یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مصوبات جدید جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان لرستان ابلاغ شد.
به گزارش یافته، مصوبات جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان لرستان مورخ هفدهم اسفندماه در 15 بند و به شرح ذیل ابلاغ شد:
۱ - مقرر گردید در صورت اعلام نیاز دانشگاه علوم پزشکی، فرماندهی لشگر ۸۴ لرستان بیمارستان ۵۲۵ تختخوابی ارتش و کادر درمان این بیمارستان اعم از پزشک و پرستاران را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی جهت درمان بیماران کرونایی قرار دهد.
 
۲ - مقرر گردید سازمان همیاری شهرداری‌های استان با هماهنگی اداره کل صمت الکل مورد نیاز ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان و شهرستان‌ها را تأمین و در اختیار آن‌ها قرار دهد.
 
۳ - با توجه به اعلام آمادگی دو واحد تولیدی در خصوص تولید ماسک، مقرر گردید دانشگاه علوم پزشکی در اسرع وقت نسبت به دادن مجوزهای قانونی و بهداشتی اقدام نماید.
 
۴ - مقرر گردید به‌منظور تقسیم‌بندی محلات شهری و جلوگیری از هرگونه موازی کاری، جلسه‌ای با حضور مدیرکل امور شهری استانداری، سپاه، نیروی انتظامی، ارتش، بسیج و شهرداری مرکز استان و سایر شهرهای استان برگزار و هر دستگاه مسئولیت تعدادی از محلات را بر عهده بگیرد.
 
۵ - مقرر گردید مدیرکل امور شهری در اسرع وقت نسبت به رفع مشکلات غسالخانه‌ها در سطح شهرهای استان اقدام و گزارش اقدامات انجام‌شده را به‌صورت روزانه به اداره کل پدافند غیرعامل ارسال نماید.
 
۶ - مقرر گردید اداره کل امور روستایی با همکاری دهیاران و اداره کل دامپزشکی نسبت به ضدعفونی کردن معابر و محیط‌های روستایی با اولویت روستا‌های پرجمعیت اقدام نموده و گزارش اقدامات انجام‌شده را به‌صورت روزانه به اداره کل پدافند غیرعامل ارسال نماید.
 
۷ - مقرر گردید تیم‌های سیار با حضور پزشکان داوطلب و معروف در سطح محلات به ویژه مناطق حاشیه‌ای و روستایی اقدام به اطلاع‌رسانی چهره به چهره در خصوص بیماری کرونا نمایند.
 
۸ - مقرر گردید اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به صورت مستمر و روزانه وضعیت بهداشتی رستوران‌ها و سایر مراکز بین‌راهی را رصد نموده و با متخلفین برخورد نماید.
 
۹ - مقرر گردید یک نسخه از صورت‌جلسات ستاد مدیریت کرونا در اختیار صدا و سیمای مرکز استان قرار گرفته تا در بخش‌های مختلف خبری به اطلاع عموم برسد.
 
۱۰ - مقرر گردید کلیه دانشگاه‌های سطح استان زیرساخت‌های لازم جهت تشکیل کلاس‌های دانشگاهی به صورت مجازی را ایجاد نمایند.
 
۱۱ - مقرر گردید نیروی انتظامی، هلال‌احمر و شهرداری نسبت به اطلاع‌رسانی عمومی از طریق گردش در محلات و اعلام هشدار در خصوص بیماری کرونا اقدام نمایند.
 
۱۲ - مقرر گردید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری پزشکان مشهور و نامدار استان، کلیپ‌هایی در خصوص بیماری کرونا و راه‌های پیشگیری و مقابله با این بیماری ساخته و در فضای مجازی منتشر نماید.
 
۱۳ - مقرر گردید به‌منظور ایجاد ایستگاه‌هایی در مبادی ورودی و خروجی شهرهای استان به‌منظور سنجش سلامت افرادی که قصد ورود و یا خروج از شهرها را دارند جلسه‌ای با حضور پدافند غیرعامل استانداری، سپاه، بسیج، هلال‌احمر، راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، نیروی انتظامی تشکیل گردد.
 
۱۴ - مقرر گردید به‌منظور جلوگیری از هرگونه ملاقات عمومی در بیمارستان شهدای عشایر و ممانعت از ورود افراد همراه بیمار به داخل بیمارستان، نیروی انتظامی حضور پررنگ‌تری در محدوده بیمارستان داشته باشد.
 
۱۵ - مقرر گردید سپاه استان یک دستگاه کانتینر یخچال دار را به‌عنوان سردخانه سیار جهت نگهداری اجساد افراد فوت‌شده در اثر بیماری کرونا در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار دهد.
 
۱۶ - مقرر گردید در صورت اعلام نیاز دانشگاه علوم پزشکی استان اردوگاه ماده ۱۶ سپاه جهت طی کردن دوره نقاهت بیماران کرونایی در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گیرد.
 
۱۷ - مقرر گردید با مسئولیت ائمه جمعه شهرستان‌ها از طلاب و روحانیون جهت انجام امورات مربوط به غسل و تدفین افراد فوت‌شده در اثر بیماری کرونا استفاده گردد.
 
۱۸ - مقرر گردید دادستان مرکز استان و شهرستان‌ها دستورات قضایی لازم را با همکاری نیروی انتظامی و شهرداری‌ها جهت برخورد با افراد زباله گرد، قصابان سیار و دست‌فروشان و جمع‌آوری آن‌ها صادر نمایند.
 
۱۹ - مقرر گردید اداره کل تعزیرات لیست کشفیات مواد بهداشتی شامل ژل، ماسک، الکل و. را به اداره کل پدافند غیرعامل اعلام تا در اسرع وقت و با هماهنگی سایر دستگاه‌ها در بازار توزیع گردد.
 
۲۰ - مقرر گردید بسیج با حضور در روستاهای سطح استان نسبت به آگاه‌سازی روستاییان در خصوص بیماری کرونا اقدام نمایند.
 
۲۱ - مقرر گردید سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان به منظور انجام تست‌های غربالگری به صورت تلفنی، ۱۴۰۰۰ بسیجی را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار دهد.
 
۲۲ - مقرر گردید اداره کل صمت به منظور ایجاد تعادل در بازار مواد بهداشتی شامل ژل، الکل و سایر مواد ضدعفونی‌کننده به شرح ذیل اقدام نماید: ۱( بخشی از تولید در اختیار داروخانه‌های خصوصی سطح استان قرار داده شود. ۲) بخشی از تولید در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گیرد. ۳) بخشی از تولید توسط خیرین خریداری و در اختیار سمن‌ها جهت توزیع در مناطق حاشیه‌ای شهرها قرار گیرد.
 
۲۳ - مقرر گردید تا اطلاع ثانوی جلسات ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان به صورت روزانه برگزار گردد.
 
 
🌐 روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان لرستان

دیدگاه‌ها  

#1 ایرج 1398-12-18 16:45
آقایان مسئول ماسک و الکل توزیع کنید.
صدور بیانیه چه فایده دارد..
نقل قول کردن
#2 مردم 1398-12-18 16:58
با اینهمه تصمیم برای فوتیا معلومه چقد اوضاع لرستان خرابه :cry:
نقل قول کردن
#3 شهروند 1398-12-18 17:18
ممنون از یافته به خاطر زحماتش
آقای قاسمی خواهشا پیگیری کنید که ورودی شهر خرم آباد و سایر شهرها رو مامور بذارند جهت تست از کسانی که وارد شهر میشن.
نیروهای پمپ بنزین ها بهشون میگی بنزین خودت بزن ، نمیزنن
نانوایی ها هنوز با پول نون به مشتری میدن و کارت بی معنیه
ماسک و الکل رو بیشتر کنید
بازرسی کجا تشریف داره؟ خب نیرو بفرسته تو پمپ بنزین و نانوایی ها و سوپرمارکت ها ببینم چه خبره
متاسفانه لرستان به دلیل ضعف آموزش همه چیز رو به دیده طنز نگاه میکنه
در مورد ملاقات بیمار ، پرسنل بیمارستان لطف کنن و تلفن خانواده بیمار رو بگیرن و بهشون از وضعیت بیمار اطلاع رسانی کنند.
اون موقع که مدیران کل سهمیه استخدام پس میدادن ، بودجه پس میدادن باید فکر این مواقع رو میکردن.
از نمایندگان جدید خرم آباد دکتر محمودوند و دکتر ویسکرمی خواهش میکنم بعد از ورود به مجلس چارت های بیمارستانها و ادارات رو تکمیل کنند.
الان بعضی جاها یک نیرو داره جای دونفر کار میکنه و همین امر باعث میشه ما با مشکل مواجه بشیم
نقل قول کردن
#4 لرستان 1398-12-18 19:47
پیشنهاد می گردد جهت کمک به رعایت بهداشت در نانوایی ها از ظرفیت بسیج و مقیم کردن نیروهای بسیجی جهت نظارت بر پخت و توزیع نان در نانوایی ها استفاده شود.
لرستان را نانوایی ها به فنا میدن اگه این اتفاق نیفته
نقل قول کردن
#5 یار طبیعت 1398-12-19 07:48
پیشنهاد میگردد حتما ختما جلو شغلهای دوره گرد را بگیرید
نقل قول کردن
#6 شهروند۱ 1398-12-19 17:54
یافته خواهشا پیگیر بشید بیمارهای هر شهر تو شهر خودشون بستری بشن
الان خرم آباد گنجایش بیمارهای خرم آبادی رو نداره اونوقت از شهرهای اطراف میان اینجا برا مداوا
والا مهمانوازی بلدیم اما بر اساس قانون تا وقتی بیمارهای بومی خرم آباد موندن نباید بیمارهای سایر شهرها رو پذیرش کرد.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا