یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

در بخش اول اين مطلب به بررسي وضعيت زيرگذر بسيج (شمشيرآباد) خرم‌آباد پرداختيم. اينك به سراغ زيرگذر كيو (22 بهمن) اين شهر مي‌رويم كه 13 روز بعد از زيرگذر اول در 25 مهرماه 1388 افتتاح شد.
زیر‌گذر کیو در شمال خرّم‌آباد و ما‌بین بلوار انقلاب و بزرگراه ولایت و در محدوده شهرداری منطقه يك خرّم‌آباد واقع شده است.
با احداث این زیرگذر بدون هیچ‌گونه کار مطالعاتی و نيز با تعجیلی که در ساخت آن صورت گرفت، سبب رخداد یک فاجعه زیست‌محیطی و در پی آن، مسدود شدن بخش عمده‌اي از شریان‌های آب‌رسان به سراب و درياچه کیو گردید.
 نقاط ضعف و قوت تقاطع‌های غیر‌همسطح خرم‌آباد/ بخش دوم: زيرگذر کیو + عكس
تصویر ماهواره‌ای از زیرگذر کیو
 
اگر چه چند ماه بعد از بهره‌برداری از این تقاطع غيرهم‌سطح در دوران استانداری سيد حسين صابری و هنگام بازدید "دیوتا توریومی" نماینده شورای شهر یونیزاوا (مرکز استان یاماگاتاي ژاپن) از ظرفیت‌های شهر خرّم‌آباد، طرف ژاپنی آمادگی خود را در برخی از زمینه‌ها از جمله ترمیم شریان‌های آب‌رسان مسدود شده و متصل کردن مجدد آن‌ها به سرچشمه کیو اعلام کرد، ولی متاسفانه در آن زمان به علت جوی که بر فضای مدیریتي استان و مدیریت شهری در مورد این فاجعه حاکم شده بود، این پیشنهاد پي‌گيري نشد.
جدا از بحث خشکی سرچشمه کیو، این زیر‌گذر را به علت دارا بودن از باند رفت و برگشت مناسب و استاندارد، فضای سبز منسجم و زیبا و تا حدودی قابل قبول، نداشتن پیچ و انحرافی تند در طول مسير؛ می‌توان "زیباترین و استاندارترین زیر‌گذر شهر خرّم‌آباد" دانست؛ اگر چه به علت ترافیک در سطح صفر این زیرگذر، احداث روگذرهایی تکمیلی، ما‌بین بلوارهای ولایت به ولی‌عصر، ولی‌عصر به انقلاب و جام‌جم در این نقطه بیش از پیش احساس می‌شود.
 
 نقاط ضعف و قوت تقاطع‌های غیر‌همسطح خرم‌آباد/ بخش دوم: زيرگذر کیو + عكس
نمایی شماتیکی از رو گذرهای تکمیلی کیو (طرح از احمد ساکی)
 
نقایص این پروژه : مسدود نمودن شریان‌های آب‌رسان و تغذیه کننده سراب کیو؛ نبود سرعت‌گیر در بخش‌های انتهایی و خروجی هر دو باند این تقاطع؛ آب‌گرفتگی در هنگام بارش باران؛ وجود دریچه کانالی بسیار بزرگ و نه چندان امن به منظور جمع‌آوری آب‌های سطحی در قسمت خروجی باند جنوب به شمال زیرگذر؛ احمد ساكيعدم نورپردازی مناسب با سیستم‌های نوین و جدید؛ استفاده از تیرهای چراغ برق نه چندان زیبا برای تأمین روشنایی فضای زیرگذر و ...
 
احمد  ساكي / خرم‌آباد
ادامه دارد ...

دیدگاه‌ها  

#1 همشري 1393-08-12 06:40
همه هشهريان خوب ميدانند شهرداري خرم ْآباد قادر به انجام كارهاي عمراني نبوده و نيست حالا كسي پيدا شد در ان مقطع زماني دو سه كار خوب انجام انجام داد و گرفتاري اين ملت را در امور ترافيك حل كرد چرا اين به آن ايراد گرفته ميشود تحليل هاي جور واجور ارائه ميشود اگر كار بهتري انجام داديد آنوقت بيائيد مقايسه كنيد
نقل قول کردن
#2 مصطفی 1393-08-12 12:59
ممنون اقای ساکی که به این موضوح پرداختید
نقل قول کردن
#3 علی 1393-08-12 14:25
این تقاطع نقاط قوت هم داشت و ما نمیدونستیم همین بلا رو می خوان سر سه راه گلدشت هم بیارن مسئولین شهرداری اگر از شهرداری تهران یاد نمیگیرن برن از شهرداری اصفهان یاد بگیرن پل روگذر امام خمینی (ره) به طول بیش از پنج کیلومتر که نه تنها عبور و مرور از زیر پل به خوبی جریان داره بلکه زیر پل هم به عنوان پارکینگ وایستگاه تاکسی استفاده میشه . حالا مسئولین شهرداری بشینن قبل از احداث یه کم فکر کنند . کسانی که زیر گذر کیو رو اجرا کردند فقط یک قصد داشتند خشک کردن دریاچه کیو . با تشکر به خاطر بررسی کردن این موضوعات.
نقل قول کردن
#4 شهروند خرم ابادی 1393-08-12 17:15
باسلام و تشکر از آقای ساکی کاملا درسته نظر شما و دور زدن در این میدان مصیبته و این زیر گذر فقط برای خودروهایی مفید است که مستقیم قصد رفتن از خيابان انقلاب به بلوار ولایت رو دارند. من هنوز نمی دانم چه اصراری به زیر گذر هست !!!! ورود کرمانشاه یه پل احداث شده بدون اینکه ترافیکی ایجاد بشه واقعا جای تاسفه ..امان از یکم سلیقه
نقل قول کردن
#5 سیاوش 1393-08-13 18:55
من هم با همشهری عزیمان موافقم.آقایان صابری و دهمرده شاید استانداران درخشانی نبودند اما به عنوان شهرداران خوبی برای خرم آباد در ذهن خواهند ماند.ایجاد سه زیر گذر و یک پل روگذر توسط آقای صابری و مجموعه درخشان بام لرستان که سالها بعد نتیجه پر برکتش نمایان خواهد شد توسط جناب دهمرده گواه این موضوع است.آنچه درباب ایرادات فنی و اجرایی بیان مشود که بحق هم هست باید اصلاح شود.
نقل قول کردن
#6 حمید 1394-03-26 16:54
واقعا اقای صابری بود که خرم اباد رو از شکل یه دهات به شهری خوب تبدیل کرد
نقل قول کردن
#7 فاطمه 1402-10-30 20:10
واضح و مبرهنه که هیچکدوم از زیرگذر های شهر، کوچکترین مشکلی رو حل نکردن. برعکس خیلی هم ترافیک بیشتر شده. قضاوت با عقل سلیم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا