یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

در سمینار بررسی توافق هسته‌ای ایران در دهلی‌نو که در پایتخت هند برگزار شد، کارشناسان حقوقی درباره روند مذاکرات هسته‌ای ایران با کشورهای پنج به علاوه یک و نتایج آن گفت‌وگو کردند.
به گزارش پایگاه خبری یافته، دکتر «محسن بهاروند» دیپلمات اهل لرستان و معاون سازمان آلکو در دهلی نو، درباره روند مذاکرات، چگونگی رسیدن به توافق، اوضاع حقوقی غنی‌سازی اورانیوم بر اساس قوانین بین‌المللی و همچنین دیپلماسی علمی سخنرانی کرد.
وی گفت: توافق هسته‌ای ایران یک توافق حقوقی است نه سیاسی زیرا در توافق سیاسی درباره موضوعات سیاسی مانند امنیت مذاکره و توافق می‌شود.
برخی کارشناسان در این سمینار از شرایط رفع تحریم‌ها در توافق هسته‌ای گفتند.
«آجی کونتاماکالا» کارشناس حقوقی در این سمینار گفت: آمریکا همه تحریم‌ها را لغو نکرده است و در این مذاکرات، توافق شد تنها تحریم‌های مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران که تحریم‌های ثانویه هستند برداشته شود.
در این سمینار همچنین مطرح شد که مذاکرات هسته‌ای ایران، اثبات می‌کند که یک منازعه پیچیده و اختلاف‌نظر چطور از طریق مذاکرات و دیپلماسی قابل‌حل است.
«آرتام لازاری» وکیل دادگاه اروپایی حقوق بشر هم با بیان اینکه نتیجه این توافق به نفع دو طرف بود، گفت: جهان می‌داند که برنامه هسته‌ای ایران برای فعالیت‌های صلح‌آمیز است و با حذف تحریم‌ها، ایران باید بدون محدودیت در جامعه بین‌المللی فعالیت داشته باشد.
آینده حقوق هسته‌ای با بررسی انتظارات اجتماعی، محیط زیست و تجارت مرتبط با فناوری هسته‌ای از موضوعات دیگر این سمینار است که انجمن هسته‌ای هند برگزار می‌کند. بررسی توافق هسته‌ای ایران بخشی از این برنامه بود.
این سمینار پنج‌روزه است و در آن، مسائل حقوقی مرتبط با فناوری هسته‌ای بررسی می‌شود.
(منبع کمکی: خبرگزاری صداوسیما)

آشنایی با محسن بهاروند
محسن بهاروند سال 1345 در روستای تلوری‌علیا از توابع خرم‌آباد به دنیا آمد؛ وی مقطع دبیرستان را در خرم‌آباد طی کرد. سپس برای ادامه تحصیل به تهران رفت و موفق شد در دانشکده روابط بین‌الملل با مدرک کارشناسی و در دانشگاه شهید بهشتی در رشته‌ی حقوق بین‌الملل، گرایش «حقوق بشر» با مدرک کارشناسی ارشد فارغ‌التحصیل شده و در وزارت امور خارجه مشغول به کار شود.
حضور یک لرستانی در اولین تیم مذاکره‌کننده با آمریکابهاروند مدتی نیز در دانشگاه ژنو سوئیس در رشته‌ی حقوق و در مقطع دکتری مشغول به تحصیل شد که به علت مشغله کاری از ادامه تحصیل انصراف داد.
از سوابق بهاروند می‌توان به رییس اداره حقوقی و معاونت اداره کل آمریکای لاتین وزارت امور خارجه اشاره کرد که در طول حضورش در آمریکای لاتین با «مارادونا» اسطوره فوتبال جهان دیدار کرد که در این دیدار، مارادونا با حضور در سفارت ایران در بوینس‌آیرس، پیراهن شماره 10 خود را در مراسمی رسمی تحویل وی داد تا به مردم ایران هدیه کند.
وی همچنین به‌عنوان سفیر ایران در آرژانتین برای حل‌وفصل اختلاف دو کشور در مورد پرونده انفجار مرکز یهودیان آن کشور اعزام شد که حاصل این مأموریت امضای یادداشت تفاهم بین ایران و آرژانتین برای حل اختلاف شد. این یادداشت تفاهم در سال 2013 بین علی‌اکبر صالحی وزیر امور خارجه سابق جمهوری اسلامی ایران و وزیر خارجه آرژانتین در آدیس‌آبابا پس از مذاکرات طولانی و فشرده امضا شد؛ پس از بازگشت از این مأموریت بود که وی به سمت معاون بخش آمریکای لاتین وزارت امور خارجه منصوب شد و پس از مدتی بهاروند به عنوان یکی از اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای که به‌صورت محرمانه با آمریکا مذاکره می‌کردند برگزیده شد. این کار از اواسط سال 1390 شروع و تا روی کار آمدن دولت جدید ادامه داشت و حل‌وفصل مسئله هسته‌ای در آن زمان شکل گرفت تا ادامه کار به دولت فعلی محول شد.
این دیپلمات لرستانی هم‌اکنون به‌عنوان معاون دبیر کل سازمان حقوقی مشورتی آسیا و آفریقا آآلکو (آلکو) AALCO مشغول به کار است.
لازم به ذکر است، آآلکو (آلکو) AALCO به سازمان حقوقی مشورتی آسیایی-آفریقایی (به انگلیسی: The Asian–African Legal Consultative Organization) گفته می‌شود؛ آلکو یک سازمان بین‌المللی حقوقی است که در سال ۱۹۵۶ تأسیس‌شده و مقر آن در دهلی‌نو می‌باشد که دارای 49 کشور عضو می‌باشد.
 از بهاروند مقالات متعددی به زبان‌های فارسی، انگلیسی و اسپانیایی منتشر شده و کتابی نیز با نام "ایرانیان عامل جنایت یا قربانیان جنایت" در رابطه با انفجار مرکز یهودیان در بوینس آیرس در 400 صفحه و به زبان اسپانیایی در آرژانتین منتشر کرد، وی در این کتاب حقایق شگفت‌انگیزی از فعالیت صهیونیست‌ها و گروه‌های فشار برای اتهام زدن برعلیه کشورمان در مجامع بین‌المللی را بازگو می‌نماید.

دیدگاه‌ها  

#1 شهروند 1395-08-22 13:48
لازمست در ارتباط با بیوگرافی از شخص اجازه بگیرید و اگر خواست پخش کنید همین که بگویید لرستانی هستند کافی است نیازی به جزییات نمی باشد
--
یافته: با اجازه ایشون منتشر شده
نقل قول کردن
#2 م.مستمر 1395-08-22 15:06
ترکیب خانواده ی بزرگ و ممتاز بهاروند به گونه ای که در بیشتر حوزه ها ی اجتماعی و سیاسی و فرهنگی و پزشکی،انسانهای متخصص و بافضیلت دارد
باید یکبار دیگر به اصالت سر تعظیم فرود آورد،کاینچنین انسان ساز و تاریخ نگار است
نقل قول کردن
#3 همشهری 1395-08-22 18:36
ممنون از مدیریت محترم یافته به خاطر اشاعه ی رزومه ی ایشان و محل تولدشان. این باعث میشه روحیه خودباوری در بین مردم شهر و استان نهادینه بشه
نقل قول کردن
#4 يك شهروند 1395-08-24 09:34
درود بر همشهريان عزيز كه براي همزبانان خودشون اينقدر ارزش و احترام قائل هستند قابل ذكر است كه آقاي محسن بهاروندجزو دانشجويان ممتازي است كه در ترم اول تحصيلي موفق به ياد گرفتن زبان انگليسي شد و كارآموزي خودش را در سازمان ملل متحد در امريكا گذراند. ايشان به سه زبان فرانسه انگليس و اسپانيولي تسلط كامل دارند. و جزو نخبگان دانشگاه بودند
نقل قول کردن
#5 کریمی 1398-12-07 23:47
درود بر فرزند برومند ایران و مرد شجاع و دانشمند ،و سیاستمدار نامی لرستانی جناب آقای دکتر محسن بهارون
نقل قول کردن
#6 م نوروزی 1399-06-31 12:11
سلام و خسته نباشید.
درود بر فرزند سرافراز لرستانی.
امیدوارم بتوانیم ‌کارنامه ی صادقانه و پرکار باتخصص بالا را از او ببینیم.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا