یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

این سوال مدت زمانی است اذهان عمومی جامعه لر تبار را به خود مشغول کرده است!
ماجرا از این قرار است که دیر زمانی است، شاهد آن هستیم که هر از چندگاهی و به بهانه‌ها و مناسبت‌های مختلف نقشه جعلی و دستکاری شده‌ای از ایران عزیزمان نشر داده می‌شود که در آن بخش‌هایی از استان‌های لرستان و چهارمحال بختیاری به استان اصفهان الحاق شده است ، یک بار به بهانه ارایه آمارهای اقتصادی و کشاورزی یک بار به بهانه‌ معرفی جاذبه های گردشگری ایران نکته حائز اهمیت ماجرا اینجاست که گاها این نقشه جعلی از کانال‌های رسمی و معتبر حتی سازمان‌های دولتی، خواسته یا ناخواسته، دانسته یا ندانسته نشر داده می‌شود.
در این نقشه‌های دستکاری شده استان اصفهان با استان خوزستان هم مرز گردیده است در حالی که در نقشه واقعی ایران این استان هیچ مرز مشترکی با استان خوزستان ندارد.
 

 
حال سوال اینجا است که هدف از این کار چیست ؟
آیا هدف ایجاد تفرقه و توطئه‌ای برای بوجود آوردن تنش و نزاع‌های منطقه‌ای است؟ یا دستان پشت پرده در حال محک زدن واکنش افکار عمومی برای جا انداختن آرام این تغییرمهم و استراتژیک هستند؟هدف هر چه هست بوی خوشی از آن به مشام نمی‌رسد ،مضاف بر این مناطقی که در نقشه‌های جعلی به استان اصفهان اضافه گردیده همان سرشاخه‌های رودخانه دز می‌باشد که مدت زمانیست که بر سر انتقال آب از آن‌ها به استان اصفهان حرف و حدیث و مجادله وجود دارد.
به همین دلیل و عملیات احداث سد بختیاری در این منطقه و اهمیت سیطره و تحت کنترل گرفتن بالادست سد گمانه‌ها و شایعاتی مبنی بر احتمال انتقال آب از سرچشمه های دز به استان‌های مرکزی و اصفهان موجب ایجاد حساسیت‌های زیادی در میان مردمان دو استان لرستان و چهارمحال بختیاری نسبت به این موضوع مناقشه برانگیز شده است!
 
 

 احداث و مدیریت سد عظیم بختیاری نقش مهمی در رشد اقتصادی استان لرستان که به تازگی قطب دامپروری و کشاورزی کشور قرار گرفته است دارد که شرط اصلی و لازمه این کار بهره‌مندی مناسب از منابع آبی منطقه می‌باشد و این امر مستلزم اختصاص عادلانه سهم لرستان از حق آبه‌ای است که از این منابع خدادادی به این دیار تعلق می‌گیرد، فراهم آوردن امکان استفاده بهینه و بدون دغدغه از منابع آب این موهبت الهی کمترین خدمتی است که دولتمردان می‌توانند پس از سالیان سال ناملایمت دولت‌های مختلف در حق مردم این دیار انجام دهند، با این اوصاف لازم است که مراجع ذیصلاح بالاخص معاونت سیاسی امنیتی استانداری لرستان به موضوع ورود پیدا کرده و ضمن پیگیری در سطح کلان و شفاف سازی و اطلاع رسانی عمومی از طریق رسانه‌های فراگیر ملی وشناسایی گردانندگان سایت‌ها و کانال‌های نشر دهنده این نقشه‌های مخدوش و جعلی با پرده‌برداری از اهداف و نیات مغرضانه آنها هم ثبات و آرامش را به این بخش از جامعه تزریق نمایند هم با معرفی دست‌های پشت پرده به مراجع قضایی و امنیتی این توطئه را در نطفه خفه نمایند کما اینکه این حرکات با هر قصد و نیتی صورت گیرد برهم زننده امنیت ملی، و موجب ایجاد تنش‌های قومی، قبیله‌ایای و نزاع و درگیری‌های نژادی و منطقه‌ای می‌گردد و مستوجب برخورد جدی مقامات قضایی و مجازات عاملان این مفسده می‌باشد.
 

 
آرش کاظمی/  پایگاه خبری یافته
 
⛔️این مطب در تاریخ در 29 بهمن 1397 در پایگاه خبری یافته منتشر شد. متأسفانه باگذشت دو سال از این موضوع، کماکان شاهد انتشار نقشه جعلی و دستکاری شده‌ی لرستان در فضای مجازی و رسانه‌ای کشور هستیم و در تازه‌ترین مورد نیز سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور نقشه جعلی را در تارنمای سازمان منتشر که لازم است مدیران ارشد استان پیگیری لازم را در خصوص حذف نقشه‌های جعلی از تارنمای این سازمان و سایر دستگاه‌ها و ... به عمل آورند.



خبر تکمیلی: شامگاه 16 دی

نقشه کشور در تارنمای سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اصلاح شد

با توجه به مطالبه عمومی مبنی بر درج نقشه جعلی در تارنمای سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، این سازمان نسبت به اصلاح نقشه اقدام و نقشه اصلی کشور را بارگذاری کرد.


 

 

دیدگاه‌ها  

#1 حسین 1399-10-16 15:18
عملا بخش هایی از جنوب لرستان مثل آبشار تله زنگ رو دزفول تصاحب کرده نمایندگان لرستان جا داره مصوبات جدایی مناطق جنوبی لرستان و تقسیمات کشوری رو با اتحاد با هم ابطال کنند
نقل قول کردن
#2 بی تعارف 1399-10-16 15:50
چونکه قراره اصفهان به دو استان تقسیم بشه پس این قضیه احتمالش خیلی زیاده ، اگر قرار نبود که این اتفاق بیفته هرگز این اشتباه به ظاهر سهوی رخ نمیداد ، پس خودتو ناراحت نکن آقای کاظمی چون برنامه ریزیها از قبل شده برادر من
نقل قول کردن
#3 فرزاد 1399-10-16 16:54
با سلام
شورای نمایندگان استان باید ورود کنه وبرای همیشه این موضوع رو فیصله بده ، همین الان این نقشه جعلی متاسفانه روی خیلی از سایت ها از جمله سازمان هواشناسی کشور هست.
نقل قول کردن
#4 سعید 1399-10-16 16:59
باسلام. بله حق با نویسنده محترم میباشد و سالهاست که این نقشه به‌شکلی خبیثانه منتشر میشود. به‌نظر بنده مهمترین و عملی‌ترین راه برای مقابله با این موضوع، اطلاع رسانی وسیع است وگرنه به مسئولین و نماینده‌ها که چشم امیدی نیست. چند سال پیش در صفحه اول سایت وزارت آموزش وپرورش هم آن نقشه جعلی درج شده بود که اینجانب بعنوان یک فرهنگی بصورت کتبی تذکر را در سامانه ثبت و در چندجا پیگیری کردم که خوشبختانه سرانجام اصلاح شد و هم‌اکنون موجود است. و جای اصلاح شده‌ش هم کمی پیداست. بنابراین اطلاع ‌رسانی و پیگیری لازمه تا این نقشه شوم به نتیجه نرسه.
نقل قول کردن
#5 اکبر-ظ 1399-10-16 17:30
گمان میره در سیاست بعضی کارها می بایست در خفا با چراغ خاموش انجام شود و بعدش سریع انکار و دوباره بعد از مدتی مطرح و وقتی التهاب و حساسیت مردم کم شد علنی شود.
نقل قول کردن
#6 علی طولابی 1399-10-17 10:16
'گوگل مپ نام رودخانه های سیمره و کشکان را در لرستان به کرخه تغییر داده است و حتی مرزایلام و لرستان را دسکاری نموده است
نقل قول کردن
#7 محمد 1400-01-17 13:37
به نقل از بی تعارف:
چونکه قراره اصفهان به دو استان تقسیم بشه پس این قضیه احتمالش خیلی زیاده ، اگر قرار نبود که این اتفاق بیفته هرگز این اشتباه به ظاهر سهوی رخ نمیداد ، پس خودتو ناراحت نکن آقای کاظمی چون برنامه ریزیها از قبل شده برادر من


اصفهان هیچوقت تقسیم نمیشه، همه نمایندگان و مقامات استان اصفهان با اینکار مخالفن.
نقل قول کردن
#8 سعید 1400-04-01 06:31
هنوز هم توی گوگل مپ از نقشه جعلی استفاده شده ۱٫۴٫۱۴۰۰
نقل قول کردن
#9 فرهاد 1400-07-30 17:45
سلام
این مناطق از استان چهارمهال و بختیاری دارای آب فراوان و ارتفاعات و مناطق بسیار زیباست و چندیست که مورد توجه اصفهانیها جهت دست اندازی به این منابع و ساخت ویلا در این مناطق شده که با تغییر نقشه این امر برای ایشان سهل الوصول خواهد شد
نقل قول کردن
#10 علی 1401-07-07 20:15
این قسمت ها قبلا هم جزئی از اصفهان بود که در دهه هفتاد با جدایی ۶۰ کیلومتر از استان اصفهان و الحاق آن به چهارمحال و بختیاری زمینه نابودی زاینده رود و اصفهان فراهم بشه که شاهد رخ دادن آن هستیم
.
اگر نقشه های کتاب های درسی دهه هفتاد و هشتاد شمسی رو نگاه کنید، همسایگی اصفهان و خوزستان رو می تونید ببینید
این نگاه قومیتی به مسئله چیزی جز نفرت پراکنی نداره مناطق شمالی خوزستان همگی مناطق لر نشین هستند غرب استان اصفهان هم که ترک و لر و فارس و گرجی در کنار هم زندگی میکنند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا