یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

محسن رستمی: با شروع رسمی تبلیغات نامزد‌های انتخاباتی مجلس، چهره‌ها و افراد مختلفی و نسبتاً زیادی در حوزه خرم‌آباد و چگنی مجوز حضورپیدا نمودند، که به‌رغم کمیت تأییدشده‌گان بسیاری از این افراد ناشناخته و گمنام هستند وهیچ اثری از کنش و یا فعالیتی از آنان در عرصه‌های مختلف اجتماعی وسیاسی ویا فرهنگی دیده نمی‌شود و یا در رسانه‌های استان هیچ ردی از آنان وجود ندارد که بعضا در طول سالیان گذشته دغدغه‌های خویش را درقالب نوشتجات مکتوب ارائه کرده باشند و لااقل رزومه قابل قبول و جدی داشته باشند و ازسوی دیگر افرادی در این وادی حضور پیدا نموده‌اند که خود از پدید آورندگان وضع فعلی هستند.
جالب است که زمین وزمان را به هم می‌بافند و منتقد شدید این اوضاع نا‌به‌سامان شهر واستان هستند و حتی عده‌ای از آنان از دریچه تحسین مردم نیز وارد می‌شوند که چه مردم صبور و نجیبی داریم که با وجود این همه مشکلات و بی‌توجهی که به استان شده ولی باز این مردم صبور با مشکلات می‌سازنند و تحمل می‌کنند که این همه مدارا از نگاه آنان قابل تحسین است و به گفته آنان در کجای این عالم می‌توان این طور مردمی قناعت پیشه و کم توقع را پیدا کرد که تا این حد با سختی‌ها ونارسایی‌ها کنار می‌آیند.
اغلب در مجموع به شدت منتقد وضع موجود هستند، دریغ از آنکه حتی یک <برنامه مشخص و< تعریف شده در جهت برون رفت از این مشکلات داشته ویا ارائه دهند و برخی از همین افراد دوآتشه که علمَ مبارزه با بیکاری و فساد را فقط در شعار‌های توخالی و بی‌پشتوانه در دستور کار خویش قرار داده‌اند خود از عاملین و مسببین وضعیت موجود هستند که در ایام گذشته در ارکان تصمیم‌گیری‌ها در بخش‌های مختلف از قوه تقنینی تا مصادر دولتی حضور داشته‌اند و باید نسبت به عملکرد گذشته خود پاسخگو باشند.
با فرار به جلو همین آقایان پرحرارات و با رگ‌های متورم شده گردن اینچنین طلبکار هستند و گویی آنان شهروندان عادی بوده‌اند و حال از شدت درد و فقر افسار گسیخته< لرستان مظلوم کارد به استخوان‌شان رسیده و و اینچنین صاعقه‌وار بر سیاست‌های غلط و تبعیض آمیزگذشته وحال و ناکارآمدی‌ها می‌تازند و قلب واقعیت می‌کنند.
در منظر افکار عمومی مردم، نعل وارونه می‌زنند وبیشتر این جماعت فرصت طلب به سان همان ترکمان‌های قدیم می‌مانند که موقعی که از غارت منطقه ویا روستایی برمی گشتند برای انحراف در مسیر و عدم تعقیب از طرف روستاییان غارت شده نعل وارونه بر سم اسب‌های خویش میزدنند تا اگر به طرف شمال می‌گریختند مردم روستا تصور کنند به طرف جنوب رفته‌اند تا از تعقیب در‌امان باشند و شباهت این افراد با این داستان چقدر نزدیک است.
 
حال این تیپ افراد پرادعا با سخنرانی‌های شعارگونه و فاقد عمل قصد دارندکه خود را دلسوز و ناجی مردم و حل‌کننده تمامی مشکلات موجود معرفی کنند‌.
اگر شما چیزی در چنته داشتید که وضع امروز مردم این گونه نبود و همین وضعیت مولود سوءمدریت برخی از شما است؟
که خودتان هم به دروغ ویا راست از آن شکوه کرده ونالان هستید.
 
متأسفانه به خاطر نبود نظامات حزبی واحزاب شناسامه دار و شناخته شده که'‌مانیفست' و برنامه‌های آنان در تمامی حوزه‌های سیاسی، اجتماعی واقتصادی مشخص وشفاف است واساساً مردم فقط حزب و برنامه‌های آن را می‌شناسند وبدون توجه به فلان شخص وچهره کنش انتخابی خویش را رقم می‌زنند و چونکه احزاب همواره در برابر شعار‌ها و وعده‌های داده شده خود باید پاسخگو باشند وگرنه پایگاه اجتماعی و طبقه حامی خویش را به سرعت از دست خواهند داد.
 
ولی در نبود احزاب واقعی، شناخت افراد کاندیدا و پایبندی به شعار‌ها و وعده‌های داده شده آنان بسیار سخت است وجولان دادن به هر طریقی برای آنان بدون عنصر پاسخگویی مهیا ومیسر است ودود این وضعیت نابسامان به چشم مردم در نهایت خواهد رفت. زیرا هیج مکانیرمی مشخص و تعریف شده‌ای در جهت پاسخگویی و راست آزمایی شعار‌ها وجود ندارد ومی شود این وضعیت همه معترض که بعضا خود همین آقایان پرادعا و منتقد نقش‌های مستقیم و غیر مستقیم در تشدید این وضعیت و فلاکت استان داشته‌اند.
 

اگر صداقت در شعار و واقع بینی در وعده‌های داده شده باشد و شعور مردم را دست کم نگرفت و با واقعیت‌های موجود و جایگاه مجلس و اختیارات آن با زبان حقیقت روبررو شد واز عوام فریبی دوری جست و با تبیین حقیقی شرایط وچرایی وضعیت حاکم بر استان به لحاظ عدم توسعه و نبود زیرساخت‌های اساسی به درستی نگریسته شود. آنگاه اعتماد مردم مورد آسیب قرار نمی‌گیرد و می‌توان انتظار داشت که در بلندمدت حداقل گام‌هایی آن هم باتوجه به وضعیت اقتصادی خاص موجود کشور صورت گیرد.

 


  به قلم: 
محسن رستمی

دیدگاه‌ها  

دیدگاه‌ها  

#1 خرم‌آبادی 1402-12-07 20:44
در اوج درآمدهای‌نفتی و زمانی‌که دلار مثلا فقط ۸۰۰تومان بود و آن‌ زمان استان‌های خوزستان و یزد د اصفهان و کرمان و اراک و قم صنعتی شدند و بودجه عمرانی جذب می‌کردند و معلوم نیست که نمایندگان ما در مجلس مشغول چه کاری و سرگرم چه اموری بودند که الان استان لرستان در شاخص‌های بیکاری و فقر و مهاجرت در بین استان‌های نخست است. واقعا نمایندگان و مدیران قدیمی باید پاسخگو و جواب‌گوی عملکرد ضعیف‌شان باشند که مثلا چرا الان تمام مراکز استان‌های همسایه ما، همگی کلانشهر شدند و دانشگاه علوم صنعتی دارند بجز خرم‌آباد. نمایندگان قبلی حتی نتوانستند طرح بندرخشک را که دولت برای کمک به اقتصاد خرم‌آباد، به مردم این شهر داده بود را حفظ کنند. همین دزفول دانشگاه علوم صنعتی دارد و درحالی‌که جمعیتش نصف خرم‌آباد است ولی چهار منطقه شهری دارد و خرم‌آباد بعد از ۲۳ سال فقط سه ناحیه شهرداری دارد. سایت مردمی یافته لطفا پیامم را چاپ کنید تا همشهری‌ها و هم‌استانی‌ها به امیدخدا این‌بار براساس شایستگی و براساس علم و آگاهی افراد با برنامه و دلسوز را به مجلس بفرستند.
نقل قول کردن
#2 شهروند 1402-12-07 20:48
نمایندگان قبلی را هم، همین مردم انتخاب کردند
چون ما رسانه‌ها و اصحاب آگاهی‌رسانی قوی نداشتیم تا مردم را آگاه کند و مردم قبلا براساس عشیره و طایفه‌‌گرایی و قبیله‌بازی رای می‌دادند که این قبیله‌بازی متعلق به دوران پیشآمدرن است. نمایندگان قبلی چون توان و دانش نداشتند مثلا ۳۰ یا ۴۰ سال پیش، هیچ نقشی در توسعه استان نداشتند درحالی‌که استان‌های دیگه پیشرفت کردند. نمایندگان قدیم لرستان حتی مجوز پالایشگاه و پتروشیمی خرم‌آباد را که سال ۱۳۶۲ در خرم‌آباد کلنگ‌زنی شد را به شازند اراک واگذار کردند. واقعا نماینده خیلی موثر است و تاثیر دارد. ای‌کاش آنانی که سواد و دانش سیاسی و اقتصادی دارند بیایند مردم استان را آگاه کنند تا حداقل این‌بار نمایندگانی شایسته و کارآفرین و اقتصاددانان و پیگیر به مجلس بفرستیم تا بودجه عمرانی‌وصنعتی استان را افزایش دهند و سدها را بسازند.
نقل قول کردن
#3 مراد سپهوند 1402-12-07 21:40
دست شما درد نکند آقای رستمی. مقاله واقع بینانه ای بود. والله من می گویم کاش اعلام می کردند نماینده مجلس هیچ حقوق و مزایایی ندارد و هیچ امکانات خاصی به او تعلق نمی گیرد و همین طور نماینده نمی تواند در عزل و نصب های قوه مجریه دخالت کند. آن موقع مشخص می شد که ایا اینها باز هم کاندید می شدند؟!
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا