یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

متأسفانه در سال‌های اخیر نقشه جعلی مرزهای سه استان لرستان، خوزستان و‌ چهارمحال بختیاری در برخی تارنماهای رسمی کشور منتشر و حذف مرز چهارمحال بختیاری با لرستان و ایجاد مرز مشترک جعلی اصفهان با خوزستان به خوبی در این نقشه‌ها مشهود است، در حالی که در نقشه اصلی استان اصفهان هیچ‌گونه مرز مشترکی با استان خوزستان ندارد.
اما همواره با انتشار نقشه‌های جعلی مسوولان ملی و استانی به صراحت هرگونه تغییر جغرافیایی را تکذیب و بعضاً انتشار این نقشه‌ها را شیطنت عنوان نموده‌اند و در آخرین اقدام انتشار نقشه جعلی در مرکز استان لرستان و حتی در رسانه ملی صورت گرفت و بازهم اعتراض مردم و رسانه‌ها و تکذیب مسوولان و واکنش نمایندگان برخی نمایندگان استان و سؤال از مقامات ارشد کشور را در پی داشت.
اما براستی آیا در پشت پرده انتشار نقشه‌های جعلی اهدافی پی گرفته می‌شود و به نظر می‌رسد با این اقدام گویی عده‌ای در صدد سنجش میزان واکنش‌ها می‌باشند!
اینکه مسوولان و نمایندگان لرستان به انتشار این‌گونه نقشه‌ها واکنش نشان می‌دهند زمانی ثمربخش و اثرگذار خواهد شد که مردم دیگر شاهد انتشار دوباره آن نبوده و منتشرکنندگان نیز مجازات شوند.
هنگامی‌که واکنش‌های منطقی مردم، رسانه‌ها و فعالان سیاسی به انتشار نقشه‌های جعلی و تجربیات تلخ گذشته در استان را واکاوی می‌کنیم، حکایت ترس مارگزیده از ریسمان سیاه و سفید است.
آن‌ها هنوز خاطره تلخ انتقال پتروشیمی لرستان به استان مرکزی را فراموش نکرده‌اند، مردم الیگودرز زخم‌خورده انتقال آب به شهرهای مرکزی می‌باشند و با گذشت سال‌ها هنوز این زخم التیام نیافته است.
و اینک با توجه به اینکه بر روی نقشه‌های جعلی محدوده ملحق شده به استانی دیگر ازجمله پرآب‌ترین مناطق کشور می‌باشد شبهات شکل‌گیری قمرودی دیگر در اذهان تداعی می‌شود که لازم است دستگاه‌های نظارتی با مجازات جاعلان و منتشرکنندگان این شایبه را رد کنند.
کلام آخر؛ مسوولان استان و به‌ویژه نمایندگان باید با جدیت پیگیر این موضوع باشند و صرفاً به تکذیبیه‌های مسوولان وزارت کشور راضی نباشند و چنانچه شیطنتی در پشت پرده انتشار این‌گونه نقشه‌های جعلی وجود دارد از طریق کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی پیگیری نموده تا یک بار برای همیشه ریشه انتشار نقشه‌های جعلی خشکانده شود.
 
 
عباس شاه علی

دیدگاه‌ها  

#1 منصوری 1400-01-28 11:47
همکنون در بسیاری از تارنماهای رسمی کشور از جمله وادانا و.....از این نقشه جعلی استفاده میکنند
نقل قول کردن
#2 رضایی 1400-01-28 19:23
عدوشودسبب خیرگرخداخواهد
این نقشه جعلی انشاالله باعث وحدت ضعیف شده اقوام لرزبان شود
نقل قول کردن
#3 شیخ حسن 1400-01-29 11:55
نقشه در سایت های دولتی ثبت شده است
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا