یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

محسن بهاروند - يافته- امور خارجهرئیس سازمان انرژی اتمی در گفت‌و‌‌گویی تفصیلی با ماه‌نامه دیپلمات به رونمایی از پشت‌ صحنه مذاکرات هسته‌ای پرداخت.
به گزارش پایگاه خبری یافته، "علی‌اکبر صالحی" در از این مصاحبه به حضور "‌محسن بهاروند" دیپلمات لرستانی در تیم مذاکره با آمریکا خبر داد.
صالحی در بخشی از این مصاحبه با اشاره به این که ما بعد 5 ماه از صدور مجوز مقام معظم رهبری برای مذاکره به عمان رفتیم، گفت: آمریکایی‌ها در دور اول مذاکرات جدیت ما را باور نکردند؛ آمریکایی‌ها می‌گفتند شما 4 ماه پیش برای مذاکره اعلام آمادگی کردید ولی حالا آمدید؛ تصور کردیم ما را سر کار گذاشتید!
صالحی با تاکید بر این که در دور اول مذاکره با آمریکا چارچوب و نقشه راه تعیین شد، گفت: نفوذ آمریکا در 1+5 سنگین بود. اگر آمریکا نه می‌گفت می‌توانست گفت‌وگوها را مختل کند؛ بنابراین در این گفت‌وگوها قرار شد آمریکایی‌ها مسوولیت توجیه سایر اعضای 1+5 را بعد از رسیدن به مفاهمه و درک مشترک با ما عهده‌دار شوند. ما با آمریکا مذاکره می‌کردیم سپس آمریکا با 1+5 گفت‌وگو می‌کرد و موضوع را جا می‌انداخت.
وی اظهار کرد: ما با آمریکا تفاهم کردیم که با شما مذاکره می‌کنیم و نمی‌خواهیم دو بار مذاکره کنیم. به این ترتیب گروه 1+5 را از طریق مذاکره محرمانه با آمریکا دور زدیم.
صالحی یادآور شد: مذاکره با آمریکا مهم بود چون سه کشور اروپایی به آمریکا نگاه می‌کردند حتی چین و روسیه نیز منتظر موضع‌گیری آمریکا بودند. مشکل فروش سامانه اس-300 در دوره احمدی‌نژاد به دلیل همین نگاه روسیه به آمریکا بود.
وی با بیان اینکه نماینده آمریکایی‌ها در مذاکرات ویلیام برنز و جک سالیوان و نمایندگان ما ذبیح، محسن بهاروند و خاجی بودند، گفت: واسطه عمانی مذاکرات محرمانه ایران و آمریکا تا دور دوم مذاکرات مدام به تهران در رفت‌و‌آمد بود.
متن کامل این مصاحبه در روزنامه دنیای اقتصاد مورخ 17 آذر ماه بازنشر شده است.
لینک مصاحبه: http://www.donya-e-eqtesad.com/news/974342
 
آشنایی با محسن بهاروند
محسن بهاروند سال 1345 در روستای تلوری‌علیا از توابع خرم‌آباد به دنیا آمد؛ وی مقطع دبیرستان را در خرم‌آباد طی کرد. سپس برای ادامه تحصیل به تهران رفت و موفق شد در دانشکده روابط بین‌الملل با مدرک کارشناسی و در دانشگاه شهید بهشتی در رشته‌ی حقوق بین‌الملل، گرایش «حقوق بشر» با مدرک کارشناسی ارشد فارغ‌التحصیل شده و در وزارت امور خارجه مشغول به کار شود.
حضور یک لرستانی در اولین تیم مذاکره‌کننده با آمریکابهاروند مدتی نیز در دانشگاه ژنو سوئیس در رشته‌ی حقوق و در مقطع دکتری مشغول به تحصیل شد که به علت مشغله کاری از ادامه تحصیل انصراف داد.
از سوابق بهاروند می‌توان به رییس اداره حقوقی و معاونت اداره کل آمریکای لاتین وزارت امور خارجه اشاره کرد که در طول حضورش در آمریکای لاتین با «مارادونا» اسطوره فوتبال جهان دیدار کرد که در این دیدار، مارادونا با حضور در سفارت ایران در بوینس‌آیرس، پیراهن شماره 10 خود را در مراسمی رسمی تحویل وی داد تا به مردم ایران هدیه کند.
وی همچنین به‌عنوان سفیر ایران در آرژانتین برای حل‌وفصل اختلاف دو کشور در مورد پرونده انفجار مرکز یهودیان آن کشور اعزام شد که حاصل این مأموریت امضای یادداشت تفاهم بین ایران و آرژانتین برای حل اختلاف شد. این یادداشت تفاهم در سال 2013 بین علی‌اکبر صالحی وزیر امور خارجه سابق جمهوری اسلامی ایران و وزیر خارجه آرژانتین در آدیس‌آبابا پس از مذاکرات طولانی و فشرده امضا شد؛ پس از بازگشت از این مأموریت بود که وی به سمت معاون بخش آمریکای لاتین وزارت امور خارجه منصوب شد و پس از مدتی بهاروند به عنوان یکی از اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای که به‌صورت محرمانه با آمریکا مذاکره می‌کردند برگزیده شد. این کار از اواسط سال 1390 شروع و تا روی کار آمدن دولت جدید ادامه داشت و حل‌وفصل مسئله هسته‌ای در آن زمان شکل گرفت تا ادامه کار به دولت فعلی محول شد.
این دیپلمات لرستانی هم‌اکنون به‌عنوان معاون دبیر کل سازمان حقوقی مشورتی آسیا و آفریقا آآلکو (آلکو) AALCO مشغول به کار است.
لازم به ذکر است، آآلکو (آلکو) AALCO به سازمان حقوقی مشورتی آسیایی-آفریقایی (به انگلیسی: The Asian–African Legal Consultative Organization) گفته می‌شود؛ آلکو یک سازمان بین‌المللی حقوقی است که در سال ۱۹۵۶ تأسیس‌شده و مقر آن در دهلی‌نو می‌باشد که دارای 49 کشور عضو می‌باشد.
 از بهاروند مقالات متعددی به زبان‌های فارسی، انگلیسی و اسپانیایی منتشر شده و کتابی نیز با نام "ایرانیان عامل جنایت یا قربانیان جنایت" در رابطه با انفجار مرکز یهودیان در بوینس آیرس در 400 صفحه و به زبان اسپانیایی در آرژانتین منتشر کرد، وی در این کتاب حقایق شگفت‌انگیزی از فعالیت صهیونیست‌ها و گروه‌های فشار برای اتهام زدن برعلیه کشورمان در مجامع بین‌المللی را بازگو می‌نماید.



عبدالرضا  قاسمی

دیدگاه‌ها  

#1 اوای گرین 1394-09-18 12:03
یافته چرا مي نویسید که یک لرستانی در کجا و در کدام پست گرفته اند یا یک لرستانی مقیم کجا . این یعنی چی ؟ افتخار . تعصب...... جز اینکه گوهر سنگ لر ها را به قیمت ناچیزی بفروشید . ببخشید اگر باعث کدورت گردیدیم
------------------
يافته: سلام و سپاس
يافته يك رسانه محلي است و سعي دارد موفقيت‌هاي لرستاني ها را به هم‌استاني‌ها معرفي كند
اگر برخي اخبار شما را ناراحت مي كنند، آن‌ها را نخوانيد. ما روزي 15 مطلب متنوع فرهنگي، ورزشي، اجتماعي، سياسي، اقتصادي و مذهبي گلچين و منتشر مي‌كنيم تا هر كس با هر سليقه‌اي از آن‌ها كه مي خواهد استفاده كند. بديهي است چنان كه شما خوش‌تان از چنين مطالبي نمي‌آيد اما عده‌اي هستند كه از ما مي‌خواهند آن‌ها را در جريان چنين مسائلي كه ساير سايت‌هاي استان به آآن‌ها نمي‌پردازند قرار دهيم
نقل قول کردن
#2 بختیاری نژاد 1394-09-18 12:21
باعث افتخار ند این فرزندان شایسته
نقل قول کردن
#3 حسام 1394-09-18 14:53
درود بر عمو محسن
نقل قول کردن
#4 محمد بهاروند 1394-09-18 15:38
زنده باد شير مردان بالاگريوه.
نقل قول کردن
#5 مسعود ایمان طلب 1394-09-18 17:21
درود بر بهاروند دیپلمات شاخص ایران
www.masoudiman.mihanblog.com
نقل قول کردن
#6 چگنی 1394-09-19 00:13
[quote name="اوای گرین"]یافته چرا مي نویسید که یک لرستانی در کجا و در کدام پست گرفته اند یا یک لرستانی مقیم کجا . این یعنی چی ؟ افتخار . تعصب...... جز اینکه گوهر سنگ لر ها را به قیمت ناچیزی بفروشید . ببخشید اگر باعث کدورت گردیدیم
........................
شما مشکلتون اینه ؟ والا افتخار هم داره مثل ورزش که یه لر میزه وافتخار برای کشور و شهرش میاره .
نقل قول کردن
#7 خرم اباد 1394-09-19 01:00
با تشکر از یافته. مطلب جالبی بود.
نقل قول کردن
#8 محمد 1394-09-19 07:55
عاشقم وه کریا بالاگریوه../رنگ ورنگ یان وتیام، چی دار میوه..
نقل قول کردن
#9 رضا 1394-09-19 12:20
خدانگهدار آقای محسن بهاروند همشهری عزیزم و همه دلسوزان وخدمتگزاران به این کشور
نقل قول کردن
#10 بابابیک 1394-09-19 16:29
باتشکر از پایگاه خبری یافته و درود بر شیر مردان لرستانی خصوصا دیپلمات شاخص ایرانی
نقل قول کردن
#11 محمد 1394-09-20 13:59
ضمن تقدیر وتشکر از سایت خبري تحلیلی یافته که به همه مساائل می پردازد نه بعضی از سایتهای محلی که فقط به مسائل انتخابات ودنبال یک فرد سیاسی از کجا به کجا می روند و جناب آقای محسن بهاروند باعث افتخار است برای لرستان و چه ایرادی دارد که چنین افرادی درسایت های دیگر رسانه ای شود انشالله همیشه سلامت باشد برای این مرز وبوم ایران اسلامی
نقل قول کردن
#12 برند برتر 1394-09-21 12:50
یافته یک سایت محلی است و باید علاوه بر مطالب مفید و اطلاع رسانی درست اخبار لرستانیها، اشخاص مهم، کلیدی و تاثیر گذار را پوشش دهد خیلی از بازدید کنندگان سایت کسانی هستند که می خواهند و علاقه دارند از فعالیتهای لرستانی های صاحب منصب و مدیران لرستانی در عرصه های ملی و بین المللی با خبر شوند.
اون آقایی که گفته یافته چرا مي نویسید که یک لرستانی در کجا و در کدام پست گرفته اند یا یک لرستانی مقیم کجا . این یعنی چی ؟ 
.....................................
میتونن این نوشته هارو نخونن...
نقل قول کردن
#13 بابابیگ 1394-09-22 10:27
درود بر مردان بزرگ لرستان خصوصا محسن عزیز و تشکر از پایگاه خبری یافته
نقل قول کردن
#14 صمد بابابیگ 1394-10-12 03:38
دکتر محسن بهاروند از افتخارات لرستان و ایل بالاگریوه هستند آرزوی سلامتی و بهروزی روز افزون برای ایشان و جامعه بزرگ لرستان را داریم
نقل قول کردن
#15 محمدرضابهاروند 1396-10-09 17:42
سقه او جراتو شهامتت شیره کر
نقل قول کردن
#16 پاپی 1397-10-07 09:06
درود بر دکتر بهاروند و تشکر ویژه از سایت مردمی یافته
نقل قول کردن
#17 بهاروند 1399-05-04 22:52
درود بر شیر مرد لر
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا