یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

در گذشته‌های دور گروهی راهزن و دزد وارد خانه فردی متمول می‌شوند تا هر آنچه که به دردشان می‌خورد با خود ببرند، هر کدام مشغول پر کردن کیسه خود هستند که سردسته دزدان که رگه‌هایی از عیاری و جوانمردی در وجودش بوده به همراهان خود می‌گوید که کیسه‌ها را خالی کنند ، رفقایش که جا خورده بودند از سردسته خود دلیل این تصمیم عجیب را جویا می‌شوند؛ او می‌گوید صاحب‌خانه برای محافظت از مالش قرآنی را در کنار آن گذاشته که اگر ما این اموال را بدزدیم هم دزد مالش می‌شویم و هم دزد باور و عقیده‌اش!
حالا پس از گذشت 4 دهه از پیروزی انقلاب اسلامی که ثمره خون هزاران شهید گلگون‌کفن وجانبازان سرافراز است، عده‌ای نقش همان دزدان باورهای مردم را بازی می‌کنند؛ این خائنان و وطن‌فروشان در کشوری که در منطقه حساس خاورمیانه خار چشم حکام مرتجع عرب، اسرائیل، استکبار جهانی و استعمار پیر انگلیس است و از چهار طرف در محاصره اجانب و تحت شدیدترین تحریم‌های طول تاریخ قرار دارد، به‌جای این که در کنار مردم باشند و از منافع ملت دفاع کنند، بودجه مملکت را حیف و میل کرده و از پشت به اسلام و ایران خنجر می‌زنند.
چرا گفتم اسلام؟ چون جمهوری اسلامی نظامی است که بر پایه دین مبین اسلام و مذهب تشیع پایه‌گذاری شده و عامه مردم خواسته یا ناخواسته خیانت افراد اختلاس گر و دزد را به پای دین می‌گذارند و چه به خواهیم و چه نخواهیم، رفته‌رفته باورهای اعتقادی و ایمانی مردم کم‌رنگ‌تر شده و چه‌بسا به قول معروف دین زده و یا دین‌گریز شوند که گناه آن به گردن همین افراد مسلمان نما و خیانت‌کار است.
با روی کار آمدن حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی در قوه قضاییه، بارقه‌های امید در دل آحاد جامعه و دوست داران انقلاب اسلامی روشن‌شده و افکار عمومی از اقتدار دستگاه قضایی در کشاندن مجرمان و خیانت‌کاران به پشت میز محاکمه حمایت می‌کند.
یکی از اقدام درخور تحسین رئیس دستگاه قضا در کنار برخورد شدید و تعقیب قضایی مجرمان و مسئولان خطاکار، شروع تصفیه درونی و برخورد با افراد خاطی در خود این قوه است؛ کما این که درهفته های گذشته تعدادی از قضات و کارکنان متخلف از کار برکنار شدند.
روی سخن نگارنده با کسانی که در مظان اتهام هستند، نیست بلکه با افرادی است که خیانت آن‌ها به بیت‌المال ثابت‌شده و تخلف آن‌ها برای محاکم قضایی محرز شده است؛ این افراد در رده های مختلف با اختلاس ارقام نجومی در این دورانی که کشور دچار کمبود بودجه است، باعث شده‌اند که بخش عظیمی از خزانه خالی شود و به تبع آن هزاران طرح مهم و اشتغال‌زا در جای‌جای کشور بعد از گذشت سال‌ها هم چنان در مرحله کلنگ زنی بماند؛ و این در حالی است که هزاران جوان تحصیل‌کرده به علت نبود کار یا به شغل‌های کاذب روی آورده‌اند و یا گرفتار اعتیاد و ناهنجاری‌های اجتماعی شده‌اند.
دیگر این که صدها نقطه حادثه‌خیز در محورهای ارتباطی لرستان و ایران وجود دارد که به علت نبود اعتبار هم چنان قربانی می‌گیرند و سالانه هزاران نفر در تصادف‌های دهشتناک در این محورها کشته و مجروح می‌شوند؛ به همین دلیل افراد اختلاس گر و دزد را در این قضایا باید شریک جرم دانست و بر همین اساس دستگاه قضا باید با اشد مجازات این افراد را به سزای عملشان برساند.
در کنار برخوردهای قهری که با مجرمان و متخلفان صورت می‌گیرد، زمان آن فرا رسیده که مسئولان ارشد مملکت و کارشناسان مربوطه در گزینش مدیران و مسئولان تجدیدنظر کرده و به‌صورت دقیق و موشکافانه بررسی کنند که دلیل افزایش تخلف در نظام اداری کشور در سال‌های اخیر چیست؟
آیا دستگاه‌های نظارتی به وظیفه خود به‌خوبی عمل نمی‌کنند یا ملاک انتخاب افراد برای مناصب و مسئولیت‌های مختلف کارآیی خود را از دست داده است؟ ویا این که گسترش سبک زندگی غربی و اصالت یافتن پول و سرمایه و کم‌رنگ شدن معنویت در زندگی افراد و جامعه باعث شده که هر کسی به دنبال کسب حداکثر سود به هر طریقی ولو از راه ناصواب و غیرقانونی‌اش باشد؟!
بنده خدایی می‌گفت این مبالغ نجومی که افراد اختلاس گر از بیت‌المال ملت به یغما می‌برند به چه کارشان می‌آید؟! آدم تمام دنیا را هم که داشته باشد روزی یک مرغ بیشتر می‌خورد؟! گفتم دوست عزیز به قول بزرگان دین و آیین، طمع و حرص انسان را پایانی نیست؛ این شعر معروف حضرت سعدی رحمة الله علیه وصف حال این افراد است «چشم تنگ دنیا دوست را یا قناعت پرکند یا خاک گور».
با این اوصاف دلیل اوضاع امروز جامعه و به‌ویژه نظام اداری کشورهرچه باشد، نتیجه‌اش شده عدم شایسته گزینی، افزایش باندبازی، ارتقای افراد ناکارآمد، به حاشیه رفتن افراد با تجربه و متخصص، نارضایتی مردم، تضییع حقوق عامه و هدررفت بیت‌المال و...که ضروری است مسئولان و دلسوزان انقلاب اسلامی هر چه سریع‌تر برای رفع این معضلات چاره اساسی بیندیشند، چون از قرار معلوم ولع نجومی بگیران و نجومی دزدان پایان‌پذیر نیست.

مصطفی رباطی. یافته



 

توجه: هرگونه استفاده از مطلب با ذکر منبع و نام نویسنده، نشانه‌ی احترام شما به تلاش آن‌ها است.


دیدگاه‌ها  

#1 یاور 1398-05-30 11:36
نگارنده گرامی شیر مادرت حلالت باد
بله دل خانواده شهدا و جانبازان از دست برخی بی کفایتی (البته بی کفایتی منظورم ظلم و زور به مردم هست نه بی کفایتی در حق خودشان)

واقعا از ماست که بر ماست
امام فرمودنند نگذارید انقلاب دست نا اهلاها بیفتد.بله امروز این سخن امام عزیز در برخی جاها به واقعیت پیوسته.البته از ماست که بر ماست

زمانیکه در مقابل دوزدان سکوت می کنیم باید هم شاهد فقر،سرقت ،قتل ،طلاق و... هزاران بدبختی دیگر باشیم؟
افرادیکه با دادن شارژ2 هزار تومانی و یا دادن گوشت و برنج به مجلس راه پیدا می کنند ،اینها زمینه فساد و اختلاس و رانت خواری و رابطه بازی را به سرانجام می رسانند ؟
نقل قول کردن
#2 یاور 1398-05-30 11:37
من خودم هرروز لیست قیمت ها را می بینم ؟آقای روحانی آیا جیب خالی و سفره خالی مردم را هم می بینی؟؟؟؟آ
نقل قول کردن
#3 بهنام 1398-05-30 11:52
چه دلیلی داره کسیکه 40 سال سابقه کار داره با تصویب این قانون هنوز باید سر کار باشند؟آیا نمایندگان مجلس ورشکستگی و تعطیلی کارخانجات را نمی بینند؟این همه دم از تولید و حمایت داخلی می زنیم چرا تعدادی با ارز دولتی کالای بی کیفیت از چین وارد می کنند؟؟؟؟؟؟آقایا ن نماینده این همه جوان بیکار را نمی بینید؟؟آیا تورم کمر شکن را نمی بینید؟؟؟؟؟؟
نقل قول کردن
#4 امين 1398-05-30 14:08
درست مي شود
نقل قول کردن
#5 حجت 1398-05-30 16:47
مردم که دزد نیستند بنظر انکسیکه دزدی میکند نه مسلمان است نه اصول انسانی را یاد گرفته او هنوز نابالغ است و وجودش در جامعه باعث زیان است.

باید برخورد شود دل مردم خون است از این جماعت که با شعارهای دهان پر کن انچنان بر ریشه باور مردم زدند که اعتمادی باقی نمانده ب
فقط قوه قضائیه باید شدید برخورد کند
نقل قول کردن
#6 مازیار 1398-05-31 08:33
ای کاش من و 7 جدم نا بالغ بودیم.دادش من امروز پول حرف اول را می زنند .قبل از انقلاب می گفتند ثروت بهتره یا علم ،بله قدیم می گفتند علم؟ولی امروزه شاهدیم واسه بدست آوردن ثروت چندین شرط باید داشته باشی اولاژنت خوب باشه دوما آقازاده باشی.
نقل قول کردن
#7 فلک الافلاک 1398-06-01 10:29
ما منتظر اقدامات در خصوص جریانات شهرداری خرم اباد از سویه قوه قضاییه و اطلاعات هستیم،
نقل قول کردن
#8 امیر حقیقت گو 1398-10-26 21:14
اینکه یه عده دزدی میکنن تقصیر مرتجعین و‌دشمنان انقلاب نیست از لقمه پدرشونه
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا