یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای کشور ٥٢,٥ درصد می­باشد. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان لرستان (٦١.١ درصد) و کمترین آن مربوط به استان خوزستان  (٤٥.٧ درصد) است.
به گزارش یافته؛ در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور مربوط به استان‌­ سیستان و بلوچستان با ١٨,٠ درصد و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان‌  تهران با ٨.٩ درصد است.
 
کل خانوارها
درخرداد ماه ١٤٠١ عدد شاخص کل برای خانوارهای کشور (١٠٠=١٣٩٥) به ٤٨٢,١ رسید که نسبت به ماه قبل ١٢.٢ درصد افزایش نشان می­‌دهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور مربوط به استان‌­ سیستان و بلوچستان با ١٨.٠ درصد و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان‌­­­ تهران  با ٨.٩ درصد است.
 درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای کشور ٥٢,٥ درصد می­باشد. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان لرستان (٦١.١ درصد) و کمترین آن مربوط به استان خوزستان  (٤٥.٧ درصد) است.
 نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به خرداد ماه ١٤٠١ برای خانوارهای کشور به عدد ٣٩,٤ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد (٤٦.٩ درصد) و کمترین آن مربوط به استان­ سیستان و بلوچستان (٣٤.٢ درصد) است.
این نرخ در لرستان 42.7 درصد است و این استان پنجمین استان در نرخ تورم دوازده‌ماهه منتهی به خرداد ماه ۱۴۰۱ است. در اردیبهشت ماه این نرخ در لرستان 41.4 درصد و ششمین استان کشور بود.
 
خانوارهای شهری
در خرداد ماه ١٤٠١ عدد شاخص کل برای خانوارهای شهری (١٠٠=١٣٩٥) به ٤٧٣,٢ رسید که نسبت به ماه قبل ١١.٥ درصد افزایش نشان می­دهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای شهری مربوط به استان خراسان شمالی با ١٧.٤درصد و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان‌ بوشهر با ٨.١ درصد است.
 درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای شهری کشور ٥١,٤ درصد است. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه خانوارهای شهری مربوط به استان لرستان (٦٠.٦ درصد) و کمترین آن مربوط به استان خوزستان (٤٤.٨ درصد) است.
نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به خرداد ماه ١٤٠١ برای خانوارهای شهری به عدد ٣٨,٩ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد (٤٥.٢ درصد) و  کمترین آن  مربوط به استان سیستان و بلوچستان (٣٣.٨ درصد) است.
این نرخ در لرستان 42.5 درصد است و این استان پنجمین استان در نرخ تورم دوازده‌ماهه منتهی به خرداد ماه ۱۴۰۱ است. در اردیبهشت ماه این نرخ در لرستان 41.2 درصد و نهمین استان کشور بود.
 


خانوارهای روستایی
در خرداد ماه ١٤٠١ عدد شاخص کل برای خانوارهای روستایی (١٠٠=١٣٩٥) به  ٥٣١,٩ رسید که نسبت به ماه قبل ١٥.٨ درصد افزایش داشته است. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای روستایی مربوط به استان‌ سیستان و بلوچستان با ٢٤.٢ درصد و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان مازندران با ١٠.٧ درصد می­‌باشد.
 درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای روستایی ٥٨,٢ درصد می­باشد. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان‌ آذربایجان غربی (٦٦.٤ درصد) و کمترین آن مربوط به استان خوزستان (٥٠.٢ درصد) است. نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به خرداد ماه ١٤٠١ برای خانوارهای روستایی به عدد ٤١,٨ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان­ کهگیلویه و بویراحمد (٥٠.٥ درصد) و کمترین آن مربوط به استان­‌ همدان (٣٣.٠ درصد) است.
این نرخ در لرستان 43.3 درصد است و این استان دهمین استان در نرخ تورم دوازده‌ماهه منتهی به خرداد ماه ۱۴۰۱ است. در اردیبهشت ماه این نرخ در لرستان 42.1 درصد و دهمین استان کشور بود.






فایلهای پیوست


مطلب مرتبط:

اعلام شاخص قیمت مصرف کننده به تفکیک استانها – اردیبهشت ١٤٠١


.

دیدگاه‌ها  

#1 رشنو 1401-04-09 23:13
پس دولت گرامی و وزیر کار هیچ طرح و برنامه‌ریزی برای نجات لرستان ندارند؟ استاندار و فرماندار و نمایندگان مجلس با وزرا و دولت صحبت کنند و طرح ارائه بدهند و بفکر باشند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا