یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

از حدود دو سال پیش نقشه‌ای جعلی در کشور منتشر می‌شود، هر بار هم که رسانه‌های گروهی واکنش نشان می‌دهند، بلافاصله از سوی مسئولان موردتکذیب قرار می‌گیرد.
اما نکته نگران‌کننده و البته حلقه مفقوده ماجرا این است که بعد از مدتی دوباره نقشه مجعول از سوی نهادهای رسمی کشور بازنشر می‌شود.
واقعیت مطلب این است که استان‌های اصفهان با خوزستان مرز مشترک زمینی ندارند و بخش‌هایی از استان‌های لرستان و چهارمحال و بختیاری مابین این دو استان واقع شده است.
بر اساس نقشه مجعول این بخش از لرستان و چهارمحال و بختیاری به اصفهان الحاق شده و این استان با خوزستان هم‌مرز و همسایه می‌شود!
نکته مهم موضوع اینجاست که دقیقا مناطقی که بر اساس نقشه مذکور به اصفهان الحاق می‌شود، از مناطق مهم و پر آب لرستان و چهارمحال و بختیاری است و از قرار معلوم مافیای آب به این آسانی از این منطقه دست‌بردار نیست.



تا حالا چندین بار سازمان‌های ثبت‌اسناد و املاک کشور، سازمان نقشه‌برداری کشوری و چندین سازمان دیگر به این نقشه استناد کرده‌اند ولی وقتی با اعتراض رسانه‌ها مواجه می‌شوند نقشه جعلی را حذف و نقشه اصلی را جایگزین می‌کنند.



کار تا حدی جدی شده بود که حتی شبکه خبر در موقع پخش خبر مربوط به آب‌وهوا از نقشه جعلی استفاده می‌کرد؛ این در حالی است که در این مدت چندین بار مسئولان وزارت کشور، مسئولان استانی لرستان و چهارمحال و بختیاری و مدیران کل انتخابات و تقسیمات کشوری دو استان هر گونه تغییر در نقشه کشور را رد کرده‌اند.
حالا نقشه مجعول این بار از دانشگاه آزاد اسلامی سر درآورده و این نهاد مهم علمی کشور به آن استناد کرده است؛ به نظر می‌رسد مسئولان و نمایندگان استان باید یک‌بار برای همیشه این موضوع را تعیین تکلیف کرده، دست‌های پشت پرده را افشا کنند.
جالب این‌که با توجه به وسعت زیاد استان اصفهان و عدم انطباق اجتماعی و قومیتی این استان و وجود اختلافات ریشه‌دار در شمال، جنوب و غرب این استان، به‌منظور جلوگیری از تبعات سیاسی و اجتماعی در این استان در آینده نه‌چندان دور، تفکیک این استان و تقسیم آن به سه استان مجزا می‌بایست هر چه سریع‌تر در دستور کار مسئولان قرار گیرد.
در سال 1397 نماینده مردم گلپایگان در مجلس دهم شورای اسلامی طرح تقسیم استان اصفهان به 3 استان را کلید زد؛ علی بختیار در گفت‌وگو با رسانه‌ها گفته بود: وسعت جغرافیایی و تعداد زیاد شهرستان‌های استان اصفهان و همچنین مسافت بین شهرستان‌ها با مرکز این استان، باعث شده که بخش‌هایی از استان کم‌تر توسعه پیدا کند.
نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس اضافه کرد: بر اساس این طرح اصفهان به 3 استان غربی به مرکزیت گلپایگان، مرکزی به مرکزیت اصفهان و همچنین شمالی به مرکزیت کاشان تقسیم می‌شود.
وی هدف از این طرح را توسعه متوازن این استان و توجه بیشتر به مناطق کم‌تر برخوردار قسمت‌های شمالی و غربی استان اصفهان اعلام کرده بود.
از قرار معلوم این طرح اسفند 1397 با 33 امضا به هیات رئیسه وقت مجلس تقدیم شده است؛ با این حال تاکنون خبری از نحوه و زمان اجرا و کم و کیف نهایی شدن آن رسانه‌ای نشده است.
 
شهادتت مارِک سرداربه نظر می‌رسد اجرای طرح مذکور علاوه بر توسعه متوازن مناطق کم‌تر توسعه‌یافته و کاهش تنش‌های اجتماعی در این استان، حداقل برای چند سال هم که شده دست مافیای آب را از مناطق راهبردی و پر آب استان‌های لرستان و چهارمحال و بختیاری کوتاه خواهد کرد.
 
مصطفی رباطی


 

اردبیل – بیله سوار – پارس آباد – خلخال – شهرستان سرعین – کوثر – گرمی – مشگین شهر –  نمین – نیر – ارومیه – اشنویه – بوکان – پلدشت – پیرانشهر – تکاب – چالدران – چایپاره – خوی – سردشت – سلماس – شاهین دژ – شوط – ماکو – مهاباد – میاندوآب – نقده – شهر ارومیه – شهر سرو – شهر سیلوانه – شهر قوشچی – شهر نوشین – شهر سیمینه – تهران – آران و بیدگل – اردستان – اصفهان – برخوار – بوئین میاندشت – تیران و کرون – چادگان – سمیرم – شاهین شهر و میمه – شهرضا –  فریدن – فریدونشهر – فلاورجان – استان آذربایجان غربی – استان آذربایجان شرقی – استان اصفهان – استان قم – استان یزد – استان همدان – استان هرمزگان – استان مرکزی – استان مازندران – استان لرستان – استان گیلان – استان گلستان – استان کرمانشاه – استان کرمان – استان کردستان – استان قم – استان قزوین – استان فارس – استان سمنان – استان زنجان – استان بوشهر – استان تهران – استان البرز – استان خراسان جنوبی – استان خراسان رضوی – استان خراسان شمالی – استان اردبیل – استان ایلام – شهرستان اسلامشهر – شهرستان پاکدشت – شهرستان پیشوا – شهرستان تهران – شهرستان دماوند – شهرستان رباط کریم – شهرستان ری – شهرستان شمیرانات – شهرستان شهریار – شهرستان فیروز کوه – شهرستان قدس – شهرستان قرچک – شهرستان ملارد – شهرستان ورامین


توجه: هرگونه استفاده از مطلب با ذکر منبع و نام نویسنده، نشانه‌ی احترام شما به تلاش فرهنگی آن‌ها است.


دیدگاه‌ها  

#1 علی 1400-01-17 10:42
کم کم این نقشه ها در واقعیت زیاد دیده میشه...
نقل قول کردن
#2 محمد 1400-01-17 10:47
این طوری لرستان همسایگی خودشو با چهارمحال بختیاری از دست میده......همین طوری زمین های لرستان رو بردند.
نقل قول کردن
#3 رضا شهروند 1400-01-17 10:57
شما میگید توسعه این اصفهان خودش کلی امکانات داره این لرستانه که هیچ توسعه ای نداره بعدش همین طوری بخشی از لرستان رو به اصفهان بدیم که اونا توسعه پیدا کنن پس ما چی همین طوری باقی می مانیم با بعد بخشی هایی از این استان توسعه تر توسعه پیدا کنه همون کم تر توسعه های اصفهان از لرستان بیشتر توسعه داره بعد اگر دقت کنید جاذبه گردشگری زیادی اصفهان به قول معروف اصفهان نصف جهان//// میدان نقش جهان و کلی آثار تاریخی داره یکی از استان های که بیشترین دانشگاهای کشور رو داره کارخانجات مختلفی دارا می باشد تنها این مشکل این استان رود خشک شدشهکارم که زیاد موجود هست ما فقط موندیم......... ..
نقل قول کردن
#4 علی 1400-01-17 11:27
آقای رباطی سر صحبتم با شماست وقتی مردم
الیگودرز اعتراض نمیکنن شما چرا اعتراض میکنید
نقل قول کردن
#5 اکبر-ظ 1400-01-17 13:28
همیشه این شکلیه اول مسئولین یک پروژه و برنامه جنجالی را درنظر میگیرند افکار عمومی را محک میزنند و بصورت چراغ خاموش ادامه می دهند بعد خودشون تکذیب می کنند تا التهابات کم بشه در نهایت علنی می کنند و تقصیر را به گردن دولتها و مسئولین قبل می اندازند .
نقل قول کردن
#6 فرزاد 1400-01-17 15:25
چرانمایندگان استان در این زمینه هیچ واکنشی نشان نمیدن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
باید اصحاب رسانه خیلی این موضوع رو BOLD کنن و ما هم به عنوان شهروند ، در شبکه های اجتماعی از این موضوع هشتگ درست کنیم...
نقل قول کردن
#7 مجید 1400-01-17 17:23
به نظر من این موضوع رو باید نمایندگان استان در مجلس مطرح کنند ویا از طریق وزارت کشور بطور جدی اعتراض رو بیان کنند لرستان ده نفر نماینده داره نوی مجلس از طریق همین پایگاه خبری بایستی این موضوع به نمایندگان لرستان گوشزد بشود بطور مستقیم همین امروز که فردا دیره
نقل قول کردن
#8 مهدی 1400-01-18 01:30
بزرگترین نعمت خداداد وتنهاسرمایه لرستان مناطق پرآبش است حال اگر این مناطق ارزشمند را به اصفهان الحاق کنند در حقیقت ظلمی بسیار بزرگ در حقمان روا داشته اند که نابخشودنی است اصفهان و استان مرکزی چشم بر مناطق پرآبمان دو خته اند همانطور که قبلا هم آب لرستان را بی هیچ حق آبه ای به قم و استان مرکزی انتقال داده اند. اصفهان و یزد که کویری هستند توسعه یافته اند . در حالی که لرستان محروم و توسعه نیافته است . آنهایی که دستشان می رسد باید تلاششان را بکنند تامانع این چپاول و غارت شوند ما نمیخواهیم لرستان از این بیشتر غرق در محرومیت و ویرانی و نابودی شود . وظیفه نمایندگان و دیگر مسولین محترم است که جلوی این ظلم رابگیرند.
نقل قول کردن
#9 شیخ حسن 1400-01-18 09:11
چندین بار تکذیب ولی دوباره همان نقشه منتشر می شود مشکل ما هستیم هنوز اینها را نشناختیم آخه چند بار گول خوردیم تا الان دیگه بسه بابا یا درست حسابی برویم جلو و این موضوع را مشخص کنیم یا دیگر بیخیال شوید و هر سه چهار ماه درد ما را تازه نکنید مطلب نوشتن راحت است ولی پیگیری و عمل کردن سخت است به شتر گفتند گردنت کج است شتر گفت من کجام راست است قضیه لرستان همین است
نقل قول کردن
#10 رضا-س 1400-01-18 13:45
نمایندگان و مسئولین استان باید موضوع را از مراجع قانونی پیگیری و تعیین تکلیف نمایند.دولت ها یکی پس از دیگری برای ایجاد اشتغال جوانان لرستان در زمینه صنعتی سرمایه گذاری که نمی کنند حقابه لرستان را هم نمی دهند و آب لرستان را هم می خواهند ببرند.عجب مافیایی
نقل قول کردن
#11 مرضیه 1400-01-18 16:35
اندیمشک و دره شهر هم جزء استان لرستان بودن که به خوزستان و ایلام ملحق شدند حال نوبت دیگر شهرها و مناطق پرآب استان است که به دیگراستانها الحاق شوند . چرا چند شهر از استان اصفهان و خوزستان و ایلام و همدان و کرمانشاه و استان مرکزی به لرستان الحاق نمی کنند؟
نقل قول کردن
#12 پدرام 1400-01-19 23:21
نمایندگان پیگیری نمی کنید....
نقل قول کردن
#13 مهدی 1400-01-20 13:34
به نقل از علی:
آقای رباطی سر صحبتم با شماست وقتی مردم
الیگودرز اعتراض نمیکنن شما چرا اعتراض میکنید

شما چقدر ساده ای. یعنی ما چون الیگودرزی نیستیم اعتراض نکنیم بذاریم اون منطقه از لرستان رو ببرند؟؟
نقل قول کردن
#14 شهروند 1400-01-20 18:57
به نقل از مرضیه:
اندیمشک و دره شهر هم جزء استان لرستان بودن که به خوزستان و ایلام ملحق شدند حال نوبت دیگر شهرها و مناطق پرآب استان است که به دیگراستانها الحاق شوند . چرا چند شهر از استان اصفهان و خوزستان و ایلام و همدان و کرمانشاه و استان مرکزی به لرستان الحاق نمی کنند؟

تا سال 62 بخش الوار گرمسیری جزو لرستان بود . اون رو جدا کردند و دادن به خوزستان . منطقه ای که هم از لحاظ تاریخی و فرهنگی و هم منابع آبی و جنگلی سرمایه ای بی مانند بود و هزاران سال جزو لرستان بزرگ بود . جدا شد . متاسفانه . شوخی شوخی همیشه مسائل جدی میشود . اندیمشک و ایلام با جدا شدن از لرستان وضعشون به مراتب بدتر شد و اگر برای لرستان بودند اوضاعشون این نبود .
نقل قول کردن
#15 حرف سیاسی ممنوع نیست 1400-01-21 00:53
اگر فکر می کنند اصفهان بزرگ شده و نمی توانند آن را اداره کنندچرا (استان لرستان شرقی) را بوجود نمی آورند.غرب اصفهان همه لر هستندو خوشحال می شوند.بعضی افرادمغرض.با جعل نقشه می خواهید مینجایی و بختیاری را جدا کنید و لرها را ضعیف کنید.اشتباه می کنیدچون تاریخ نخوانده اید.
نقل قول کردن
#16 امین 1400-01-21 01:39
.حرف حرف حرف عمل کجاست
نقل قول کردن
#17 بختیاری 1400-01-21 10:27
به نقل از علی:
آقای رباطی سر صحبتم با شماست وقتی مردم
الیگودرز اعتراض نمیکنن شما چرا اعتراض میکنید

شما علم غیب دارید؟؟؟
نقل قول کردن
#18 سالاروند 1400-01-21 10:28
به نقل از مرضیه:
اندیمشک و دره شهر هم جزء استان لرستان بودن که به خوزستان و ایلام ملحق شدند حال نوبت دیگر شهرها و مناطق پرآب استان است که به دیگراستانها الحاق شوند . چرا چند شهر از استان اصفهان و خوزستان و ایلام و همدان و کرمانشاه و استان مرکزی به لرستان الحاق نمی کنند؟

بخش توره استان مرکزی و شمال خوزستان تا سال 62 جزء لرستان بودند دره شهر جزء لرستان بود و سال 55 به ایلام واگذار شد. آبشار شوی در خاک لرستان است و 12 کیلومتر با خوزستان فاصله دارد بعد دزفول تبلیغ و ادعای این آبشار را میکند!!!!
نقل قول کردن
#19 طیبه 1400-01-21 15:34
سلام یافته جان در دوره پهلوی و بعد از انقلاب اسلامی چه مناطقی از لرستان جدا شدند؟
آیا ملایر و نهاوند و هرسین قبلا جزء لرستان بوده اند یاخیر ؟
نقل قول کردن
#20 امین 1400-01-21 20:10
نظرات رو انعکاس بدین تنها جایی که دلمون بهش خوشه درغربت همین یافته نیوزه .نمرین :roll:
نقل قول کردن
#21 لرستان 1400-01-22 23:04
واقعیت ماجرا:یادتان هست چقدر التماس می کردیم فولادمبارکه در اصفهان نسازیددر لرستان بسازیدآنجامنطقه خشک است وصنعت جوابگونیست کشاورزی جوابگونیست با بی تدبیری و .. مسئولان وقت ساختند.آب اصفهان را تمام کردندزاینده رودخشک شده صنایع آبی هم بیشترشون ورشکست.با توجه به خشک شدن زاینده رود و ورشکستگی و کمبودآب.خیزمهاج رت و برگشت دوباره لرها به لرستان شروع شده و بایدمنتظر جمعیت ۴میلیونی لرستان و کلانشهری خرم آباددر آینده نزدیک باشیم.یادتان هست درآگهی استخدام یزدواصفهان زده بودند لرنباشداین چوب خدانیست
نقل قول کردن
#22 جوکر 1400-12-02 15:00
به نقل از مرضیه:
اندیمشک و دره شهر هم جزء استان لرستان بودن که به خوزستان و ایلام ملحق شدند حال نوبت دیگر شهرها و مناطق پرآب استان است که به دیگراستانها الحاق شوند . چرا چند شهر از استان اصفهان و خوزستان و ایلام و همدان و کرمانشاه و استان مرکزی به لرستان الحاق نمی کنند؟

اندیمشک شهر دزفول و نصف شوش جزو لرستان بود.و از ایذه تا نصف دزفول و نصف باقیمانده شوش تااهواز جزو بختیاری بود_شهرها عرب نشین هم عربستان عجم اسمشون بود.همه اینها را رضا پالان بهم پیوند زد و اسمشو براساس اهواز ک ی شهرستانه و مرکز اینها حساب میشه گذاشت.اهواز اسمش هوزه.خوزه و سوزیان بود_خوزه .شد خوزستان و ب همه این سرزمینها و مناطق الحاق شد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا