یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

هیجان‌زده که می‌شویم همه‌چیز را گل و بلبل می‌بینم. این اصلن درست نیست، چرا که سبب می‌شود بسیاری واقعیت را یا نبینیم یا؛ لااقل درست نبینیم.
ندیدن و درست ندیدن سبب بروز اتفاقات ناخوش خواهد شد. کمترین آن هم اینکه در برنامه‌ریزی‌هایمان برای آینده متر و معیار علمی و درستی نداشته باشیم. امری که به خودی خود سبب می‌شود تا در بر همان معیار اشتباه قبلی بچرخد.




قدم مهمان‌های عزیز نوروزی بر چشم ما. اصلن چرا بگویم مهمان، صاحبان خانه! به شهر خودتان خوش‌آمدید. واقعیت اینکه همه‌ی سال را چشم به راهتان بودیم.
این را گفتم تا از حریم مهرورزی لریاتی به خطا پا بیرون ننهاده باشم.
اما تا بوده رسم و آیین مهمانداری و مهمان‌نوازی هم قاعده خودش را داشته.
چرا در ایام نوروز بعضی مسئولین چنان هیجان‌زده می‌شوند که ابتدایی‌ترین وظیفه کاری اشان را هم نادیده می‌گیرند؟(در این خصوص بعداً بیشتر خواهم گفت) کمترین وظیفه شهروندان عادی (مسؤولین جای خود دارند) حفظ داشته‌های شهر است.
از بعضی داشته‌ها بیشتر از چشممان باید مواظبت کنیم. چرا که کمترین آسیب به آن تا همیشه جبران ناپذیر خواهد بود.
نمونه‌اش عکسی که از دیروز در بسیاری گروه‌ها می‌چرخد تا مثلن نشان دهد چقدر خوش به حالمان است که این‌همه مهمان نوروزی داریم.
افرادی که کمی و فقط کمی با محاسبات علمی ساخت و ساز آشنایی دارند حتمن چهارستون تنشان از دیدن این عکس و میزان بار وارده بر سقف و ستون‌های سازه به لرزه خواهد افتاد. در سازمان میراث فرهنگی لااقل چند نفر کارشناس ارشد عمران و معماری با گرایش‌های متفاوت مشغول بکار می‌باشند.
اگر در مقام انتقاد نباشد، لااقل حق خود می‌دانم برای دانستن آنان که دلشان برای داشته‌های شهرمی سوزد این پرسش را مطرح سازم که با کدام محاسبه علمی اجازه حضوری چنین بر بام قلعه را می‌دهید؟
هدفتان جذب گردشگر و آشنایی عزیزان هم‌وطن است به دیار مهر و مفرغ، یا فتح قلعه؟

بهرام سلاح‌ورزی

دیدگاه‌ها  

#1 روواکوه 1397-01-06 19:25
آخه کجای دنیا این همه آدم به یک قلعه سه هزار ساله گلی راه میدهند نکنه میخواهید بخاطر پنج هزار تومان قلعه را خراب کنید
نقل قول کردن
#2 بیرانوند لرستان 1397-01-06 19:54
اگر تایم خاصی برای هر بیننده در نظر بگیرن اینجور شلوغ نمیشه و برن رو پشت بام دژ جمع بشن..تایم بازید هر شخص فوقش 45دیه ن بیشتر.منم باشم بلیت میگیرم از صب تا شب توی دژ میمونم چون واسم جذابه و دل نمیکنم..
نقل قول کردن
#3 A 1397-01-06 20:30
اه بوئه
نقل قول کردن
#4 علی 1397-01-06 20:52
تذکر بجایی است
متاسفانه! مسئولین به این مهم توجه جدی ندارند! قلعه تحمل ایجاد مبزان از جمعیت همزمان را ندارد، قلعه سالن برگزاری جشن و همایش و کنسرت نیست! اما کو گوش شنوا؟؟
نقل قول کردن
#5 حمید ت 1397-01-07 11:57
این آکواریوم شهری چرا شهرداری واسه ایام عید .راه اندازیش نکردن ....چرا وضعیت امسال جادهای داخل شهرمون افتضاح بود .چرا شهربازی راه اندازی نشده بود .چرا این شهر یه پارکینگ درست و حسابی نداره .چرا قلعه با وجود اون همه وعده هنوز آزاد نشده .چرا این فرصتها رو براحتی داریم از دست میدیم برای اشتغال جوانان این شهر و دیار
--------
یافته:
آکواریوم در حاشیه پل شهدا به زیبایی تمام، خودنمایی میکنه
نقل قول کردن
#6 حمید ت 1397-01-07 17:19
یکی از قسمتهای مهم قلعه .مربوط به پشت بام قلعه میباشد که نمای بسیار زیبا از شهر رو برای گردشگران بنمایش میزاره واقعا بستن آن به بهانه خطر سقوط کار درستی نیست خب دوتا نگهبان بزارن برای جاهای حساس و خطرناک که مانع بروز خطر جانی برای مردم شود .
نقل قول کردن
#7 پیرداده 1397-01-07 17:46
احسنت به جناب آقای سلاح ورزی
مطلب جالب و قابل تاملی نگارش فرمودی
آفرین بر غیرت و تعصب دغدغه ات نسبت به این میراث بشری و جان هم وطنان ومهمانان نوروزی. این موضوع سالها دغدغه فکری منم بود.
نقل قول کردن
#8 ف 1397-01-08 10:15
شهر بدون پارکینگ مسافر بیاد چکار
نقل قول کردن
#9 علی 1397-01-08 12:02
باسلام . پشت بام قلعه باید نوبتی وبیش از 20نفر بیشترنروند 2آثار باستانی شهرما زیاده ما مهمانسرای بزرگ نداریم پارکینگ بزرگ داخل شهرنداریم .اکثر مغازه ها تعطیله .ولی باز هم با همه این کاستی ها مسافر نوروزی زیاد داریم .خداروشکر خدمات شهرداری هم مناسبه .فقط باید بعضی از دستگاهها هم بیان پای کار وفقط ظاهر سازی نکنند .
نقل قول کردن
#10 چگنی 1401-12-19 16:49
انصافا این‌همه گردشگر و مسافر روی بام این اثر تاریخی چکار میکنند؟ هر لحظه امکان ریزش وجود دارد :cry:
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا