این پایگاه خبری انتخاب و به عنوان اولین پایگاه خبری رسمی در استان لرستان و سومین پایگاه خبری کشور به ثبت رسانده و مجوز فعالیت را اخذ کند. آقای جایدری تا اسفند سال ۱۳۹۴ مسوولیت این رسانه را به عهده داشت و از ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ تا کنون اداره این رسانه بر عهده اینجانب " عبدالرضا قاسمی " است و در حال حاضر به عنوان مدیر مسوول و صاحب امتیاز در خدمت مخاطبان هستم.

۲- از بدو شروع به کار یافته تا کنون تلاش شده که اصول اخلاقی حرفه‌ی خبرنگاری همواره رعایت شود و در طول ۱۰ سال فعالیت، در حد توان ثابت کرده که دغدغه‌اش رفع مشکلات مردم، کمک به توسعه لرستان و هم‌افزایی بیش‌تر برای نیل به این اهداف بوده و بدون وابستگی جناحی، سیاسی و اداری گام در این راه گذاشته است. هر چند به دلیل پاره‌ای محدودیت‌ها (خواسته‌های بعضا نامعقول)، گاهی ناچار شده‌ایم خلاف میل‌مان عمل كنیم.
جایگاه فعلی این پایگاه خبری که تلاش داشته تا "رسانه‌ای برای همه " باشد، جز با تلاش و همت نویسندگان و اتکای به دل‌گرمی خوانندگانش نبوده و توانسته بدون کمک مالی به این مهم دست یابد، لذا با علم به این موضوع که ادامه فعالیت با هدف ارتقا سطح فعالیت رسانه‌ای در چنین شرایطی کاری (محرومیت استان لرستان از وجود صنایع خصوصی، آشفته‌بازار رسانه‌ای و بی‌توجهی و بی‌برنامگی در این زمینه)، سخت و دشوار است، قصد دارد فعالیت خود را اصلاح و بهیود بخشیده و در کنار یادداشتها، مقالات، مصاحبه و گزارش‌های اجتماعی/ فرهنگی و... تنها به اخبار ادارات و اشخاصی بپردازد که بر اساس استاندارد‌های این حوزه ارزش خبری داشته و منبعد از انتشار اخبار کم اهمیت به خصوص اخبار ادارات و دستگاه‌های کم کار خودداری نماید.
 
۳- این رسانه با هیچ نهاد و مدیری دشمنی ندارد هر چند مطالبه گری، دوستی و رفاقتها مانع انتشار نقد نخواهد شد. این پایگاه خودش را چشم بینای مردم می‌داند و با رصد کردن همه امور شهری و استان، انتقادات، پیشنهادات و دیدگاه خود را خواهد نوشت و با هیچ مسوولی تعارف ندارد و تلاش دارد در کنار مسوولین دلسوز و کارکشته (به دور از رپرتاژ‌بگیری و آگهی‌پرستی) در خدمت مردم خوب لرستان باشد. لذا در خصوص مطالب انتقادی منتشره، ‌امیدواریم برخی مدیران به جای بدبینی، پاسخ‌گوی دغدغه‌های مطروحه در رسانه‌ها باشند و بدانند كه رسانه‌ها زبان گویای مردم هستند و مسئولیت پذیرفتن نیز با پاسخگو بودن توام و هیچ مدیری در استان نیز قداست خاصی ندارد كه نتوان عملكرد او را نقد نكرد.
 
۴- در سال‌های اخیر، رسانه‌های زیادی شروع به فعالیت کرده‌اند، ما ضمن احترام به همه این دوستان رسانه‌ای که اکثراً در تلاش برای ارتقاء جنبه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، سیاسی و... استان هستند، اعتقاد داریم شرایط حاکم بر فضای مجازی مستلزم و مبین رقابت فشرده و تنگاتنگ است و اذعان داریم که رسانه‌ای می‌تواند مخاطبان را در عرصه رقابت فشرده رسانه‌ای همراه داشته باشد که خواست‌های آن‌ها را برآورده کند و پیام‌رسان خوبی برای انعکاس دغدغه‌های‌شان به مسئولان باشد، لذا تمام تلاش ما نیز در این راستا یعنی جلب رضایت مخاطبان و انعکاس دغدغه‌های‌شان بوده و خواهد بود.
در مقابل انتظار می‌رود متولیان این حوزه ضمن بازنگری در اعطاء مجوز‌های کارشناسی نشده، به نیاز‌های رسانه‌هایی كه در کنار کار تخصصی، مورد اقبال مردم هستند توجه ویژه داشته و برای بقاء، مساعدت لازم را به عمل آورده و برنامه‌ای مشخص داشته باشند و بین خوب و بد، تفاوتی قائل شوند. شاید در آینده شاهد خداحافظی نیرو‌های رسانه‌ای این پایگاه خبری و یا سایر اهالی فعال در این حوزه نباشیم.
 
 
۵- سیاست ما گام برداشتن در انتشار مطالب با حفظ صداقت و درستکاری، خلاقیت، نوآوری، تقویت محتوایی، اتخاذ تدابیر مناسب و شیوه‌های مؤثر و کارآمد و حفظ احترام به مخاطبان است. (باید اذعان داشت كه برخی مخاطبان از محدودیت‌های مالی و كاری ما اطلاعی نداشته و بعضاً انتظاراتی نابه‌جا دارند كه این موضوع را به برخی از آن‌ها منتقل كرده‌ایم/ قابل ذکر است سهم یارانه مطبوعات پرداختی به یافته در ده سال گذشته به طور میانگین حدود ماهی دو میلیون تومان بوده که بخش عمده آن صرف امور خیر و اجتماعی شده و متأسفانه طی سال جاری نیز به نصف کاهش یافته است) با این شرایط هر چند ادامه مسیر بسیار سخت است اما باز هم تلاش می‌کنیم هر روز در پی‌اندیشه و فکر جدیدی باشیم و مطالبی تازه و متفاوت با دیروز و تبیین‌کننده فردا، پیش روی مخاطبان محترم قرار دهیم.
 
۶- ضمن تقدیر و تشکر از تمامی کسانی که طی این ده سال در این پایگاه خبری قلم فرسایی کردند، ‌امیدوارم منبعد نیز با بهره‌گیری از دانش و توان این عزیزان، در استفاده از فضای نوین اطلاع‌رسانی سربلند باشیم و همچنان ‌امید دارم این دیار كهن، روزی به آن‌چه لیاقتش می‌باشد دست یابد که این امر جز با تلاشی همگانی امکان‌پذیر نیست.

عبدالرضا قاسمی/ مدیر مسوول پایگاه خبری یافته


آلبوم تصویری

انتخاب خبرنگار یافته در انتخابات خانه‌ مطبوعات ایران

 موفقيت 2 روزنامه‌نگار لرستاني در انتخابات خانه‌ مطبوعات ایران+ نتايج


اهداء 200 جلد کتاب از طرف یافته به کتابخانه‌های باز شهر خرم‌آباد/ آبان ۱۳۹۵





محسن سپهوند همکاری رسانه‌ای ما، جمعه‌شب  29 اردی‌بهشت‌ماه 1396، بر اثر ایست قلبی به رحمت ایزدی پیوست؛ سپهوند در حوزه یادداشت و نقد اجتماعی با این پایگاه خبری همکاری داشت و بیش از ده‌ها مطلب از وی در يافته منتشر شده است. یادش جاودان


کاشت بلوط به یاد " بابا بِسکی" /در طبیعت ایران در بام خرم‌آباد 1398


اهدای تندیس سپاس پایگاه خبری یافته به جامعه معلمان لرستان1399


اهدا لباسِ کار به کارکنان توسعه کمربند سبز خرم‌آباد توسط "مهرداد خدایی سوری" از اعضاء شورای نویسندگان یافته در چند سال

 

 

اوج کرونا و دیدار اعضاء تحریریه پایگاه خبری یافته با کارکنان روابط عمومی‌ دانشگاه علوم پزشکی لرستان /1400


********************************

                              کارنامه "یافته" در جشنواره‌هاي مختلف استاني، منطقه‌اي و ملي


❇️جشنواره رسانه و امنیت
/ مهرماه ۱۴۰۱
بخش تیتر اخبار / مقام اول/ عبالرضا قاسمی 

❇️ نهمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری لرستان- اسفند ۱۴۰۰
بخش گزارش (خبری-تحلیلی)/ عنوان اول و مقام برتر/ فاطمه دارابی/ گزارش: با عنوان " تکرار سیل قابل پیش‌بینی و کنترل است؛ تدبیر کنیم"


❇️مسابقه استانی «کتاب، رسانه ماندگار»
/ آذر1400
عنوان برتر مسابقه (به صورت مشترک): نصرت اله امیری خواه/ یادداشت «تبار و کارکرد کتاب» 

❇️چهارمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان لرستان/ بهمن 99

مقام دوم بخش خبر: عباس شاه علی/ "برگشت اعتبار بازآفرینی؛ تناقض‌ها و حیف‌ومیل بیت‌المال؟"

مقام سوم بخش گفتگو:  "فاطمه دارابی" /  " معلمی که ریاست را رها کرد تا عاشق بماند" گفتگو با علی پیریایی فرهنگی بازنشسته خرم‌آبادی



❇️" سوگواره فرهنگی هنری «سردار دل‌ها» ویژه یکمین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهدای مدافع حرم لرستان " -  دی 1399

بخش مقاله و یادداشت:


❇️"نخستین دوره دوسالانه طنز مطبوعات و رسانه‌های غرب کشور" - آذر 1399
در بخش " یادداشت" این جشنواره نویسندگان پایگاه خبری یافته هر سه عنوان برتر را کسب کردند.

"آرش کاظمی" - "خرم‌آباد از مقصد به معبر کرونا تبدیل شد" رتبه‌ی اول و تندیس 
"شیرزاد بسطامی" - "پوریای ولی را به جنگ کرونا بیاوریم" رتبه‌ی دوم 
"امین جعفری " - هم خدا را می‌خواهیم و هم خرما را... "  رتبه‌ی سوم


❇️جشنواره ملی رسانه‌ای گِرِه- خرداد 99
«امین جعفری» -  «رو سفیدتر از کرونا!» -  رتبه‌ی دوم 


❇️مسابقه "خ مثل خبرنگار"/ ویژه خبرنگاران لرستان/ اردیبهشت 99
عبدالرضا قاسمی (خط قرمر)-  رضا جایدری (از پدر گر قالب تن یافتیم از معلم جان روشن یافتیم)- در میان آثار برگزیده معرفی و با اهدا لوح و هدیه تجلیل شدند



❇️سومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان لرستان  - دی 98
مصطفی رباطی -  یادداشت "اختلاس گران، دزدان باورهای مردم/ افکار عمومی پشتیبان دستگاه قضایی است" -رتبه‌ی سوم

❇️اولین جشنواره رسانه‌ای ابوذر لرستان- دی 96
مصطفی رباطی با یادداشت " بحران و رسانه" -  رتبه‌ی اول و تندیس ( لینک)


❇️هشتمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌های غرب کشور- دی- 1394
احسان صلاحي - بخش محيط زيست (بخش ويژه استاني) رتبه‌ی اول و تندیس 
الهام حاجیوند - بخش سرمقاله و یادداشت - رتبه‌ی دوم
مسعود فرج‌الهی – گزارش- شایسته تقدیر شناخته شد


❇️نخستين جشنواره رسانه، نظم و امنيت عمومي لرستان- اسفند 93
رضا جایدری - گزارش: خواب مجرمان خرم‌آباد آشفته شد... اثر برتر

دیدگاه‌ها  

#1 رامین کشوری 1401-08-23 07:41
شما تو هر خانه ای تو لرستان میبینی ۷ تا پسر هست خب بایدم بیکاری باشه و کودک کار از چنین جامعه ای بیرون میاد دو تا فرزند بیارید ولی بهشون برسید تا عاقبت بخیر بشن
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا