یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

طی روزهای گذشته "پایگاه خبری یافته" با انتشار پستی به قلم مهدی صارمیان و تحت عنوان «۲۹+۱ پرسشی که داوطلبان باید پاسخ دهند!» از دواطلبان شورای اسلامی شهر خرم آباد خواست تا به منظور مشخص شدن ابعاد فکری و عملی کاندیداها به سوالات مطرح شده پاسخ دهند.
در اولین قدم، حجت اله صارمیان ، به سوالات مطروحه پاسخ دادند که  منتشر شد.
این بار هم رضا بیرانوند
با کد انتخابی 186، یکی دیگر از کاندیدهای ششمین دوره انتخابات شورای شهر خرم آبادبه سوالات مطروحه پاسخ دادند که عینا" منتشر میشود.
شایان ذکر است پایگاه خبری یافته آمادگی دارد تا نسبت به انتشار پاسخ همه داوطلبان تایید صلاحیت شده، اقدام نماید.
بدیهی است شرط انتشار پاسخ ها پرداختن به موضوع سوالات است، ضمن این که این رسانه از انتشار تصویر داوطلبان معذور است.

 

 
احتراما اینجانب رضا بیرانوند کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورا‌های شهر و روستا در حوزه شهر خرم آباد، پس از طرح و انتشار سوالاتی از سوی پایگاه خبری یافته ضمن عرض احترام و تشکر از مدیران این پایگاه خبری، بر خود لازم دیدم که به این سوالات پاسخ دهم، چرا که نه یک پایگاه خبری بلکه اگر حتی یک نفر از شهروندان محترم سوالی را از کاندیدا‌ها مطرح می‌نمود خودم را ملزم به ارائه جوابیه میدانستم، لذا با کمال میل و افتخار و بدور از هرگونه حاشیه‌نویسی، توهین، تخریب و با کمال صراحت و صداقت به سوالات پاسخ می‌دهم، ضمن اینکه اگر بناست شفاف عمل کنیم بهتر است در ابتدائی‌ترین حرکت خود این شفافیت را بروز دهیم، از این رو در این جوابیه از بازی با کلمات کاملا پرهیز کرده و در حد توان با قلم عامیانه و همچنین باختصار جوابیه ذیل را تقدیم حضور شهروندان گرامی و آن پایگاه خبری محترم می‌نمایم.

۱. آیا قانون شورا‌های اسلامی و آئین‌نامه‌های شهرداری را مطالعه کرده‌اید؟
 بله، قبل از اعلام کاندیداتوری نیز بار‌ها مرور نموده‌ام.

 

۲. ده فرصت توسعه شهر خرم‌آباد را لیست‌وار نام ببرید!

۱) تقویت ظاهری ورودی‌های شهر ۲) احیای فضا‌های سبز محله‌ای ۳)استقبال و همکاری با سرمایه‌گذاران عمرانی ۴) احیای بافت فرسوده شهر ۵)افزایش سرانه ورزشی ۶)هدایت و استفاده ازآب حاصل از چشمه‌های مرکزی جهت زیبا‌سازی شهر ۷)لای روبی کامل و زیبا‌سازی دریاچه عبوری از داخل شهر ۸) مرمت مراکز تاریخی و فرهنگی شهر در اسرع وقت ۹) رایزنی فوری و اثر‌گذار جهت دعوت بین المللی و جذب حداکثری گردشگران تاریخی و فرهنگی ۱۰ ) تقویت عاجلانه و هرچه بیشتر ناوگان حمل و نقل عمومی در تمام نقاط حتی مسیر‌های منتهی به حاشیه شهر

 

۳. ده چالش مهم پیش روی شورای شهر و شهرداری را از دیدگاه خود بیان کنید!

۱) کمبود بودجه شهرداری ۲) عدم پوشش کامل مشکلات رخ داده در جریان سیل گذشته ۳) روند کند پیشرفت پروژه‌های نیمه کاره(مانند طرح‌های هتل صخره‌ای، ساختمان‌های تجاری میدان ۲۲ بهمن و. . . ) ۴) مشکل ترافیک مرکز شهر ۵) به تعویق افتادن طرح آزاد‌سازی حریم قلعه فلک الافلاک ۶) عدم استفاده و هدایت صحیح آب چشمه‌های مرکزی شهر ۷) عدم برنامه‌ریزی صحیح در مبلمان شهری ۸) عدم استفاده از پتانسیل بالای تفریحی و گردشگری ۹) کنترل و هدایت غلط آب‌های سطحی و اتفاق‌های ناخوشایندی که در فصول بارندگی شاهد آن هستیم ۱۰) عدم برنامه‌ریزی جهت وصول مطالبات شهرداری

 

۴. آیابه نظر شما شورای شهر دارای اختیارات کافی و لازم برای اجرایی کردن طرح‌ها و‌ایده‌های خود هست؟

تا به حال همین اختیارات هم بصورت کامل استفاده نشده است که می‌توان گفت یکی از علل این مهم فقدان بودجه مورد نیاز شهرداری می‌باشد

.

۵. مهم‌ترین فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهری خرم‌آباد کدم‌اند؟

فرصت ایجاد آبنما‌های طبیعی، سرمایه‌گذاری در مورد حمل و نقل عمومی از مرکز به حاشیه شهر، سرمایه‌گذاری در اماکن ورزشی، سرمایه‌گذاری و مراکز فعال در جذب توریست، سرمایه‌گذاری در خدمات دهی به گردشگران(مانند هتل، راهنمای همراه و. . . )، سرمایه‌گذاری در تولید صنایع دستی و. . . .

 

۶. راهکار عملی شما برای شفافیت عملکرد شورا و شهرداری چیست؟

اگر تمام اطلاعات اعم از تخصیص بودجه تا بودجه‌ریزی و نحوه هزینه کردن در یک رسانه غیر متعلق و مورد اعتماد ناظرین بصورت ماهانه منتشر شود هم شورا‌های و شهرداری‌ها از‌اتهام زنی راحت می‌شوند هم اطمینان مردم بیشتر می‌گردد.

 

۷. انتخاب دولت جدید چه تأثیری می‌تواند بر شورای شهر داشته باشد؟

تخصیص بودجه حداقلی به شهرداری خرم آباد بیشترین ضربه را در این دهه به شهر ما‌زده است، از این رو دولتی که بودجه کافی در اختیار شهرداری بگذارد کاملا در تصمیمات شورا هم اثرگذار خواهد بود.

 

۸. آخرین طرح تفصیلی شهر خرم‌آباد را مطالعه کرده‌اید نظر خود را بیان کنید!

همانطور که مستحضرید در مهر ماه سال ۹۹ آخرین طرح تفصیلی شهر خرم آباد مصوب و ابلاغ شده است که متاسفانه آخرین طرح تفصیلی شهر خرم آباد برمیگردد به سال‌های ۷۱ و ۷۲ که از آن زمان تا سال ۹۹ فرصت‌های خیلی زیادی از دست رفته است، طبق طرح تفصیلی مصوب شده در سال ۹۹ می‌بایست سرانه‌های تفریحی، فضای سبز، ورزشی، فضای عمومی، فضای آموزشی و. . . بیشتر می‌شده ولی تاکنون اتفاق قابل ملاحظه‌ای دیده نشده و شاید فرصت و یا بودجه مناسب در اختیار نبوده است، به هرحال تصویب این طرح در سال گذشته خود اتفاق خوشایندی بود که جا دارد مراتب تشکر خود را به مسئولین به ویژه معاونت محترم عمرانی استانداری اعلام نمایم ولی همانطور که عرض شد می‌بایست اولا بستر مناسب جهت اجرایی کردن آن فراهم شود و بلافاصله عملا وارد شد، بعنوان مثال قبلا مصوب شده که در تغییر کاربری پادگان ۰۷ خیابان انقلاب تعریض و اجرای خیابان حافظ انجام شود ولی تاکنون اقدام عملی دیده نشده که انشاء ا. . . و مطمئنا در صورت ورود به شورا‌ها شخصا با جدیت تمام پیگیر اجرایی کردن این امورات خواهم شد.

 

۹. اعتبارات سیل شهر خرم‌آباد چقدر بود و چند درصد تخصیص یافت؟

به گفته فرماندار محترم ۲۲۰ میلیارد تومان جهت جبران خسارت به این شهر اختصاص پیدا کرده و همچنین گفته شد این مبلغ به مراتب کمتر از نیاز واقعی شهر است چرا که پل‌های تخریب شده که می‌بایست مرمت و بازسازی شوند اعتباراتی بیشتر را می‌طلبد که مطمئنا صحیح هم عنوان شده، که از این میزان هم گویا ۸۵ درصد آن تاکنون تخصیص داده شده است.

 

۱۰. راهکار شما برای کنترل و دفع صحیح آب‌های سطحی چیست؟

(با چه بودجه‌ای از چه محلی) کنترل و دفع این چنین آب‌هایی باید بصورت محله‌ای و منطقه‌ای انجام شود، اصلا نمی‌شود که تمام آب‌های سطحی شهر را به یک نقطه هدایت کرد لذا اولا باید بصورت منطقه‌ای عمل کرد و ثانیا موجودیت یک رودخانه گذرا درتمام طول شهر یک نعمت و فرصت است برای همین امورات که متاسفانه بعضا نادیده گرفته شده، اگر توجه بفرمائید در فصول بارندگی شاهدیم در همین خیابان ساحلی بعضی ازخیابان‌های کنار دیواره این رودخانه در هنگام بارندگی شهروندان شاهد جمع شدن آب‌های سطحی هستند و روزنه‌ای به رودخانه ندارند همچنین شاهد بودیم که در سیل اخیر ساعاتی قبل از بارندگی عوامل شهرداری با بلندگو به مردم هشدار می‌دادند که منازل خود را ترک کنید و. . . آیا این عمل آن هم در خیابان‌های کناره رودخانه نشان دهنده بی‌توجهی به وجود رودخانه نیست؟

 

۱۱. پیشنهاد عملی شما برای تخلفات ساختمانی و اضافه ساخت‌ها چیست؟

قانون را باید قانون‌گذار دست پاک و متدین و قانون‌مند اجرا کند، صراحتا اعلام می‌کنم اگر مجریان این قوانین رسالت خود را به درستی انجام دهند شاهد این تخلفات نخواهیم بود.

 

۱۲. مساحت قانونی شهر خرم‌آباد چقدر است؟
۳۴۷۵ هکتار مساحت قانونی شهر خرم آباد می‌باشد.

 

۱۳. مهم‌ترین نیاز‌های فرهنگی شهر که شورا بودجه برای آن‌ها پیشنهاد بدهد کدامند؟

کمبود‌هایی مانند سینما وکتابخانه و. . . ، تجمیع فروشگاه‌های صنایع دستی در محل آثار تاریخی، با وجود دارا بودن آب فراوان عدم ایجاد یک آبنمای زیبا و در‌شان مردم، ایجاد موزه جانداران دریایی یا همان آکواریوم و بسیاری از نکات دیگر از نیاز‌های شهر است که نیازمند سرمایه‌گذاری و تخصیص بودجه هستند.

 

۱۴. امروز مهم‌ترین منابع درآمد شهرداری اعم از درآمد پایدار و ناپایدار کدامند؟

مهمترین درآمد پایدار شهرداری که بودجه سالانه است و مهمترین درآمد ناپایدار نیز از وصول مطالبات و عوارض شهرداری حاصل می‌شود.

 

۱۵. مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی پیشنهادی شما در یک دوره چهارساله کدامند؟

 بنده پیشنهاد می‌دهم در زمان کنونی تمرکز را بر روی پروژه‌های نیمه کاره بگذاریم، هنوز شهرداری نتوانسته پل‌های تخریب شده در جریان سیل را بصورت صددرصدی تکمیل نماید، بهتر است کار‌های روی زمین مانده تکمیل شوند تا بعدا در مورد پروژه‌های بعدی نیاز سنجی شود و اقدام صورت پذیرد.

 

۱۶. برنامه پیشنهادی شما در حوزه ورزش و حمایت از ورزشکاران چیست؟

 کاری که از دست شورا برمی آید نوسازی و بالابردن سرانه ورزشی برای ورزشکاران است، متاسفانه بعد از گذشت ۴ دهه از انقلاب هنوز این شهر یک استادیوم و مجموعه ورزشی مناسب و در‌شان ورزشکارانمان ندارد.

 

۱۷. مهم‌ترین مشکل سه پروژه بزرگ شهر خرم‌آباد (برج‌های دوقلو، هتل صخره‌ای، شهربازی کیو) را چه می‌دانید؟ و راه‌حل پیشنهادی شما چیست؟ (به تفکیک پروژه)

به لطف خداوند سرمایه‌گذار در کشور فراوان است ولی در خرم آباد سرمایه‌گذار را فراری می‌دهند، اینجانب اگر بخواهم کوتاه و مختصر و کلی بیان کنم مشکل هر سه پروژه را عدم سازش شهرداری و دولت با سرمایه‌گذار می‌دانم.

 

۱۸. سرانه فضای سبز و میزان بودجه مصرفی در این حوزه کاری شهرداری چقدر است و برای بهینه‌سازی هزینه در این حوزه چه برنامه‌ای دارید؟

هم اکنون سرانه فضای سبز خرم آباد به ازای هر نفر ۴. ۲ متر مربع می‌باشد که باید به دو برابر این میزان افزوده گردد. از میزان بودجه تخصیصی کنونی شهرداری برای این حوزه اطلاعی ندارم، اما در بحث برنامه‌ریزی در بهینه‌سازی این حوزه باید به عرض برسانم وقتی سرانه این حوزه ۵۰ درصد کمتر از حد استاندارد است پس طبیعتا باید برای رشد و پیشرفت آن تلاش نمود و این پیشرفت حاصل نمی‌شود مگر با ارتقای بودجه.

 

۱۹. برنامه شما برای مکانیزه کردن خدمات شهری چیست؟ (با تعیین محل بودجه)

 به تازگی شهرداری خرم آباد با انعقاد قرارداد با یک شرکت خدمات شهرداری که تجهیزات بیشتری نسبت به قبل دارد حرکت خوبی را شروع کرده ولی کافی و مناسب نیست و هنوز تا رسیدن به استاندارد‌های این زمینه فاصله داریم، ترجیح می‌دهم قبل از رسیدن به کرسی از محل‌های تامین بودجه حرفی نزنم چونکه آن وقت مصداق ضرب المثل بیرون ماندن از گود و لنگش کن کردن را بیان کرده‌ام.

 

۲۰. پنج پیشنهاد موثر و عملی خود را در حوزه مبلمان و زیبا‌سازی شهر نام ببرید!

خداوند برکات و نعمات خود را بطور طبیعی و ماندگار به شهروندان خرم آباد ارزانی داشته که متاسفانه از این فرصت‌ها خیلی خیلی کم استفاده شده است، شما ببینید برای چشمه اراز که نزدیک شهرداری مرکزی قرار دارد یک آبنمای کوچک تعبیه شد چقدر مردم استقبال کردن و آن منطقه را زیباتر کرد، آیا از این اماکن در سطح شهر کم داریم؟ نظر بنده این است با کمترین هزینه‌ها می‌شود بهترین و زیباترین کار را انجام داد، ولی متاسفانه دلسوز صاحب‌نظر کم داریم، البته که دلسوز فراوان است ولی دلسوزی که تجربه و نظر مفید داشته باشد اندک است.

 

۲۱. مهم‌ترین مشکل ترافیکی شهر خرم‌آباد را چه می‌دانید؟ راهکار پیشنهادی شما چیست؟

مهمترین مشکل ترافیکی در مرکز شهر (اعم آن در خیابان امام خمینی (ره ) می‌باشد) که هدایت مردم به خیابان ساحلی راهکار فوری و کوتاه مدت آن می‌باشد ولی در بلند مدت می‌بایست راگشایی بیشتری در مرکز شهر انجام پذیرد.

 

۲۲. پنج سازمان مردم‌نهاد (NGO) فعال شهر خرم‌آباد را نام ببرید؟

موسسه خیریه شهید حججی، انجمن دانش آموختگان خرم آباد، موسسه خیریه آبشار عاطفه‌ها، کانون فرهنگی اجتماعی بانوان افلاک، انجمن سلیاک شعبه خرم آباد

 

۲۳. آیا حاضرید اموال و دارایی‌های خود و اعضای خانواده خود را قبل و بعد از ورود به شورا به مردم اعلام کنید؟

با کمال میل و بدون هیچ اجباری حاضر به اعلام عمومی تمام اموال و دارایی‌های خود و خانواده‌ام در قبل و بعد از انجام وظیفه هستم.

 

۲۴. چند نفر در شهرداری خرم‌آباد مشغول به کار هستند و برنامه شما برای مدیریت این منابع انسانی چیست؟

در این مورد اطلاعاتی دارم ولی از تعداد دقیق و به تفکیک شاغلین بی‌اطلاع هستم. آنچه که بنظر می‌رسد شاغلین این حوزه بیشتر از حد نیاز هستند و اگر قرار باشد با ورود شورای جدید به این تعداد افزوده شود اوضاع مدیریت آن بدتر هم می‌شود، بنظرم در اولین قدم باید از بکارگیری افراد جدید ممانعت شود تا بعدا بتوان در مورد مدیریت نیرو‌های فعلی تصمیم عاقلانه و مفید گرفت.

 

۲۵. نام آخرین کتابی که خوانده‌اید چیست؟

 با توجه به علاقه‌ام به مسائل تاریخی آخرین کتابی را که مطالعه کرده‌ام کتاب گنجینه اقوام ایران(قوم لر) تالیف محسن رستمی و سعید سیدی می‌باشد.

 

۲۶. مهم‌ترین پیشنهاد شما برای جلوگیری از تفرقه در بین اعضای شورای شهر و یک صدایی شورا چیست؟

ایجاد حس دوستی و انعقاد یک قرارداد داخلی و دوستانه از روز اول برگزاری جلسات.

 

۲۷. در کدام یک از کمیسیون‌های شورای شهر عضو می‌شوید؟
با توجه به سوابق و تجربیات در کمیسیون عمران

 

۲۸. نام ده نفر از افراد برجسته که پیشنهاد ورود شما را به این عرصه دادند و از شما حمایت می‌کنند ذکر بفرمایید؟

بدلایل شخصی و عدم رضایت تعدادی از این عزیزان از بیان نمودن نام این افراد معذور هستم ولی با مشورت چندین تن از بهترین کارشناسان و کسانی که در ادوار گذشته یا کنونی در شهر‌های بزرگ در این حوزه فعالیت داشته یا دارند پا به این عرصه گذاشته‌ام.

 

۲۹. هزینه‌های تبلیغات خود را به مردم اعلام بفرمایید.

 تاکنون کمتر از ۱۵ میلیون تومان

 

۲۹+۱. شهردار پیشنهادی شما برای شهر خرم‌آباد کیست؟  

در حال حاضر شخص خاصی را برای تصدی شهرداری خرم آباد مدنظر ندارم ولی بشدت خواهان بکارگیری شهرداری فعال، کارآمد و تحول گرا هستم.

دیدگاه‌ها  

#1 مطالبه گر 1400-03-17 12:01
در اهداف نظام اسلامی انتخابات صحنه خدمت است نه مسابقه برای بردن! بر این مبنا، فرد منتخب زحمت و مسوولیتش بیشتر شده و مسئولیت سنگین تری دارد. اگر افراد مسئول، اضطراب پاسخگویی در مقابل مردم را داشته باشند در گرفتن مسئولیت این همه عجله و شتاب نمی کنند. این نگاه را اگر در مسئولیت های نمایندگی و شوراها تسری دهیم چه تغییر خجسته و میمونی رخ خواهد داد؟ و چه جامعه ای خواهیم داشت؟ پس همیشه مطالبه گر باشیم تا شهر و استانی خوب داشته باشیم به امید آن روز
نقل قول کردن
#2 حبیب 1400-03-17 14:55
مردیم ازشعار
نقل قول کردن
#3 ایرج قاسمی منش 1400-03-19 09:20
ممنونم ازکاندیدشایسته مهندس رضابیرانوندکد۱۸ ۶
نقل قول کردن
#4 ایرج قاسمی منش 1400-03-19 10:24
افرین بر مهندس رضا بیرانوند که تمام جوابها را به صورت درست
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا