یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

اول شهریورماه سال جاری بود که‌ محمد خدابخشی نماینده مردم الیگودرز در جمع اصحاب رسانه از برگشت ۱۶ میلیارد ریال اعتبار طرح بازآفرینی الیگودرز به دلیل کوتاهی مدیریت شهری و راه و شهرسازی پرده برداشت.
اما بلافاصله شورای شهر در بیانیه‌ای مجهول برگشت اعتبار مذکور را تکذیب کرد و مدتی هم مناقشه‌ای برای این موضوع پیش آمد.
تا اینکه هشتم شهریور خدابخشی نماینده الیگودرز در جمع اهالی کوی تیرانی گفت: اعتبارات خوبی برای بازآفرینی شهر اختصاص داده شده است.
 وی گفت: علیرغم اینکه قرار بود این اعتبارات برگشت داد شود اما در نشست با نوبخت دستور گرفتیم که جلوی این جابجایی گرفته شود و ۱۶ میلیارد ریال اعتبار شهرستان برای بازآفرینی در شهر الیگودرز هزینه می‌شود
پانزدهم شهریور کشکولی فرماندار الیگودرز در بازدید از طرح بازآفرینی با اشاره به عدم برگشت اعتبار طرح بازآفرینی شهری در الیگودرز گفت: با توجه به اینکه اعتبار تخصیص‌یافته جهت احداث پل در خیابان طالقانی جنوبی کافی نبود اعتبار آن جهت ساماندهی پارک مرکزی شهر که جزو مناطق هدف بازآفرینی است هزینه می‌گردد.
وی افزود: اعتبار طرح پارک مرکزی شهر با عنوان ساماندهی و بهسازی بالغ‌بر ۷۰۰ میلیون تومان طی دو مرحله تخریب و بازسازی کامل سرویس‌های بهداشتی و کف سازی و المان شهری (نورپردازی و ست ورزشی) است.
 فرماندار الیگودرز تصریح کرد: جهت ساماندهی رودخانه محله آدیوند بالغ‌بر ۹۰۰ میلیون تومان در سه مرحله جداره سازی شمالی، جداره سازی جنوبی و مبلمان شهری و نورپردازی هزینه خواهد شد
 ۲۴ شهریور حسین اکبری شهردار وقت الیگودرز در جمع خبرنگاران در خصوص برگشت مبلغ ۱۶ میلیارد ریال اعتبار طرح بازآفرینی نیز گفت: با پیگیری‌ها و حمایت‌های کشکولی نه‌تنها این اعتبار برگشت نخورد بلکه مبلغی اضافه هم جذب نمودیم.
در حالی که با تخریب سرویس‌های بهداشتی پارک گمان می‌رفت اعتبارات جذب‌شده و هزینه آن در حال انجام است
بیستم آبان ماه؛ امید آذرشب نایب رییس شورای شهر در جمع خبرنگاران ضمن تشکر از پیگیری‌های محمد خدابخشی و کشکولی گفت: متأسفانه براثر تعلل در سیستم شهرداری بودجه ۱۶ میلیارد ریالی از محل بازآفرینی جذب نشد و برگشت خورد.
 



حال ما مانده‌ایم که بالاخره این اعتبار جذب شد یا برگشت خورد؟!
اگر اعتبار مذکور جذب شده است با توجه به اختصاص بخشی از آن برای ساماندهی و از جمله تعمیر سرویس‌های بهداشتی پارک شهر چرا پس از گذشت چند ماه از تخریب این مکان، پروژه به‌کندی پیش رفت و اکنون هم تعطیل شده است؟!
و اگر چنانچه اعتبار برگشت ‌خورده شهرداری با چه مجوزی و با کدام پشتوانه اعتباری اقدام به تخریب سرویس‌های بهداشتی نمود که اینک مردم سرگردان و هر گوشه از پارک انباشته از آلودگی شود؟!
جالب است سهم اعتبار ساماندهی پارک از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبارات بازآفرینی ۷۰۰ میلیون تومان تعیین‌شده که فقط ۱۸۰ میلیون هزینه تخریب پرداخت شده است!
به‌راستی چه کسی و کدام ارگان باید ناظر صرف هزینه‌های دولتی باشد؟!
آیا معنی اقتصاد مقاومتی ریخت‌وپاش‌ها و حیف‌ومیل بیت‌المال است؟!
با توجه به مشکلات اقتصادی کشور و همچنین مقاومت مردم در برابر سختی‌ها آیا انصاف است این‌گونه اعتبارات حیف که چه عرض کنیم، میل شود؟!
به‌هرحال امیدواریم مسوولی در این استان احساس وظیفه کند و این موضوع را به خاطر مردم پیگیری کند.

 
 


عباس شاه‌علی





توجه: هرگونه استفاده از مطلب با ذکر منبع و نام نویسنده، نشانه‌ی احترام شما به تلاش آن‌ها است.


 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا