یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس دهم و نفر سوم انتخابات یازدهم در خصوص نتایج انتخابات در خرم‌آباد بیانیه داد.
به گزارش یافته، محمد بیرانوندی نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس دهم و نفر سوم انتخابات یازدهم از این حوزه امروز با انتشار بیانیه‌ای به انتخابات یازدهم خرم‌آباد و چگنی و پیگیری‌ها و دیدگاهش در خصوص موضوع یک‌پنجم آرا اشاره خواهد کرد.
 



 
بسم‌الله الرحمن الرحیم
 
سروان گران‌قدر!
مردم شریف و هیات محترم نظارت!
با درود و ارادتی خالصانه!
 
 زمانی پا به عرصه نامزدی انتخابات یازدهمین دوره مجلس حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی نهادم که با حس دردمندی در کنار آلام مردم شریف حوزه انتخابیه؛ مسئله و دغدغه‌ام برنامه‌های کلانی بود که هزاران ساعت برای متقاعد کردن مرکز و دولت زمان می‌برد. در فضایی که جزئی‌نگری از یک‌سو و نگاه روشنفکران و لیدرهای احزاب در این دیار، برخلاف مناطق توسعه‌یافته به‌جای دیالوگ با یکدیگر و اخذ تصمیم واحد و نهایی برای پیش برد اهداف مشترک همه حوزه انتخابیه و حتی استان، به مونولوگ با هواداران سوت و کف زن خود خلاصه می‌گردید؛ بنده خود را مسئول دانسته و معتقد به دیالوگ ‌با هرکس که اعتلای مردم را خواستار است دانستم؛ بالاخره این وضعیت، عدم انسجام و ناکامی ناشی از تحقق پیدا نکردن آرزوهای مردم بخصوص جوانان شریف و رشید شهر و دیارم؛ جامعه‌ای سرشار از خشم، بی‌تابی، درماندگی و تصور الیگارشی که هر حرفی را پیشاپیش ذیل تعصبات ایلی یا جناحی، جغرافیایی متعصب تعریف می‌کرد، به وجود آورد.
 ۳۵ هزار رأیی که به اسم بنده، ولیکن برای آری به ‌نظام، به صندوق‌ها ریخته شد، طبق بیان تحلیل گران با این اوضاع مذکور نه رأی حزبی بودند و نه رأی ایلی که صرفاً بر حسب تعصبات ایلی اخذ شده باشند؛ بلکه رأی ۳۵ هزار جوان و زن و مردی بود که دل‌بسته بقای نظام و خواهان ادامه راهی طولانی و نیمه‌تمام که من نوعی برای رسیدن به آمال مردم در حد وسع پیمودم و امانتی است بر دوش این حقیر برای ادامه توسعه شهر و دیار خویش.
بنده به‌هیچ‌وجه ادعا ندارم که عملکرد مثبتی که از من انتظار می‌رفته به‌طور کامل داشته‌ام، اما با تمام وجود در برابر شما مردم سوگند یاد می‌کنم هر آنچه سعی در توان داشتم فروگذار نکردم و امیدوارم این تلاش‌ها و متقاعد کردن‌های چندساله و هزاران ساعت دلیل آوردن و گفتگو و همگرایی؛ حاصلش را در کوتاه‌مدت و بلندمدت مشاهده فرمایید.
حال در وضعیت کنونی، ماراتن انتخابات شهر خرم‌آباد و چگنی؛ از ساعت ۷ روز شنبه سوم اسفندماه 98 به دلایلی با پدیده تشکیک آرا مواجه شده است. پدیده‌ای که با وجود قلم‌فرسایی بسیاری از تحلیلگران و سیاسیون و دفاع تمام‌قد برخی از حقوق‌دانان تاکنون منتج به نتیجه‌ای قابل‌ارائه به مردم نشده است!
آنچه پیداست در این موضوع، جز به حوزه نظارت و انتظار رعایت قانون از سوی این هیات نباید در اجرای قانون به کسی نظر داشت. مر قانون؛ قاموس انتخابات است.
نمی‌خواهم‌ به جزئیاتی که متأسفانه قابل بازگویی نیستند، اشاره‌کنم و البته این جزئیات از سوی هیات اجرایی است نه هیات محترم نظارت‌.
‌ به‌هرحال آنچه می‌شود گفت این است که هیات اجرایی انتخابات شهرستان خرم‌آباد در سحرگاه روز شنبه ۳ اسفندماه ۱۳۹۸ به‌صورت شفاهی اعلام نمودند که در این حوزه یک نفر مستقیم به مجلس راه یافت و سرنوشت دو نفر دیگر به مرحله دوم کشیده شد.
متعاقب این خبر در ساعت ۷ صبح، خبر آمد که بر اساس مصوبه سال ۸۶؛ نفر دوم نیز ۲۰ درصد آرا را کسب نمود!
 خوب این متناقض است و نمی‌شود برای اجرای انتخاباتی صحیح، سراغ تبصره‌ای غیر مرتبط گشت!
از همان لحظه به بعد نه بر اساس خواهش نفسانی و شخصی، بلکه در پی توقع و انتظار آحاد جامعه به‌ویژه ۳۵ هزار طرفدار - علیرِغم اصرار طرفداران بر تجمع- اعتراض را از مجاری قانونی شهرستان، استان، وزارت کشور و شورای محترم نگهبان پیگیر شدیم. ضمن اینکه شفاف‌سازی و آگاه‌سازی افکار عمومی از طریق اصحاب جراید و رسانه‌های جمعی به‌صورت مستمر انجام‌گرفته و خواهد گرفت.
مطالبه‌ی امروز موکلین این‌جانب عمل به قانون است.‌ قانون انتخابات در بحث آرا تفکیکی سه‌گانه دارد: آراء صحیح، آرا‌ء باطله مأخوذه و آراء باطله غیر مأخوذه. آرای صحیح رأیی است که در صندوق می‌رود و شمارش می‌شود، آرای باطله مأخوذه آرایی است که مانند آراء سفید است، یعنی مشارکت صورت گرفته؛ اما رأی سفید است و برای نامزدی محسوب نمی‌شود، ولی چون مأخوذه است به‌عنوان آرای کل شناخته می‌شوند.
 نص صریح قانون اصلاحی ۱۳۹۵/۳/۳ می‌گوید:«در انتخابات مجلس شورای اسلامی، فرد منتخب در مرحله اول انتخابات، باید حداقل بیست درصد (۲۰%) از آرا کل را کسب نماید.» مصاحبه ذکر شده سخنگوی شورای محترم نگهبان در باب این موضوع مورخه ۱۳۹۶/۲/۲۹ و رویه مشابه که در اولین انتخابات پس از اصلاحیه مذکور در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، دکتر حسن روحانی در آن ۱۸ میلیون و ۶۱۳ هزار رأی اخذ نمود این رقم بر تعداد آرای «صحیح» یعنی ۳۵ میلیون و ۴۵۸ هزار تقسیم نشد (در آن صورت، درصد آرای او ۵۲.۵ می‌شد).
در عوض، آن‌چه در عمل صورت گرفت این بود که تعداد آرای آقای روحانی، بر تعداد کل آرای شمارش‌شده یعنی ۳۶ میلیون و ۷۰۴ هزار تقسیم شد که به معنی کسب ۵۰.۷ درصد آرا از سوی این کاندیدا بود، این موارد را با شرح کامل هیات حقوقی منتسب آورده‌اند و لازم به توضیح و تفسیر بیشتری ندارد، ولی راهنمای هیات شریف شورای نظارت در استان است.
لذا با توجه به نتیجه انتخابات حوزه‌ی انتخابیه این‌جانب و میزان آراء باطله مأخوذه که با احتساب آن‌ها جمع کل آرا 195064 می‌شود
 که ۲۰% حدنصاب (کل آرا) می‌بایست 39,012 رأی باشد، و مجموع آرای آقای ویسکرمی با 38077 رأی از حدنصاب کل آرا کمتر می‌باشد، با توجه به نظر حقوقدانان و کنشگران سیاسی و آحاد مردم، امیدواریم شورای محترم نگهبان با توجه به فرمایشات گوهربار رهبری که قانون فصل الخطاب است عمل نماید.
 
امید است قانون، فصل الخطاب همه ما گردد.

دیدگاه‌ها  

#1 بیژن 1398-12-10 08:35
من که نتونستم‌رای بدهم ولی معتقدم آرایی که باطل شد را نباید دیگه حساب کرد و مجموع و درصد آرای مثمرثمر مهم است و نه آرا باطله.من نه آقای ویسکرمی را می شناسم نه آقای محمودی و نه خیری از بیرانوندی دیدم.
نقل قول کردن
#2 دیگه تموم 1398-12-10 08:44
دیگه تموم‌..
نقل قول کردن
#3 محمود 1398-12-10 08:56
سلام، منظور از ۲۰ درصد، آرای صحیح می باشد که آرای صحیح خرم آباد ۱۸۶۳۳۷ می باشد و ۲۰ درصد آن هم ۳۷۲۶۷رای محاسبه شده و آقای ویسکرمی ۳۸۰۷۷ رای کسب کرده و بنابراین نتایج قانونی است.
نقل قول کردن
#4 ستایش دریکوند 1398-12-10 09:14
ملاک تشخیص شورای محترم نگهبان تهران هست نه جای دیگه نظر نظر آنهاست محترم هم هست برای ما شما هم ودکتر انسانی شریف هستید دیگه این ۴ سال خداوکیلی چکار کردید بگو من که میدانم کار خاصی نکردبد پس تمام هست ماجرا
نقل قول کردن
#5 محمد 1398-12-10 09:33
خدااااا رو شکر که رای نیوردی...شما باید به جایگاه واقعی خودت برگردی...
نقل قول کردن
#6 شهروند 1398-12-10 09:35
طبق قانون انتخابات باید به دور دوم برود. دکتر ویسکرمی مانوس با قرآن است و احتمالا خودش پیشقدم خواهد شد برای اجرای قانون
نقل قول کردن
#7 دالوند 1398-12-10 09:42
هرچند من از مخالفان آقای بیرانوند هستم ولی مر قانون باید رعایت گردد
نقل قول کردن
#8 داریوش سپهوند 1398-12-10 09:50
برادر اگر بیرانوندی رو نمی شناسی چرا دنبال خیری از ایشون بودی ، شما منافع شخصی رو درنظر میگیری..!!!
ضمنا نظر شما مهم نیست قانون فصل الخطاب است
نقل قول کردن
#9 بالاگریوه 1398-12-10 10:09
جناب آقای بیرانوندی خداوکیلی اگر بجای ویسکرمی شمابه مجلس رفته بودی بودید هم این تحلیل راقبول داشتی؟
نقل قول کردن
#10 Armin 1398-12-10 10:33
دوست عزیز دیگه تموم برو :lol: چهار سال هیچ کاری نکردی! ولی فراموش نکن ضعیف ترین نماینده کل ادوار تاریخ لرستان بودی! و یک نکته رو هم بهت گوشزد می کنم مطمئن باش اگر کسانی مثل خانوم ادیب فر،بهزاد مومنی، دکتر رضا بیرانوند،دکتر محمدی اصل رد صلاحیت نمیشدن جنابعالی سوم هم نمیشدی! هر چند آفرین به مردم خرم آباد که اینبار تا حدود زیادی رای به شایستگی ها دادن، دو نفر از افراد باسواد سیاسی بالا و مطالبه گر مردم به مجلس فرستادن، با آرزوی موفقیت برای دکتر محمودوند و دکتر ویسکرمی
نقل قول کردن
#11 آریاوند 1398-12-10 10:35
تا الان برای خرم آبادچه قدم مثبتی برداشتی؟
شما ابتدا رد صلاحیت شدید
نقل قول کردن
#12 رضا لرستانی 1398-12-10 10:39
احترام و اطاعت از قانون ابتدایی ترین نماد مدنیت است. فارغ از مرزبندیهای سیاسی آنچه مرقانون است بیست درصد از کل اراست و قانونگذار ذکری از ارای صحیح نکرده فلذا بنابر منطوق قانون میبایست بیست درصد از ان محاسبه شود. البته در این جا میتوان دوخط موازی را نیز متقاطع کرد البته بحکم جبر.
نقل قول کردن
#13 علی مرادی 1398-12-10 10:48
امید است قانون گذاران خود منشا بی قانونی نشوند که پیامد آن بیش از این در جامعه سرد و بی روح کنونی بیش از این نمایان نشود
نقل قول کردن
#14 سید اصغر قاسمی 1398-12-10 10:53
ما همه خواستار اجرای قانون هستیم .
نقل قول کردن
#15 حمیدی 1398-12-10 10:58
بنظر من قانون هرچی که هست باید اجرا بشه، کسی حق عبور از قانون رو نداره
نقل قول کردن
#16 شهروند 1398-12-10 11:01
سلام هرچه بود گذشت وقانون همه چیز را مشخص میکند.
صحبتم باشمانمایندگان مردم خرم آباده.
آقای ملکشاهی که مانند دوره قبل کار
مثبتی انجام ندادند وبیشتر درخدمت
اطرافیان بودند واین دوره هم بهانه
کردند دولت در دست اصلاح طلبان
است.اما آقای بیرانوند که میگویند
بنده از ایل وطایفه برا انتخابات
استفاده نکردم،آیا بجای خدمت
همگانی به مردم وایجاد کارخانه
وشرکت و...کمک در رفع مشکل
بیکاری،اقدامی نمودید واز تعطیل
شدن بعضی از کارخانجات وبیکاری جلوگیری کردید؟!!!
نمیپرسید مردم دراین ۲سال اخیر چقدر در ادارات سردرگم‌بودند؟؟آ
نقل قول کردن
#17 ایرج 1398-12-10 11:02
نمایندگان شهر ما یکبار مصرف هستند.
زیاد حرص و جوش خدمت به مردم را نخور،
نمایندگان راه یافته به مجلس مانند نمایندگان ادوار قبل ،هیچ کاری نخواهند کرد.
مدعیان خدمت به مردم آماده شوید برای ۴ سال آینده..
خوبی نمایندگی در استان اینه که بعد از ۴ سال مردم میعهمند چه اشتباهی کردند...
نقل قول کردن
#18 sayarahmadi@lpc.co.ir 1398-12-10 11:07
انصافاَ با چه رویی دوباره انتخابات شرکت کردی؟4 سالی که نماینده بودی چکار کردی ؟فقط و فقط راه روهای مجلس رو متر کردی و خیابونها تهران رو نصه ونیمه یاد کرفتی؟؟؟؟
نقل قول کردن
#19 روشن 1398-12-10 11:10
با توکل بر خدا

حق گرفتنیست.

سپاس ویژه از دکتر بیرانوندی که با توکل بر خدا از حق قانونی مردم حوزه انتخابیه خود دفاع کردند.
نقل قول کردن
#20 امید 1398-12-10 11:15
درود به شما با این متن زیبا که حقایق رو به طور کامل وشفاف بیان کردید امیدواریم زودتر به این موضوع رسیدگی شودوحق به حق دار برسد
نقل قول کردن
#21 احمدی 1398-12-10 11:19
دقیقا طبق قانون باید به مرجله دوم کشیده بشه انتخابات که حق کسی ضایع نشه
نقل قول کردن
#22 خرم آبادی 1398-12-10 11:28
این 35 هزار نفر همه با یه امیدی رفتن در صف و رای دادن این انصاف نیست حقشون پایمال بشه قانون انتخابات باید منصفانه اجرا بشه
نقل قول کردن
#23 روشن 1398-12-10 11:33
مردی ڪه میخواهد قانونگذار شود حق ندارد در همین گام اول قانون رازیر پا بگذارد.


#نماینده_نوزده_درصدی_نمیخواهیم
نقل قول کردن
#24 علی 1398-12-10 11:43
نص صریح قانون مقرر ۹۵/۳/۳
تاکید بر آن دارد که بیست درصد کل آرا ملاک عمل است کل آرا یعنی ، آرای صحیح و باطله مآخوذه
و طبق همین دستورالعمل میبایست انتخابات خرم آباد بین آقایان بیرانوندی و ویسکرمی به دور دوم کشیده شود .
نقل قول کردن
#25 علی 1398-12-10 11:49
نص صریح قانون مقرر ۹۵/۳/۳
تایید برآن دارو که ملاک بیست درصد کل آرا میباشد ، که شامل آرای صحیح و باطله ماخوذه میباشد طبق همین دستورالعمل انتخابات خرم آباد میبایست بین آقایان بیرانوندی و ویسکرمی به دور دوم کشیده شود.
نقل قول کردن
#26 حسین یاراحمدی 1398-12-10 11:50
باسلام
به نظر بنده قانون فصل الخطاب تمامی موضوعات است و مانمیتوانیم فراتر از قانون صحبت کنیم و به خاطر دیدگاه های شخصی و حزبی و ارکان قدرت نمی‌شود بر روی رای مردم که همان حق الناس است ، پای گذاشت و بی اهمیت شمورد لذا خواهشمند است با نظر به قانون حق را ارجع بدانید
نقل قول کردن
#27 حامد 1398-12-10 12:17
این چهار سالی که بودی چه گلی به سر این شهر زدی که دوباره میخوای نماینده این شهر خسته بشی
نقل قول کردن
#28 دریک 1398-12-10 12:18
درود بر شما و شجاعت مثال زدنیتان دکتر گرامی که با بیانیه ای رسا اعتراض خود به شکل صحیح و نه صرفا زیر سوال بردن رای مردم در 40سال انقلاب یا بکار بردن الفاظ ناشایست زیبنده یک کاندیدای مجلس به گوش مردم رساندید باشد که هیات های محترم نظارت و اجرایی به قانون و افکار و آرای مردم پایبند بتشد
نقل قول کردن
#29 فرهنگی 1398-12-10 12:23
خواهشا بزار این چهار سال آموزش و پرورش استان در آرامش باشد. چهار سال شما=چهار مدیرکل
نقل قول کردن
#30 لرستانی 1398-12-10 12:24
میزان آراء باطله مأخوذه که با احتساب آن‌ها جمع کل آرا 195064 می‌شود
که ۲۰% حدنصاب (کل آرا) می‌بایست 39,012 رأی باشد، و مجموع آرای آقای ویسکرمی با 38077 رأی از حدنصاب کل آرا کمتر می‌باشد، با توجه به نظر حقوقدانان و کنشگران سیاسی و آحاد مردم، امیدواریم شورای محترم نگهبان با توجه به فرمایشات گوهربار رهبری که قانون فصل الخطاب است عمل نماید.

قانون، فصل الخطاب همه ماست.
نقل قول کردن
#31 ارشادی 1398-12-10 12:30
هرکسی به نحوی پای صندوق آمده ورای داده جزء آرای ماخوذه بوده وبه نظام رای داده باید به نظر او هم احترام گذاشت .همان طورکه رهبر معظم انقلاب فرمودند آنهاییکه حتی مخالف اند هم برای سرنوشت کشورشان در انتخابات شرکت کنند . درضمن در سایر شهرستانها ودر کل کشور مگر بر اساس کل اراء ماخوذه حساب نمیشه شهرسنان خرم آباد هم از قانون کلی نباید خارج شود واز قانون کشوری تبعیت شود .وسلام
نقل قول کردن
#32 کرمی 1398-12-10 12:46
در قانون به آشکار بیان شده که آراء باطله جزء آراء مخوذه محسوب میشن. با احترام به جناب ویسکرمی و با توجه به فصل الخطاب بودن قانون ، همه در مقابل قانون مکلفیم به اجرا و تمکین... خوب است جناب دکتر ویسکرمی که در ذهن ما انسانی شریف و متدین هستن خودشون هم دست به کار شن و در مقابل قانون جمهوری اسلامی سر اطاعت فرود بیارن و از قانون حمایت کرده ، خواستار اجرای اون باشن
نقل قول کردن
#33 امین بیرانوند 1398-12-10 12:49
حالا 4 سال که شما بودی و ما کارمثبت و خاصی از شما ندیدیم.اجازه بده این دو تا هم 4 سال مشکلات اقوام خودشون رو حل کنن...
نقل قول کردن
#34 محمود رضا 1398-12-10 12:50
شورای نگهبان قانونا انتخابات خرم اباد را به مرحله دوم بکشاند برای یک کرسی دیگر
نقل قول کردن
#35 علی 1398-12-10 12:51
بیست در صد ڪل آرا ملاڪ است
کل آرا یعنی مجموع آرای صحیح و باطله مواخذه
نقل قول کردن
#36 ارش 1398-12-10 12:55
همه بايد مطيع قانون باشند و اقاي بيرانوند خيلي دقيق و مستند صحبت كردن لذا بايد حق افراد رعايت بشه
نقل قول کردن
#37 کیوان 1398-12-10 13:01
ما خواهان اجرای قانونیم، قانون کسب۲۰٪حدنصاب دوره اول وراه یابی مستقیم کاندیدها به مجلس هستیم
نقل قول کردن
#38 محمدی 1398-12-10 13:09
امیدوارم عدالت و انصاف اجرا بشه چون ویسکرمی حدنصاب ۲۰ درصد کل آرا رو نگرفتن و کمتر از ۲۰ درصد یعنی ۳۸۰۰۰ رای داشتن که باید ۳۹۰۰۰ باشه بنابراین به دور دوم باید بره که رقابت سالم و عادلانه وقانونی باشه
نقل قول کردن
#39 پژمان 1398-12-10 13:10
همه بايد به قانون احترام بگذاريم ، اگر هر كسي تفصيري از قانون به نفع خودش داشته باشد اشتباه است ، به نظر من آقاي بيرانوند حق دارند اعتراض كنند ولي اگر در نهايت قانون برنده شد بايد احترام بگذارند
نقل قول کردن
#40 همشهریانی که دنبال خیر شخصی هس 1398-12-10 13:18
قطعا نمیتوانند داور خوبی باشند وبه قول علی دایی
وبه طرف ویسکرمی غش میکنند
به فرمایش امام خامنه ایی فصل الخطاب قانون است
نقل قول کردن
#41 علی 1398-12-10 13:49
این دوره اکثریت مجلس و البته دولت با آقای بیرانوندی هم سو بودند اما تغییری در وضعیت حوزه انتخابیه دیده نشد یا ملموس نبود.در مجلس آتی که کلا مجلس همسو با آقای بیرانوندی نیست،چکاری میتونه انجام بده؟!!!
مردم از اصلاح و اصول خسته شدن و امید به نمایندگان انقلابی دارند.
نقل قول کردن
#42 مهدی نوروزی 1398-12-10 14:04
در قانون کل آرا ماخوذه ذکر شده ،
هرکسی که پای صندوق رفته رای داده ،
زحمت کشیده ، وقت گذاشته ولی ممکنه به هر دلیل رای داو خدشه دار باشه ، در نهایت اون رای باید محاسبه بشه ،
و این اولین بار هست در انتخابات این جور داره برخورد میشه ،
اینجا حق ۳۵۰۰۰ رای دهنده را هم باید در نظر گرفت .
نقل قول کردن
#43 مهدی نوروزی 1398-12-10 14:07
باید برای ۳۵۰۰۰ رای دهنده احترام قائل بود ،
و قانون را رعایت کرد
ملاک کل آرای ماخوذه هست
نقل قول کردن
#44 مسعود 1398-12-10 14:10
زنده باد دکتر بیرانوندی بعد ۴۰ یه نماینده دلسوز داشتیم اونم شما بودی ایشالا ک حقوقدانا خوب قضاوت کنن
نقل قول کردن
#45 مهدی 1398-12-10 14:11
جناب اقای بیرانوند رای باطله جزء کل اراء محاسبه نمیشود در قانون جدید.از متن خوب و منصفانه شما ممنونیم.ارزوی موفقیت برای شما و تشکر از همه طرفداران عزیز شما.ان شاء الله در سنگرهای دیگر خدمت بتوانید برای مردم این دیار مثمر ثمر باشید
با تشکر سبزواری
نقل قول کردن
#46 میر 1398-12-10 14:11
از شورای محترم نگهبان خواهان پیگیری جدی این موضوع هستیم و امیدواریم حق به حق دار برسه
نقل قول کردن
#47 علی 1398-12-10 14:27
با سلام خدمت آقای دکتر من بهت رای دادم چون قران و قسم خوردی که نیتم شخصی نیست مدیون اون یه رایم گردنت هست چون قسم دروغ خوردی
تمام اقوام نزدیک خودتو تو مرکز بهداشت اداره گاز اموزش و پرورش استخدام کردی نمیخوام اسم بیارم دکتر جان ولی اینو بدون امثالی مثل من از حق الناس گردنت نمیگذریم
نقل قول کردن
#48 رضا میر دریکوند 1398-12-10 14:30
سلام قانون باید برای همه فصل الخطاب بلشد. امیدوارم با اجرای آن حقیقت عیان و حق کسی ضایع نگردد.
نقل قول کردن
#49 یه شخص که ازنزدیکان ستادت بود 1398-12-10 15:55
خداروشکرکه رای نیاوردی چه کارمثبتی انجام دادی اون آرایی هم که بدست آوردی
نقل قول کردن
#50 امین 1398-12-10 17:13
به نقل از مسعود:
زنده باد دکتر بیرانوندی بعد ۴۰ یه نماینده دلسوز داشتیم اونم شما بودی ایشالا ک حقوقدانا خوب قضاوت کنن

حرفات خنده داره ایشون دلسوز بودن؟ چه کاری برای این شهر و استان کردن ؟!! کارنامه قابل دفاعی نداره چرا اینقدر سنگش به سینه میزنی..حتما جز وابستگانشی
نقل قول کردن
#51 شهروند ۶ 1398-12-10 17:24
جناب بیرانوند لطف بفرمائید و رزومه خود رو بیان کنید
شما که نفر اول اصلاحات بودید
و دولتم ، دولت اصلاحات و اعتدال
یعنی همه چی برای کارهای ماندگار آماده بود
لطف بفرمائید چه کردید؟
به عنوان شهروند خرم آباد دوس دارم بدونم چه کردی؟
یافته لطف بفرما حرفای این و امثالهم رو بدون شرط چاپ نکن
اول شرط بذار رزومه رو بیان کنن بعد پست مرتبط باهاشون بذار
عدم پیش شرط برای اینان یعنی توهین به شعور کل لرستان
نقل قول کردن
#52 مجتبی رضائی 1398-12-10 17:51
ه استناد تبصره ۳ ماده ۱۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، ملاک انتخاب منتخب، کسب بیست درصد از آرا صحیح است نه کل آرا مأخوذه آن حوزه انتخابیه. به عبارت دقیق‌تر، برای تجمیع و اعلام اسامی منتخب یا منتخبین انتخابات، آرا نامزدها بر تعداد آرا صحیح حوزه انتخابیه تقسیم و درصدگیری خواهد شد.
نقل قول کردن
#53 ارش 1398-12-10 17:54
#نماينده ١٩ درصدي نميخوايم
نقل قول کردن
#54 ایرج 1398-12-10 18:11
قانون باید رعایت بشه حالا هرکی میخواد نماینده بشه
نقل قول کردن
#55 قانونمداری 1398-12-10 18:23
از شورای نگهبان خواهان شرح و عمل به قانون
نقل قول کردن
#56 م. بخشی 1398-12-10 18:40
عزیزان عنایت بفرمایید.

بدلیل اینکه قانون انتخابات از قوانین عادی است بنابراین تفسیر قانون با مجلس استنه شورای نگهبان یا فرمانداری و امثالهم. دیگر اینکه صراحتا در متن قانون آمده ماخذ محاسبه یک پنجن کل آرا میباشد. حال در تعارض بین کل ارای ماخوذه و کل ارای صحیح چون کل ارای ماخوذه مفهوم عام دارد و ارای صحیح مفهوم خاص بنابر اصالت اطلاق و اولویت آن بر تقید به خاص پر واضح است که مقصود قانون گذار کل ارای ماخوذه بوده است. لکن برگزاری دور دوم انتخابات مابین دونفر که حایز بیشترین ارا بوده اند اثباتا مبتنی بر منطوق قانون مذکور است. و خلاف آن خطای آشکار تلقی میگردد. ایام بکام عزت مستدام
نقل قول کردن
#57 بهزاد 1398-12-10 19:22
ایجاد شبه و ابهام در انتخابات با برداشت و قرائت دلخواه از قانون خوب نیست، مخصوصا برای کسی که ادعای وکالت مردم را دارد. تظاهر به قانون گرایی بس است جناب بیرانوند
نقل قول کردن
#58 #رسولی 1398-12-10 19:48
نظام آموزشی ما،آموزش وپرورش در۴سال
حضور حضرتعالی واطرافیان،موفق به جا
به جایی ۴مدیر کل ضعیف شد!!!!!
ورکورد خوبی بر جای ماند!!!
ایکاش کارخانه ای با اشتغال ۲۰۰ جوان
تحصیلکرده به یادگار از خودتون راه اندازی میکردید تا مردم هم قدر دان شما باشد.
دراین ۴سلل کار نمایندگان ما فقط عزل شایستگان ونصب اطرافیان بود!!
گناه مردم شهر خرم آباد چیست؟؟!!
نقل قول کردن
#59 خرم ابادی 1398-12-10 20:28
کار تخصصی با قاناستون است وتاکید بر مرقانون است م
نقل قول کردن
#60 خرم ابادی 1398-12-10 20:38
دیگران چه می کنند بعد بلند شوند ورای بدهند فایده ندارد سالها است که دیگر نماینده لایق از لرستان به مجلس نمی رود باید در طول 4 سال بعد باید ابر مرد وزن پیدا کرده ومتقاعدشان کنیم وارد مجلس شوند بزرگ مدیران ناشناسی در کشور داریم که اگر معرفی شوند وبه مجلس بروند قطعا حال وروز قوانین ولرستان اینقدر بد نیست هر کسی صرف مدرک نمی تواند نامزد شود
نقل قول کردن
#61 م. بخشی 1398-12-10 20:54
[quote name="م. بخشی"]عزیزان عنایت بفرمایید.

بدلیل اینکه قانون انتخابات از قوانین عادی است بنابراین تفسیر قانون با مجلس است نه شورای نگهبان یا فرمانداری و امثالهم. دیگر اینکه صراحتا در متن قانون آمده ماخذ محاسبه یک پنجم کل آرا میباشد. حال در تعارض بین کل ارای ماخوذه و کل ارای صحیح چون کل ارای ماخوذه مفهوم عام دارد و ارای صحیح مفهوم خاص بنابر اصالت اطلاق و عدم اولویت آن بر تقید به خاص پر واضح است که مقصود قانون گذار کل ارای ماخوذه بوده است. لکن برگزاری دور دوم انتخابات مابین دونفر که حایز بیشترین ارا بوده اند اثباتا مبتنی بر منطوق قانون مذکور است. و خلاف آن خطای آشکار تلقی میگردد. ایام بکام عزت مستدام. جهت تصحیح اشتباه تایپی
نقل قول کردن
#62 سیدمحمدموسوی 1398-12-10 20:55
عدالت وحق رو باداستان حضرت علی (ع)شروع میکنم که آهن داغ شده رو به دست عقیل برادرش گذاشت تانکند حق کسی رو برای خواست برادرش یا دل خودش ضایع کنه حال عزیزان اگرما بدنبال عدالت و حق هستیم طبق قانون و عدالت رفتار کنیم هرچند به ضرر ماباشد اگرهم نه مرد و مردونه دوربعد انتخابات بخاطر کینه شخصی باعث تهمت و بی احترامی به کسی نشیم
نقل قول کردن
#63 فرهنگی 1398-12-10 21:06
اقای بیرانوند شما واقای ملکشاهی چه کار مثبتی برای مردم خرم اباد انجام دادین
نقل قول کردن
#64 امین استقلالی 1398-12-10 21:14
سلام خدمت هم
قانون هرچی میگه همون درسته..
هم دکتر ویسکرمی هم دکتر بیرانوندی انسانهای پاک و قانونمندی هستند ..
انشالله که با اجرای درست قانون حق کسی پایمال نشه
نقل قول کردن
#65 حجت 1398-12-10 21:28
سلام شب بخیر خدایی همه دیدن که آقای بیرانوندی هم رای داشت وهم با متانت وهم ادب و واقعا پیش مرم سر بلند خواهد ماند خدا با صابرین است هر باشی لیاقت شما مثال زدنی هستی با تشکر
نقل قول کردن
#66 حبیب 1398-12-10 21:30
مشکل از قانون نویسهای ما که نمیتونن دوخط قانون رو شفاف بنویسن که این همه تفسیر ازش در نیاد متثلا بگن منظور از 20 درصد کل آرا صحیح، سفید، مخدوش و... است وسلام
نقل قول کردن
#67 68 1398-12-10 21:41
صید جان دوره قبل بنده طرفدار شما و آقای ملکشاهی بودم ولی این سری نه چون خداوکیلی هیچ فایده‌ای و کاری و میل و رمقی از شما برای این شهر و استان ندیدم.
کاش بجای صدای آموزش و پرورش صدای جوانان بیکار .کارخانجات تعطیل.پروژه های نیمه کاره .سدهای احداث نشده استان رو بگوش دولت و مجلس میرسوندید.
نقل قول کردن
#68 لرستان سرای من است 1398-12-10 22:40
..ولی خدا رو شکر ک‌هیچ وقت بهت رای ندادم..تعصب به شهر و دیار اینجا مهمتر از ایل و طایفه..
نقل قول کردن
#69 هادی 1398-12-10 22:41
سلام دکتر بیرانوندی فراتر از توانش کار کرد تنههونمابنده ای هست به نظرم پاک رفت و پاک آمد و یکی از بهترین نمایندگان ادوار گذشته تا بحال این حوزه بیوده هست خیلیا ادعا داشتن به دکتر بودن سیاسی بودن و ----خود افتخار میکردن ولی در عمل هیچ بودن ولی یک معلم ساده ثابت کرد خواستن توانستن است
نقل قول کردن
#70 مخاطب جوان 1398-12-10 22:57
آقای بیرانوند فردی بسیار با شخصیت و دارای جایگاهی بالاتر از نمایندگی مجلس است.ایشان در هر زمان حتی در صحن علنی مجلس نیز پاسخگوی مطالبات عمومی بودن.این بزرگوارم چه به مجلس راه پیدا کند و چه نکنددارای محبوبیت عمومی است.و برای همه دوست داشتنی است.
نقل قول کردن
#71 کاظم نیا 1398-12-10 23:06
به نظر من بنده حق با دکتر بیرانوند هست . مثلا بنده نوعی ممکنه هیچ کدام از کاندیداها را قبول نداشته باشم ولی در انتخابات شرکت کردم حال باید رای من هم خوانده بشه و دیده شود .
نقل قول کردن
#72 آتنا کردی 1398-12-10 23:41
سلام و عرض ارادت
بنده هم بعنوان یک حقوقدان باید عرض کنم که لفظ کل آرا در مقام کلی و مطلق آمده است و نمی توان تفسیری جز کل آرا اعم از صحیح و غیر صحیح (باطل و سفید ) برای آن قائل شد و کاملا بدیهی ست که انتخابات باید به دور دوم کشیده شود.
نقل قول کردن
#73 محمد خدایی 1398-12-10 23:50
مردی ڪه میخواهد قانونگذار شود حق ندارد در همین گام اول قانون را زیر پا بگذارد
نقل قول کردن
#74 محمد حاتمی 1398-12-10 23:53
انتظار میرود قانون فصل الخطاب باشد
نقل قول کردن
#75 کیوان 1398-12-10 23:54
#میزان_رای_ملت_است

#قانون_فصل_الخطاب_است
نقل قول کردن
#76 کیوان 1398-12-10 23:57
طبق فرمایشات امام میزان رای ملت است ورهبرم فرمودن قانون فصل الخطاب است پس امیدواریم دراین موضوع هم قانون اجرابشه
نقل قول کردن
#77 امید حسین‌نیا 1398-12-10 23:58
صید محمد خان بیرانوندی یعنی پیگیری اجرای قانون، قانونی که اگر اجرا نشود بی اعتمادی مردم به صندوق رای را در بین دارد
نقل قول کردن
#78 ویسکرمی 1398-12-10 23:58
خیلیا برای نظام جمهوری اسلامی اومدن پای صندوق و برای بالا بردن مشارکت اومدن و رای سفید انداختن نباید انها رو نادیده گرفت و جز مشارکت بحاسب میایند
نقل قول کردن
#79 امید رحمانی 1398-12-10 23:59
سعی کنیم در راه ایجاد اعتماد عمومی بین مردم و صندوق رای با اجرای قانون ارتباط ناگسستنی ایجاد کنیم
نقل قول کردن
#80 ایرانی 1398-12-10 23:59
دکتر محمد بیرانوندی نمایندهدای دلسوز و با مردم. اینهایی که ادعا دارند باید بیایند از از شما درس مردانگی بیا اموزند درس مردم داری در اخلاق .نه اینکهذجوانان را تهدید کننن.ملاک قانون است حق به حقدارمیرسد
نقل قول کردن
#81 مریم ساکی 1398-12-11 00:06
متن عالی بود.ان شاالله درست میشه و #دوباره_تکرار
نقل قول کردن
#82 محمد 1398-12-11 00:25
متاسفانه در این روز ها شاهد این هستیم که هرکس قانون رو باب میل خودش تفسیر می کند
نقل قول کردن
#83 میرعالی 1398-12-11 00:30
انشاالله حقت و میگیری دکتر
نقل قول کردن
#84 royaaaa 1398-12-11 00:33
دکتر بیرانوندی باید به حقش برسد باید طبق قانون ویسکرمی با دکتر بیرانوندی به دور دو بروند چون دکتر ویسکرمی ۲۰درصد را کسب نکرده
نقل قول کردن
#85 تنها 1398-12-11 00:37
چه فایده؟
همتون عین همید
طرف تا یک ماه پیش بهش زنگ میزدی میشد خاک زیر پات
الان رای آورده زنگ میزنی جوابت رو نمیده
واقعا متاسفم
نقل قول کردن
#86 ایمان 1398-12-11 02:36
بیست در صد ڪل آرا ملاڪ است

ڪݪ آرا یعنی مجموع آرای صحیح و باطله مواخذه
نقل قول کردن
#87 سعید منصفی 1398-12-11 03:22
با سلام و عرض ادب و احترام
قانون کاملا واضح و روشن است و وا عجبا از حقوقدانان.
ماده هشت قانون می گوید که در مرحله اول انتخابات هر یک از
نامزدها باید بیست در صد کل آرا را کسب نمایند.
و در ماده نوزده به دو قسمت الف: آرای باطله ماخوذه که به سه مورد اشاره دارد که:۱- آرای سفید ۲-آرای مخدوس ۳-آرایی که اسامی افرادی غیر از نامزدهای تائید شده باشد.
مورد ب:آرای باطله غیر ماخوذه می باشد که به دوازده مورد اشاره دارد مانند آرایی که خرید و فروش باشد. یا آرایی که از طریق تهدید باشد و موارد دیگر......
و مورد (ب)سه تبصره دارد که در تبصره سوم می گوید که آرای باطله ماخوذه برای نامزد با توجه به ماده هشت محاسبه نمی گردد . به این معنا که بیست در صد آرای صحیح محاسبه می شود و آرای باطله ماخوذه برای جمع کل محاسبه می گردد. و کاملا روشن است کسیکه رای سفید یا مخدوش و یانام های غیر ذکر می نماید قصد مشارکت داشته پس باید برای مجموع آرا بحساب آید ولی قصد انتخاب هیچ نامزدی را نداشته است پس نمی بایست برای محاسبه بیست در صد در نظر گرفته شود و ملاک بیست در صد آرای صحیح می باشد.
نقل قول کردن
#88 سعید منصفی 1398-12-11 04:19
با سلام و احترام
قانون کاملا واضح و روشن است وا عجبا از بعضی حقوقدان . بنده حقوقدان نیستم اما کاملا آنچه در قانون آمده قابل درک و بی نیاز از توضیح و تفسیر است.
ماده نوزده به دو قسمت الف: آرای باطله ماخوذه. ب: باطله غیر ماخوذه تقسیم گردیده. که قسمت الف به سه مورد اشاره می کند ۱-آرای سفید ۲- آرای مخدوش ۳- آرایی که بجز اسامی تایید شده می باشد.
قسمت ب به دوازده مورد اشاره دارد که آرایی که از طریق خرید و فروش باشد یا ازطریق تهدید باشد یا رایی که بجز تعرفههای قانونی باشد و مواردی دیگر....
و قسمت (ب) سه تبصره دارد که در تبصره سوم منظور این است که بیست در صد از مجموع آرای صحیح محاسبه می گردد و برای اینمورد آرای باطله ماخوذه را به حساب نمی آید اما برای مجموع مشارکت جمع می شود.
مشخص است که کسی که رای سفید یا مخدوش یا با ذکر اسامی غیر رای می دهد قصد مشارکت داشته پس باید در جمع کل محاسبه شود اما قصد رای به هیچ نامزدی را نداشته پس باید برای محاسبه بیست در صد هم نباید منظور گردد.
نقل قول کردن
#89 محمد 1398-12-11 04:28
متاسفانه اینجا قانون معنایی نداره
نقل قول کردن
#90 محمدی 1398-12-11 04:59
با سلام ما همه خواستار اجرای قانون هستیم .
نقل قول کردن
#91 محمد محمدی 1398-12-11 05:01
با سلام ماهمه پیگیر و خواستار اجرای قانون هستیم
نقل قول کردن
#92 حسن 1398-12-11 05:14
اگر انتخابات به دور دوم هم کشیده می شد سکست ثیمخو حتمی بود
نقل قول کردن
#93 علی خرم آباد م 1398-12-11 08:24
سلام
به گفته رهبر معظم انقلاب قانون پایان دهنده هر مساله ایست
پس
ما منتظر اجرای قانون هستیم
نقل قول کردن
#94 مهدی 1398-12-11 08:30
امیدواریم مسئولین قانون رو به فرموده امام خامنه ای فصل الخطاب قرار بدن
نقل قول کردن
#95 #مدافع مردم 1398-12-11 13:13
همون بهتر که این افرادی که نام بردی رد صلاحیت شدن ، چرا که بعضی افراد نامبرده در رزومه شان چندین شغل و به قول خودشون مسئولیت دارن در حالیکه ما خانواده هایی داریم با داشتن چندین نفر با تحصیلات عالیه حتی یک شغل هم ندارن.
مناصبی که این افراد رد صلاحیت شده دارن به چه مناسبتی بهشون اعطا شده در صورتیکه نخبگان و تحصیل کرده های شهر ما اکثرا بیکار هستند.

و اما منتخبین این دوره در گروه هایشان ببینید که از همین حالا دیدارهایشان از چه مناطقی از خرم آباد هست (دیدارهایشان اکثرا به نفع مردم مناطق خودشان مانند دوره و چگنی است در صورتیکه خرم آباد شامل مناطق دیگر نیز میباشد) هنوز هیچی نشده تبعیض و بی عدالتی......
نقل قول کردن
#96 مهری 1398-12-11 20:13
خدارو شکر رای نیاوردی چون هیچ کاری نکردی
جناب بیرانوند تو که بچه جنوب شهر هستی چه گلی بر سر جنوب شهر زدی چرا واسه محله ماسور که محل سکونتت بود کاری نکردی ؟ چرا واسه جوان های بیکار کاری نکردی
نقل قول کردن
#97 امین 1398-12-12 23:03
این نمایندگان ما هیچ کار مفیدی واسه این شهر نکردن چون مردم تا الان طایفه ای رای دادن ولی الان وضعیت فرق میکنه چون دو نفر از پاکدستان به روی کار آمدن انشالله خدا کمکشون کنه
نقل قول کردن
#98 مرادی 1398-12-14 13:01
قبول کردن مسئولیت در این زمان واقعا جگر شیر میخواهد نمیدانم اقایون چه توانی در خود احساس میکنند که سبت نام میکنند بعضی یک هفته تالار اجاره کرده بودند یک جلد کلام الله روی سینی با دودکردن اسپند اتوبوس اتوبوس از شهرستان محل تولد به خرم اباد میاوردن باید سوگند یاد میکردند و به صرف خوردن میرفتند بعضی این حرکت را اهانت به شعور خود و مردم مدانستند سریع برمیگشتند و ستاد انتخاباتی خود را که خانه برادر بود که مجوز... دارد در دو طبقه هم شب روز فقط مشغول خوردن و اشامیدن بودند و خیلی هم مدعی و اخر سری زیر 10 هزار رای داشتند و کسانی ازشون حمایت میکردند که دستی در نابسامانیهای ادارای و فسادهای اداری دارند مردم خوب متوجه هستند که نه به پول نه به شامپو و پارچه گفتند دو نفر شایسته وبهترین را در طول انتخابات گذشته برای خرم اباد ایجائ کردند .افرین
نقل قول کردن
#99 رضوانی 1399-10-26 04:41
باعرض سلام مردم لرستان بعدا میفهمیدچه انسان بزرگ .کسی که هیچوقت دنبال منافع خودش نبودفقط به فکرمردم دیارش بودازدست دادید.امیداست هرچه سریعتربه جایگاهش برگردد
نقل قول کردن
#100 حسرت 1401-12-21 18:04
آقای بیرانوندی و امثال هم برای مردم شریف لرستان کاری نکرده اند و استان با وجود پتانسیل فراوان پیشرفت متاسفانه عقب افتادن ترین استان کشور است و در صدا و سیما هم ۱۰۰ساله که عده ای اونجا را قرق کرده اند در حالی که هزاران هزار جوان تحصیل کرده و هنرمند و با استعداد خیلی بیشتر از آنهایی که در راس کار هستند وجود دارد اما !!؟؟؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا