یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

علی گودرزیان- ع پایدار:...در این میان می‌توانم به هفته‌نامه‌ی فخر لرستان اشاره کنم.
نشریه فخر لرستان اگر چه روی فرم و ساختار شکلی کار نکرده اما یکی از فعال‌ترین نشریات لرستان است.
سال ۹۴ این نشریه از طرف معاون مطبوعاتی وزارت کشور به‌عنوان فعال‌ترین نشریه‌ی استان لرستان در شش‌ماهه نخست همان سال، معرفی شد.
 فخر لرستان با مدیرمسئولی و صاحب‌امتیازی فرج اله مرادی از نشریاتی است که اتفاقن به خاطر وجود جناب مرادی همواره نمودی نمایان داشته است.
مرادی از خبرنگاران پیشکسوت لرستان است که هرگاه قرار باشد صدایشان بلند شود می‌شود، خودم شاهد بالا رفتن صدایش در برابر استاندار "حبیب اله ده‌مرده" بوده‌ام.
این روزها کسادی بر همه‌چیز ازجمله نشریه فخر لرستان و بسیاری از نشریات دیگر سایه افکنده است.
دوهفته‌نامه "لروند" با مدیرمسئولی حسین رضا جمشیدی سال ۸۲ مجوز انتشار گرفته و هرازگاهی منتشر می‌شود، حسین رضا جمشیدی تحصیل‌کرده حقوق و بازنشسته‌ی ارتش است.




نوید لرستان با صاحب‌امتیازی رضا رحیمی نسب نماینده‌ی اسبق مردم خرم‌آباد و چگنی... در مجلس شورای اسلامی از سال نود منتشر می‌شد بعدها این نشریه به مدیرمسئول آن-محمود داوودی نژاد- واگذار شد و اگرچه همین نشریه در شش‌ماهه نخست سال ۹۴ به‌عنوان یکی از نشریات فعال لرستان معرفی شد اما اکنون گاه‌گاه منتشر می‌شود، در آینده، بیشتر با داوودی نژاد آشنا خواهیم شد.
شهاب آسمانی یکی از نشریات لرستان است این نشریه نخست با صاحب‌امتیازی "شهاب پورهاشمیان" از اسفندماه ۸۷ پا به میدان لیزِ رسانه‌های لرستان گذاشت و بعدها این امتیاز به بهمن امیری امرایی واگذار شد.
اوج روزهای خوش و نام‌آوری "شهاب آسمانی" به دورانی برمی‌گردد که همیشه منتظر تیترهای داغ آن بودم.
 عباس دارایی در سال‌های ۹۶ -۹۷ شهاب آسمانی را برجسته نمود، با نگاهی به تیترهای این نشریه در آن سال‌ها، هنر رسانه‌ای شورای نویسندگان به‌ویژه عباس دارایی نمایان می‌شود:
"۹۶،سال تغییرات بی تحول"، "فربه‌تر از آمار سازی"، "دولت تماشاچی، سهم خواهان مسلح"، "ذوب‌آهن،رومشگانی ها را سر کار گذاشت" و...
شهاب آسمانی بعداز این که دارایی به "میرملاس نو" کوچید، در حال حاضر، با مدیریت لیلا سلیمانی نژاد سردبیر نشریه تاکنون با مشی انتقادی به ایستگاه ۴۱۲ خود رسیده است.
"اعتلای لرستان" از جمله هفته‌نامه‌های نام‌آشنای لرستان است که اگرچه به دلیل شکایت استانداری لرستان به مدت دو سال در سال‌های ۹۱ و ۹۲ توقیف شد و به شکل نامعلومی صاحب‌امتیاز و مدیرمسئول آن لت و پار گردید اما از اسفندماه ۸۲ تاکنون حدود ۱۸۰ شماره از آن منتشر شده است.
مدیرمسئول اعتلای لرستان یکی از باسوادترین خبرنگاران منتقد دلسوز لرستان است این مؤلف کتاب‌های دانشگاهی، دارای دکترای ارتباطات اجتماعی از دانشگاه آزاد تهران است.
 هر بار که اعتلای لرستان منتشر می‌شود روی یکی از نارسایی‌های مدیریتی استان انگشت می‌گذارد، به گفته‌ی مدیرمسئول و صاحب‌امتیاز نشریه، تاکنون بالای صدبار از این نشریه شکایت و به همین سبب به "دادگاه" و "پلیس فتا" احضار شده است.
 
این نشریه، ارگان حزب اعتلای لرستان است و مدیرمسئول آن، دبیر کل نخستین حزب محلی ایران و لرستان، بعد از انقلاب است به همین سبب نجفی هم اولین لرستانی دبیر کل یک حزب محلی است.
نجفی نایب‌رئیسی، خزانه‌داری و دبیر اجرایی خانه احزاب لرستان، قائم‌مقامی مدیران مسئول هفته‌نامه‌های "سلام لرستان" و "پیشگامان زاگرس" را نیز در پرونده‌ی کاری خود دارد. این روزنامه‌نگار، در حال حاضر، رئیس انجمن روزنامه‌نگاران و عضو انجمن قلم ایران و همچنین صاحب‌امتیاز و مدیرمسئول ماهنامه‌ی سراسری "خزانه" است که تاکنون ۸ شماره از آن منتشر شده است.
یکی از نکاتی که می‌خواهم به آن اشاره کنم بحث روزنامه‌نگاری حرفه‌ای است. روزنامه‌نگاران حرفه‌ای، کاری به گرایشات سیاسی و سلیقه‌های فکری مدیران و مسئولین ندارند؛ به تعبیری، روزنامه‌نگار، فقط روزنامه‌نگار است، برای همین، سیاستمداران وقتی می‌بینند گاهی روزنامه‌نگاران، در بین سیاهی، سفیدی‌ها را هم برجسته می‌کنند، از قلم آنان در شگفت می‌شوند و این نکته‌ای است که بارها باعث تشویش اذهان ذهن سیاستمداران را فراهم کرده است که دوستان و همفکران سیاستمدار روزنامه‌نگار خود را به حرکت‌های زیگزاکانِ متهم کنند و...
 
ادامه دارد...


نیم‌نگاهی به دنیای ارتباطات و رسانه در ایران و لرستان:

از ورود اینترنت تا حضور تلگرام (بخش 10)
از ورود اینترنت تا حضور تلگرام (بخش 9)
از ورود اینترنت تا حضور تلگرام (بخش 8)
از ورود اینترنت تا حضور تلگرام (بخش 7)
از ورود اینترنت تا حضور تلگرام (بخش 6)
از ورود اینترنت تا حضور تلگرام (بخش 5)
از ورود اینترنت تا حضور تلگرام (بخش 4)
از ورود اینترنت تا حضور تلگرام (بخش 3)
از ورود اینترنت تا حضور تلگرام (بخش 2)
از ورود اینترنت تا حضور تلگرام (بخش 1)


توجه: هرگونه استفاده از مطلب با ذکر منبع و نام نویسنده، نشانه‌ی احترام شما به تلاش فرهنگی آن‌ها است.


 

توضیح: مطالب ارسالی، لزوماً دیدگاه پایگاه خبری یافته نیستند اما مطابق فلسفه‌ي رسانه‌های بی‌طرف، آمادگي داريم نوشته‌ها و دیدگاه‌های دیگران را نیز در خصوص این موضوع و موضوعات مختلف به‌شرط رعایت قوانین مطبوعات، منتشر نماییم.

 

دیدگاه‌ها  

#1 جوادی 1399-01-17 12:32
ببخشید. واقعا چه لزومی به انتشار این مطالب هست. این تعارفات و نان قرض دادن ها در یک متن سطحی و ایراد دار در شان یافته نیست. نویسنده عزیز مورچه چیه که.... بس کنید لطفا
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا