یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

نوروز ۱۴۰۲ در پیش است و به رغم مشکلات اقتصادی، فرصت تعطیلات نوروزی باعث رونق سفر و مسافر خواهد شد، لرستان در مسیر شاهراه شمال به جنوب کشور قرار گرفته که پذیرای مسافران خواهد بود.
در روزهای آینده بار دیگر شعار تبدیل لرستان از معبر به مقصد گردشگری توسط مسوولین مطرح و در بین مردم و اهالی رسانه قضاوت می‌شود.
نقش مؤثر و بنیادی صنعت گردشگری به‌ویژه گردشگری داخلی و جایگاه ویژه آن در اقتصاد کشورها بر کسی پوشیده نیست، استان لرستان نیز سرشار از جاذبه‌های بسیار زیبای طبیعی و تاریخی است که در طی سالیان اخیر با ازدیاد وسایل ارتباط‌جمعی و رسانه و ... موردتوجه مسافران نوروزی قرارگرفته و بر اساس آما‍ر اعلامی از طرف متولیان گردشگری استان، این حضور هرسال در حال توسعه است .
فارغ از صحت‌وسقم آمار و اخباری که هر ساله و به خصوص ایام پیش از شیوع کرونا مطرح می‌شد، آنچه اهمیت دارد وجود فرصتی بنام گردشگر نوروزی در لرستان است.
 کارشناسان معتقدند با حضور هر ۱۰ گردشگر در هر منطقه یک فرصت شغلی ایجاد می‌شود و لرستان نیز که در زمره استان‌های پیشرو در فقر و بیکاری است باید این فرصت طلایی را غنیمت شمرده و مهیای نوروز ۱۴۰۲ و کسب درآمد و انتفاع از این فرصت باشند، فرصتی که اگر درست هدایت شود بعد از نوروز و دیگر ایام سال نیز استمرار خواهد یافت، زیرا جاذبه‌های لرستان قابلیت پذیرایی چهار فصل از گردشگران را دارا است.
اما واقعیت امر آن است که به‌رغم تمام این ادعاها و مطالب متعدد رسانه‌های استانی در این خصوص، هنوز که هنوز است، مردم ما درآمدی ملموس را از محل گردشگری بر سر سفرهایشان حس نمی‌کنند.




جذب جمعیت مشتاق مسافران نوروزی، ایجاد بازارچه‌های صنایع‌دستی، سوغات و غذاهای سنتی، عکاسی با لباس محلی و... در کنار تلاش رسانه‌ها برای معرفی هرچه بیشتر جاذبه‌های گردشگری استان، هنوز نتوانسته به‌عنوان قدمی مؤثر در بسامان کردن گردشگر و درآمد ناشی از گردشگری تلقی شود. این ضعف بنا بر اعتقاد عمومی به دلیل نبود امکانات زیرساختی از قبیل هتل، جاده دسترسی و امکانات رفاهی در حداقل‌های ممکن است که توان تکافویی پذیرایی از مسافران را ممکن نمی‌سازد.
علاوه بر ضعف‌های زیرساختی یاد شده که برنامه‌ریزی مدقق را طلب می‌نماید، ضعف‌های قابل و دارای فوریت نیز وجود دارند که می‌بایست هر چه سریع‌تر نسبت به رفع آن‌ها اقدام کرد که اجمالاً به آن‌ها اشاره می‌شود:
 
*تابلوهای راهنما:
 مسیر خیابان‌ها را به‌درستی نشان نمی‌دهند، گردشگران در خرم‌آباد به علت وفور خیابان‌های یک‌طرفه سردرگم می‌شوند و به‌طور مثال برای رسیدن به قلعه فلک‌الافلاک چند مسیر را باید طی کنند و ... تا فرصت باقی است باید نقشه‌های شهرها بازنگری و اصلاح‌شده و به‌موازات آن تابلوهای راهنما در شهر نصب گردد.
 
* پارکینگ‌های ویژه گردشگران:
ظرفیت کافی ندارند و مکان‌های تعبیه‌شده برای پارکینگ‌های عمومی در ایام نوروز ظرفیت پذیرش وسایل نقلیه گردشگران را ندارد. متأسفانه روند غیرمنطقی و ناهنجار دیگری که در سالیان اخیر شکل گرفته مبحث هجوم همشهریان به مراکز سیاحتی استان در ایام نوروز است. شهروندان نیز در این ایام به سیل گردشگران اضافه شده و در اغلب مکان‌های گردشگری از جمله دریاچه کیو و اطراف آن (که می‌بایست شاهد حضور گردشگر غیربومی باشیم) شاهد تراکم ماشین‌ها با پلاک 31 و 41 هستیم. توصیه می‌شود که ‌تا فرصت باقی است برای رفع این نقیصه چاره‌اندیشی شود و شهروندان هم در ایام نوروز در جهت کمک به مسؤولین تلاش کنند و از تردد وسایط نقلیه شخصی خود در اماکن شلوغ شهر خودداری کنند. بقیه ایام دیگر سال شهر در اختیار ماست، بگذاریم در ایام نوروز گردشگری که خرم‌آباد را نمی‌شناسد با فراغ بال در آن سیر کند و فرصت حضور یابد.
 
* نظارت بر غرفه‌ها:
به‌رغم تلاش برای ایجاد غرفه‌های عرضه محصولات فرهنگی و ...؛ اما هر ساله در کنار این غرفه‌ها؛ غرفه محصولات غذایی شکل می‌گیرد که هم باعث بی‌نظمی می‌شود و هم اغلب اعتراض گردشگران را به دنبال دارد که از عدم نظارت بر این غرفه‌ها شکایت دارند. شناسایی فروشندگان با انصاف و مسؤولیت پذیر در کنار نظارت دائم بر این غرفه‌ها چاره‌ی کار است.

 



* ورودی و خروجی‌های شهر:
هم که حکایتی دراز و قدیمی دارند، ساماندهی نامناسب و بی‌نظمی در این مسیرها نیز همواره مورد اعتراض گردشگران بوده است. به نظر می‌رسد در نوروز پیش رو شاهد سیل مسافر و تردد در بخش جنوبی شهر خواهیم بود، اما مشکل ساماندهی این منطقه و سایر معابر همچنان وجود دارد و از هم‌اکنون باید سازمان‌ها و ارگان‌های متولی با وفاق هر چه در ساماندهی و زیباسازی این معابر اقدام نمایند.
 

* عرضه سوغات غذایی و صنایع‌دستی سایر استان‌ها در معابر شهر و بیرون از شهر:
از مواردی است که باید به آن توجه خاص شود و با مرتکبین آن برخورد شود در این راستا این سؤال مطرح است که آیا سایر استان‌ها هم اجازه چنین کاری به ما می‌دهند؟ هر چند اعتقاد بر این است که «تمام ایران سرای من است»، اما بهتر است از عرضه محصولات سایر استان‌ها در معابر ورودی و خروجی ممانعت کرد، جایی که باید هم و غم همه عرضه محصول استانمان باشد چرا باید فلان شیرینی استان هم‌جوارمان در شهر لرستان تبلیغ و فروخته شود.
 
 * حفظ و ارتقا کیفیت و تعداد پروازها در ایام نوروز:
 همه‌ی ما و خصوصاً مدیران ارشد استانی به‌خوبی می‌دانیم که توسعه گردشگری به شعار و وعده و حرف نیست، بلکه اراده می‌خواهد و عمل. عشق می‌خواهد و ایثار، برنامه لازم دارد و مجری پای‌کار. از میان عوامل و فاکتورهای متعدد دخیل در موضوع گردشگری (همچون اطلاع‌رسانی، تبلیغات ملی و بین‌المللی، تعریف و ایجاد امنیت برای مردم و گردشگران، ایجاد هماهنگی و انسجام در بین سازمان‌های مرتبط در امور گردشگری، تعریف و تأسیس زیرساخت‌ها و امکانات رفاهی جذب گردشگر مانند هتل، رستوران، نمایشگاه و ...)، به نظر می‌رسد «توجه به حمل‌ونقل» یکی از مهم‌ترین و بارزترین عوامل برای گذار از معبر گردشگری و رسیدن به مقصد گردشگری است. به دور از تمام تعارفات و تعریف‌های معمول، در این حوزه و به‌خصوص در بخش «حمل‌ونقل هوایی» وضع استان لرستان مناسب نیست. در چند ال گذشته شاهد بودیم که فرودگاه خرم‌آباد عملاً در ایام نوروز تعطیل بود و عدم استقبال از پروازها بهانه‌ای شد برای تعطیلی پروازها، شاید اگر متولیان استان و شهر ما نیز از کلان‌شهری مدرن انتخاب می‌شد امروز مشاهده نمی‌کردیم که به شیوه سنوات گذشته، پرواز هوایی اولویت چندم مسافرت‌های استان باشد.
الان پروازها محدود به شش پرواز در پنج روز هفته شده است. چنانچه کاهش پروازها در ایام نوروزی، متأثر از مشکل کمبود مسافر است، استانداری لرستان می‌بایست کَسری مسافر را جبران و برقراری پروازهای منظم در خرم‌آباد را در دستور کار قرار دهد (حتی اگر هزینه انجام این مهم از محل منابع استانداری صورت پذیرد) و اگر مشکل مربوط به حوزه و بخشی دیگر است باز هم وظیفه مقامات ارشد استان و به خصوص استاندار محترم است که این معضل را حل نماید.
 فراموش نکنیم آسیب‌شناسی و عارضه‌یابی گردشگري در این حوزه يکي از مهم‌ترین اولویت‌های مطالعاتي و پژوهشي برای توسعه توریسم است و لازم است مقامات ارشد استان تا فرصت باقی است اقدام به شناسايي موانع و محدودیت‌های موجود و اولویت‌بندی آن‌ها نموده و برنامه‌ها.ی اجرايي و عملياتي برای خروج از این وضعیت را بیابند و در دستور کار خویش قرار دهند
در ایام نوروز نیز این اوضاع نابسامان به اوج خود نیز رسیده و چنان بی متولی و بی مسئول رها شده که اگر بگوییم حمل‌ونقل هوایی جایی در گردشگری لرستان ندارد، سخنی گزاف نگفته‌ایم.
 
*کاهش ساعات فعالیت تعطیلی بازار در ایام نوروز به‌خصوص در مرکز استان:
 از معضلات و شگفتی‌های دیگر ماست، گویا هنوز هم مردم استان و به‌خصوص خرم‌آباد هنوز هم فرصت طلایی حضور مسافران را غافلند، لذا صنوف مربوطه باید به این امر نظارت کرده و با فرهنگ‌سازی ساعات فعالیت بازار را افزایش داده و به رونق آن کمک کنند.
 
*انباشت زباله در محل‌های تراکم مسافر:
از دیگر مواردی است که در طول ایام نوروز مشاهده می‌شود، کارکنان خدمات شهری باید این ایام را جدا از سایر ایام سال بدانند و در مقاطع زمانی کوتاه نسبت به جمع‌آوری زباله اقدام کنند.
 
* حراست و حفاظت از ابنیه تاریخی:
 بناهای تاریخی را فدای گردشگری نکنیم، فراموش نکنیم فلک‌الأفلاک نگین لرستان و کشور است که قرن‌ها از احداث می‌گذرد. بنایی خاص با معماری ویژه و تاریخی خاص و چشم‌اندازی بدیع که جاذبه بی‌نظیری در جذب گردشگر و توریسم دارد. چند سال پیش مطلبی را تحت عنوان «جذب گردشگر یا فتح قلعه؟» به قلم «بهرام سلاحورزی» منتشر کردیم که طی آن، از حضور هزاران گردشگر بر بام قلعه ابراز نگرانی و از مسؤولین درخواست شد که در حفظ و نگهداری این بنای ارزشمند، ممارست بیشتری به خرج دهند. حتی امروزه که معماری مدرن و مستحکم به اوج شکوفایی خود رسیده، گسیل نمودن هزاران نفر بر پشت‌بام هیچ بنایی منطقی نیست چه رسد به قلعه کهنمان. بی‌شک سال جاری نیز این بنای تاریخی پذیرای بسیار از گردشگران خواهد بود، لذا به‌منظور حفظ این اثر باستانی باید محدودیت‌هایی برای ورود به پشت‌بام آن اتخاذ کرد.
 
* فرهنگ‌سازی عمومی و آموزش فعالان گردشگری:
چگونگی برخورد با گردشگر و کیفیت معرفی استان بسیار توسط فعالان گردشگری و حتی مردم عادی بسیار حائز اهمیت است. چه‌بسا افرادی یک‌بار در طول عمر خویش فرصت حضور در لرستان را بیابند و تا آخر عمر با همان یک برخورد ما را قضاوت کنند. رفتار این افراد می‌تواند با عنوان نماد فرهنگ و معرفت مردم استان باشند لذا به‌کارگیری و آموزش مردم و فعالان گردشگری امری بدیهی است. صدا و سیمای استان نیز می‌بایست با ساخت برنامه‌های مخصوص این ایام و طرح پرسش‌های دارای جایزه به جا انداختن و آموزش در این خصوص مبادرت ورزد.
 
* کمبود سرویس‌های بهداشتی:
از قبیل دستشویی و حمام عمومی نیز از معضلات شهری در این ایام است.
 
تا فرصت باقی است باید در رفع این نواقص اقدام کرد زیرا‍ به‌رغم مشکلات زیرساختی در لرستان، با امکانات موجود هم می‌توانیم جزو استان‌های خوب کشور در پذیرایی و کسب درآمد از محل گردشگری باشیم که این امر محتاج همت و همیت مسئولان مربوطه است که این مشکلات را در اسرع وقت برطرف نمایند تا مسافرانی که به این استان سفر می‌کنند خود به‌عنوان سفیری فرهنگی برای لرستان عمل کنند و این استان را به عنوان یک منطقه گردشگری بشناسند.
 
 

   عبدالرضا قاسمی/ مدیر مسوول پایگاه خبری یافته

دیدگاه‌ها  

#1 خورشیدی 1401-12-19 14:30
احسنت. اما متأسفانه مردم ما اصلا برنامه‌ریزی ندارند الان وانتی های غیربومی در ورودی های شهر خرم‌آباد دارند سوغات کرمانشاه و همدان و دزفول را میفروشند پس خود کالاها و سوغات لرستان چی؟
نقل قول کردن
#2 حسنی 1401-12-19 15:45
پیاده روهای خرم‌آباد تماما پُر شده از دستفروشان و مردم از خیابان تردد می‌کنند و دستفروشان بجز سد معبر و ریختن زباله هیچ سودی برای شهر و شهرداری ندارند
نقل قول کردن
#3 چگنی 1401-12-19 15:46
این همه گردشگر و مسافر میرن روی بام و سقف قلعه آیا آسیبی به بافت بنا نمیرسه؟ نمیشه با تخلیه پادگان سپاه از ساختمان‌های سپاه به عنوان موزه استفاده بشه؟
نقل قول کردن
#4 اسدی 1401-12-19 15:48
گز اصفهان و نان برنجی کرمانشاه و شیره و ارده همدان و پرتغال دزفول و سیر همدان و تخمه کردستان شده تبلیغات ورودی های خرم‌آباد و ما شدیم بازار مصرفی برای کالاهای دیگر شهرها. شهرداری خرم‌آباد در حومه شهر بیایید بازاچه های بزرگ و مسقفی بسازد و غرفه های اونو روزانه یا هفتگی یا ماهانه اجاره بدهد به وانتی ها تا هم پولی گیر شهرداری بیاید و هم زباله نریزند و هم خیابانها و ورودی های خرم‌آباد اینقدر شلوغ و نامنظم نباشند
نقل قول کردن
#5 دلسوز 1401-12-19 15:50
هیچکدام از آبشارهای لرستان و جاذبه‌های گردشگری استان ما هیچگونه سرویس بهداشتی تمیز و مجهز و یا رستوران غذاخوری تمیز و استانداردی ندارد ایکاش حداقل به بخش خصوصی واگذار شوند تا با ساخت پارکینگ و فروشگاه صنایع دستی و سرویس بهداشتی تمیز و مرتب و عابربانک و مسافرخانه کمکی به اقتصاد گردشگری استان کنند
نقل قول کردن
#6 ولدبیگی 1401-12-19 16:52
روی دیوارهای سطح شهر در همین ایام تابستان که اغتشاشات بود متاسفانه بدون هیچ ملاحظه‌ای عده‌ای آمدن حرف ناسزا و زشت نوشتند دیگه نمیگن اگر بچه‌ای ببینه چقدر زشته یا مسافری یا گردشگری چی میگه؟ انصافا شهرداری با یک سطل رنگ این شعارها و حرفه‌ای زشت و نام کاندیداهای چندین دوره قبل را بیایید پاک کند و شهر را تمیز و مرتب کند
نقل قول کردن
#7 هداوند 1401-12-19 16:55
در زیباکنار جنب شهربازی روی دیوار میان کلی تبلیغ کاندیدا طایفه‌ای کردند زمان انتخابات خب نمیشه شهرداری اونارو تمیز و رنگ آمیزی کند؟
نقل قول کردن
#8 شرفی 1401-12-19 16:56
زمان نوروز میری زیباکنار و پارک کیو یا شریعتی می‌بینی تمام ماشین‌هایی که پارک کردند پلاک شان ۳۱ و ۴۱ است و اصلا جا نمیزارن برای مسافرها و گردشگران و پلیس و میراث فرهنگی و شهرداری از پذیرش پلاکهای بومی در ایام عید در تفرجگاه‌ها خودداری کنند
نقل قول کردن
#9 #حسین 1401-12-19 19:35
گردشگر نوروزی هیچ سودی برای شهرخرم اباد نداردچون اکثر مسافرین دربهترین مدارس شهر به صورت ارزان اسکان میابند وحتی اب معدنی هم از شهر خود می اورندوسری به قلعه میزنند ومیروند گرداب سنگی به صورت متروکه ورایگان است سنگ نوشته به حال خود رها شده ورایگان است مناره اجری دیدن نداره اگر گردشگری لرستان می خواهد رشد کند و سودمند باشدسری به شهر کاشان بزنید جون از هر کوچه تاریخی رد شوید خوب پول میگیرندومردم از بابت اجاره منزل پول در می اورندوبازار سنتی بازو.........
نقل قول کردن
#10 حبیب 1401-12-19 20:20
خسته شدیم ازبس هرسال این موقع ها بحث جذب گردشگر وگدشگری تکرار میشه وآخرش هم هیچ مردم ما فرهنگ جذب توریست ندارند بله دفع توریست دارند که خودشون بهتر می دونند چکار می کنند ۱۵ ساله من می بینم همه رو متهم می کنند که چراشرایط جذب توریست روفراهم نمی کنند ولی به رفتار وکردار خودشون نگاه نمی کنند
نقل قول کردن
#11 حاج میرزا 1401-12-19 20:34
مراکز گردشگری برای اغلب مناطق کشور مخصوصا استان های همجوار استان لرستان تورهای گردشگری دارند بجز لرستان این نشان دهنده نبود زیر ساخت مناسب در لرستان است با توجه به عدم اقامت گردشگر در لرستان با اینکه کلی چادر و امکانات مجانی در اختیارشان است سودی از گردشگری نصیب لرستان نمی شود ضمن اینکه به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی هنگام بازدید از اماکن تاریخی ممکن است زیان های جبران ناپذیری به این اماکن وارد شود مخصوصا قلعه که صدها گردشگر همزمان روی سقف آن راه می روند از خیرتان گذشتیم شر مرسانید هیچ هتلی وجود ندارد و هیچ گردشگر غیر بومی سه شب در لرستان نمی ماند امکانات مجانی در اختیار گردشگر قرار ندهید بزارید هزینه کنند تا مردم درآمدی حاصل کنند
نقل قول کردن
#12 لر زاده 1401-12-19 21:03
به نقل از #حسین:
گردشگر نوروزی هیچ سودی برای شهرخرم اباد نداردچون اکثر مسافرین دربهترین مدارس شهر به صورت ارزان اسکان میابند وحتی اب معدنی هم از شهر خود می اورندوسری به قلعه میزنند ومیروند گرداب سنگی به صورت متروکه ورایگان است سنگ نوشته به حال خود رها شده ورایگان است مناره اجری دیدن نداره اگر گردشگری لرستان می خواهد رشد کند و سودمند باشدسری به شهر کاشان بزنید جون از هر کوچه تاریخی رد شوید خوب پول میگیرندومردم از بابت اجاره منزل پول در می اورندوبازار سنتی بازو.........
ببخشید این چه طرز تفکریه؟ خب شما برجهای دو قلو را بسازید و مراکز بزرگ خرید بزنید و پارک و شهربازی درست کنید و رستوران و غذاخوری بزرگ و شیک بسازید و موزه تاسیس کنید ببینید چقدر درآمدزایی دارد. شما خیال کردی گردشگری اینه که راه به راه پول بدن؟ اینطوری که بیشتر دافعه دارید تا جاذبه :cry:
نقل قول کردن
#13 حسین میرزاوند 1401-12-19 21:08
دوستانی که گله کردند چرا گردشگر نمی‌ماند من خودم سرباز نیروی انتظامی بودم و دیدم مشکلات مسافران رو. اولا اینکه هر گردشگری یا مسافری یا سربازی یا دانشجویی میاد شهر و استادتون یک سفیر فرهنگی است اگر خوب باهاش رفتار بشه تا آخر عمر یادش هست و به همه از خوبی هاتون میگه وگرنه عکسش اتفاق می‌افتد. مشکل مسافران خیابان‌های تنگ و پر از چاله و دست انداز است. همچنین نبود توقفگاه های بزرگی که گردشگران و مسافران رفع خستگی کنند شما ایام عید برید دریاچه کیو یا قلعه تمام پلاک‌ها بومی اند و پارکینگ یا رستوران بزرگ یا فروشگاه بزرگی نیست خب گردشگر کجا بایسته و خرید کنه؟ شبها هم که امنیت به مقدار کافی نیست مثلا مناطق گردشگری متاسفانه افراد ولگرد پرسه میزنند و بهرحال باید واقعیت را گفت و فرهنگ گردشگری آموزش داده شود
نقل قول کردن
#14 برزو بازگیر 1401-12-19 21:12
ما مهمان برامون میاد از شهرستان مثلا می‌بریم بام شهر می‌بینیم معتاد و افراد ولگرد اونجا هستن یا میریم آبشار بیشه یکدفعه چندنفر با شلوار (شلوار راحتی که اونو تو منزل می‌پوشند) میان و از مسافرها پول دستی میگیرن که انصافا صورت خوبی نداره یا تو بیشه امکانات نیست یا آبشار نوریان سرویس بهداشتی مناسبی نداره یا عابربانک ندارند یا رستوران و مهمانپذیر استانداری نیست و خیابانها هم که پُر دست انداز و سرعتگیره و مردم هم اینقدر نگاه مسافرها می‌کنند که آدم خجالت زده میشه و باید زیرساخت را آماده کرد باید تولید محتوا کرد و آموزش داد شبکه استانی افلاک فقط کارکرد سرگرمی داره درصورتیکه می‌تواند بازوی کمکی برای آموزش مردم و فرهنگسازی باشد کافیه از اساتید دانشگاه و مشاوران و کارآفرینان کمک بخواهد
نقل قول کردن
#15 یاسین کشوری 1401-12-19 21:14
الان ۴۰ ساله شمشیرآباد خرم‌آباد که ورودی مهم شهر از سمت تهرانه و خوزستانه اما بعد از ۴۰ سال تغییری نکرده همان خیابان با مغازه ها و خانه‌های فرسوده و خانه های چسبیده به پل پیروزی واقعا نمای شهر را زشت کرده از اونطرف منطقه محروم علی آباد سر یک تپه و مشرف به همه جا یا خیابان کرگانه که اینقدر باریکه اگر ماشینی توقف کنه پشت سرش ترافیک میشه خب خداوکیلی خرم‌آباد چه تغییری داشته؟ الان دو ساله شهرداری نتونسته پارک شهر جنب سینما استقلال را درست کند
نقل قول کردن
#16 دریکوند 1401-12-19 21:17
تا زمانیکه ورودی خرم‌آباد از پادگان بدرآباد تا میدان شقایق درست نشود هیچ گردشگری حاضر به اقامت در شهر نیست از فرودگاه خرم‌آباد تا شقایق اصلا باند کندرویی وجود ندارد درختکاری و فضای سبز و روشنایی و خط کشی و نمای خوبی وجود نداره الان از سال ۱۳۹۶ تا الان هنوز پل ماسور را درست نکردند
نقل قول کردن
#17 نریمانی 1401-12-19 21:25
کاش گوش شنوایی بود
نقل قول کردن
#18 اسکینی 1401-12-19 21:36
ما ایام عید دو روز خونه نبودیم دزد اومد خونه مون و بیچاره مون کرد قانون باید سفت و سخت با دزدهای راحت طلب برخورد قانونی کنه. بخدا حس امنیت خیلی مهمه. ما آثار و جاذبه گردشگری داریم اما زیرساخت و امکانات و سرمایه‌گذاری گردشگری نداریم ما کلی آدم حرفه‌ای و کارآفرین داریم باید از تجربیاتشون در رونق گرفتن گردشگری استفاده کنیم شهرداری و میراث‌فرهنگی هم باید کمک کنند
نقل قول کردن
#19 خرم‌آبادی 1401-12-19 21:39
تمام مراکز استانها به راه آهن سراسری وصل شدند بجز خرم‌آباد و فرودگاه خرم‌آباد سال ۱۳۰۴ تاسیس شده ولی هنوز بین‌المللی نیست و مردم و سرمایه‌داران شهر باید برن به سمت ساخت مجتمع های بزرگ خرید و شهربازی های بزرگ در کنار دریاچه‌ها و ساخت برج های دو قلو کیو و ساخت جاذبه‌های گردشگری در بام خرم‌آباد و بام خاطره ها پشت بازار. مثلا ساخت چرخ فلک های بزرگ و نصب تلسکوپ‌های بزرگ و رستوران‌های بزرگ و مجهز و ساخت دریاچه جنب قلعه با استفاده از آب چشمه گلستان.
نقل قول کردن
#20 اسدی 1401-12-19 22:56
سرویس بهداشتی حتی در سطح شهر نیست حتی بسیاری پارک‌ها سرویس بهداشتی ندارند یا اگر هست امکانات و کیفیت ندارند
نقل قول کردن
#21 کوشکی 1401-12-19 23:02
جاده پلدختر به خرم‌آباد را بعد از چند دهه کی درست میکنند؟ تمام جاده‌های استان چهارخطه شدن بجز جاده پلدختر
نقل قول کردن
#22 شیراوند چگنی 1401-12-20 13:01
سپاه با میراث‌فرهنگی همکاری کنه و زودتر تخلیه کند و اون ساختمان‌های پادگان سپاه تبدیل به موزه های متنوع شود تا جذب گردشگری داشته باشیم همچنین در محوطه سپاه میشه یک دریاچه بزرگی با آب چشمه گلستان که بدون هیچ استفاده‌ای میریزه به رودخانه شهر(گلال) و آب شیرینه و حیف است
نقل قول کردن
#23 فرزاد 1401-12-20 15:30
سپاس از آقای قاسمی که خیلی خوب به تمام ابعاد بحث گردشگری پرداختند و راه کار هم ارائه دادند...اما هر ساله همین داستان هست که ورودی های شهر خرم آباد نابسامان هستند ... هتل و رستوران شیک و در خوری در این شهر و سایر نقاط استان وجود ندارد...معابر بسیار خراب و پر از چاله...فرودگاه که عملا در ایام نوروز تعطیل...متاسفان ه تنها کسانی که دقدقه جذب توریست نوروزی را ندارند همین مسئولین شهر و استان هستند...برای نمونه در حال حاضر خرم آباد شهردار ندارد...
نقل قول کردن
#24 فرزاد 1401-12-20 15:35
در ادامه باید عرض کنم که فقط سالی یکبار در ایام نوروز خیابان شریعتی را خط کشی میکنند و آن هم آنقدر کیفیت خط کشی پایین است که هنوز سال نو شروع نشده خط کشی ها پاک میشوند...عدم روشنایی در اغلب معابر ئ خیابان ها و فضا های گردشگری...عدم ارائه خدمات درست به گردشگر بازار و اماکن تجاری شهر هنوز هوا تاریک نشده تعطیل میکنن و این به دلیل عدم آشنایی کاسب ها با شرایط روز وعدم فرهنگ جذب توریست...
نقل قول کردن
#25 فرزاد 1401-12-20 15:38
یک نمونه دیگر ...الان دو سال هست که پارک مشاهیر خرم آباد در حال بازسازی است ولی هنوز تمام نشده...انگار اصلا مسئولین این شهر فرصت سوزی و اتلاف وقت برایشان امری عادی شده...اگر قرار نباشد در این ایام که خرم آباد بیشترین مسافر را دارد این پارک آماده نشود پس دیگر به چه دردی میخورد که چند ماه دیگر آماد شود...این شهر و استان ید طولایی در فرصت سوزی دارد
نقل قول کردن
#26 حمید ت 1401-12-20 18:35
گفتن که امسال اطراف قلعه تکلیفش مشخص میشه منتها سالها پشت سر هم میگذره و وعده ها پشت سر هم میان :zzz
نقل قول کردن
#27 بهروز بازگیر 1401-12-20 18:46
به نقل از فرزاد:
یک نمونه دیگر ...الان دو سال هست که پارک مشاهیر خرم آباد در حال بازسازی است ولی هنوز تمام نشده...انگار اصلا مسئولین این شهر فرصت سوزی و اتلاف وقت برایشان امری عادی شده...اگر قرار نباشد در این ایام که خرم آباد بیشترین مسافر را دارد این پارک آماده نشود پس دیگر به چه دردی میخورد که چند ماه دیگر آماد شود...این شهر و استان ید طولایی در فرصت سوزی دارد

احسنت پارک شهر خرم‌آباد بعد از دو سال چرا ول شده بحال خودش؟ چرا تکمیلش نمیکنند؟؟؟؟
نقل قول کردن
#28 رضا 1401-12-20 23:41
با سپاس از شما. انگار خودتون خیلی وقته قلعه نرفته اید. چون پله های منتهی به بام قلعه با داربست مسدود شده اند.
نقل قول کردن
#29 مجتبی 1401-12-20 23:55
آقای قاسمی تیتر خبر رو زدی فرصت گردشگری لرستان ولی از نظر شمابه جز خرم آباد فکر کنم شهر دیگری در لرستان نیست.به نظر من اسم استان لرستان رو به استان خرم آباد تغییر بدین بهتره
نقل قول کردن
#30 ماسوری 1401-12-20 23:58
جناب مهندس بارانی دو هفته سرپرست شهرداری شدید لطفا مشکلات معابر خرم‌آباد و بحث زیباسازی و تکمیل پروژه‌های بر زمین مانده را مشخص کنید پارک شهر خرم‌آباد در سبزه میدان چرا بحال خودش رها شده؟ سایت یافته خودت پیگیری کند
نقل قول کردن
#31 والی زاده 1401-12-21 13:40
به نقل از مجتبی:
آقای قاسمی تیتر خبر رو زدی فرصت گردشگری لرستان ولی از نظر شمابه جز خرم آباد فکر کنم شهر دیگری در لرستان نیست.به نظر من اسم استان لرستان رو به استان خرم آباد تغییر بدین بهتره
جناب سربندی معضلات و کمبودهای حوزه گردشگری را گوشزد کردند و چندین مثال آوردند مثلا کمبود سرویس بهداشتی در تمام مناطق گردشگری استان به وضوح دیده می‌شود یا تجمع بیش از اندازه گردشگران در یک نقطه باز مشکلاتی بدنبال دارد. در ضمن شما اگر قلم خوبی دارید بسم‌الله بفرمایید مطلب بنویسید و ارسال کنید
نقل قول کردن
#32 ویسی 1401-12-21 13:41
پل گپ یا صفوی مال دوره صفویه است و چطور پل جایگزینی ندارد و ماشین و کامیون چند تنی از روی این پل عبور میکند؟
نقل قول کردن
#33 امین 1401-12-21 19:04
تنها راهش اینه خرم آباد کلانشهر بشه چون هم دیده میشه هم بودجه خوبی برای پروژه های کلانش در نظر گرفته میشه
نقل قول کردن
#34 پژمان حسین پور 1401-12-21 22:43
باغ فلاحت یا باغ کشاورزی خرم‌آباد که سال ۱۳۰۰ ساخته می‌شود و در واقع یک باغ موزه و مجموعه‌ای از بهترین درختان و گل و گیاه است یک زمانی قرار بود تبدیل به منطقه‌ای گردشگری شود اما بی‌برنامگی باعث شد زمینهایش توسط شهرداری قطعه قطعه و بفروش رسید و آپارتمانهای جهادکشاورزی و نیروی انتظامی و آپارتمانهای شخصی از آن سر برآورد ایکاش آنرا ثبت ملی و تبدیل به مجموعه‌ای گردشگری و باغ پرندگان میکردند
نقل قول کردن
#35 سربندی 1401-12-24 11:11
به نقل از والی زاده:
به نقل از مجتبی:
آقای قاسمی تیتر خبر رو زدی فرصت گردشگری لرستان ولی از نظر شمابه جز خرم آباد فکر کنم شهر دیگری در لرستان نیست.به نظر من اسم استان لرستان رو به استان خرم آباد تغییر بدین بهتره
جناب سربندی معضلات و کمبودهای حوزه گردشگری را گوشزد کردند و چندین مثال آوردند مثلا کمبود سرویس بهداشتی در تمام مناطق گردشگری استان به وضوح دیده می‌شود یا تجمع بیش از اندازه گردشگران در یک نقطه باز مشکلاتی بدنبال دارد. در ضمن شما اگر قلم خوبی دارید بسم‌الله بفرمایید مطلب بنویسید و ارسال کنید

افسوس و صد افسوس به خاطر اینکه حتی اجازه یک انتقاد کوچک را هم نمی دهید.
چرا به جای اینکه از مسئولین استان بخواهیم برای همه استان کار کنند، کوچکترین نظر مخالفی را بر نمی تابید؟
نقل قول کردن
#36 قلعه ساز 1401-12-26 06:44
وقتی سوغات خرم آباد و لرستان را تبلیغات و ملی نکنید دیگران جایگزین می کنند.مسئولان چکار می کنند.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا