یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

تمدن چند هزار ساله طبیعت منحصر به فرد، دشت‌های زیبا، زمین‌های حاصل خیز منابع طبیعی شامل رودخانه‌ها و کوه‌ها و جنگل‌ها بخشی از اصلی‌ترین شاخصه‌های جغرافیایی استان لرستان است که مردم دنیا این بخش از کره خاکی را با این ویژگی‌ها می‌شناسند.
برخی از این ویژگی‌ها علاوه بر جنبه‌های زیباشناختی، موجب تداوم و سهولت زیست مردم این دیار علیرغم کم‌لطفی و کم‌توجهی دولتمردان در سال‌های مختلف و متوالی از حیث عدم ایجاد زیرساخت‌های صنعتی و اشتغال‌زایی پایدار در این استان بوده است.
سوء مدیریت و بی‌عدالتی در تقسیم منابع و عدم برنامه‌ریزی صحیح در توزیع امکانات موجب محرومیت و فقر فزاینده برای ساکنان استان لرستان شده که اگر برخورداری این منطقه از مواهب و پتانسیل‌های طبیعی و خدادادی موجباتی فراهم نمی‌آورد که مردم این دیار به کشاورزی و دام‌پروری به‌عنوان یک منبع پایدار و طولانی‌مدت برای امرارمعاش و کسب درآمد بپردازند قطعاً دیری نمی‌پایید که بخش عظیمی از این سرزمین خالی از سکنه می‌شد.




 به دلیل چهارفصل بودن استان لرستان بخش‌ها و مناطق مختلف این استان ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارند اما شرق و شمال شرق تا جنوب شرقی استان لرستان با دارا بودن سه شاخصه مهم و حیاتی استان شامل جنگل پشتکوه، رودخانه‌ها و کوه‌های برف‌گیر از دیگر مناطق این استان متمایز است، وجود منابع غنی آب و سرچشمه‌ها و رودخانه‌های دائمی و چهارفصل این بخش از سرزمین لرستان را به منطقه‌ای ژئوپولتیک برای مردم لرستان تبدیل کرده است، با توجه به موارد فوق هرگونه تغییر و دست بردن در نقشه اصلی کشور سهوی و یا به‌عمد، دانسته یا ندانسته خط قرمز مردم و مسئولین استان لرستان است.


                                                          


با گذری اجمالی در جغرافیای طبیعی این منطقه متوجه وجود سرشاخه‌های رودخانه مهم و استراتژیک بختیاری که از پیوستن دو رودِ گوکان و رودبار الیگودرز (زالکی) به وجود می‌آید می‌شویم، همچنین وجود رودخانه کاکلستان به‌عنوان منبع اصلی تأمین آب سد خان‌آباد و نیز رودخانه و هرگان که با تلاقی با رودخانه رودبار الیگودرز به رود آب سفید و در نهایت به رودخانه دز می‌ریزند اهمیت این منطقه را دو چندان می‌کند این بدین معنی است که سرشاخه‌های تأمین آب سه سد مخزنی دز و رودبار و سد خان‌آباد همگی در این منطقه قرار دارند.

                                                         

با دقت در نقشه‌های جعلی و دستکاری‌شده امکان عمدی بودن این جعل محتمل به نظر می‌رسد گویا افرادی کاملاً هدفمند و با نیت دستیابی به این منابع مهم آبی با صرف هزینه‌های سنگین چشم طمع به این نقطه آب خیز لرستان دارند به‌طوری که از طریق مبادی غیررسمی و گاهٱ رسمی در سطح وسیعی در حال انتشار این نقشه و جایگزین کردن آن به صورت سیستماتیک به‌جای نقشه اصلی در تارنماها و نشریات و رسانه‌ها و حتی در مقالات علمی و فرهنگی هستند.
این امر لزوم توجه بیش از پیش مسوولین استان در پیگیری موضوع از کانال مراجع قضایی و نهادهای امنیتی برای رسیدن به ریشه‌های این فعالیت مشکوک را می‌طلبد.
 


آرش کاظمی/ پایگاه خبری یافته



توجه: هرگونه استفاده از مطلب با ذکر منبع و نام نویسنده، نشانه‌ی احترام شما به تلاش فرهنگی آن‌ها است.




دیدگاه‌ها  

#1 حبیب 1399-10-29 00:34
باباول کنید بیکارید همش ایرانه
نقل قول کردن
#2 پرچم افلاک 1399-10-29 01:33
.شما بهاره رهنما رو نتونستید بکشونید دادگاه که یک مهره ظاهری بود و علنا توهین کرد حالا میخواهیدباپشت پرده مبارزه کنید..
نقل قول کردن
#3 فرزاد 1399-10-29 08:09
یه جورائی تقریبا مطمئنم ...ها توی این کار هم مثل بقیه کارها پیروز میشن و مسئولین ما هم کاری نمیکنن...
نقل قول کردن
#4 محمودرضا ولدی 1399-10-29 09:06
مگر بی بی مریم بختیاری دیگری پیدا شود.اینجا اگر مردان هم کاری نکنند شیر زنانی وجود دارند که اجازه نخواهند داد یک وجب از خاک لرستان جدا شود.زنده باد قوم غیور لر
نقل قول کردن
#5 علی 1399-10-29 10:34
از همون پارسال ک اعتراضا شروع شد نقشه گوگل همینجوری بود ... نماینده محترم نامه داد گفت نه الکیه نمیتونن تغییر بدن مرزارو ولی اونا تو گوگل تغییر داده بودن ... گوگل هم که مرز هارو بدون سند و مدرک جابه جا نمیکنه
نقل قول کردن
#6 سهرابی 1399-10-29 10:47
از همین سایت وزین و به روز و پیام رسان پایگاه خبری یافته در وهله اول به نماینده تام الا ختیار دولت جناب خادمی استاندار محتر م و مجموعه نمایندگان استان هوشتار وبیدار باش می دهیم برای انجام پروژهای صنعتی وگردشگری در انتخاب رئیس سازمان صمت استان بی تفاوت نباشند و مدیرش را انتخاب نمایند
نقل قول کردن
#7 سعید 1399-10-29 11:23
سلام. باتشکر از نویسنده محترم. بسیار خوب و دقیق این نقشه جعلی خبثانه رو توضیح دادن. من متعجبم از خوانندگان محترمی که انفعالی برخورد کردند و دم از ناامیدی زدن.
نقل قول کردن
#8 بی تعارف 1399-10-29 12:06
کاش تمام لرستان بشه زیر مجموعه اصفهان تا لااقل صنعتی وارد استان بشه ،
لرستان اینقدر وسعت داره چه شده که اون یه ذره میخواد بکنه! کاش به اندازه تیران و کرون ، کل استانمون ارزش داشت
نقل قول کردن
#9 خیراله کاظم نیا 1399-10-30 02:03
درود بر مهندس ارش کاظمی عزیز ، بنده در تعجب هستم که مسولین و کارشناسان اداره منابع اب استان در کدام خواب خستند که کوچکترین اکنشی نشون نمی دهند
نقل قول کردن
#10 گودرزی 1399-10-30 21:15
واقعا باعث تعجبه در کل نقشه های کره زمین فقط همین قسمت الیگودرز اشتباه شده . چرا از همین ، ایلام، شهرکرد و.... یک سانتیمتر اشتباه نشده؟ یادمه سالها پیش هم دریاچه گهر الیگودرز رو هم همینطوری از الیگودرز جدا کردند . می گفتن نه مال الیگودرزه ولی چون راه دسترسی دورود نزدیکترین دورود ازش نکه داری می کنه.
الان اگه کسی بگه گهر الیگودرز چنان باهاش برخورد می کنند که انگار قتلی انجام داده
نقل قول کردن
#11 شهروند 1399-11-22 17:18
نمایندگان غیور استان.؟
نقل قول کردن
#12 ولی 1402-03-31 19:11
تنها هدف دزدی وغارت منابع آبی است....قوم لر جلوی زیاده خواهی ها را باید بده
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا