یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

خواب مجرمان خرم‌آباد آشفته شد/ ساعاتي با يگان ضربت نيروي انتظامي+ عكسعقربه‌‌ي ساعت‌شمار روي عدد 6 صبح قرار مي‌گيرد و ما بي‌قرار از برنامه‌اي كه امروز قرار است انجام شود، در مركز فرماندهي انتظامي لرستان حضور مي‌يابيم.

پس از هماهنگي لازم و توجيهي مختصر، همراه يگان ضربت متشكل واحدهاي مختلف نيروهاي انتظامي، به سرعت راهي نقاط حاشيه‌‌ي شهر خرم‌آباد مي‌شويم.

هيبت كاروان اعزامي، علاوه بر ما، رهگذران و كساني را كه در اين ساعت صبح يكي از روزهاي ماه مبارك رمضان در خيابان‌ها حضور دارند، را مي‌گيرد!

خبرنگاران و عكاسان، به زرنگي در شكار سوژه و ثبت لحظه‌ها شهره هستند، اما در اولين توقف‌گاه به منظور دستگيري 2 سارق خودرو، نيروهاي پليس، اين قضيه را منتفي مي‌كنند و بسيار سريع‌تر از عكاس‌ها، دو مجرمي را كه با چشماني خواب‌آلود و بهت‌زده، به دست‌بندهاي دست‌شان نگاه مي‌كنند را شكار مي‌كنند.

خواب مجرمان خرم‌آباد آشفته شد/ ساعاتي با يگان ضربت نيروي انتظامي+ عكساين‌جا خانه‌اي كاه‌گلي است كه 2 خودروي پژوي 405 مدل‌بالا درون حياط آن پارك شده و در حمله‌ي برق‌آساي نيروهاي پليس، اين عمليات با موفقيت تؤام مي‌شود و خودروهاي مسروقه و مجرمين خواب‌آلود به مركز فرماندهي انتظامي انتقال داده مي‌شوند.

دوباره به سرعت سوار خودروها مي‌شويم و در همان نزديكي، براي شكار تصاويري ديگر از صحنه‌هاي لذت‌بخش در دام افتادن كساني كه آسايش و آرامش را از مردم شهر ربوده‌اند، راهي مي‌شويم. باز هم پليس يك قدم از ما جلوتر است! اين بار ديرتر به صحنه‌ي دستگيري مجرم بعدي كه از سوداگران مرگ و توزيع‌كنندگان مواد مخدر است مي‌رسيم!

مردد شده‌ايم كه بايد به دنبال كدام اكيپ پليس برويم تا پوشش چنين صحنه‌هايي را از دست ندهيم. با وجودي كه 2 عكاس پايگاه خبري ما آن‌جا حضور دارند، اما تعداد اكيپ‌هاي پليس بسيار از ما بيش‌تر است، لذا با همراهي ساير خبرنگاران، سعي مي‌كنيم هر بار يك اكيپ را دنبال كنيم.

مقصد بعدي، آخرين نقطه‌ي شمال غربي شهر خرم‌آباد است! باز هم چشمان خواب‌آلود و بهت‌زده‌ي مجرميني كه باور نمي‌كنند اين موقع صبح مأموران اجراي قانون‌ آن‌ها را محاصره و دستگير كرده‌اند ديدني است! كاش بوديد و مي‌ديد!

اين جا، يكي از مكان‌هايي است كه برخي مال‌خرها، اموال سرقتي را جمع‌آوري كرده‌اند. دوربين مدار بسته هم دارند اما براي‌شان افاقه‌اي نمي‌كند و امروزشان بر مدار خوش‌شانسي نمي‌چرخد، لذا كت‌بسته اسير قانوني مي‌شوند كه از آن گريزان هستند.

ظرف چند دقيقه، مأموران پليس به سرعت برخي از اموال سرقت شده از جمله كابل‌هاي برق، لاستيك‌ها، وسايل اتومبيل و يك موتور سيكلت سرقتي را كه ارقام پلاك آن به طرز ماهرانه‌اي توسط سارقان استتار شده را كشف و ضبط مي‌‌كنند!

گزارش تصويري اجراي طرح ارتقا امنيت اجتماعي در خرم‌‌آباد

عمليات در اين نقطه از شهر پايان مي‌يابد. خودروي حامل خبرنگاران دنبال يكي ديگر از اكيپ‌ها به سرعت راهي مي‌شود. بين مسير ساير نيروها را مشاهده مي‌كنيم كه با حكم قضايي مشغول جمع‌آوري ديش‌هاي ماهواره از پشت بام منازل هستند.

هنوز ساعت 7 صبح نشده، اين بار هدف، نقطه‌اي ديگر در جنوب شرقي خرم‌آباد است. كوچه‌پس كوچه‌هاي باريك را كه طي مي‌كنيم، چشم‌مان به اولين مجرم دستگير شده مي‌افتد كه قامتي بلند، تنومند و اندامي خالكوبي شده دارد، اما اكنون در چنگ مأموران قانون هم‌چون موشي ترسو گرفتار شده و با اجز و التماس تقاضا مي‌كند كه او را رها كنند.

يكي از خبرنگاران كه زودتر از ما رسيده مي‌گويد: اين فرد، يكي از مجرمان سابقه‌دار است كه در لحظه‌ي دستگيري، تيغه‌ي چاقو را روي گلوي همسر و بچه‌اش گذاشته تا با گروگان‌گيري موفق به فرار شود اما با هوشياري مأموران به دام افتاده است.

سرگرم گفت‌وگو هستيم كه در انتهاي كوچه، چشم‌مان به يكي از مأموران مي‌افتد كه با در اختيار داشتن حكم دقضايي قصد ورود به داخل منزلي را دارد كه به عنوان پايگاه برخي مجرمان شناسايي شده است.

آن‌جا كه مي‌رسيم متوجه مي‌شويم سكنه‌ منزل كه متوجه حضور مأموران در محل شده‌اند، درب‌ها را از داخل قفل كرده و سرگرم معدوم كردن آثار جرم‌شان از جمله انواع مواد مخدر و مشروبات الكلي در داخل خانه هستند.

اولين پليس اول كه از راه ديوار كناري درون حيات مي‌پرد، يكي از مجرمين با او درگير مي‌شود اما دومين و سومين مأمور پليس به امداد او مي‌شتابند و به هر شكلي هست درب ورودي را از دورن مي‌گشايند تا ساير نيروها نيز وارد شوند. خوشبختانه درب گشوده مي‌شود و مجرمي كه شلواركي به پا دارد و بسيار آشفته و بداخلاق به نظر مي‌رسد، تسليم قانون مي‌شود.

پيرزني نيز كه هم‌دست اوست سعي دارد مانع از اين كار شود، اما يكي از نيروهاي باتجربه‌ي انتظامي به پيرزن نيز مشكوك شده و در بازرسي از او و بخش‌هايي از منزلش مقادير متنابهي انواع مواد مخدر از جمله شيشه، كراك و هروئين كشف مي‌شود.

ما كه تا آن لحظه برخي از اين مواد را در عمرمان نديده‌ام از مأموران مي‌خواهيم آن‌ها را جلوي لنز دوربين قرار دهند بلكه براي عبرت ديگران، تصاويري از آنان برداشته شود.

جاي درنگ نيست و عمليات هيجان‌انگيز دستگيري مجرمان و خلاف‌كاران با سرعت در حال پي‌گيري است. به سراغ مورد بعدي مي‌رويم كه پنجره‌اي كوچك درون كوچه به منظور فروش مواد مخدر تعبيه كرده است. مأموران پيش از آن كه اين سوداگر مرگ موفق به فرار يا معدوم كردن مواد شود، او را دستگير مي‌كنند.

عقربه‌هاي ساعت روي عدد 8 آمده و گرماي هواي كمي ما را اذيت مي‌كند، لذا خودروي خبرنگاران به سمت فرماندهي انتظامي لرستان راهي مي‌شود تا لحظاتي بعد حاصل تلاش دليرمردان پليس انتظامي لرستان را ملاحظه كنند.

نيروهاي پليس، همراه با مجرمان دستگير شده و لوازم كشف شده نظير اتومبيل‌هاي سرقتي در فضاي مقابل ساختمان فرماندهي گردآوري كرده و به نمايش مي‌گذارند.

اسلحه، فشنگ، مشروبات الكلي، كابل‌هاي برق، دو خوردوي پژو، يك مگان و يك پژو پارس، يك موتور سيكلت، تعداد بسيار زيادي پلاك‌هاي پستي منازل، بيش از 50 ديش و رسيور ماهواره، حاصل تلاش دو سه ساعته نيروهاي پليس خرم‌آباد و لرستان است كه آن‌جا به نمايش گذاشته مي‌شود.

سارقان، توزيع‌كنندگان مواد مخدر، مال‌خرها و ساير مجرمين دستگير شده، آن‌جا تحت نظر بوده و با عجز و لابه خواستار رهايي خود هستند!

محو تماشاي آن‌ها هستيم كه با دستور ايست خبردار نيروهاي پليس، متوجه حضور سردار محمد قنبري فرمانده انتظامي لرستان مي‌شويم. وي به همراه علاء‌الدين بروجردي نماينده مردم بروجرد وارد شده و پس از بيان سخناني در مورد برنامه‌ي اجرايي آن روز و تشكر از همكارانش، راهي محل كارش مي‌شود تا مشغول تدوين برنامه‌هاي ديگري براي روزهاي آتي در زمينه‌ي برخورد با مجرمان شود.

خسته نباشيد به نيروهاي حافظ امنيت و جان مردم كه در اين روز از ماه مبارك رمضان، حماسه آفريدند و ساعاتي كه شهر در آرامش به سر مي‌برد، آرامش خود و مجرمين را بر هم زدند بدون اين كه آرامش مردم شهر در آن بامداد يك روز گرم تابستاني، بر هم بخورد.

رضا جايدري
پايگاه خبري يافته

 

 

 

 


 

 

دیدگاه‌ها  

#1 سام طولابی 1393-04-26 08:44
اگر فردا آزاد نشن درسته!
_____________________________
يافته: حيطه كار نيرو انتظامي تا همين جاست و از اين به بعد در اختيار دستگاه قضايي قرار داده مي‌شوند
نقل قول کردن
#2 قاسمی 1393-04-26 10:02
سلام و تشکر از دوستان/ گزارش جالبی بود .
نقل قول کردن
#3 حامد نصیری 1393-04-26 15:21
به نقل از سام طولابی:
اگر فردا آزاد نشن درسته!
_____________________________
يافته: حيطه كار نيرو انتظامي تا همين جاست و از اين به بعد در اختيار دستگاه قضايي قرار داده مي‌شوند


حامد نصیری: قطعا اگر قوه قضایه پشتوانه قوی برای نیروی انظامی باشد میشود این موارد را در کشور حذف کرد. الحمدا... خوب دارن پیگیری میکنن انشاا... که نتیجه بخش باشد.
________________________________
يافته: اميدواريم شدت مجازات‌ها در كشورمان تا حدي افزايش يابد كه احدي جرات تخلف ننمايد. در برخي كشورها مثل عربستان، مجازات سرقت گاهي قطع كردن عضو و نيز جرم حمل مواد مخدر، اعدام است (گردن زدن) لذا كسي جرات خطا كردن را ندارد.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا