یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

معرفی کتاب: «اتابکان و والیان لرستان» جلد اول




 مرحوم «محمدرضا والیزاده معجزی»
به کوشش: حسین والیزاده معجزی
با مقدمه دکتر غلامرضا عزیزی
نشر پریسک . چاپ اول ۱۴۰۳
۲۰۵ صفحه
کتاب با جلد شومیز و جلد سخت موجود می‌باشد.
 
 
 
از مقدمه کتاب:
هر چند گردش ایام فرصت انتشار این اثر و سایر آثار را برای محمدرضا والیزاده معجزی فراهم نیاورد اما دست اقبال همراه شد تا به همت فرزندش حسین والیزاده معجزی این آثار در کنج فراموشی جای نگیرد و در گوشه صندوق‌خانه خاطرات نماند و به‌عنوان آثار «تاریخ‌نگاری محلی» به دست علاقمندان برسد. افسوس که این آثار نیم قرن پیش به دست علاقه‌مندان و تاریخ‌پژوهان نرسید که می‌توانست در آن زمان، شناخت گذشته لرستان را تسریع بخشد. اما به هر روی گذر ایام و دسترسی به آثار جدید و قدیم، از ارزش کوشش و جهد و تلاش نویسنده آن نکاسته است.
اثر حاضر جلد نخست کتاب اتابکان و والیان لرستان می‌باشد که به بازگویی تاریخ اتابکان اختصاص یافته است. در آماده‌سازی این کتاب کوشیده شد قلم و بیان نویسنده حفظ شود و از هرگونه افراط و تفریط در بازنویسی اثر و ارجاع به آثار تازه منتشره (منظور بعد از زمان تالیف اثر در نیم قرن پیش) پرهیز شد تا موجب خستگی سایر علاقمندان و خوانندگان و قطع ارتباط آنان با متن نشود.
فراموش نباید کرد که به هر روی این نگاه نیم قرن پیش به تاریخ والیان است و از این رو خود در قسمت‌های پایانی در حکم منبعی تاریخی به شمار می‌رود.
 
تلفن سفارش: 09308656027
www.periskpub.ir

دیدگاه‌ها  

#1 شهروند 1403-01-14 12:21
بسیار عالی
جلد دوم پس کی چاپ میشه؟
نقل قول کردن
#2 دانشجو 1403-01-14 18:30
دستشون درد نکند ایکاش کتابخانه‌ها و کتاب‌فروشی ها اینارو هم بیارن
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا