یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

روگذر ولی‌عصر(عج) در شمال شرقي خرّم‌آباد و بر روی بلوار ولی‌عصر(عج) تقاطع بلوار 60 متري و در محدوده شهرداری منطقه يك خرّم‌آباد واقع شده است كه سال 1388 افتتاح شد.
 با توجه به ترافیک بالا در تقاطع بلوار ولی‌عصر(عج) و بزرگ‌راه دانشگاه (60 متری) احداث این تقاطع غیر‌همسطح در کاهش بار ترافیکی این نقطه بسیار موثر واقع شده است؛ روگذر ولی‌عصر(عج) فعلاً "تنها روگذر" در بین تقاطع‌های غیر‌همسطح خرّم‌آباد محسوب مي‌شود.
نقایص این پروژه: نبود ذره‌ای روشنایی در فضای زیرین اين روگذر - نبود سرعت‌گیر در بخش‌های انتهایی و خروجی هر دو باند این تقاطع - عدم نورپردازی مناسب با سیستم‌های نوین و جدید- نبود فضای سبز منسجم و زیبا - استفاده از تیرهای چراغ برق نه چندان زیبا برای تامین روشنایی باندها – وجود برش‌ها و برجستگي‌ها در سطح  پل كه باعث ضربه خوردن خوردروها مي‌شود- عدم خلاقیت در طراحی پایه‌های پل و ...
 
ضعف و قوت تقاطع‌های غیر‌همسطح خرم‌آباد/ بخش سوم: روگذر ولی‌عصر + عكس 
تصویری ماهواره‌ای از روگذر ولی‌عصر
 
پیشنهادی برای پروژه‌های عمرانی این‌چنینی (روگذر)‌: همان گونه که گفته شد از جمله نقایص روگذر ولی‌عصر(عج) بحث عدم خلاقیت در طراحی پایه‌های پل (روگذر) بوده است، پایه‌هایی به کار گرفته شده در این پروژه با اندازه‌ای بزرگ و غیر معقول و با شکل و شمایلی بسیار ساده و فاقد هیچ طرح و خلاقیتی می‌باشند که به طبع آن باعث اشغال فضای زیادی در قسمت زیری روگذر شده و در نتیجه مساحت قابل توجهی را به خود اختصاص داده است، در صورتی که عوامل این پروژه می‌توانستند همانند بسیاری از روگذرهای احداث شده درسطح کشور از پایه‌هایی با طرح‌هایی زیباتر و جمع و جورتر که فضای کم‌تری را اشغال می‌کند برای روگذر ولی‌عصر (عج) استفاده کنند و از فضای آزاد شده برای توسعه فضای سبز پروژه استفاده می‌نمودند.
 
 ضعف و قوت تقاطع‌های غیر‌همسطح خرم‌آباد/ بخش سوم: روگذر ولی‌عصر + عكس
پایه‌هایی بزرگ و غیر‌معقول احداث شده در روگذر ولی‌عصر
 
 ضعف و قوت تقاطع‌های غیر‌همسطح خرم‌آباد/ بخش سوم: روگذر ولی‌عصر + عكس
پایه‌هایی با طرح‌هایی زیبا و جذاب
 
 به هر روی اندکی غفلت و بدسلیقگی و کاری غیر‌کارشناسی، باعث شد که فرصت این که این روگذر بتواند احمد ساكيتحولی را در امر مبلمان شهری آن منطقه به وجود بیاورد از دست برود، که امیدواریم که در احداث تقاطع های این‌چنینی در آینده شاهد چنین بدسلیقگی و اتفاقاتی نامبارک نباشیم‌!
 
احمد  ساكي
 

دیدگاه‌ها  

#1 مصطفی 1393-08-19 07:25
ممنون اقای ساکی،منتظر گزارشات خوب شما هستیم
نقل قول کردن
#2 محمد عتیقی 1393-08-19 10:02
سپاس اقای مهندس ساکی
خوشبختانه روند فعالیت شما به عنوان پژوهشگر و عضو شورای نویسندگان یافته با بقیه نویسندگان یافته متفاوت است و وارد شدن در یک حیطه خاص و نوشتن از ان حیطه مثلا عمران شهری و ... سبب تمرکز بیشتر بر روی امور خواهد شد ای کاش سایر رسانه های استان هم چنین تقسیم کاری صورت گیرد
و همچنین امیدواریم که استاندار، شهردار و اعضای محترم شورای شهر از چنین پیشنهادات دلسوزانه استفاده بنمایند چرا که حضور جوانانی پر انرژی با چنین نگاهی ریزبین و با فکر و ایده ای مبتکر،خرم آباد را می تواند از لحاظ عمران شهری زیرو رو کند.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا