یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان


روان‌پزشک ویکتور فرانکل در جنگ جهانی در چهار اردوگاه مختلف از جمله آشویتس اسیر بود، در حالی که والدینش، برادرش و همسر باردارش کشته شدند. فرانکل بر مبنای تجربیات شخصی خود و بیماران بی‌شمارش، استدلال می‌کند که ما نمی‌توانیم از رنج اجتناب کنیم اما می‌توانیم طرز مقابله با آن را به اختیار انتخاب کنیم. کتاب «انسان در پی معنا» پس از گذشت ده‌ها سال به یکی از تأثیرگذارترین کتاب‌های آمریکا تبدیل شده است».
من به جرات می‌گویم که در دنیا چیزی وجود ندارد که به انسان بیشتر از یافتن «معنی» وجودی خود در زندگی یاری کند. در این گفته نیچه حکمتی عظیم نهفته است که «کسی که چرایی زندگی را یافته است، با هر چگونگی خواهد ساخت».
معنای زندگی همواره تغییر می‌کند، ولی هرگز از بین نمی‌رود. در ارتباط با معنا درمانی، ما از سه راه مختلف می‌توانیم معنای زندگی را کشف کنیم:
  1. با خلق یک کار یا انجام یک عمل.
  2. با تجربه کردن چیزی یا مواجه‌شدن با کسی.
  3. با شیوه‌ی نگرشی که در مقابل رنج‌های اجتناب‌ناپذیر اختیار می‌کنیم.
معنای زنگی از فردبه‌فرد، روزبه‌روز، ساعت‌به‌ساعت در تغییر است. از این رو آنچه مهم است معنای زندگی به‌طور اعم نیست، بلکه هر فرد می‌بایست معنی و هدف زندگی خود را در لحظات مختلف دریابد.
 
مشخصات کلی کتاب:
نویسنده: ویکتور ئی. فرانکل
مترجم: زهره زاهدی
ناشر: پندار تابان
تعداد صفحات: 207 صفحه
چاپ: اول
 

دیدگاه‌ها  

#1 علی 1398-05-25 18:15
همین چند سطر از کتاب بسیار پر معنی و مبتنی بر واقعیت است که انسان باید با لحظه زندگی کند چه بد چه خوب باید زندگی را بر اساس روز ساخت زندگی توام با لذت و سختیواین ما هستیم باید راه درست را انتخاب کنیم که منهای اگاهی ممکن نیست
نقل قول کردن
#2 ريمله 1398-05-26 14:11
درست مي شود
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا