یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

نویسنده پایگاه خبری یافته عنوان سوم سومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان لرستان را کسب کرد.
به گزارش یافته، در سومین دوره جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان لرستان، مصطفی رباطی از پایگاه خبری یافته موفق به کسب مقام سوم در بخش یادداشت شد.
یادداشت "اختلاس گران، دزدان باورهای مردم/ افکار عمومی پشتیبان دستگاه قضایی است" با موضوع " برخورد شدید و تعقیب قضایی مجرمان و مسئولان خطاکار"، در تاریخ 30 مردادماه 98 در این پایگاه خبری به قلم مصطفی رباطی منتشر شده بود.
رباطی در اولین دوره این جشنواره موفق به کسب مقام اول در بخش یادداشت شده بود.
شایان ذکر است امسال ۲۷۴ اثر در ۹ قالب (تیتر، خبر، مصاحبه، گزارش، یادداشت، مقاله، عکس، مستند خبری و موشن گرافی) و ۱۱ محور به دبیرخانه سومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر ارسال شده بود.
صبح پنجشنبه 26 دی‌ماه آیین اختتامیه این جشنواره با معرفی ۲۴ اثر برگزیده با حضور رئیس سازمان بسیج رسانه کشور در سالن اجتماعات بهزیستی لرستان برگزار شد.

یافته در جمع برترین‌های جشنواره رسانه‌ای ابوذر





نفرات برتر جشنواره ابوذر 98 در قالب عکس

 کامین ملکی از خبرگزاری شبستان- خرم‌آباد -اول

لیلا صارمی از نشریه بانگ رسا - خرم‌آباد -دوم

حبیب اله بیاتی از پایگاه خبری نیساخبر- الشتر- سوم

 

 نفرات برتر جشنواره ابوذر 98 در قالب مستند گزارش خبری

 سمیه مرادی از خبرگزاری صداوسیما- خرم‌آباد- اول

مصطفی معظمی گودرزی از خبرگزاری صداوسیما- دلفان   -دوم

مهدیه فکوری از خبرگزاری صداوسیما -خرم‌آباد- سوم

 

نفرات برتر جشنواره ابوذر 98 در قالب تیتر

 الهام بابایی چگنی از  خبرگزاری ایرنا- خرم‌آباد- اول

علی حسینی از خبرگزاری مهر- خرم‌آباد- دوم

هانیه حسینی از خبرگزاری مهر- خرم‌آباد- سوم

 

 نفرات برتر جشنواره ابوذر 98 در قالب خبر

محمد بابایی مفرد از نشریه حرف دل- خرم‌آباد- اول

ابراهیم مرادی از روزنامه جمهوری اسلامی -خرم‌آباد- دوم

امین زینی وند از خبرگزاری ایکنا- خرم‌آباد - سوم

 

 نفرات برتر جشنواره ابوذر 98 در قالب مصاحبه

پریسا قربانی نژاد از   خبرگزاری فارس -خرم‌آباد- اول

مژگان شمس از خبرگزاری فارس -بروجرد- دوم

محمد عبداله زاده از خبرگزاری فارس- خرم‌آباد- سوم

 

نفرات برتر جشنواره ابوذر 98 در قالب یادداشت

نورمحمد سپهوند از روزنامه کیهان -خرم‌آباد- اول

سعیده خورشیدوند از هفته‌نامه خورشیدجانان - خرم‌آباد- دوم

مصطفی رباطی از پایگاه خبری یافته - خرم‌آباد- سوم

 

 نفرات برتر جشنواره ابوذر 98 در قالب گزارش

مهری میردریکوند از خبرگزاری ایرنا - بروجرد- اول

ابراهیم شریفی از خبرگزاری ایسنا- خرم‌آباد - دوم

مهری پهلوانی از پایگاه خبری سنگ‌نوشته- خرم‌آباد- سوم

 

 نفرات برتر جشنواره ابوذر 98 در قالب مقاله

بهنام فروتن نیا از پایگاه خبری سنگ‌نوشته  -خرم‌آباد- اول

اکبر بابایی مفرد از نشریه حرف حق- خرم‌آباد- دوم

فرج اله مرادی از هفته‌نامه فخر لرستان - خرم‌آباد-  سوم

 

  ***************************************************************


 بخش: يادداشت‌
مجموعه : اجتماعی
در گذشته‌های دور گروهی راهزن و دزد وارد خانه فردی متمول می‌شوند تا هر آنچه که به دردشان می‌خورد با خود ببرند، هر کدام مشغول پر کردن کیسه خود هستند که سردسته دزدان که رگه‌هایی از عیاری و جوانمردی در وجودش بوده به همراهان خود می‌گوید که کیسه‌ها را خالی کنند ، رفقایش که جا خورده بودند از سردسته خود دلیل این تصمیم عجیب را جویا می‌شوند؛ او می‌گوید صاحب‌خانه برای محافظت از مالش قرآنی را در کنار آن گذاشته که اگر ما این اموال را بدزدیم هم دزد مالش می‌شویم و هم دزد باور و عقیده‌اش!
حالا پس از گذشت 4 دهه از پیروزی انقلاب اسلامی که ثمره خون هزاران شهید گلگون‌کفن وجانبازان سرافراز است، عده‌ای نقش همان دزدان باورهای مردم را بازی می‌کنند؛ این خائنان و وطن‌فروشان در کشوری که در منطقه حساس خاورمیانه خار چشم حکام مرتجع عرب، اسرائیل، استکبار جهانی و استعمار پیر انگلیس است و از چهار طرف در محاصره اجانب و تحت شدیدترین تحریم‌های طول تاریخ قرار دارد، به‌جای این که در کنار مردم باشند و از منافع ملت دفاع کنند، بودجه مملکت را حیف و میل کرده و از پشت به اسلام و ایران خنجر می‌زنند.
چرا گفتم اسلام؟ چون جمهوری اسلامی نظامی است که بر پایه دین مبین اسلام و مذهب تشیع پایه‌گذاری شده و عامه مردم خواسته یا ناخواسته خیانت افراد اختلاس گر و دزد را به پای دین می‌گذارند و چه به خواهیم و چه نخواهیم، رفته‌رفته باورهای اعتقادی و ایمانی مردم کم‌رنگ‌تر شده و چه‌بسا به قول معروف دین زده و یا دین‌گریز شوند که گناه آن به گردن همین افراد مسلمان نما و خیانت‌کار است.
با روی کار آمدن حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی در قوه قضاییه، بارقه‌های امید در دل آحاد جامعه و دوست داران انقلاب اسلامی روشن‌شده و افکار عمومی از اقتدار دستگاه قضایی در کشاندن مجرمان و خیانت‌کاران به پشت میز محاکمه حمایت می‌کند.
یکی از اقدام درخور تحسین رئیس دستگاه قضا در کنار برخورد شدید و تعقیب قضایی مجرمان و مسئولان خطاکار، شروع تصفیه درونی و برخورد با افراد خاطی در خود این قوه است؛ کما این که درهفته های گذشته تعدادی از قضات و کارکنان متخلف از کار برکنار شدند.
روی سخن نگارنده با کسانی که در مظان اتهام هستند، نیست بلکه با افرادی است که خیانت آن‌ها به بیت‌المال ثابت‌شده و تخلف آن‌ها برای محاکم قضایی محرز شده است؛ این افراد در رده های مختلف با اختلاس ارقام نجومی در این دورانی که کشور دچار کمبود بودجه است، باعث شده‌اند که بخش عظیمی از خزانه خالی شود و به تبع آن هزاران طرح مهم و اشتغال‌زا در جای‌جای کشور بعد از گذشت سال‌ها هم چنان در مرحله کلنگ زنی بماند؛ و این در حالی است که هزاران جوان تحصیل‌کرده به علت نبود کار یا به شغل‌های کاذب روی آورده‌اند و یا گرفتار اعتیاد و ناهنجاری‌های اجتماعی شده‌اند.
دیگر این که صدها نقطه حادثه‌خیز در محورهای ارتباطی لرستان و ایران وجود دارد که به علت نبود اعتبار هم چنان قربانی می‌گیرند و سالانه هزاران نفر در تصادف‌های دهشتناک در این محورها کشته و مجروح می‌شوند؛ به همین دلیل افراد اختلاس گر و دزد را در این قضایا باید شریک جرم دانست و بر همین اساس دستگاه قضا باید با اشد مجازات این افراد را به سزای عملشان برساند.
در کنار برخوردهای قهری که با مجرمان و متخلفان صورت می‌گیرد، زمان آن فرا رسیده که مسئولان ارشد مملکت و کارشناسان مربوطه در گزینش مدیران و مسئولان تجدیدنظر کرده و به‌صورت دقیق و موشکافانه بررسی کنند که دلیل افزایش تخلف در نظام اداری کشور در سال‌های اخیر چیست؟
آیا دستگاه‌های نظارتی به وظیفه خود به‌خوبی عمل نمی‌کنند یا ملاک انتخاب افراد برای مناصب و مسئولیت‌های مختلف کارآیی خود را از دست داده است؟ ویا این که گسترش سبک زندگی غربی و اصالت یافتن پول و سرمایه و کم‌رنگ شدن معنویت در زندگی افراد و جامعه باعث شده که هر کسی به دنبال کسب حداکثر سود به هر طریقی ولو از راه ناصواب و غیرقانونی‌اش باشد؟!
بنده خدایی می‌گفت این مبالغ نجومی که افراد اختلاس گر از بیت‌المال ملت به یغما می‌برند به چه کارشان می‌آید؟! آدم تمام دنیا را هم که داشته باشد روزی یک مرغ بیشتر می‌خورد؟! گفتم دوست عزیز به قول بزرگان دین و آیین، طمع و حرص انسان را پایانی نیست؛ این شعر معروف حضرت سعدی رحمة الله علیه وصف حال این افراد است «چشم تنگ دنیا دوست را یا قناعت پرکند یا خاک گور».
با این اوصاف دلیل اوضاع امروز جامعه و به‌ویژه نظام اداری کشورهرچه باشد، نتیجه‌اش شده عدم شایسته گزینی، افزایش باندبازی، ارتقای افراد ناکارآمد، به حاشیه رفتن افراد با تجربه و متخصص، نارضایتی مردم، تضییع حقوق عامه و هدررفت بیت‌المال و...که ضروری است مسئولان و دلسوزان انقلاب اسلامی هر چه سریع‌تر برای رفع این معضلات چاره اساسی بیندیشند، چون از قرار معلوم ولع نجومی بگیران و نجومی دزدان پایان‌پذیر نیست.

مصطفی رباطی. یافته



 

توجه: هرگونه استفاده از مطلب با ذکر منبع و نام نویسنده، نشانه‌ی احترام شما به تلاش آن‌ها است.


 

دیدگاه‌ها  

#1 خبرنگار.. 1398-10-27 00:31
من که شرکت نکردم. پارسال رو هم دیدیم چی شد 8)
نقل قول کردن
#2 اکبر-ظ 1398-10-28 07:25
با تبریک به جناب رباطی و سایت یافته برای مقالات خوبشون.
نقل قول کردن
#3 مهیار 1398-10-28 13:11
مبارکه به سلامتی
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا