یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مصوبات جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان لرستان ابلاغ شد.
به گزارش یافته، مصوبات جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان لرستان مورخ شانزدهم اسفندماه در 10 بند و به شرح ذیل ابلاغ شد:
 
۱- بر اساس تصمیمات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا ساعات کاری کلیه ادارات و دستگاه‌های دولتی از روز شنبه ۱۳۹۸/۱۲/۱۷ به روال عادی بازخواهد گشت. ضمناً مدیران دستگاه‌های اجرایی مخیرند در خصوص نحوه همکاری کارکنانی که دارای علائم بیماری کرونا ویروس یا دارای بیماری‌های خاص زمینه‌ای، زنان باردار و ... که در معرض آسیب بیماری می‌باشند تصمیم‌گیری نمایند.
 
۲- برابر تمهیدات پیش‌بینی‌شده و اولویت‌های ابلاغی به دستگاه‌ها، امکان استفاده از مرخصی استحقاقی و دورکاری برای کارکنان در چارچوب مقررات قانونی تسهیل خواهد شد.
 
۳- با توجه به مصوبه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، تمام مدارس و دانشگاه‌های سطح استان تا پایان سال جاری تعطیل بوده ولیکن کارکنان آموزشی و اداری دستگاه‌های مذکور یا کارکنانی که به دلیل بیماری در مرخصی می‌باشند، در صورت عدم حضور در محل کار، حق خارج شدن از استان را به جزء در موارد ضروری که به تشخیص بالاترین مقام دستگاه اجرای می‌رسد نخواهند داشت. بدیهی است دستگاه‌های نظارتی و حراست‌های ادارات کل ذی‌ربط می‌بایست بر این موضوع نظارت داشته و موارد تخلف را در اسرع وقت گزارش نمایند.
لازم به ذکر است که مردم عزیز می‌توانند در صورت مشاهده مواردی خلاف بند ۲ مراتب را جهت اقدامات آتی و برخورد قانونی با کارکنان متخلف به دبیرخانه ستاد استانی مدیریت بیمار کرونا اطلاع دهند.
 
۴- با توجه به شیوع کرونا و با هدف جلوگیری از انتشار بیش از حد آن، استان لرستان در تعطیلات نوروز سال ۱۳۹۹ پذیرای هیچ‌گونه مسافر نوروزی نبوده و هیچ تمهیداتی برای اسکان مسافرین در نظر نخواهد داشت. بدیهی است کلیه شهرداری‌ها، ادارات کل آموزش‌وپرورش و میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط موظف به اطلاع‌رسانی در این رابطه به‌تمامی اماکن تحت نظارت خود خواهند بود.
 
۵- همان‌گونه که میدانیم بهترین روش مبارزه با شیوع ویروس کرونا قطع زنجیره انتقال از طریق افراد بوده، لذا از تمامی مردم عزیز استان درخواست می‌شود از حضور در هر اجتماعی مانند مراسمات مذهبی، پنجشنبه و جمعه آخر سال، جشن‌ها، مراسمات عروسی و ... خودداری نموده و به‌جز در موارد ضروری و غیرقابل اجتناب از منزل خارج نشوند تا از این طریق به کاهش و قطع زنجیره انتقال این ویروس کمک شود.
 
۶- از آنجایی که استان لرستان با توجه به موقعیت جغرافیایی خود در کنار تعدادی از استان‌های آلوده قرار داشته و کریدور شمال به جنوب کشور بوده و بخش اعظمی از ترددها از این استان انجام می‌شود و با عنایت به آنکه متأسفانه شیوع این ویروس در روزهای جاری دارای روند صعودی می‌باشد لذا اگر مسافرینی از مناطق آلوده‌تر (حتی اگر لرستانی‌های ساکن در مناطق آلوده‌تر باشند و برای تعطیلات به شهرهای استان مراجعت نمایند) این موضوع می‌تواند به طرز چشمگیری باعث بروز مشکلات بیشتر برای استان شود. به همین منظور و با هدف کاهش احتمال همه‌گیری ویروس توصیه می‌شود تحت هر شرایطی لغو سفرهای نوروزی را در ایام تعطیلات پیش رو به بستگان خود در سایر استان‌ها اطلاع‌رسانی و از حضور آن‌ها تا عادی شدن شرایط جدا خودداری نمایید.
 
۷- علی‌رغم مشکلات زیادی که در تهیه و تولید برخی از اقلام بهداشتی در سطح استان وجود دارد اما تمامی تولیدکنندگان استان با افزایش ظرفیت تولید، تغییر خطوط تولیدی به کالاهای موردنیاز، افزایش نوبت‌های کاری و ... در حال تولید اقلام ضروری برای رفع نیازهای مردم بوده و در حال حاضر وضعیت تولید ژل بهداشتی و الکل به مراتب بهتر از چند روز قبل می‌باشد و تلاش‌ها تا رفع کامل نیازهای مردم همچنان ادامه خواهد داشت.
 
۸- هرچند پیشگیری، جلوگیری از انتقال و قطع زنجیره بیولوژیک ویروس کرونا بهترین راهکار می‌باشد اما در حوزه درمان نیز دانشگاه علوم پزشکی با تمام توان انسانی و تجهیزاتی خود آماده مقابله بوده و تمامی دستگاه‌های اجرایی، ارگان‌های نظامی و انتظامی، نهادهای دولتی و غیردولتی و ... موظف به پشتیبانی از دانشگاه علوم پزشکی خواهند بود.
 
 ۹- بر اساس هماهنگی به‌عمل‌آمده با دستگاه‌های خدمات رسان مانند شرکت‌های توزیع برق، آب و فاضلاب‌های شهری و روستایی، گاز، مخابرات، امور مالیاتی، شهرداری‌ها و ... برای دریافت هرگونه خدمت، پرداخت قبوض و سایر امورات اداری نیازی به مراجعه حضوری نبوده و از طریق خدمات آنلاین و درگاه‌های ایجاد شده اقدام نمایند. بدیهی است در صورت نیاز به مراجعه حضوری، مشترکین مربوطه می‌بایست در اردیبهشت‌ماه سال آینده به ادارات ذی‌ربط مراجعه نمایند.
 
۱۰- در پایان لازم به توضیح است، اگر مواردی از خدماتی وجود داشته که جهت انجام آن‌ها ضروری است تعدادی از هم استانی‌های عزیز مجبور به ترک خانه باشند، مراتب را به شماره تلفن‌های ۳۳۱۹۱۲۳۷-۳۳۳۰۴۷۷۰-۳۳۳۱۵۰۱۴ با پیش‌شماره ۰۶۶ (دبیرخانه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا مستقر در اداره کل پدافند غیر عامل) اعلام تا در اطلاعیه‌های بعدی تصمیمات متخذه اعلام خواهد شد.
 
 روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان لرستان

مصوبات جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در لرستان ابلاغ شد

دیدگاه‌ها  

#1 نیازمند 1398-12-17 00:45
باید همه وهمه همکاری کنیم وزنجیره این ویروس خطرناک راقطع کنیم.
چرا هیچ مسئولی در خصوص ماسک ،نظارت و توزیع عادلانه صحبتی به میان نمی آورد.
مردم بخصوص طبقه ضعیف جامعه بشدت نیازمند ماسک هستند.لطفا پیگیر باشید وبا سود جویان با اشّد مجازات برخورد نمایید.سپاس
نقل قول کردن
#2 امیر 1398-12-17 02:29
او یه خو. یه دستورالعمل منطقی بد از سالها
نقل قول کردن
#3 ابراهیمی 1398-12-17 09:06
کارکنان بانکها بیش از سایر دستگاهها
در معرض خطر قرار دارند ٠ شایسته
است این کارکنان بصورت شیفتی و
یل دور کاری انجام وظیفه کنند و فقط
چند نفر محدود جهت پاسخگویی به
مراجعات اندک مشتریان با حفظ
موازین بهداشتی حضور داشته باشند
نقل قول کردن
#4 حسنوند 1398-12-17 11:40
علیرغم اعلام معاون وزیر کشور، کاهش ساغت کاری یا سیستم چرخشی برای کارکنان در خیلی از استانها همچنان در حال انجام است لطفا لرستان را در این مورد استثنا نکنید
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا