یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیر مسوول پایگاه خبری یافته گفت: شورای نویسندگان یافته خودش را چشم بینای مردم می‌داند و تلاش می‌کند با رصد کردن همه امور انتقادات، پیشنهاد‌ها و گزارش‌های خود را برای مخاطبان منعکس کند.
به گزارش یافته، عبدالرضا قاسمی در مراسم اختصاصی که به مناسبت روز خبرنگار و با حضور برخی حامیان و همچنین شورای نویسندگان یافته در حمام گپ خرم‌آباد برگزار شد، ضمن تبریک به خانواده بزرگ رسانه استان و به‌خصوص اعضای یافته، گفت: سالروز شهادت شهید محمود صارمی به زیبایی و به پاس زحمات و خدمات ارزنده خبرنگاران محترم، « روز خبرنگار» نام‌گذاری شده است؛ این روز فرصتی است که از زحمات بی‌دریغ اصحاب یافته قدردانی کنیم.
وی با بیان این که یافته، اولین پایگاه خبری ثبت شده در استان و سومین پایگاه خبری کشور است، افزود: خوشبختانه در سال گذشته موفق شدیم بین همه پایگاه‌های خبری کشور در رده 47 و بین پایگاه‌های خبری شهرستان‌ها (خارج از تهران) در رده 11 کشور قرار بگیریم، بد نیست مطرح کنم که استان لرستان دارای حدود 50 پایگاه خبری دارای مجوز در سطح کشور است؛ در مجموع نیز بیش از 2 هزار پایگاه خبری در کشور مجوز اخذ کرده‌اند.
وی با اشاره به فعالیت 6 ساله یافته اظهار داشت: هم بنده و هم مدیرمسئول سابق (آقای رضا جایدری) تلاش و همت کرده‌ایم تا منعکس‌کننده دغدغه مردم باشیم و بدون وابستگی جناحی، سیاسی و اداری گام در این راه برداریم.
قاسمی به ذکر برخی آمار پرداخت و گفت: طی یک سال اخیر بیش از 5 هزار و 500 مطلب توسط یافته منتشر شده که بیشترین آمار به خبرهای روزانه اختصاص دارد.
مدیر مسئول یافته ادامه داد: " یادداشت‌های اختصاصی" مهم‌ترین بخش و پرمخاطب‌ترین مطلب هستند و افتخار داریم که برخی قلم‌به‌دستان مطرح استان یادداشت‌های خود را در یافته منتشر می‌کنند.
وی دغدغه مردم را مهم‌ترین اولویت برای نویسندگان دانست و ادامه داد: بازخورد و واکنش خوانندگان و حتی مسؤولین نشان می‌دهد که یافته رسانه‌اي برای همه است و این موضوع وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند تا با رصد کردن همه امور استان، انتقادات، پیشنهاد‌ها و گزارش‌های خود را برای مخاطبان انعکاس دهیم.
مدیر مسئول یافته لزوم رعایت برخی خطوط قرمز از جمله خط قرمزهای دینی، سیاسی و اخلاقی را ضروری دانست و افزود: اما خطوط قرمزی که منافع شخصی دیگران را در پی دارد، برای ما هیچ اهمیتی ندارد و بدون رعایت منافع دیگران و در حد توان به بیان مشکلات خواهیم پرداخت.
قاسمی با اشاره به این که با هیچ مسوولی تعارف نداریم، ادامه داد: دست‌بوس مدیرانی هستیم که دغدغه‌شان مشکلات مردم است، اما اگر مطالب انتقادي منتشر می‌کنیم، این اطمینان را می‌دهیم که ما همچون اکثر رسانه‌های استان خود را زبان گوياي مردم می‌دانم و لذا از مدیران هم می‌خواهیم، مسئولیت اقدامات خود را بپذیرند و پاسخگوی مردم و اهالی رسانه باشند.
وی با اشاره به این که خود را فارغ از محدوده جغرافیایی شهرهای استان می‌دانیم، ادامه داد: تلاش ما توسعه و ارتقا کل استان لرستان است، هرچند ممکن است به علت مرکزیت خرم‌آباد در لرستان، بیشترین پوشش اخبار مربوط به این شهر باشد.
قاسمی رقابت سالم را لازمه ارتقاء کیفی هر رسانه دانست و گفت: رسانه‌ای می‌تواند مخاطبان را در عرصه رقابت فشرده رسانه‌ای همراه داشته باشد که خواست‌های آن‌ها را برآورده کند و پیام‌رسان خوبی برای انعکاس دغدغه‌هایشان به مسئولان باشد، لذا ما هم تلاشمان در همین راستا است.
وی بابت خداحافظی پیشکسوتانی چون بهرام سلاح‌ورزی، رضا جایدری، کرم تاج‌مهر و ... از عرصه مطبوعات اظهار نگرانی کرد و ادامه داد: مخالف حضور جوانان جویای نام در این عرصه نیستیم، اما اعتقاد داریم باید از تجربیات ارزشمند پیشکسوتان با اخلاق رسانه، در عرصه مطبوعات استفاده کرد.
مدیر مسئول یافته به بیان برخی مشکلات موجود پرداخت و گفت: یافته هیچ‌گونه درآمدی ندارد و همین محدودیت‌های مالی اجازه فعالیت گسترده‌تر را به ما نمی‌دهد و تقریباً تمام کسانی که با ما کار می‌کنند، فقط از روی عشق و علاقه همراه ما هستند؛ اما بدون توجه به مشکلات ما همیشه سعی کرده‌ایم تا در پی اندیشه و فکر جدیدی باشیم.
قاسمی در خصوص هیات مدیره جدید خانه مطبوعات لرستان گفت: اعضای خانه مطبوعات لرستان نشان داده‌اند که کاربلد و با پشتکار هستند، اما نباید فعالیت این نهاد محدود به دیدار با مدیران و مسئولان و اخذ برخی تسهیلات کم ارزش شود.
مدیرمسئول یافته بابت برگزاری مراسم روز خبرنگار در خرم‌آباد از متولیان امر و اعضای خانه مطبوعات تشکر کرد و ادامه داد: هر چند ضعف‌هایی در برگزاری این مراسم مطرح شده، اما این‌گونه مراسم نباید محدود به روز خبرنگار شود و اهل رسانه بهتر است به مناسبت‌های مختلف گردهمایی داشته باشند و تبادل افکار کنند.البته متاسفانه ملاک این روزها برای خبرنگار شدن، ثبت نام در سامانه خانه مطبوعات است، که به نظر می‌رسد ملاک درستی نیست.
وی در ادامه با اشاره به این که اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان باید تلاش کند تا مشکلات اهالی رسانه به خصوص پایگاه‌های خبری به حداقل برسد، ادامه داد: اما گویا این اداره به کلی پایگاه‌های خبری را فراموش کرده و کوچک‌ترین قدمی تاکنون برای رفع مشکلات آن‌ها برنداشته و همین موضوع بی‌شک موجب دلسری دست اندرکان پایگاه‌های خبر خواهد شد.
قاسمی در پایان از همراهی تک‌تک نویسندگان و همراهان یافته تشکر و آرزو کرد تا قدردانی داخلی از از اهل رسانه به یک فرهنگ تبدیل شود و مدیران نشریات و سایت‌ها منتظر برگزاری مراسم توسط سایرین نشوند.


معرفی چهره‌های فرهنگی از دستاوردهای بزرگ یافته
 
صاحب‌امتیاز پایگاه خبری یافته گفت: یکی از بزرگ‌ترین دستاورد پایگاه خبری یافته، معرفی چهره‌های فرهنگی بوده است.
محمدرضا جایدری افزود: در آغاز فعالیت سایت خبری یافته، عمده رسانه ها در اخبار مهمشان به سیاسیون می‌پرداختند و این در صورتی است که یافته با دید اینکه چرا به‌جای سیاسیون یک شخص فرهنگی در سطر یک اخبار نباشد؟ وارد فضای رسانه شد.
وی ادامه داد: هدف ما در یافته اولویت دادن به نویسندگان حامی جناح‌های چپ و راست نبوده است اما مطالب آن‌ها را نیز با این عنوان که دیدگاه پایگاه خبری یافته نیستند ولی حق اظهار نظر دارند منتشر کردیم.
صاحب‌امتیاز پایگاه خبری یافته خاطرنشان کرد: زمانی که عهده‌دار سمت مدیرمسئول یافته بودم پس از مدتی با توجه به مشکلات شخصی نتوانستم فعالتیم را ادامه دهم و این مسؤولیت را به عبدالرضا قاسمی واگذار کردم که اکنون مدیریت و زحمات یافته به عهده ایشان است.
جایدری با تاکید بر اینکه یافته با دست‌خالی و به عشق خدمت به مردم لرستان اداره می‌شود، خاطرنشان کرد: برخی از رسانه‌ها، تعداد زیادی کامپیوتر، دوربین‌های گران‌قیمت، خودرو و... دارند، این در صورتی است که یافته با کمترین امکانات و تجهیزات فعالیت دارد اما گاهی خروجی کار و تعداد مخاطبانش از رسانه‌های متمول نیز بیشتر است.
وی با اشاره به اینکه سایت یافته توسط ۳-۴ نفر اداره می‌شود و هر کدام به اندازه چند نفر تلاش می‌کنند، افزود: این نشان می‌دهد که همه‌چیز مادیات نیست و هدف خدمت به مردم، تحمل مشکلات فعالیت رسانه‌ای را آسان‌تر می‌کند.
صاحب‌امتیاز پایگاه خبری یافته همچنین به اقتصاد رسانه و جذب آگهی از ادارات اشاره کرد و گفت: پولی که در دست ادارات است پول مردم است، ما نیز به همین دلیل بیشتر از سقف تعیین‌شده که چارچوب خودمان است از ادارات آگهی دریافت نمی‌کنیم چراکه دریافت بیش از حد آگهی توسط برخی رسانه‌ها باعث تضییع حقوق دیگر رسانه‌ها و مردم می‌شود.
جایدری خاطرنشان کرد: جذب آگهی یافته از ادارات صرفاً به میزان جبران هزینه‌های رفت و آمد خبرنگاران یافته، هزینه اینترنت، تلفن و... نیروهای این مجموعه است و خبرنگاران یافته اضافه بر این چشم‌داشتی مادی از عرصه اطلاع‌رسانی ندارند.

*شایان‌ذکر است در ادامه این نشست، حاضرین نظرات و دیدگاه‌های خود را مطرح نمودند و در پایان از خبرنگاران با اهدای لوح و هدیه تقدیر به عمل آمد.


















گزارش: مصطفی باقری/ پایگاه خبری یافته

دیدگاه‌ها  

#1 شهروند خرم آبادی 1397-05-19 03:09
از زحمات و تلاشهای شما دستندرکاران سایت پربار یافته کمال تشکر رو دارم . سایت خبری کامل و وزین یافته . بسیار عالی . دست مریزاد
نقل قول کردن
#2 اسدی پور 1397-05-19 06:56
سلام و احترام
روزتان مبارک.
انصافا پایگاه خبری یافته با منطقی کارآمد و تلاشی ماندگار سهم خود را در عرصه های مختلف اجتماعی و فرهنگی و ... به درستی نشان داده است. درود بر همه کسانی که در کنار یافته، یافته های خود را به همه دوستدارانشان هدیه می دهند. همواره موفق هستید. خدا قوت.
نقل قول کردن
#3 اکبر-ظ 1397-05-19 07:25
با ارزوی موفقیت برای سایت یافته و پایگاههای خبری غیر وابسته .
نقل قول کردن
#4 م.مستمر 1397-05-19 09:27
احسنت زیبا بود و رسمی نو در مطبوعات لرستان، جناب قاسمی نیک می دانیم که بی هیچ بودجه و تخصیص اعتباری فعالیت دارید و نشان داده اید میتوان با وجدان پاک و صورت سرخ هم ماندگار بود.خدامیداند که طی اینهمه سال که در محضرتان بوده ام جز صداقت و مردانگی و کرم و شجاعت ،از شما ندیده ام ،بی هیچ اغراقی شما و رسانه ی فراگیرتان ،نمونه و الگویی بی نظیرید، همینجا میتوان سربلند فاش کرد که هر آنچه مراسم و مراسماتی از این دست برگزار می کنید با هزینه شخصی و عشق واقعی به انجام می رسد، و هیچگاه شما بزرگان را فراموش نمی کنید که عکسها گواهند
نقل قول کردن
#5 م.مستمر 1397-05-19 09:33
نمی توان از یافته گفت از جنابان آقائی و باقری و عاشقان واقعی این خبرگزاری نام نبرد ، جوانان عزیز و برومندی که پرچمدار شرف رسانه ای هستند و با تاسی از رفتار مدیر مسئول، عشق می آفرینند و اطلاع رسانی می کنند تا خرماباد و لرستان از این حیث ،بالاتر از بسیاری استانهای برخوردار دیگر قرار گیرند
جنابان مظفر افشارپدر راستین بلوط ، هوشنگ رئوف، کرم تاجمهر،سلاحورزی و... هر کدام اسمایی سترگ و‌منیرند که یافته را مأمن خویش می دانند
نقل قول کردن
#6 م.مستمر 1397-05-19 09:39
کوچه های خاکی و کهن پشت بازار گواهند که مسیر طی شده تا کنون با مشقت و مرارت بوده و عشق پاپوش این سفر سراسر جاهدانه بوده است

امروز و اینک یافته فقط شبیه یافته است و لاغیر
به صلابت و استواری همان جبال
به منش و مدارای قرون گذشته تا امروز بلوط
به صفای دل مردمان سلسله و دلفان، کوهدشت و اشترینان،پلدختر و معمولان، بروجرد و ازنا و درود و الیگودرز و سرطرحان،درب گنبد و چگنی و میشکر و کله نی و فیروزآباد و چم دیوان
واز گوشه گوشه اتحاد ایران محور لرستان
نقل قول کردن
#7 بختیاری نژاد 1397-05-19 13:16
سلام خسته نباشید به شما آقای قاسمی و جناب آقای رضا جایدری و همه خبرنگاران یافته
نقل قول کردن
#8 تیمور 1397-05-19 13:28
یافته واقعا محلی است برای یافتن اطلاعات و اخبار جالب . روز خبرنگار بر شما مبارک
نقل قول کردن
#9 آرمین 1397-05-19 13:34
پاینده باشید 8) بهترین رسانه لرستان هستید
نقل قول کردن
#10 صداقت جو 1397-05-19 13:42
با سلام و خسته نباشید به یافته ای های عزیز و زحمت کش تنها برتری که سایت تعطیل شده .... نسبت به شما داشت گذاشتن عکس های فراوان و با کیفیت از مراسمات بود یعنی مثل در 22بهمن یا معارفه کسی یا همایشی چندین عکس با کیفیت از کل مراسم میگرفت و فقط عکس از صف اول نمی گرفت اگر زحمت بکشید این مساله را هم پوشش بدهید با یک دوربین خوب که وقتی عکس را در سایت میزارید قابل زوم و با کیفیت باشد خیلی خوب میشه و عکس از همه باشه نه صف اولی ها
نقل قول کردن
#11 روواکوه 1397-05-19 14:37
تشکر می کنیم از سایت یافته که بدون هیچ پشتوانه دولتی و فقط به عشق ملت لر وقت و هزینه زیادی را تحمل می کند جناب شیخ حنان چرا به سایت مردمی و بی طرف یافته هیچ کمکی نمی کنید و دم از مردم سالاری می زنید این همه سمینار برگزار می کنید هزینه یکی از آنان را به سایت مردمی یافته پرداخت کنید البته سایت یافته تا رسیدن به یک سایتی که همه مطالب را بدون سانسور پخش کند فاصله دارد ما چیزی بنام خطوط قرمز نداریم خط قرمز فقط خداست ولی باز هم از سایت یافته تشکر می کنیم که نظرات مردم را منعکس می کند انشاالله که موفق باشید
نقل قول کردن
#12 شقایق 1397-05-19 17:31
درود بر شما
خسته نباشید امیدوارم همیشه سربلند و پیروز باشید.
نقل قول کردن
#13 علی 1397-05-19 22:10
خداقوت، کارتون عالی است،دوستتون داریم عزیزان
نقل قول کردن
#14 گرجی 1397-05-20 00:47
جناب آقای قاسمی عزیز
روز خبرنگار را به شما و همه همکاران عزیز و زحمتکش پایگاه خبری یافته که انصافا زحمت زیادی برای رشد و اعتلای استان عزیزمان لرستان متحمل می شوید ، تبریک عرض میکنم و آرزوی موفقیت برای شما دارم
نقل قول کردن
#15 مصی 1397-05-21 17:27
واقعا دست مریزاد خسته نباشید روزتون هم مبارک اهالی یافته عزیز
نقل قول کردن
#16 سیدنادرصورتیان 1397-05-23 07:47
سلام ودرود وعرض تبریک این روز بر همه شما عزیزان زحمتکش عرصه فرهنگ وهنر که بدون چشمداشت مادی وقت وزمانتان را صرف مردم مینمایید....
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا