یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

در سال‌های اخیر نقشه‌ای جعلی از کشورمان منتشر می‌شود که در آن بخش‌هایی از لرستان و چهارمحال و بختیاری به اصفهان ضمیمه شده است. در خلال این سال‌ها نقشه مزبور به مناسبت‌ها و بهانه‌های مختلف از دانشگاه آزاد اسلامی، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، سازمان نقشه‌برداری کشوری و... سردرآورده است!
یک بار هم وزیر ارتباطات دولت پیشین در صفحه خود در فضای مجازی نقشه مجعول را بارگذاری کرد که ویسکرمی نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در تذکری به حسن روحانی رئیس جمهور وقت بر برخورد جدی با جاعلان و منتشر‌کنندگان نقشه جعلی تأکید کرد.

دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور هم به دنبال اعتراض فعالان رسانه‌ای و برخی نمایندگان مجلس، نقشه جعلی را حذف و نقشه اصلی را جایگزین کردند. سازمان نقشه‌برداری کشور نیز ضمن عذرخواهی از مردم بابت انتشار نقشه جعلی اعلام کرد: "... دو استان خوزستان و اصفهان هیچ مرز مشترکی ندارند و بر اساس تقسیمات کشوری اعلام شده از سوی وزارت کشور، هیچ تغییری در جغرافیای استان لرستان ایجاد نشده است. "
در بخشی از این اطلاعیه که ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ در پایگاه خبری یافته هم منتشر شد، آمده است: " تصویری که از مدت‌ها قبل به صورت نمادین به عنوان نقشه ایران، در صفحه اول سایت این سازمان برای هدایت مراجعه‌کنندگان به اطلاعات مکانی استان‌ها، قابل مشاهده بود، نقشه رسمی کشور نبوده بلکه صرفاً طرح‌واره‌ای با کیفیت پایین از نقشه ایران بوده است... دلیل مغایرت این تصویر با نقشه رسمی کشور در خصوص حدود استان‌های لرستان و چهارمحال و بختیاری، "غفلت تولیدکننده نرم‌افزار سایت سازمان و طراحی آن با استفاده از منبعی بوده که هنوز برای سازمان نامشخص است"... چنانچه کم‌توجهی طراح نرم‌افزار پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نقشه‌برداری کشور به نقشه‌های رسمی در خصوص استان‌های غربی باعث ابهامات یا بروز نگرانی‌هایی در بین برخی از هم‌وطنان گرانقدرمان شده، از بابت این اشتباه از آنان عذرخواهی می‌کنیم. "
این تکذیب کردن‌ها تا کنون کارگر نیفتاده و نقشه جعلی مورد اشاره کماکان از سوی همان "منبع نامشخص" در حال انتشار است؛ آخرین بار(تا لحظه نگارش این یادداشت) پنجشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۱ در استودیو هواشناسی اخبار شبانگاهی شبکه خبر کارشناس هواشناسی به نقشه مجعول استناد کرد! البته گرافیک‌های مربوط به هواشناسی را سازمان هواشناسی کشور به رسانه ملی می‌دهد و کارشناسان مربوطه نیز گزارش وضع آب و هوای کشور را از روی همان گرافیک‌ها ارائه می‌دهند، بر این اساس مسئولان می‌بایست برای اصلاح این قضیه و استفاده از نقشه اصلی در رسانه ملی، به مسئولان سازمان هواشناسی تذکر بدهند، در عین حال مسئولان خبرگزاری صداوسیما نیز باید در جریان قرار بگیرند تا جلوی این تخلف سریع ترگرفته شود.
در سال‌های اخیر در نشریات استان لرستان به ویژه در " پایگاه خبری تحلیلی یافته " یادداشتها و مقالات متعددی درباره نقشه جعلی منتشر شده و خودِ این نویسنده نیز با وجود قصور قلم چندین یادداشت را در این خصوص نوشته است. نمایندگان فعلی و دوره قبلی استان هم ( البته بیشتر نمایندگان مرکزاستان) بار‌ها این قضیه را به مسئولان وزارت کشور گوشزد کرده‌اند ولی هر بار با یک تکذیبیه، غائله به ظاهر ختم شده است.
تحلیل اقدامات و شیطنت‌های به قول روابط عمومی سازمان نقشه‌برداری کشور، "منابع نامشخص " نشان می‌دهد که این کنش و واکنش‌ها بازدارنده نبوده و برای خشکاندن ریشه این فتنه، وزارت کشور، مسئولان ارشد و نمایندگان استان‌های لرستان و چهارمحال و بختیاری باید با تمام توان پیگیر تنبیه، افشا و مجازات عاملان انتشار این نقشه مجعول باشند.
اصل قضیه بعد از گذشت چند سال هم چنان باقی است و تاکنون حل نشده، لذا بخش‌هایی از توضیحاتی که در ادامه می‌خوانید کمابیش در یادداشتهای پیشینِ این نگارنده هم آمده و ممکن است برای مخاطبان تکراری باشد، این موضوع را بر صاحب این قلم ببخشایید.
اشاره شد که استان اصفهان با خوزستان مرز زمینی ندارد، اما در نقشه جعلی، مناطقی از استان‌های لرستان و چهارمحال و بختیاری، حائل بین اصفهان و خوزستان که از قضا جز بخش‌های پُرآب این استان هاست، به اصفهان الحاق شده و حالا اصفهان و خوزستان همسایه شده‌اند! به نظر می‌رسد منابع نامشخص یا بهتر بگوییم مافیای آب، بدون توجه به مصالح کشور و تبعات سیاسی و امنیتی اقدام خود، در پی دست‌اندازی به مناطق یاد شده می‌باشد.
بررسی قضیه نقشه جعلی و اصرار دست‌های پشت پرده برای الحاق بخش‌هایی از لرستان و چهارمحال بختیاری به اصفهان در کنار وسعت زیاد و تعارضات اجتماعی موجود در استان اصفهان و نیز راکد ماندن طرح تفکیک این استان که کلیدش را نماینده گلپایگان در مجلس دهم زد، قدری ماجرا را پیچیده می‌کند و چه بسا به نگرانی‌ها دامن می‌زند که نکند طراحان طرح مذکور ابتدا می‌خواهند مناطق پُرآب لرستان و بختیاری را به اصفهان الحاق کنند و سپس طرح تفکیک این استان را به اجرا درآورند؟!
به قول معروف "چاله‌ای نرم تر" بهتر از لرستان و چهارمحال و بختیاری با این مردم نجیب گیر نیاورده ا ند! چرا که نه کسی را دارند که در مجلس عمامه بر زمین بکوبد و نه بلدند مثل مردم استان همسایه با بیل و کلنگ و دام‌های سبک و سنگین به مقابل فرمانداری‌ها بروند و "کِلَه گاو" (گاو نر) بِکُشند، آسمان و ریسمان را به هم ببافند و خواسته خود را به مسئولان تحمیل کنند!
دیگر این که با توجه به "سُمبه پر زور" سایر استان‌های مجاورِ استان اصفهان، الحاق و توسعه ارضی از سمت استان‌های مرکزی، قم، سمنان، یزد، فارس و خراسان جنوبی غیرممکن و مشکل زاست، تنها و بلکه کم هزینه‌ترین راه می‌ماند سمت لرستان و بختیاری یا به قول لری خودمان همان " چال نرمَه "با منابع آبی فراوان برای آبادی مناطق کویری و صنایع آب بَر!
بنابراین با توجه به وسعت زیاد استان اصفهان و عدم انطباق اجتماعی و قومیتی این استان و وجود اختلافات ریشه‌دار در شمال، جنوب و غرب این استان، به منظور جلوگیری از تبعات سیاسی و اجتماعی در این استان، تفکیک و تقسیم آن به سه استان مجزا در آینده نه چندان دور اجتناب ناپذیر است.
در سال ۱۳۹۷ نماینده گلپایگان طرح تقسیم استان اصفهان به ۳ استان را کلید زد؛ علی بختیار در مصاحبه با رسانه‌ها گفته بود: وسعت جغرافیایی، تعداد زیاد شهرستان‌ها و هم چنین مسافت بین شهرستان‌ها با مرکز استان، باعث شده بخش‌هایی از استان کم‌تر توسعه پیدا کند.
نماینده گلپایگان و خوانسار در مجلس اضافه کرد: براساس این طرح اصفهان به ۳ استان غربی به مرکزیت گلپایگان، مرکزی به مرکزیت اصفهان و هم چنین شمالی به مرکزیت کاشان تقسیم می‌شود. وی هدف از این طرح را توسعه متوازن این استان و توجه بیشتر به مناطق کم‌تر برخوردار قسمت‌های شمالی و غربی استان اصفهان اعلام کرده بود.
این طرح اسفند ۱۳۹۷ با ۳۳ امضا به هیئت رئیسه وقت مجلس شورای اسلامی تقدیم شده؛ با این حال تاکنون خبری از نحوه و زمان اجرا و کم و کیف نهایی شدن آن رسانه‌ای نشده است.
۱۷ دی ۱۴۰۱
مصطفی رباطی

برخی مطالب قبلی مرتبط منتشر شده در پایگاه خبری یافته:

سریال تکراری انتشار نقشه‌های جعلی / ریشه‌ای که خشکانده نشد!

قرائت تذکر نماینده خرم‌آباد به رئیس‌جمهور برای انتشار نقشه جعلی ایران در صحن مجلس

وزارت کشور تاکید کرد: با منتشرکنندگان نقشه‌های جعلی برخورد خواهد شد

انتشار نقشه‌های جعلی، تکذیب مسوولان و نگرانی مردم

تذکر ویسکرمی به رئیس‌جمهوری

نقشه جعلی، مافیای آب و یک پیشنهاد

معاون استاندار در واکنش به انتشار نقشه جعلی لرستان: از مجاری قانونی پیگیری می‌کنیم

انتشار مکرر نقشه جعلی به چه هدفی؟

عذرخواهی سازمان نقشه برداری کشور بابت انتشار نقشه جعلی

نامه نماینده خرم‌آباد به وزیر کشور در خصوص انتشار نقشه‌های جعلی

پیگیر ماجرای حذف بخشی از خاک لرستان از نقشه ایران باشید

دست بردن در نقشه کشور خط قرمز مردم لرستان است

انتشار هرگونه نقشه یا اطلاعات مغایر، فاقد اعتبار است

لزوم پاسخ‌گویی وزارت کشور در خصوص شائبه تغییر نقشه ایران

 و دهها مطلب دیگر

دیدگاه‌ها  

#1 رضا 1401-10-17 13:08
آخم سی بی کسی...
نقل قول کردن
#2 حاج میرزا 1401-10-17 15:12
به تجربه دریافتیم هر موضوعی ابتدا توسط مقامات تکذیب می شود ولی بعد از مدتی تائید می شود

در ده سال آینده جنگ آب خواهیم داشت نباید اینقدر نسبت به منابع خود بی خیال باشیم
نقل قول کردن
#3 بازگیر 1401-10-17 15:40
قبلا هم کاشان جدا از اصفهان بود همچنین گلپايگان و خوانسار هم یک ولایت جداگانه بوده لذا قرار است مناطق پرآب استان محروم لرستان را دو دستی بدهند به گلپايگان و خوانسار و مردم و نمایندگان لرستان نباید اجازه دهند دوباره ضربه بزنند به الیگودرز محروم :cry:
نقل قول کردن
#4 چگنی 1401-10-17 15:41
گویا گلپايگان میخاد استانی مستقل بشه لذا پیشدستی کردن و دارن پرآب ترین نقطه الیگودرز را دوباره جدا میکنند که اتفاقا در محل سد رودبار الیگودرز است
نقل قول کردن
#5 بختیاری 1401-10-17 15:43
سال ۱۳۹۰ اومدن و طرح انتقال آب الیگودرز به سه استان مرکزی و اصفهان و قم را اجرا کردند و ثانیه‌ای ۵ هزار لیتر آب از الیگودرز انتقال می‌دهند حالا انصافه دوباره محل احداث سد رودبار الیگودرز را جدا کنید و به گلپايگان بدهید؟ خدارو خوش نمیاد پس مردم الیگودرز منبع معیشتشان چه میشود؟
نقل قول کردن
#6 لرستانی 1401-10-17 15:48
استان اصفهان هیچ مرز مشترکی با خوزستان ندارد این در تمام نقشه های اصلی مشخص است اما گویا بخاطر طرحهای انتقال آب به اصفهان قراره اصفهان را با خوزستان هم مرز کنند و بخش هایی از استان چهارمحال بختیاری و لرستان را به اصفهان الحاق کنند که مسئولان و نمایندگان لرستان باید به وزارت کشور اعتراض کنند
نقل قول کردن
#7 اسدی 1401-10-17 15:51
دره شهر هم تا سال ۱۳۵۴ جزء لرستان بود و به ایلام الحاق شد. بخش الوار گرمسیری و حسینیه جزء پلدختر بودند که به خوزستان سال ۱۳۶۲ الحاق شد‌. بخش توره استان مرکزی هم جزء بروجرد بود که به اراک الحاق شد. امام‌زاده شاهزاده احمد که راه دسترسی اش هم از سمت لرستان است به ایلام واگذار شد. دریاچه تمی و آبشار شوی الیگودرز هم به دزفول واگذار شد. من خداوکیلی دیگه نمیدونم چقدر قراره بزنن تو سر لرستان :cry: :cry: :cry:
نقل قول کردن
#8 سپهوند 1401-10-17 16:42
دست از سر این استان بدبخت لرستان بردارید
نقل قول کردن
#9 مراد دریکوند 1401-10-17 17:28
وظیفه استاندار و نمایندگان و فرماندار بروجرد است ک واکنش نشان دهد
نقل قول کردن
#10 سید رسول موسوی 1401-10-17 17:38
تجربه من اینه که مردم لرستان خودشون بفکر خودشون باشند وگرنه استان‌های صنعتی شده همسایه لرستان که اتفاقا همگی هم مشکل و کمبود آب دارند تا قیام قیامت دست از سر شما برنمی‌دارند و هر روز یک دست درازی می‌کنند باید بیشتر تلاش کنید و متحد باشید و با ساخت سد و احداث صنعت جوانهاتون را نجات بدید طرح آبخیزداری نباید فراموش بشه
نقل قول کردن
#11 مرتضی ویسی 1401-10-17 19:09
والا ذات کویر همین بی آبی است و اگر آب اقیانوس‌های هم سرازیر کنند سمت کویر بازم سیراب نمیشن و نمیگن الهی شکرت دیگه بسه
نقل قول کردن
#12 فرزاد 1401-10-17 19:52
چرا یه اقدام جدی در این زمینه صورت نمی گیره و یک بار برای همیشه این مشکل حل نمیشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نقل قول کردن
#13 ایوب خاکی پور 1401-10-17 21:41
استان‌های اصفهان و کرمان و بلوچستان و خوزستان و سمنان و فارس و یزد، وسعت جغرافیایی دارند و ۱۰ برابر استانی مثل لرستان گستردگی و وسعت دارند و چرا اینها به چند استان کوچک تقسیم نمی‌شوند؟
نقل قول کردن
#14 موگویی 1401-10-17 21:45
برای جلوگیری از غصب زمین و آب شهرستان الیگودرز که وسیع ترین و پهناورترین شهرستان لرستان است باید فرمانداری ویژه در الیگودرز که بیشترین فاصله را هم با مرکز استان دارد تاسیس شود و عشایری که کوچ می‌کنند هم یکجانشین شوند و اگر جاده‌های الیگودرز گسترش پیدا کند و مردم به سمت تولید و صنعت بروند قطعا آگاهی مردم بالا می‌رود و اینقدر سر مردم بی‌آلایش ما ترفند و مکر پیاده نمی‌کنند الان عشایر ۴۰۰ کیلومتر پیاده روی می‌کنند و با گسترش علم و دانش دیگه نیازی به کوچ بلند نیست
نقل قول کردن
#15 گودرزی 1401-10-17 21:47
من پای سخنان پروفسور پرویز کردوانی بودم ایشون گفتن برای تولید هر تُن فولاد بیش از ۱۷ هزار لیتر آب مصرف می‌شود و بزرگترین کارخانه ذوب‌آهن و فولاد کشور را در اصفهان تاسیس کردند و یک‌سوم آب اصفهان را همین کارخانجات فولاد می‌بلعند لذا دولت این کارخانه را به سواحل جنوبی کشور منتقل کند
نقل قول کردن
#16 وایک 1401-10-18 11:38
.سازمان های مردم نهاد کجاهستند؟؟؟
نقل قول کردن
#17 نماینده 1401-10-18 11:40
نمایندگان لرستان و چهارمحال بختیاری صدای مردم خود باشید.نترسید؟چر ا اتحاد ندارید؟نامه باید به رهبری بنویسیدنه رئیس جمهور.
کسی شماره تلفن این نمایندگان را ندارد؟
نقل قول کردن
#18 ایالات متحده لرستان 1401-10-18 11:42
فقط مردم هستند که می توانند مافیا و رانتینرها را شکست دهند.
نقل قول کردن
#19 تحلیلگرمردمی 1401-10-18 11:43
کسایی که به گوگل استنادمی کنند.گوگل یک نهادسیاسی آمریکایی است که نصف مرز شهرهای ایران را جابجا کشیده پس چرا وقتی خلیج فارس را خلیج عربی می نویسد یا جزایر سه گانه را می دهدامارات یا می نویسنداقلیم کردستان ایران.آن را پخش نمی کنند؟گوگل فقطgps آن قوی است نه نقشه آن.هرنقشه ای به آن بدهی آن را پخش می کند.احتمالا همین جاعلان و مافیا آن را به گوگل دادندو قابل تغییراست.جمهوری اسلامی با آن همکاری نمی کند.
نقل قول کردن
#20 خوتونید 1401-10-18 11:44
دوران گول زدن لرها تمام شده است.
نقل قول کردن
#21 کشوری 1401-10-18 12:32
به نقل از ایوب خاکی پور:
استان‌های اصفهان و کرمان و بلوچستان و خوزستان و سمنان و فارس و یزد، وسعت جغرافیایی دارند و ۱۰ برابر استانی مثل لرستان گستردگی و وسعت دارند و چرا اینها به چند استان کوچک تقسیم نمی‌شوند؟
اصلش هم همینه که کوچکتر بشن تا کمتر حرص بزنند مثل خراسان که ۳ استان شد
نقل قول کردن
#22 حسین 1401-10-18 15:35
آبشارهای جنوب لرستان مثل تله زنگ طی کدام مصوب وزارت کشور و در چه سالی بوده؟ صرف ایجاد راه دستیابی به این آبشارها در زمان پاپی زاده نماینده دزفول و خواب همیشگی نمایندگان لرستان بخش اعظمی از خاک لرستان رو به دزفول الحاق کرده
نقل قول کردن
#23 مجتبی 1401-10-18 18:58
به نقل از موگویی:
برای جلوگیری از غصب زمین و آب شهرستان الیگودرز که وسیع ترین و پهناورترین شهرستان لرستان است باید فرمانداری ویژه در الیگودرز که بیشترین فاصله را هم با مرکز استان دارد تاسیس شود و عشایری که کوچ می‌کنند هم یکجانشین شوند و اگر جاده‌های الیگودرز گسترش پیدا کند و مردم به سمت تولید و صنعت بروند قطعا آگاهی مردم بالا می‌رود و اینقدر سر مردم بی‌آلایش ما ترفند و مکر پیاده نمی‌کنند الان عشایر ۴۰۰ کیلومتر پیاده روی می‌کنند و با گسترش علم و دانش دیگه نیازی به کوچ بلند نیست
ای بابا یکی به این دوستمون بفهمونه اگه الیگودرز وسیعترین شهر لرستانه بخاطر وجود کوه و دشت هایه اطراف شهر هست شما وسعت محدوده شهری الیگودرز رو حساب کن جمعیت شهری رو حساب کن بعد ادعا فرمانداری ویژه کن
نقل قول کردن
#24 اشتباه 1401-10-19 07:42
می گوینداگر آب به اصفهان انتقال داده نشودخشک میشوند.وقتی با تبعیض ی بودجه ای صنایع آبر را به اصفهان کویری می دهند.معلومه اصفهان تحمل این همه جمعیت وصنایع رو نداره.تهران هم همین وضعه با زلزله و آلودگی.زاینده رودخشک میشود
نقل قول کردن
#25 اشتباه 1401-10-19 07:44
انتقال آب احمقانه است اگرکل آب لرستان راکه هیچ آب خلیج فارس و دریای عمان به اصفهان دهیداشتباه است آخه کجای دنیادرخاک کویرماسه ای آب می ایستد.با این کشورداریتون.جها ن داردشمارا مسخره میکند؟بازیچه دست مافیا شده اید؟به جای انتقال آب انتقال صنعت دهید.درآمداصفها ن گردشگری است نه صنعت.کویرهم جزگردشگری است!بگذاریدصنعت به لرستان واردشود.صنایع کوچک را به لرستان یا چارمحال بختیاری وصنایع بزرگ روکناردریا ببریدتارفع تبعیض ورفع بیکاری شود.جنگ آب تشدید نشود.
نقل قول کردن
#26 سالاروند 1401-10-21 14:44
به نقل از مجتبی:
به نقل از موگویی:
برای جلوگیری از غصب زمین و آب شهرستان الیگودرز که وسیع ترین و پهناورترین شهرستان لرستان است باید فرمانداری ویژه در الیگودرز که بیشترین فاصله را هم با مرکز استان دارد تاسیس شود و عشایری که کوچ می‌کنند هم یکجانشین شوند و اگر جاده‌های الیگودرز گسترش پیدا کند و مردم به سمت تولید و صنعت بروند قطعا آگاهی مردم بالا می‌رود و اینقدر سر مردم بی‌آلایش ما ترفند و مکر پیاده نمی‌کنند الان عشایر ۴۰۰ کیلومتر پیاده روی می‌کنند و با گسترش علم و دانش دیگه نیازی به کوچ بلند نیست
ای بابا یکی به این دوستمون بفهمونه اگه الیگودرز وسیعترین شهر لرستانه بخاطر وجود کوه و دشت هایه اطراف شهر هست شما وسعت محدوده شهری الیگودرز رو حساب کن جمعیت شهری رو حساب کن بعد ادعا فرمانداری ویژه کن
به شما ربطی داره؟ ما بیشترین فاصله با مرکزاستان را داریم و باید فرمانداری ویژه شود شما فقط میگید بروجرد و حسادت را کنار بگذارید
نقل قول کردن
#27 فولادی 1401-10-21 14:46
میزان تبخیر آب و گرما در اصفهان و مناطق مرکزی ایران بالاست لذا هرگونه انتقال آب با هدر رفت مواجه خواهد شد
نقل قول کردن
#28 باباعباسی 1401-10-21 17:40
هر روز دست درازی به لرستان بدبخت آخه چرا؟
نقل قول کردن
#29 میرزاوندی 1401-10-21 23:17
نماینده دزفول با ساخت هر گونه سد در لرستان و بالادست مخالف هستند و سالانه ۱۴ میلیارد مترمکعب آب از لرستان میره به خوزستان بعد هیچ سدی ندارد و ۹۰ درصد زمینهاش هم دیم است و رتبه نخست بیکاری را دارد واقعا چرا نمایندگان لرستان به ساخت سد در لرستان اهتمام ویژه ندارند؟
نقل قول کردن
#30 ریشه 1401-10-30 11:54
نقشه حذف شده ولی کاملا جمع نشده که بایدساترا این کار رو کند.وعوامل آن معرفی نشده اند.چه خبره باو.یکی از روش های این جاعلان وسوداگران در کلیپ های آموزشی این نقشه را برای برنامه ها،یاسمینارها یااستانها آماده می کنند.چون هیچ وقت این نقشه موضوع اصلی نیست.اینها درباره مردم لرستان چه فکرمی کنند؟نا امنی و ایجادجنگ بین اقوام و استانهادر مرکز کشورهنرنیست بایداز این ها در قوه قضایه شکایت کردومسئولان امنیتی هم پیگیری کنند.صداسیماونه ادها،گروه وبخش های مختلفی داردبایدوزارت کشور دستورالعمل نقشه اصلی را به وزارتخانه ها و نهادها بفرستدو کسایی که از نقشه جعلی استفاده می کنند برخورد قضایی شود.پیگیری آن با نمایندگان است.بایداجتماعی و رسانه ای شودتا مورد توجه قرارگیرد.یک خبرگزاری محلی تنهایی صدایی ندارد.شبکه افلاک وجهانبین و دنا هم همیشه خوابند.
نقل قول کردن
#31 سوال؟ 1401-11-07 10:08
یک سوالی که پیش می آید؟بعضی ادارات و برنامه سازها نقشه را از کدام مرجع دریافت می کنند؟یعنی یه جایی غیرازوزارت کشور و سازمان نقشه بردای است آنهاکه نقشه اصلی را دارند؟یعنی هر رانتی گفت اینو پخش کن میگن باشه؟اگر جایی دیگری است بگوییدتا مردم لرستان هم نقشه جدیدی با خطوط جدیدی بااسامی جدیدرا بارگذاری می کنند که آن مرجع باشد؟
نقل قول کردن
#32 شهروند 1402-10-25 11:00
اصفهان زمین دارد اما آب ندارد و ۸ بار از استان بختیاری و استان لرستان آب انتقال دادند به سمت اصفهان و دیگه آبی نیست که انتقال دهند الان نود درصد زمین‌های کشاورزی لرستان دیم است و هیچ صنعتی ندارند بعدش برن از خلیج برای اصفهان آب انتقال دهند چرا آب کشاورز و دامدار که تولیدکننده هستند باید منتقل بشه
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا