یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مردم چگنی لباس گرم بپوشند! دمای هوا صفر درجه است
 
دمای هوا در شهرستان چگنی صفر است و در خرم‌آباد 14 درجه سانتی‌گراد.
🔻شاید از خواندن این خبر تعجب کنید. زیرا گرمای هوا در استان به شکلی است که برخی نقاط از جمله همین خرم‌آباد امکان تردد عادی وجود ندارد و هر لحظه بیم آن می رود که دچار گرمازدگی شوید  و دولت هم در اقدامی پیشگیرانه لرستان و کل کشور را تعطیل کرد تا مبادا شهروندان آسیب ببینند...
🔻اما چه کنیم که این اطلاعات در دهم مرداد 1402از تارنمای رسمی (سازمان هوا شناسی استان لرستان) استخراج شده و در این سامانه شاهد دمای صفر در چگنی هستیم. مردم سلسله و  دلفان هم با هوای 8-7 درجه‌ای خوش به حالشان هستند و از خنکای هوا لذت می‌برند. حتی پلدختری‌ها با دمای 16 درجه‌ای می‌توانند دل به طبیعت بسپارند و صفا کنند.
🔻این نوع اطلاع رسانی در تارنمای سازمان هواشناسی استان مسبوق به سابقه است. هشتم بهمن سال قبل هم در این خصوص مطلبی منتشر کردیم. هشتم بهمن 1401 نقشه هواشناسی استان سوزان بود و در حالیکه برخی شهرهای استان دمای  واقعی منفی 8 درجه را تجربه می‌کردند، نقشه هواشناسی استان گرمایی سوزان مثلا 31 درجه را در پلدختر نشان می‌داد.
🔻هر چند بر بالای تارنمای سازمان هواشناسی مُهر (نسخه آزمایشی) قید شده و کارشناسان این سازمان اعتقاد دارند تا راه‌اندازی رسمی سایت امکان خطا وجود دارد. اما پرسش اصلی این است که تا چه زمانی باید این تارنما در وضعیت آزمایشی قرار داشته باشد؟
🔻مگر نه این که طراحی تارنمای سازمان هواشناسی لرستان و به روزآوری داده‌ها سال قبل از طریق مناقصه، برون سپاری شده و با شرکتی خارج از استان عقد قرارداد شده است؟ آیا شرکت طرف قرارداد نباید تا کنون نسبت به رفع نواقص اقدام می‌کردند؟
🔻آیا در این مدت موضوع مناقصه تحویل قطعی شده یا خیر؟ و اگر تحویل شده چرا به رفع نواقص توجهی نشده است و آیا سپرده‌های قرارداد و تضامین مربوطه بدون توجه به این نواقص آزاد شده یا خیر؟
که بررسی این موضوع پیگیری دستگاه‌های نظارتی را طلب می‌کند.
🔻لذا به نظر می‌رسد با توجه به اهمیت موضوع، نمایش چنین خطایی در تارنمای رسمی و هر چند آزمایشی سازمان هواشناسی لرستان چندان توجیهی ندارد و لازم است مدیران این دستگاه نسبت به رفع این ایراد اقدام نمایند تا مردم استان از تارنمای رسمی این سازمان به عنوان مرجع رسمی وضعیت آب‌و هوایی استفاده بهینه داشته باشند.
🔻بدون شک توسعه ظرفیت‌های فیزیکی، به‌کارگیری نیروی انسانی متخصص، رفع نیاز‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری و مهمتر از آن نظارت بر فرآبند اجرایی آن‌ها، باعث می‌شود تا ضمن حفظ بیت المال، رصد دقیق‌تری در خصوص وضعیت هوا صورت بگیرد.




 
✅عبدالرضا قاسمی/ یافته
 
 
 

دیدگاه‌ها  

#1 دانشجو 1402-05-10 13:48
دولت چهارشنبه و پنجشنبه را به علت گرمای هوا تعطیل کرده بعد آزمون استخدامی دبیری روز پنجشنبه برگزار میشه :cry: خدا کنه فقط برق نره که مثل امتحان کنکور داوطلبان از گرما عرق ریز میشوند
نقل قول کردن
#2 شهروند 1402-05-10 17:30
خوشبحالشون خرم‌آباد که خیلی گرمه دومین مرکز گرم کشور بعد از اهوازه
نقل قول کردن
#3 خرم‌آبادی 1402-05-11 14:07
به نقل از دانشجو:
دولت چهارشنبه و پنجشنبه را به علت گرمای هوا تعطیل کرده بعد آزمون استخدامی دبیری روز پنجشنبه برگزار میشه :cry: خدا کنه فقط برق نره که مثل امتحان کنکور داوطلبان از گرما عرق ریز میشوند
آزمون دبیری رو انداختن دانشکده کشاورزی در جنوبی ترین نقطه خرم‌آباد که گرمتره :cry:
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا