یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

امروز هشتم بهمن ۱۴۰۱ بسیاری از شهر‌های لرستان دمای زیر صفر را شاهد بودند تا جایی که در دو شهر الیگودرز و الشتر دما به حدود ۸- درجه رسید و هوا در بقیه شهر‌ها هم با اختلاف چند درجه‌ای، گرمتر بود.
اما حکایت دما در نقشه وضعیت هواشناسی لرستان در تارنمای این اداره، هوایی تابستانی داشت تا جایی که به طور مثال عصر امروز دمای خرم آباد را ۲۸ درجه نشان می‌داد اما در ۳۰ کیلومتر دورتر به ناگاه دمای شهرستان چگنی در وضعیت ۰ درجه قرار می‌گرفت و وضعیت در بقیه شهر‌ها هم دمایی با اختلاف ۱۵-۲۰ درجه‌ای با دمای واقعی را نشان می‌داد.
با توجه به اهمیت موضوع، نمایش چنین خطایی در تارنمای رسمی سازمان هواشناسی لرستان چندان توجیهی ندارد و لازم است مدیران این دستگاه نسبت به رفع این ایراد اقدام نمایند.
بررسی‌های پایگاه خبری یافته نشان می‌دهد که طراحی تارنمای سازمان هواشناسی لرستان و به روزآوری داده‌ها چندی قبل از طریق مناقصه، برون سپاری شده و با شرکتی خارج از استان عقد قرارداد شده است. اما گویا شرکت طرف قرارداد نسبت به رفع این نواقص اقدام نکرده است.
لذا این پرسش مطرح است که آیا موضوع مناقصه تحویل قطعی شده یا خیر؟ و اگر تحویل شده چرا به رفع نواقص توجهی نشده است و آیا سپرده‌های قرارداد و تضامین مربوطه بدون توجه به این نواقص آزاد شده یا خیر؟ که بررسی بیشتر این موضوع پیگیری دستگاه‌های نظارتی را طلب می‌کند.
بدون شک توسعه ظرفیت‌های فیزیکی از جمله تأمین نیاز‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری و مهمتر از آن نظارت بر فرآبند اجرایی آن‌ها، باعث می‌شود تا ضمن حفظ بیت المالی رصد دقیق‌تری در خصوص وضعیت هوا صورت بگیرد.
 



عبدالرضا قاسمی/ یافته

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا