یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

علی گودرزیان- ع پایدار: از جمله ویژه‌نامه‌های روزنامه‌های سراسری که توانست چندین سال در لرستان گوی سبقت را از دیگر نشریات برباید ویژه‌نامه‌ی "جام جم" در لرستان بود.
ویژه‌نامه "جام جم" پرتیراژترین ویژه‌نامه‌ای بود که در لرستان به همت و تلاش و ارتباطات گسترده‌ی محمد فیضی چاپ و منتشرمی شد.
محمد فیضی سه سال پیاپی با کسب رتبه‌ی اول در بین سرپرستی‌های جام جم در کشور از دست مدیران روزنامه جام جم تقدیرنامه گرفت.
فیضی به گفته خود در ۱۳۵۱ با روزنامه‌های اطلاعات و کیهان و همچنین مجله‌های کیهان ورزشی و دنیای ورزش آشنا شد. فیضی همکاری خود را با هفته‌نامه‌های محلی "شقایق"، "حرف لر" و "بامداد لرستان" به‌عنوان طراح جدول آغاز کرد و بعدها به‌عنوان خبرنگار، گزارشگر، مسئول تهیه ویژه‌نامه جام جم و جانشین سرپرست در امور روزنامه (غیر از توزیع) مشغول شد. سال‌ها بعد، از سرپرستی جام جم کنارکشید و سرپرست روزنامه قدس در لرستان شد. فیضی از خبرنگاران چالشی پیشکسوت لرستان است وی بارها بی‌باکانه و بدون ملاحظه‌ی کانون‌های قدرت، دست‌به‌قلم شده است، این روزها به‌غیراز سرپرستی روزنامه‌ی قدس دوهفته‌نامه‌ی "بانگ اساطیر" و "آوای لرستان"را نیز مدیریت می‌کند. هفته‌نامه "بانگ اساطیر" با صاحب‌امتیازی و مدیر مسئولی "خسرو  پرویزپور" و قائم‌مقامی و سردبیری محمد فیضی "باهدف روشنگری زوایای خاموش فرهنگی، سیاسی و اجتماعی استان لرستان و آگاهی بخشی به مردم قدرشناس" فعالیت می‌کند. "یافته"

 


جام جم از ایزدی که به فیضی رسید بعد از محمد فیضی سرپرستی روزنامه جام جم به چهره‌ی نام‌آشنای اهالی رسانه حسن نجفوند رسید.
نجفوند از سال‌های پیش سرپرستی خیلی از روزنامه‌های سراسری، تقریبن تمام روزنامه‌های اصلاح‌طلبان که یکی پس از دیگری طلوع و غروب کردند و امروز هم ایران، کار و کارگر، دنیای اقتصادی و... را دارد.
نجفوند از قلم‌به‌دستان خوب با اخلاق و با دانش حرفه‌ای رسانه نگاری لرستان است.
بعد از محمد فیضی، حسن نجفوند سرپرست روزنامه جام جم شد ویژه‌نامه‌ی جام جم در لرستان یکی دیگر از بزنگاه‌های موفقیت خود را به دست آورد، به شکلی که چهار سال پیاپی به خاطر چاپ موفقیت‌آمیز ویژه‌نامه جام جم در لرستان نجفوند موردتقدیر هیات مدیره روزنامه جام جم قرار گرفت.
حسن نجفوند دریکوندی امروز یکی از چهره‌های نام‌آشنای رسانه‌ای لرستان است که به شکل تمام‌وقت درگیر مطبوعات و حوزه‌ی رسانه شده است. نجفوند در حال حاضر، دو روزنامه‌ی سراسری را نیز مدیریت می‌کند به تعبیری دو نشریه از لرستان مجوز چاپ به شکل روزنامه‌ی سراسری گرفته‌اند و هر روز، چاپ و در سراسر کشور منتشر می‌شوند.
 روزنامه‌ی "یادگار امروز" و روزنامه‌ی "مواجه اقتصادی" هر دو با صاحب‌امتیازی و مدیرمسئولی حسن نجفوند زیر نظر شورای سیاست‌گذاری نویسندگان، منتشر می‌شوند.
نه‌تنها بنده، کسان زیادی که دلشان برای لرستان می‌تپد، بسیار خوشحال و امیدوارمی شوند وقتی‌که می‌بینند و می‌شنوند از پایگاه لرستان علاوه بر "صدای ملت" هوشنگ بیرانوند دو روزنامه‌ی دیگر، با تلاش و جدیت و مدیریت نجفوند هر روز در سراسر ایران منتشر می‌شود.
جای خوشحالی دارد چرا که امروز لرستان دارای سه تریبون ملی برای انعکاس مسایل و ظرفیت‌های بی‌نهایت خویش در همه‌ی حوزه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی فرهنگی و هنری است.
نجفوند مدیرمسئولی و صاحب‌امتیازی هفته‌نامه‌ی "نیش قلم" و همچنین دوهفته‌نامه‌ی "مبشر صبح" را نیز در پرونده‌ی کاری خود دارد.
 
در حوزه‌ی چاپ و انتشار ویژه‌نامه‌های روزنامه‌های سراسری در لرستان به همین موارد بسنده می‌کنم اگرچه می‌دانم همه‌ی روزنامه‌های سراسری به سرپرستی‌های خود مجوز انتشار ویژه‌نامه داده‌اند و کم‌وبیش در این راستا فعالیت‌هایی صورت گرفته است ازجمله‌ی آن‌ها، روزنامه‌ی شرق است که خودم شاهد بوده‌ام دبیر حزب کار در لرستان سجاد رضایی، چندین شماره ویژه‌نامه شرق را تهیه و چاپ و منتشر کرده است.
 سخن آخر این است که زمانی فضای رسانه‌ای لرستان از نشریات محلی خالی بود و دولت در دادن رپرتاژها یا چاپ آگهی مثل اکنون محدودیتی ایجاد نکرده بود، به همین روی چاپ و انتشار ویژه‌نامه‌های روزنامه‌های سراسری توانست تااندازه‌ای باعث رونق پروسه‌ی اطلاع‌رسانی و انتشار اخبار و اطلاعات در لرستان شود.
همان‌گونه که در بخش‌های پیشین نوشتم در نظر دارم دوباره به سر قصه‌ی نشریات محلی لرستان (هفته‌نامه‌ها و فصلنامه) برگردم.
گفتم که برخی از نشریات محلی لرستان، نقش و نمودشان از سایر نشریات بیشتر است در این میان می‌توانم به هفته‌نامه‌ی «فخر لرستان» اشاره کنم...
 
ادامه دارد...
 

نیم‌نگاهی به دنیای ارتباطات و رسانه در ایران و لرستان:از ورود اینترنت تا حضور تلگرام (بخش 9)


نیم‌نگاهی به دنیای ارتباطات و رسانه در ایران و لرستان: 

از ورود اینترنت تا حضور تلگرام (بخش 9)
از ورود اینترنت تا حضور تلگرام (بخش 8)
از ورود اینترنت تا حضور تلگرام (بخش 7)
از ورود اینترنت تا حضور تلگرام (بخش 6)
از ورود اینترنت تا حضور تلگرام (بخش 5)
از ورود اینترنت تا حضور تلگرام (بخش 4)
از ورود اینترنت تا حضور تلگرام (بخش 3)
از ورود اینترنت تا حضور تلگرام (بخش 2)
از ورود اینترنت تا حضور تلگرام (بخش 1)


 

توجه: هرگونه استفاده از مطلب با ذکر منبع و نام نویسنده، نشانه‌ی احترام شما به تلاش فرهنگی آن‌ها است.


 

توضیح: مطالب ارسالی، لزوماً دیدگاه پایگاه خبری یافته نیستند اما مطابق فلسفه‌ي رسانه‌های بی‌طرف، آمادگي داريم نوشته‌ها و دیدگاه‌های دیگران را نیز در خصوص این موضوع و موضوعات مختلف به‌شرط رعایت قوانین مطبوعات، منتشر نماییم.

 

دیدگاه‌ها  

#1 محمد و رضا 1399-01-14 12:06
سلام
وقتی لرستان سه روزنامه داره و دو تا از آنها مربوط به یک نفر می باشه ، به نظر شما چه نتیجه ای جز تکرار حرف های دو روزنامه تکراری میتونه داشته باشه
، روزنامه وقتی بقول معروف به روز است که افراد متفاوتی در آنها مدیر مسئول و .... باشند و الا ده روزنامه هم باشه ولی وقتی همه کارکنان و مدیر مسئول و خبرنگار و .... همه یکی باشند چه کمکی به فرهنگ و نقد مسائل گوناگون استان می تواند داشته باشد
تفکرات مختلف باعث ایجاد تحول در جامعه میشود
باید روزی که افراد و جوانان با سلیقه و با دانش استان در عرصه روزنامه نگاری نیز ورود کرده و قدیمی ترها اجازه فعالیت به افراد خلاق و جوان امروزی نیز بدهند.
نقل قول کردن
#2 مهرداد 1399-01-14 17:59
تعصب نگران به برخی اشخاص کاملا مشخص است .
همچنین ایشان خیلی با رسانه های 4 دهه پیش آشنا نیست. الان هم بر اساس همکاری خود با آنها قضاوت می کند. برخی را چنان شاخ و برگ میدهد که در واقع با شخصیا اصلی مغایر است.
شما باید دو نوبت را به کناره گیری بزرگانی چون بهرام سلاحورزی یا تاجمهر اختصاص میدادی.
میدانی آقای سلاحورزی از سال 47 در کیهان مینوشته...
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا