یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

آئین بزرگداشت روز خبرنگار و تقدیر از همکاران پایگاه خبری یافته، در ایام مصادف با عید فرخنده غدیر برگزار شد.
به گزارش یافته، همزمان با عید سعید غدیر، مراسم اختصاصی پایگاه خبری یافته به مناسبت روز خبرنگار و با حضور برخی حامیان معنوی و همچنین شورای نویسندگان یافته در رستوران آیروبرزن خرم‌آباد برگزار شد.



 
یافته هیچ‌گاه «آگاهی» را فدای «آگهی» نکرد
صاحب امتیاز پایگاه خبری یافته در مراسم تقدیر از شورای نویسندگان و خبرنگاران یافته با بیان این‌که برای نام‌گذاری این پایگاه خبری، نمادی از طبیعت لرستان به نام کوه زیبا و تاریخی یافته را انتخاب کردیم، افزود: پایگاه خبری یافته، همواره دنبال یافتن و پیدا کردن و سپس آگاه‌سازی بوده و هست.
رضا جایدری گفت: از بدو شروع به کار یافته تا کنون تلاش شده که اصول اخلاقی حرفه‌ی خبرنگاری همواره رعایت شود و این پایگاه خبری که نیت تأسیس آن خدمت و آگاهی‌رسانی به مردم بوده تا حد امکان با پرداختن به توانمندی‌های لرستان، اخبار متنوع حوزه‌های مختلف استان که ممکن است توسط دیگر رسانه‌ها مورد پوشش نگیرند را نیز پوشش داده است، حتی اگر به زعم عده‌ای، برخی از این خبرها از نظر ارزش‌های رایج انتشار خبر، سطح بالایی نداشته باشند!
وی افزود: اگر مطلبی تنها یک مخاطب داشته باشد، در احترام به آن یک مخاطب، تلاش شد در یافته پوشش داده شود زیرا دنبال این بودیم که یک نفر صد بار مطلبی را در یافته بخواند تا این که صد نفر، فقط یک بار مطلبی را بخوانند که این در نهایت همان «یافته» و «یافتن» است.
جایدری اظهار داشت: شاید انتشار اخبار و یادداشت‌ها در طول هفت سال فعالیت یافته، پستی و بلندی‌های از نظر کمی و کیفی داشته باشد اما روال کار یافته در مردمی بودن و پرهیز از وابستگی به افراد یا جناح‌های سیاسی استان، دائماً یک مسیر را طی کرده و آن «تعادل» است.
وی در پایان بیان کرد: در احترام به آبروی رسانه‌ها، یافته هیچ‌گاه «آگاهی» را فدای «آگهی» نکرد و شاهد و گواه این موضوع روابط عمومی‌های ادارات استان هستند که می‌دانند این رسانه با وجودی که توسعه‌ی کار و تأمین هزینه‌های خبرنگارانش برای تهیه خبر به عنوان یک رسانه‌ی خصوصی، هیچ‌گاه به خاطر آگهی از نهادی انتقاد ناروا نکرد و از هیچ نهادی آگهی‌های میلیونی نگرفت در حالی در برخی موارد، شرایط همانند دیگر رسانه‌ها برایش فراهم بود.



 
"یافته" جای عاشقان به مردم است
مدیر مسوول پایگاه خبری یافته نیز در این مراسم ضمن تبریک روز خبرنگار و آرزوی بهروزی و توفیق برای خبرنگاران استان به‌ویژه همکاران پایگاه خبری یافته گفت: این مراسم به مناسبت سالروز شهادت خبرنگار متعهد و شجاع هم استانی شهید محمود صارمی که به عنوان روز خبرنگار نام‌گذاری شده است، برگزار شده است و لذا وظیفه خود دانستیم تا از زحمات و تلاش‌های صادقانه همه همکاران در مسیر اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی صحیح، دقیق و جامع به هم استانی‌ها تقدیر کنیم.
عبدالرضا قاسمی افزود:  یافته اولین پایگاه خبری ثبت شده در استان و سومین پایگاه خبری کشور است، همواره سعی داشته و داریم که مردمی بودن خود را حفظ کنیم و جز ارتقای سطح فرهنگی، علمی و اجتماعی جامعه و پرداختن به مطالبات مردم، هدفی دیگری نداریم.
وی با اشاره به این که استان لرستان دارای 56 پایگاه خبری دارای مجوز در سطح کشور است، افزود: خوشبختانه بر اساس ارزیابی صورت گرفته توسط معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد در سال 1397 موفق به کسب رتبه اول استان و رتبه پانزدهم کشور در جمع پایگاه خبری برتر استانی شدیم و این موفقیت در حالی حاصل شد که در مجموع بیش از 3 هزار پایگاه خبری در کشور مجوز اخذ کرده‌اند.
قاسمی در ادامه به ذکر برخی آمار پرداخت و گفت: طی یک سال اخیر بیش از 4 هزار و 500 مطلب توسط یافته منتشر شده که بیشترین آمار به یادداشت‌های اختصاصی، گزارشات تصویری و خبرهای روزانه اختصاص داشته است.



وی با شاره به این که یافته در طول 7 سال فعالیت خود، همواره خودش را چشم بینای مردم می‌داند در خصوص حجم بالای پیام‌های مردمی رسیده به پایگاه خبری یافته گفت: به طور متوسط روزانه بیش از 200 پیام را دریافت می‌کنیم که با رعایت مقررات، حفظ حرمت افراد و دستگاه‌ها نسبت به انتشار آن‌ها اقدام می‌شود.
مدیر مسئول یافته با اشاره به وقوع سیل اخیر در استان، ادامه داد: در حادثه سیل خرم‌آباد، خبرنگاران پایگاه خبری یافته از ساعاتی قبل از وقوع سیل، در سطح شهر حضور داشتند و به امر اطلاع‌رسانی پرداختند.
وی افزود: بعد از وقوع سیل نیز با حضور در مناطق سیل‌زده استان، علاوه به مشارکت در امدادرسانی، در کار انتشار صحیح و دقیق اخبار هم حضور فعالانه‌ای داشت که آرشیو اخبار مربوطه مؤید این کار است.
مدیرمسئول یافته در ادامه با تأکید بر لزوم رعایت برخی خطوط قرمز از جمله خط قرمزهای دینی، سیاسی و اخلاقی؛ افزود: ما در خصوص خطوط قرمزی که منافع شخصی دیگران را در پی دارد، هیچ تکلیفی را بر عهده خود نمی‌دانیم و ضمن تقدیر از مدیران دلسوز برخی دستگاه‌ها، اعلام می‌کنیم که با هیچ مسئولی تعارف نداشته، چون اعتقاد داریم مدیران باید مسئولیت اقدامات خود را بپذیرند و پاسخگوی مردم و اهالی رسانه باشند.
او ادامه داد: بی‌شک هدف رسانه‌ها و مطبوعات محلی در راستای توسعه استانی و محلی است و در همین راستا تولید محتوا انجام می‌شود، اما واقعیت این است که رسانه‌ها محلی و به‌خصوص پایگاه‌های خبری با مشکلات عدیده از جمله تامین دستمزد نیروی کار و هزینه‌های جانبی مواجه هستند.
مدیر مسئول یافته افزود: از جهت درآمد و اخذ آگهی رسانه‌های محلی با محدودیت‌های زیادی از جمله تعداد آگهی‌ها و وصول مطالبات بابت آگهی‌های منتشر شده، مواجه هستند. هر چند برخی رسانه‌ها از ابزار انتشار خبر برای فشار به مدیران استفاده می‌کنند و با رپرتاژگیری قصد تأمین هزینه‌ها و کسب درآمد دارند که همین امر موجب خسارت به رسانه‌های اخلاق مدار شده است.
قاسمی اوضاع پایگاه‌های خبری را در خصوص تأمین هزینه‌ها بدتر توصیف کرد و گفت: تاکنون دستورالعملی تدوین نشده تا پایگاه‌های خبری هم بتوانند از محل آگهی‌های دولتی کسب درآمد کنند و این روزها کار در پایگاه خبری، فقط عشق و تعهد می‌خواهد.
مدیر مسئول یافته به بیان برخی مشکلات موجود پرداخت و گفت: یافته هیچ‌گونه درآمدی ندارد و همین محدودیت‌های مالی اجازه فعالیت گسترده‌تر را به ما نمی‌دهد و تقریباً تمام کسانی که با ما کار می‌کنند، فقط از روی عشق و علاقه همراه ما هستند؛ اما بدون توجه به مشکلات ما همیشه سعی کرده‌ایم تا در پی اندیشه و فکر جدیدی باشیم.
وی نقش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان را برای رفع مشکلات پایگاه‌های خبری استان در حد صفر دانست و گفت: نشریات و به‌خصوص پایگاه‌های خبری کلا" فراموش شده و کوچک‌ترین قدمی تاکنون برای رفع مشکلات آن‌ها برداشته نشده است.
 
 
 
*شایان‌ذکر است در ادامه این نشست، حاضرین نظرات و دیدگاه‌های خود را مطرح نمودند و در پایان با اهدای لوح و هدیه از خبرنگاران تقدیر به عمل آمد.

* امیررحمان خسروی خواننده مطرح پاپ‌لر در بخش هایی از مراسم به اجرای برنامه پرداخت.

* در بخش هایی از برنامه، یاد و خاطر محسن سپهوند همکار رسانه‌ای پایگاه خبری یافته گرامی داشته شد. مرحوم سپهوند، جمعه‌شب  29 اردی‌بهشت‌ماه، در يكي از شعب اخذ راي خیابان بوعلی خرم‌آباد بر اثر ایست قلبی به رحمت ایزدی پیوست؛ سپهوند در حوزه یادداشت و نقد اجتماعی با این پایگاه خبری همکاری داشت و بیش از ده‌ها مطلب از وی در يافته منتشر شده است.

*مدعوین به این جلسه عبارت بودند از :  هوشنگ رئوف، مظفر افشار، بهرام سلاحورزی، کرم تاج‌مهر، سید محمد قاسمی، ، عبدالرضا شهبازی علی زیودار، عطا حسنپور ، رضا جایدری، رضا طولابی، آرش کاظمی، مصطفی رباطی ، عباس ملکی، مصطفی باقری، مجتبی پسند ، محسن رستمی، امین روشن پور، فرشید گله داری، علی محمدی، ایرن خزایی، راضیه آقایی ، امیر علی‌پناهی، امین جعفری، مهدی حسنوند، فرهاد داودوندی، عباس شاعلی، سعید معتمدی، مهرداد خدایی سوری، سپهر اویسی، احمد علیخانی، امیررحمان خسروی ، مجتبی رومانی، امیررضا قاسمی
 
عکس: عباس ملکی/ یافته

دیدگاه‌ها  

#1 آستانه 1398-05-28 01:23
خداقوت به شما مدیر مسول محترم پایکاه خیری
جناب مهندس قاسمی. لطفش به همین است که یک فرد مدنی ؛ وظایف یک ارگان فرهنگی را به دوش بگیرد
نقل قول کردن
#2 مهرداد 1398-05-28 01:28
دم همه گرم ،داش عودی سرت برز و بزرگیت برقرار
نقل قول کردن
#3 مهرداد 1398-05-28 01:30
کسانی خواستند از یافته نردبان ساختند اما زود زمین خوردند چون یافته تافته ی جدابافته است و بی هیچ شباهتی به هیچ رسانه ای دیگر
خودمحور و صادق، با مشی فتوت رسانه ای
نقل قول کردن
#4 مهرداد 1398-05-28 01:32
حضور صدر الرجال و بزرگ منش ادوار، جناب مظفرخان اافشار که تحقق ارزوی همه ی ماست
غنایی بی بدیل بخشیده به تجلیل شدگان یافته
نقل قول کردن
#5 مهرداد 1398-05-28 01:34
جناب جایدری مردی محبوب از سلاله خرمابادیهای اصیل و قدیمی خرماباد ، که همه وامدار یافته های اوییم
نقل قول کردن
#6 شهروند 1398-05-28 01:51
درود بر شما . دست مریزاد به همه دستندرکاران پایگاه خبری یافته
نقل قول کردن
#7 اکبر-ظ 1398-05-28 06:39
با درود و سپاس از یافته که بی طرفانه به انعکاس اخبار می پردازد.
نقل قول کردن
#8 فرشید گله داری 1398-05-28 11:06
ورود ودست مریزاد خدمت تمامی دست اندرکاران و مدیران یافته
نقل قول کردن
#9 بیرانوند 1398-05-28 11:16
عرض سلام و خسته نباشید به دوستان عزیز در پایگاه خبری یافته، به ویژه آقایان قاسمی و جایدری؛خدا قوت.
امیدوارم که راهی را که در پیش گرفته اید به همین مشی و منش ادامه دهید،
الحق و الانصاف که یافته پیشقراول خبررسانی شفاف و درست در عرصه رسانه لرستان است.
نقل قول کردن
#10 اسد 1398-05-28 11:40
ضمن تبریک روز خبرنگار به سایت یافته و تشکر و قدردانی از زحمات خالصانه این سایت مردمی از مسئول فرهنگ و ارشاد سوال دارم اگر شما واقعا همانطور که از عنوان سازمان پیداست به دنبال ارشاد و اعتلای فرهنگی استان هستید چرا به سایت مردمی و پر طرفدار یافته هیچ گونه کمکی نمی شود ؟!
نقل قول کردن
#11 مصطفی اسماعیلی 1398-05-28 14:14
دست همگی درد نکنه، خداقوت، امید که این روند با عشق و انگیزه روزافزون ادامه داشته باشه
نقل قول کردن
#12 سیمین 1398-05-28 15:06
با سلام ،روز خبر نگار را به همه خبر نگاران و زحمتککشان شاغل در این حیطه را تبریک عرض میکنم .امیدوارم همیشه منعکس کننده دردها و انتقادات جامعه به مسئولین باشید و در توسعه استانمان تلاش کنید .خدا قوت
نقل قول کردن
#13 سیمین 1398-05-28 15:08
سلام روز خبر نگار را به همه خبر نگاران زحمت کش
تبریک عرض میکنم
نقل قول کردن
#14 مصطفی حسنوند 1398-05-28 19:55
باآرزوی توفیقات بیشتر.انشالله پایدار باشید و مستدام....
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا