یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان با اشاره به آخرین وضعیت ساماندهی حریم قلعه «فلک‌الافلاک»، گفت: تاکنون تنها یک قسط از مطالبات سپاه پرداخت شده است.



سید امین قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به روند ساماندهی حریم قلعه «فلک‌الافلاک»، اظهار داشت: قسط اول را به سپاه استان در این زمینه پرداخت کرده‌ایم.
وی، ادامه داد: قسط دوم، در قالب اسناد خزانه است و هنوز پرداخت نشده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان با بیان اینکه باید ابتدا پادگان سپاه استان آماده شود تا بتوانند نقل‌مکان کنند، گفت: قسط سوم برای پرداخت به سپاه استان، باقی‌مانده و هنوز پرداخت نشده است.
قاسمی، تصریح کرد: ما عملاً فقط توانسته‌ایم یک قسط را به صورت نقدی به سپاه استان پرداخت کنیم.
وی، افزود: قسط دوم که اسناد خزانه بوده هنوز نقد نشده است تا سپاه بتواند از آن استفاده کند و پادگان خود را بسازد، قسط سوم هم هنوز از سوی ما پرداخت نشده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان، تاکید کرد: یکی از ارکان تأمین امنیت ما سپاه پاسداران است و نمی‌شود پادگانی که از آن استفاده می‌کنند را از آن‌ها بگیریم، قطعاً باید اول باید فضای استقرار سپاه تأمین شود و بعد ما برای تخلیه و جابجایی اقدام کنیم.
بنابراین گزارش، قلعه باستانی فلک‌الافلاک یکی از شاخص‌ترین آثار تاریخی ایران و جهان است، بنای عظیم آجری مربوط به دوره ساسانی که همچنان استوار بر روی تپه‌ای باستانی در مرکز شهر خرم‌آباد میزبان دوستداران میراث فرهنگی این مرزوبوم است.
زیبایی و معماری شگفت‌انگیز قلعه فلک‌الافلاک موجب شده که این قلعه تاریخی و باستانی لرستان از سوی بسیاری از کارشناسان به‌عنوان یکی از شاهکارهای مهندسی و معماری دنیا لقب گیرد.
این قلعه به لحاظ موقعیت استراتژیک خود در قرن چهارم هجری قمری به‌عنوان مقر حکومت آل حسنویه و گنجور در زمان آل‌بویه درآمد و از قرن ششم هجری پس از ساخته‌شدن شهر جدید خرم‌آباد این قلعه نیز بنام خرم‌آباد معروف شد و احتمالاً نام فلک‌الافلاک در دوره قاجار به آن اطلاق شده است.
این بنای کم‌نظیر مربوط به دوره ساسانی است و به شماره ۸۸۳ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.




آخرین وضعیت ساماندهی حریم «فلک‌الافلاک»/ تنها یک قسط از مطالبات سپاه پرداخت شده است




مطلب مرتبط: قسط آخر آزادسازی قلعه فلک‌الافلاک تأمین شد ...  / 19 آبان 98

دیدگاه‌ها  

#1 منصوری 1398-10-24 13:01
اگر توانستی اقساط سپاه را بدهید ، آنوقت بگو من مدیر کل میراث فرهنگی لرستان بودم
نقل قول کردن
#2 ابو اسحاق 1398-10-24 13:49
فقط دورغ دورغ دورغ چهار سال است قلعه اشغال شده قرار است آزاد شود آزادی قلعه از آزادی خرمشهر سخت تر شده
نقل قول کردن
#3 رضا-س 1398-10-25 08:20
مدیرکل میراث فرهنگی استان ، پس چرا این همه به مردم وعده آزاد سازی می دهید؟خواهشاً دیگه مردم رو سرکار نزارید.
نقل قول کردن
#4 شهروند 1398-10-25 14:49
از نمایندگان منتخب در مجلس دوازدهم عاجزانه خواهش میکنم اولین کاری که میکنن توضیح ازاستاندار و سپس همین مدیر میراث فرهنگی در اسرع وقت باشد.
ایشون چندماه پیش طوری حرف از آزاد سازی زد که همگان فک کردند مهر ۹۸ قلعه آزادخواهد شد.
البته تقصیر ایشان نیست ، تقصیر نمایندگان بیخیال فعلی هست
نقل قول کردن
#5 محمودوند 1398-10-30 21:18
از اون 52 هدفی که ترامپ خبیث تهدید به بمباران کرد هفتمین اثر قلعه بود!!! خواهش میکنم این قلعه را آزاد کنید تا ثبت جهانی شود تا اگر آمریکای جنایتکار تهدید به بمباران کرد آبروش در رسانه‌های دنیا برود
نقل قول کردن
#6 ویسکرمی 1398-10-30 21:20
میراث فرهنگی حتی نمیتونه یک سایه بانی برای کتیبه سنگ نبشته بسازه حالا بخاد قلعه رو آزاد کنه؟ وقتیکه لیسانس بهداشت بعنوان کارمند میراث فرهنگی استخدتم میشه بایدم وضع استان این باشه!!!
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا