یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

فرمانده انتظامي لرستان بيان داشت: رسانه‌ها خواست مردم را به ما منتقل مي‌كنند.
به گزارش يافته، سردار محمد قنبري در آيين اختتاميه نخستين جشنواره رسانه، نظم و امنيت عمومي لرستان با بيان اين كه رسانه‌ها خواست مردم را پيش روي ما مي‌گذارند، تأكيد كرد: ما نيز سعي مي‌كنيم اولويت‌بندي و برنامه‌ريزي براي سال بعد را بر اين اساس تهيه و تنظيم كنيم.
وي افزود: در سالي كه گذشت، رسانه‌ها اساس و پايه‌ي كار ما بودند چرا كه هم خوب ديدند و هم خوب منعكس كردند.
فرمانده انتظامي لرستان با بيان اين كه رسانه‌هاي استان جايي كه خوبي بود، خوب انعكاس دادند و جايي كه ضعف بود، خوب به ما انتقال دادند، افزود: آن‌چه براي ما مهم است، استنباط مردم از دريافت خدمات ارائه شده در زمينه امنيت و احساس امنيت است.
قنبري به نقش انكارناپذير رسانه‌ها در برقراري نظم اشاره كرد و گفت: عقيده پيدا كرده‌ام آن‌چه رسانه‌ها مي گويند و مي‌نويسند، خواست مردم است.
وي با اشاره به اين كه سنجش ميزان امنيت توسط خود ما اشتباه است، بيان داشت: در اين زمينه رسانه‌ها پل ارتباطي مناسبي هستند كه از يك طرف عملكرد نيروي انتظامي را به اطلاع مردم مي‌رسانند و اعتماد آن‌ها را به تلاش‌هاي اين نيرو جلب مي‌كنند و از سوي ديگر با انتقال انتقادها، ما را در لحاظ كردن براي برنامه‌ريزي كمك مي‌كنند كه از آن‌ها نتيجه هم گرفته‌ايم.
فرمانده انتظامي لرستان افزود: با حمايت مردم و مسوولان لرستان شاهد توفيقات بيشتر پليس در سطح استان هستيم چرا که برقراري امنيت بسترساز رشد و توسعه فرهنگي، اقتصادي و اجتماعي جامعه خواهد شد.
قنبري با تأکيد بر اين که جايگاه و اهميت امنيت بر کسي پوشيده نيست، بيان کرد: نيروي انتظامي به عنوان تأمين کننده اصلي امنيت جامعه به شمار مي رود اما نبايد اين نکته را از ياد برد که امنيت پايدار محقق نمي شود مگر با کار دسته جمعي و همکاري و همراهي همه نهاد ها و مردم به همين دليل امنيت جامعه صرف به يک سازمان خاص بر نمي‌گردد.
وي تصريح کرد: لرستان از نظر امنيت در کشور جايگاه خوبي دارد و اين مهم ممکن نبود مگر با همکاري ساير نهادها و همراهي مردم که در همين راستا نيروي انتظامي از توان و ظرفيت همه دستگاه‌ها و به خصوص همراهي مردم استفاده مي‌کند.
مدير كل صدا و سيماي مركز لرستان نيز در اين مراسم اظهار داشت: در سفري كه امسال سردار احمدي‌مقدم فرمانده سابق نيروي انتظامي كشور به لرستان داشت، بر اساس مستندات بيان كرد كه درايت سردار قنبري باعث شده لرستان جزء استان‌هاي برتر كشور در برقراري امنيت باشد.
محمد بازوند در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به نگاه فرهنگي نيروي انتظامي به برقراري نظم، خاطرنشان ساخت: نيروي انتظامي با رويكرد جديد و دروني كردن ارزش‌ها و ارشاد و معاضدت درست، سعي دارد نگاه سنتي استفاده از زور و باطوم را حذف كند.
وي با بيان اين كه ما رسانه‌ها نيز وظيفه‌ي سنگين و مهمي در برقراري نظم و امنيت داريم، تصريح كرد: در راستاي ترويج امنيت و آرامش با نفي خشونت مي توانيم، در اين زمينه نقشي مهم ايفا كنيم و در آگاهي‌بخشي به اجتماع بسيار تاثيرگذار باشيم.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی لرستان نيز تلاش رسانه‌ها را باعث ارتقای احساس امنیت در جامعه دانست و بیان داشت: رسانه‌ها با توجه به شناخت آسیب‌ها می‌توانند ضمن مشارکت در حوزه پیشگیری در جلوگیری از وقوع جرایم نیز نقش ایفا کنند.
سرهنگ دوم رضا شیراوژن با اشاره به تعامل موثر با رسانه‌های مختلف استان افزود: امسال 2 هزار و 564 خبر مربوط به نیروی انتظامی با تعامل خبرنگاران در رسانه‌های مکتوب، مجازی، صدا و سیما منتشر شده است.
وی همچنین از انعکاس 19 هزار دقیقه برنامه‌های مربوط به نیروی انتظامی در صدا و سیمای مرکز لرستان خبر داد و یادآور شد: لرستان در زمینه انعکاس اخبار در صدا و سیما بعد از استان‌های تهران و خراسان رضوی در جایگاه سوم كشور قرار گرفت.
شیراوژن با تقدیر و تشکر از زحمات همه رسانه‌ها در پوشش اخبار مربوط به نیروی انتظامی در لرستان یادآور شد: نخستین جشنواره "رسانه، نظم و امنيت عمومی" در لرستان با ارزیابی های صورت گرفته 10 برگزیده داشت.
در پايان اين مراسم از صاحبان 7 اثر برتر ارسال شده به نخستين جشنواره رسانه، نظم و امنيت عمومي لرستان همراه با 3 نماينده از صدا و سيماي مركز لرستان به اين شرح تقدير شد:
محمد بازوند (مدير كل صدا و سيماي مركز لرستان)، سيد محمد موسوي (معاونت سيماي مركز لرستان)، آرش احمدي (معاونت واحد خبر صدا و سيماي مركز لرستان) به عنوان نماينده رسانه ملي در كنار محمد مهران‌نژاد (روزنامه صداي ملت)، نورمحمد سپهوند (سرپرستي روزنامه كيهان لرستان)، محدثه باباعلي‌مقدم (ماه‌نامه صداي رسا)، صديقه حسيني (خبرگزاري مهر)، الهيار محمودي(خبرگزاري فارس)، فاطمه كردعلي‌وند (خبرگزاري موج) و رضا جايدري (پايگاه خبري يافته) به عنوان صاحبان آثار برتر در حوزه‌هاي مختلف نخستين جشنواره رسانه، نظم و امنيت عمومي استان لرستان در 24 اسفندماه 1393 معرفي و تقدير شدند.
قابل ذكر است اين جشنواره مربوط به آثار منتشره از دي‌ماه 1392 تا دي‌ماه 1393 در رسانه‌هاي استان بود.
 
سبقت مجاز پليس از ارشاد لرستان!/ برترين‌هاي جشنواره رسانه، نظم و امنيت عمومي لرستان مشخص شدند + اسامي و حواشي

در حاشيه:
* در شرايطي كه اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي 4 سالي هست كه تقريباً بي‌خيال حوزه مطبوعات و خبرگزاري‌هاي لرستان شده و نه جشنواره‌اي براي آن‌ها برگزار مي‌كند و نه قادر به ساماندهي وضعيت نابه‌سامان ايجاد شده ظرف سال‌هاي اخير است، كار نيروي انتظامي لرستان در برگزاري اين جشنواره ستودني بود و به نوعي انگيزه را به برخي از رسانه‌هاي لرستان باز گرداند.
وحيد بيرانوند سردبير نشريه "لرستان امروز" تيتر «سبقت مجاز پليس از ارشاد لرستان» را براي كار پسنديده نيروي انتظامي برگزيد. اميدواريم اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي كه توجه بسيار ويژه‌اي به هنرمندان و ساير نهادهاي تحت پوشش دارد و در زمينه‌ي اعزام آن‌ها به مشهد و ... كوتاهي نمي‌كند، گوشه‌ي چشمي هم به فضاي ناخوشايند امروزي حاكم بر مطبوعات لرستان داشته باشد و به نوعي به وظايفش در قبال ساماندهي رسانه‌هاي استان و ... عمل نمايد.
* سردار قنبري پس از قرار گرفتن پشت تريبون به شوخي گفت: ميكروفن بدون تريبون شبيه نظامي است كه در فضاي باز بدون كلاه راه برود! وي گفت كه پيشنهاد داده اين برنامه به جاي سالن همايش‌ها در سالن جلسات دفتر فرماندهي برگزار شود زيرا تعداد مدعوين بسيار زياد نبود.
* سردار قنبري گفت كه ديشب تا ديروقت در تهران و در جلسه معارفه فرمانده جديد نيروي انتظامي حضور داشته، لذا بنا نبوده امروز صبح در اين مراسم شركت كند اما به احترام زحمات رسانه‌ها خود را شبانه به خرم‌آباد رسانده است.
* هم‌زماني بسياري از جلسات و نشست‌هاي خبري در روز يك‌شنبه از جمله جشنواره پليس، نشست خبري مدير كل محيط زيست، نشست خبري مدير كل آموزش و پروش، جلسه استانداري، نشست خبري سرپرست شهرداري خرم‌آباد و افتتاح چند پروژه، روز پركاري را براي خبرنگاران رقم زده و بود و تداخل برخي مراسم باهم باعث شد گاهي برخي از آنان يك مراسم را نيمه‌كاره رها كرده و به سراغ مراسم ديگر بروند.
* اگر چه نيروي انتظامي از تلاش صدا و سيما به صورت ويژه تقدير كرد اما بايد اذعان داشت نگاه مثبت و دقيق اين نيرو در رصد كردن دنياي مجازي كه امروزه باعث شده خوراك بسياري از برنامه‌هاي خبري صدا و سيما و نشريات از طريق سايت‌ها و خبرگزاري‌ها تأمين و دنبال شوند، نشان داد كه پليس لرستان كار خوب را مي‌بيند و اختصاص 4 جايزه از 7 جايزه جشنواره به خبرگزاري‌ها و پايگاه‌هاي خبري، گوياي اين مطلب است كه پليس حساب ويژه‌اي روي دنياي گستره و فرامرزي سايت‌هاي خبري و دنياي مجازي دارد.
* پس از پايان مراسم تقدير از برگزيدگان جشنواره، نشست خبري فرمانده نيرو انتظامي در سالن مركز پايش تصويري پليس لرستان برگزار شد و خبرنگاران وضعيت آنلاين خيابان‌هاي خرم‌آباد را از طريق 64 دوربين اين مركز رصد كردند.

رضا - ج / خرم‌اباد
 


دیدگاه‌ها  

#1 رضا 1393-12-24 23:32
با سلام و خدا قوت
همه عزیزان رسانه زحمت میکشن ، اما واقعا ، برگزیدگان به حق انتخاب شدند و همه فعالان رسانه در لیست مذکور هستند
نقل قول کردن
#2 ملکی 1393-12-24 23:33
با سلام و عرض ادب ، جناب جایدری به شما و همه عزیزان برگزیده تبریک عرض می نمایم . انشالله موفق و پیروز باشید
________________________
يافته: سلام و سپاس بزرگوار. لطف داريد
نقل قول کردن
#3 خبرنگار 1393-12-25 00:35
با سلام تبریک میگم به شما و دیگر دوستان فعال در عرصه اطلاع رسانی.اما ای کاش این سبقت درست و اصولی صورت میگرفت تا بعضی از خبرگزاری ها و رسانه ها تلاش بیشتری برای تهیه گزارشات و اخبار در حوزه نیرو انتظامی داشته باشن .و مطمئنم به جز چند نفر از این افراد بقیه هبچ گونه گزارشی در قالب موضوعات جشنواره نداشتن و صرفا ففط بخاطر درج یکسری اخبار تکراری در سایت تجلیل شدند و همچین افرادی نباید خوشحال بشن و تیتر بزنن.
نقل قول کردن
#4 بهروز یوسفی 1393-12-25 09:56
جناب آقای جایدری انتخاب بجا وبحق برتر شما وپایگاه خبری تان را تبریگ عرض می نماییم. از طرف خودم وهمکاران فرهنگی
__________________________
يافته: سلام و سپاس استاد گرامي
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا