یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

در جریان آیین اختتامیه جشنواره ملی رسانه‌ای گِرِه که هم‌زمان با سالروز شهادت دکتر شریعتی در نکا برگزار شد، همکار رسانه‌ای پایگاه خبری یافته در بین برگزیدگان برتر این جشنواره قرار گرفت.



به گزارش یافته، در جریان آیین اختتامیه جشنواره ملی رسانه‌ای گِرِه که ظهر پنجشنبه 29 خردادماه و هم‌زمان با سالروز شهادت دکتر شریعتی در نکا برگزار شد، «امین جعفری» همکار رسانه‌ای پایگاه خبری یافته در بین برگزیدگان برتر این جشنواره قرار گرفت.
جشنواره ملی گره با هدف شناسایی و تقدیر از برترین‌های اطلاع‌رسانی درست و بهنگام در ارتباط با کرونا از اسفندماه سال 98 از سوی بسیج رسانه شهرستان نکاء فراخوان داد.
بر اساس این گزارش در مجموع، ۲۲۱ اثر از ۲۳ استان کشور به جشنواره ارسال شد که پس از راستی آزمایی ۱۹۰ اثر در اختیار داوران قرار گرفت و در پایان « 6 اثر از 5 استان به عنوان آثار برگزیده و 4 اثر نیز به عنوان اثر شایسته تندیس» انتخاب شدند.
در میان آثار برگزیده جشنواره، «امین جعفری» از پایگاه خبری یافته، با یادداشت «رو سفیدتر از کرونا!» که چهارم اسفندماه 98 در این پایگاه خبری منتشر شد، موفق گردید عنوان برگزیده (دوم) را کسب کند.
جعفری در این یادداشت با نگاهی کنایه‌آمیز، عملکرد محتکران و سودجویان بازار در طول ایام کرونا را مورد سرزنش قرار داد و ...


برگزیدگان برتر جشنواره:

نفر اول:طیبه قاسمی از استان خوزستان

نفر دوم: امین جعفری از استان لرستان

نفر سوم:حسن عموزاده از استان گلستان

نفر چهار: امیر قاسمعلی از استان مازندران

نفر پنجم: کوثر اکبرزاده از استان مازندران

نفر ششم: سجاد سیف از استان همدان



شایان ذکر است مراسم اختتامیه این جشنواره که برای دریافت آثار رسانه‌ای از ۱۵ اسفند ۹۸ تا ۱۵ فروردین ۹۹ فراخوان داشت، ظهر پنجشنبه 29 خردادماه و هم‌زمان با سالروز شهادت دکتر شریعتی در نکا برگزار شد.

شورای نویسندگان پایگاه خبری یافته این موفقیت را به " امین جعفری" تبریک گفته و آرزوی موفقیت برای ایشان دارد.




 
پیام ویدئویی امین جعفری که در مراسم اختتامیه و هنگام اعلام برندگان قرائت شد:




همکار رسانه‌ای یافته برگزیده برتر جشنواره ملی رسانه‌ای گِرِه


*************************************



رو سفیدتر از کرونا!

بخش:یادداشت/

کرونای عزیز سلام...
نری یا ماده نمی‌دانم، چندساله‌ای و چه‌کاره‌ای و چطور متولد شدی و کی و چرا به ایران آمدی هم نمی‌دانم، دروغ چرا، چند روایت از تولدت نقل شده که اوایل به سوپ خفاش بخت‌برگشته نسبت دادن و بعدها گفتن کار آمریکایی‌هاست...
اصلاً تو خودت خوب می‌دانی، ما نه تو را دیده‌ایم و نه می‌شناسیم، ما فقط اسم مبارکت را اولین بار در تلویزیون آن‌هم در بلاد دوست تجاری چین شنیدیم. راستش اوایل زیاد ازت نترسیدیم، گفتیم ما کجا و چین کجا! اما بزنم به تخته، ثابت کردی که هیچ مرزی نمی‌شناسی و مصداق بارز، فلفل نبین چه ریزه هستی...
بگذریم کرونا جان!
تو خودت دیدی که ما حتا ماسک و الکلی را که تا چند روز قبل از تشریف‌فرمایی شما، فت و فراوان داشتیم را دیگر نداریم، برخی از ما به دلیل این‌که به حضور شما بر نخورد و خاطر مبارکتان مکدر نشود، این اقلامی را که شما به آن حساسیت دارید را از دسترس عموم خارج کردیم و قیمت نجومی بر آن گذاشتیم تا کمتر خرید کنند و معتقدیم که شأن کرونا باید حفظ شود، اسم به این با کلاسی و با مسمایی، آخه حیف نیست مثل سرماخوردگی با یک قرص ساده برای درمانت اقدام می‌کردیم!
 تو خودت همسر‌ داری، بچه ‌داری، آرزو داری، ماهم این‌ها را داریم، بیا و بالاغیرتا دست از سرمان بردار تا علاوه بر مشکلات اقتصادی، دغدغه‌‌ی بیماری و مرگ توسط تو را نداشته باشیم.
کرونای خوبم، به جان عزیزت امسال حوادث ناگوار گوناگون را تجربه کرده‌ایم، از وقوع سیلاب و تحریم و نامردی آن ویروس فامیلتان، آنفولانزا را می‌گویم تا گرانی پیاز و طلا و ماشین و عدم واریز معیشتمان؛ با همه‌ی این‌ها کنار آمده‌ایم، بیا و مردانگی کن و رهایمان کن! تو به خودت نرو؛ نه هزینه سفر داری و نه گمرک و عوارض خروج از کشور، هر جا که اراده کنی می‌روی و خیلی زود مشهور هم شده‌ای، این ماییم که برای رهایی از وجود تو باید هزینه‌های گزاف روحی و مالی بپردازیم. حالا شاید با رفتن تو عده‌ای از نان خوردن بیفتن و مجبور شوند انبارهای احتکار شده‌ی ماسک و الکل و... را زیر قیمت بازار به حراج بگذارند، هرچند روی شما را در ایجاد رعب و وحشت سفید کرده‌اند ولی خدای آن‌ها هم بزرگ است! این نصیحت مرا بپذیر و بیا و در اوج خداحافظی کن، نگذار مانند سایر بحران‌ها برایت جلسات ستاد بحران اضطراری تشکیل بدهیم که مجبور بشویم راه‌های مقابله با تو را به مردم آموزش دهیم و زبانم لال، علی‌رغم میل باطنی، واکسَنَت را بسازیم و نهایتاً نام و آوازه‌ات در صورت‌جلسات این ستاد بایگانی می‌شود که بعدها حتا درمانت از آبریزش بینی هم ساده‌تر شود! راستی تا یادم نرفته این را هم بگویم که فلسفه‌ی نام‌گذاری‌ات چه بوده و ریشه‎ی آن را از کجا آورده‌اند را نمی‌دانم، ولی جالب است بدانی که در زبان ما لرها، کُر به معنی پسر است، شنیده‌ام که شما به ما مَردها ارادت داری و گلبول‌های ما را جهت سکونت انتخاب کردی که مایه مباهات و فخر ماست و نتیجه می‌گیریم، نام مبارک (کرونا) یعنی همان (پسرانه) خودمان! و این می‌تواند نشانه‌ای از یک قرابت دیرینه باشد؛ به حرمت این آشنایی بیا و بگذر...



 
امین جعفری- کارشناس ارشد مطالعات فرهنگی و رسانه

پایگاه خبری یافته


توجه: هرگونه استفاده از مطلب با ذکر منبع و نام نویسنده، نشانه‌ی احترام شما به تلاش فرهنگی آن‌ها است.


 
 
 
 

دیدگاه‌ها  

#1 اکبر-ظ 1399-03-29 16:22
تبریک به جناب اقای جعفری و سایت یافته.
نقل قول کردن
#2 حسینی 1399-03-29 21:49
تبریک به سایت یافته و جنابان قاسمی و جعفری
نقل قول کردن
#3 حسینی 1399-03-29 22:08
تبریک عرض میکنم خدمت جناب قاسمی بابت تیم موفقی که دارند و همچنین تبریک بر مرد با سواد رسانه جناب جعفری
نقل قول کردن
#4 فهمی 1399-03-29 23:37
یافته را به خاطر یادداشتهایش دوست دارم و پیگیری میکنم. خوشبختانه افراد شناسنامه داری با یافته کار میکنند که در تقابلی دو طرفه هم نوشته هایشان عالی است و هم مخاطبان یافته میهمان نوشته هایشان هستند .
این جایزه هم موید این نکته است
نقل قول کردن
#5 اشکان 1399-03-29 23:39
تیم یافته تیم قدرتمندی است. اکثر نویسندگان مطرح استان اینجا ردپایی دارند. هر چند گاهی اوقات مطالبی شاید کم ارزش در یافته منتشر میشود، اما همینکه به همه سلایق احترام گذاشته میشود جای قدردانی دارد. تبریک ویژه اول به جناب قاسمی برای مدیریت اصولی و تشکر دوم برای جناب جعفری عزیر
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا