یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

خیر لرستانی ساکن تهران برای چندمین بار، با حضور در بام خرم‌آباد و اهدا لباس کار به مددجویانی که در کاشت نهال حضور دارند، قدردان زحمات این عزیزان بود.
به گزارش یافته، این خیر لرستانی ساکن تهران برای چندمین بار، با اهداء بیش از 60 دست لباسِ‌کار جهت استفاده مددجویانی که در کاشت نهال با پدر بلوط همکاری دارند، ارادت خودش را به دیارش نشان داد.



مظفر افشار پدر بلوط لرستان در جمع مددجویان گفت: "مهرداد خدایی سوری" شاعر جوان لرستانی ساکن تهران و از اعضاء شورای نویسندگان یافته، برای چندمین بار بیش از 60 دست لباسِ‌کار مرغوب در اختیار مددجویانی که در کاشت نهال در بام و کمربند سبز شهر خرم‌آباد با ما همکاری دارند، قرار داد.
وی با اعلام این که فرهنگ قدرشناسی از خادمان مردم روز به روز در حال توسعه است گفت: خوشبختانه کارهای خوب مددجویان دوستدار طبیعت، مورد توجه همه استانی ها قرار گرفته و امروز هم شاهد این کار خوب بودیم که این اقدام، نویدبخش روزهای خوب برای فضای سبز استان است.
افشار در خصوص مددجویانی که در کاشت نهال همکاری دارند، اظهار داشت: با کمک و همیاری " سعید رازانی" دادستان خرم‌آباد، در مراحل مختلف، چندین مددجو که اکثراً به خاطر جرائم مالی در زندان بودند را با رضایت خودشان جهت کمربند سبز خرم‌آباد به کار گرفته‌ایم.
وی افزود: در این طرح هر فرد زندانی می‌تواند از صبح تا ظهر در کاشت نهال و آبیاری درختان مشارکت داشته باشد و بعدازظهر نیز به امور روزمره و تامین معیشت زندگی خود و خانواده‌اش بپردازد.
افشار ادامه داد: از مدت اجرای این طرح تاکنون شمار زیادی از زندانیان خرم‌آباد علاقه‌مند به مشارکت در این طرح شدند به‌طوری که برخی از زندانیان پس از پایان دوران محکومیت خود نیز همچنان دوستدار جنگل هستند و با انجمن‌های منابع طبیعی همکاری می‌کنند.
پدر بلوط طرح توسعه کمربند سبز خرم‌آباد را برای مقابله با پدیده‌های چون سیل و ریزگردها ضروری دانست و ادامه داد: با کمک این زندانی‌ها و مردم موفق شدیم توسعه و تکمیل کمربند سبز خرم‌آباد در دستور کار قرار داده و این اقدام نیک در سال جدید هم ادامه خواهد یافت.
وی افزود: اکنون در بام ۱۸ هکتار خرم‌آباد هم بدون چشم‌داشت مالی توسط این مددکاران و انجمن‌های مردمی گونه های بومی کاشته شده و بالاتر از ۹۵ درصد به مرحله نهال رسیده‌اند.
وی در پایان از همکاری دادستان مرکز استان، این مددجویان و سایر کسانی که دل در گِرو طبیعت و لرستان دارند تشکر کرد و گفت: دادستان خرم‌آباد خود از فعالان محیط زیست و به‌نوعی همیار مردم طبیعت دوست بشمار می‌روند و همواره یاری دهنده طبیعت دوستان لرستان به‌خصوص در توسعه کمربند سبز خرم‌آباد هستند.
توضیح ضروری:
تصاویر با کسب رضایت از مددجویان منتشر شده است.








مطلب مرتبط:

کار نیک یک لرستانی ساکن تهران

دیدگاه‌ها  

#1 شاعر 1398-09-07 10:43
جالبه فرهنگ سازی
نقل قول کردن
#2 نبی 1398-09-08 07:16
درود خدا بر این خیر جوان و همچنین پدر بلوط
نقل قول کردن
#3 مجتبی رومانی 1398-09-17 15:07
درود و ارادت خدمت جناب آقای قاسمی عزیز
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا