یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

ظریف وزیر خارجه کشور متمدن و دیرپایی چون ایران است. هر شغلی زبانی دارد. او نمی‌تواند با زبان کوچه و خیابان حرف بزند. اگر چنین کند چهره دیرینه تمدنی و فرهنگی ایران را مخدوش و مشوش می‌کند اگر ما سخن او را درک نمی‌کنیم اشکال از ما است که با ادبیات آن آشنا نیستیم.
 

دیپلمات لرستانی مطرح کرد: ظریف در میانه چرخ‌دنده جهل و خصومت




ولله ولله این مطلبی که می‌نویسم نه برای مداهنه است نه برای تعصب است نه انتفاع خاصی در نوشتن آن دارم. بلکه به عنوان فردی که از نزدیک از وقایع مطلع است و فردی که کمی از حقوق اطلاع دارد و فردی که با وجدان خود عهد بسته است همواره طرف حق و حقیقت باشد اگر چه به زیان او باشد یا مورد قضاوت نابجای افرادی قرار گیرد، قصد کردم مطلب کوتاهی بنویسم.
 به‌واسطه شغلی من در ارتباط نزدیک با دکتر ظریف هستم. ما به‌عنوان همکار او بسیار سخن گفته‌ایم که باب میلش نبوده است ولی با حلم و بردباری صبر کرده و لبخند زده است. هم او بارها به ما گفته است که در اظهارنظر مجتهد باشید و در اجرا مقلد؛ و این شیوه را می‌دانم که مقام معظم رهبری هم بکار می‌برند و به همه سخنان موافق و مخالف گوش فرا می‌دهند سپس تصمیم می‌گیرند.

بخوانید:  دستیار لرستانی وزیر امور خارجه: بدون مذاکره مبادله کردیم

 در سلسله‌مراتب اداری از بالاترین نقطه تا پایین‌ترین آن تصمیم که گرفته شد همه توان خود را بکار می‌بندند تا تصمیم نظام و دولت اجرا شود هر چند مخالف آن باشند. من در مذاکرات زیادی با دکتر ظریف همراهی کرده‌ام. خدای بزرگ را شاهد می‌گیرم که دکتر ظریف در برخورد با خارجی‌ها چنان تند از مواضع و منافع این نظام و این کشور دفاع کرده است که ما تکنوکرات‌های امروز و رزمندگان و جانبازان دیروز از وی بارها انتقاد کرده‌ایم که خیلی تند سخن می‌گوید. من مطمئنم هیچ‌یک از برادرانی که دکتر ظریف متهم به مماشات با شرق و غرب می‌کنند نه از توان فکری و نه ابزار زبانی و استدلالی دکتر ظریف برخوردارند که چنین از مواضع و منافع کشور و نظام ما دفاع کنند؛ و اکنون جنجال مقاله اشپیگل و موج جدید هجمه‌ها علیه ظریف حتی در درون نظام. قرآن چه خوب فرمود به آنچه علم ندارید اصرار نورزید. عجیب نگرانم. نگرانم از اینکه یک توییت ترامپ یا یک سر خط بی‌بی‌سی فارسی چگونه می‌تواند اعصاب همه ما را به هم بیندازد و چنین آتش تفرقه‌ای در میان یاران نظام برفروزد. من نمی‌دانم چرا ما این‌قدر به حرف و فعل دشمنان نظام توجه می‌کنیم و زحمت به خودمان نمی‌دهیم حداقل وقتی این ادعاها را از طرف دشمنان می‌بینیم، ده دقیقه فقط ده دقیقه تمرکز کنیم و منبع اصلی را ببینیم.
 اگر نمی‌توانیم منبع اصلی را ببینیم که واویلا. اگر نمی‌خواهیم ببینیم و حرف ترامپ و بی‌بی‌سی حجت ما است که امان و صد امان از نفوذ و خیانت. اما خود را بجای ظریف بگذاریم. او مثل همه ما یک انسان است. آنچه همه انسان‌ها را آزار می‌دهد موجب آزار او هم هست و برعکس آنچه ما را خوشحال می‌کند او را نیز. حال او را تصور کنیم.
 روزی نیست که ظریف هدف هجمه بی‌ادبانه دشمنان خارجی اعم از آمریکا و صهیونیست‌ها نباشد. پمپئو او را دروغ‌گو و ماله‌کش نظام می‌داند. مقامات آمریکا هر روز و هر ساعت به او توهین و تحقیر روا می‌دارند. ظریف بال دوم نظام در کنار شهید عزیز قاسم سلیمانی بود و مطمئن هستم اگر آمریکا و اسراییل فرصت پیدا می‌کردند یا می‌توانستند هزینه آن را تحمل می‌کردند او را هم به سرنوشت دوست شهیدش دچار می‌کردند. در کنار این‌ها نظرات ضدانقلاب را هم علیه او ببینید. به‌عنوان یک دیپلمات توهین و تحقیر و خصومت دشمنان را می‌توان تحمل کرد اگر نظام و فعالان سیاسی و نظامی کشورت پشتیبانت باشند. ولی ظریف چطور تحمل کند که خنجر از پشت در شانه او فرو رفته است. عده‌ای که خود را نزدیک و دلسوز نظام می‌بینند همان کاری را با او می‌کنند که دشمنان قسم خورده ایران و نظام.
 
ز دشمنان برند شکایت به دوستان
چون دوست دشمن است شکایت کجا برم
 
او وزیر خارجه کشور متمدن و دیرپایی چون ایران است. او یک دیپلمات، یک استاد روابط بین‌الملل و یک فرد تحصیل‌کرده است. هر شغلی زبانی دارد. او نمی‌تواند با زبان کوچه و خیابان حرف بزند. اگر چنین کند چهره دیرینه تمدنی و فرهنگی ایران را مخدوش و مشوش می‌کند اگر ما سخن او را درک نمی‌کنیم اشکال از ما است که در این شغل نیستیم و با ادبیات آن آشنا نیستیم نه از او که مواضع غیرمعمول و گاهی عجیب ما را سعی می‌کند با ادبیات بین‌المللی و جهانی به دنیا معرفی کند. از او نخواهید مثل مردم کوچه و بازار باشد تا بتوانید تحملش کنید.
 

مطالب مرتبط: حضور یک لرستانی در اولین تیم مذاکره‌کننده كشورمان با آمریکا

 دیپلمات‌ها تصمیم‌گیر نیستند بلکه صدای نظام هستند و نماینده او هستند. حق ندارند از خود چیزی بگویند صدای نظام را خفه نکنید. هم‌وطنان، برادران و خواهران عزیز. هیچ‌چیز قوی‌تر و محکم‌تر از اتحاد ما نیست. تفرقه سهم مهلک نظام و کشور ما است. انقلاب اسلامی را به سرنوشت انقلاب مشروطه دچار نکنید. بگذارید هر کس وظیفه خود را انجام دهد. بگذارید خادم و خائن معلوم شوند و همه را با یک چوب نرانیم و با یک چوب نزنیم وگرنه این چوب که امروز به سر و تن خادمان نظام می‌خورد روزی به تن انقلاب و تمامیت ایران خواهد خورد که آن روز پشیمانی را دیگر سودی نیست که نه از تاک نشان خواهد ماند نه از تاک نشان.

 



به قلم دکتر محسن بهاروند: دستیار وزیر و مدیرکل آمریکای وزارت امور خارجه
منتشرشده در ایرنا

 

 

مطالب مرتبط: نقش دیپلمات لرستانی در خروج متهمان ایرانی حادثه آمیا از لیست اینترپل

 

مطالب مرتبط:  دیپلمات لرستانی وزارت امور خارجه از روند مذاکرات هسته‌ای سخن گفت


**********************

معرفی: در دی ماه 1397،  «محسن بهاروند» از سوی «محمدجواد ظریف» به‌عنوان دستیار وزیر و مدیرکل آمریکای وزارت امور خارجه تعیین شد.

‍ محسن بهاروند سال 1345 در روستای تلوری‌علیا از توابع خرم‌آباد به دنیا آمد؛ وی مقطع دبیرستان را در خرم‌آباد طی کرد. سپس برای ادامه تحصیل به تهران رفت و موفق شد در دانشکده روابط بین‌الملل با مدرک کارشناسی و در دانشگاه شهید بهشتی در رشته‌ی حقوق بین‌الملل، گرایش «حقوق بشر» با مدرک کارشناسی ارشد فارغ‌التحصیل شده و در وزارت امور خارجه مشغول به کار شود.
بهاروند مدتی نیز در دانشگاه ژنو سوئیس در رشته‌ی حقوق و در مقطع دکتری مشغول به تحصیل شد که به علت مشغله کاری از ادامه تحصیل انصراف داد.
از سوابق بهاروند می‌توان به رییس اداره حقوقی و معاونت اداره کل آمریکای لاتین وزارت امور خارجه اشاره کرد که در طول حضورش در آمریکای لاتین با «مارادونا» اسطوره فوتبال جهان دیدار کرد که در این دیدار، مارادونا با حضور در سفارت ایران در بوینس‌آیرس، پیراهن شماره 10 خود را در مراسمی رسمی تحویل وی داد تا به مردم ایران هدیه کند.
وی همچنین به‌عنوان سفیر ایران در آرژانتین برای حل‌وفصل اختلاف دو کشور در مورد پرونده انفجار مرکز یهودیان آن کشور اعزام شد که حاصل این مأموریت امضای یادداشت تفاهم بین ایران و آرژانتین برای حل اختلاف شد. این یادداشت تفاهم در سال 2013 بین علی‌اکبر صالحی وزیر امور خارجه سابق جمهوری اسلامی ایران و وزیر خارجه آرژانتین در آدیس‌آبابا پس از مذاکرات طولانی و فشرده امضا شد؛ پس از بازگشت از این مأموریت بود که وی به سمت معاون بخش آمریکای لاتین وزارت امور خارجه منصوب شد و پس از مدتی بهاروند به عنوان یکی از اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای که به‌صورت محرمانه با آمریکا مذاکره می‌کردند برگزیده شد. این کار از اواسط سال 1390 شروع و تا روی کار آمدن دولت جدید ادامه داشت و حل‌وفصل مسئله هسته‌ای در آن زمان شکل گرفت تا ادامه کار به دولت فعلی محول شد.
این دیپلمات لرستانی معاون دبیر کل سازمان حقوقی مشورتی آسیا و آفریقا آآلکو (آلکو) AALCO را نیز در کارنامه دارد.
 از بهاروند مقالات متعددی به زبان‌های فارسی، انگلیسی و اسپانیایی منتشر شده و کتابی نیز با نام "ایرانیان عامل جنایت یا قربانیان جنایت" در رابطه با انفجار مرکز یهودیان در بوینس آیرس در 400 صفحه و به زبان اسپانیایی در آرژانتین منتشر کرد، وی در این کتاب حقایق شگفت‌انگیزی از فعالیت صهیونیست‌ها و گروه‌های فشار برای اتهام زدن برعلیه کشورمان در مجامع بین‌المللی را بازگو می‌نماید.

 


 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا