یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

گروهی از لرستانی‌های ساکن تهران خواستار برگزاری انتخابات اعضای جدید هیات مدیره انجمن لرستانی‌های مقیم تهران شدند.
به گزارش پایگاه خبری یافته، با توجه به اتمام ماموریت 2 ساله اعضاء هیات مدیره انجمن لرستانی‌های مقیم تهران، گروهی از لرستانی‌های مقیم تهران در نامه شماره 1/5 به تاريخ 26 تیرماه 95 که خطاب به اعضای هیات مدیره فعلی انجمن لرستانی‌های مقیم استان تهران صادر شده و رونوشت آن در اختیار بازرس قانونی انجمن و برخی رسانه‌ها قرار گرفته، خواستار برگزاری فوری انتخابات اعضاء جدید هیات مدیره شدند.
در این نامه که یک نسخه آن در اختیار این پایگاه خبری قرار گرفته، آمده است:
ریاست و اعضاء محترم هیأت مدیره انجمن لرستانی‌های مقیم استان تهران
همان‌طور که مستحضر هستید، مدت تصدی هیات مدیره محترم انجمن لرستانی‌ها در سوم اسفندماه 1394 خاتمه یافته است؛ به استناد ماده 21 اساسنامه، هیات مدیره موظف است حداکثر دو ماه قبل از پایان تصدی خود از مجمع عمومی به منظور انتخابات هیات مدیره جدید دعوت نماید.
متاسفانه هیات مدیره محترم مطابق مفاد ماده فوق‌الذکر اقدام ننموده و به‌رغم گذشت چند ماه از اتمام دوره هیات مدیره تا کنون هیچ گونه اقدام قانونی به منظور برگزاری مجمع عمومی با هدف انتخابات هیات مدیره جدید به عمل نیاورده است؛ لذا چون ادامه فعالیت هیات مدیره فعلی تطابقی با مفاد اساسنامه ندارد، به نوعی تمرد از مفاد اساسنامه انجمن تلقی می‌شود؛ ضمن این که طبق ماده 24 بند 3، بازرسین محترم انجمن مکلف به گزارش سرپیچی هیات مدیره محترم از مفاد اساسنامه می‌باشند.
بنا بر این تا تشکیل مجمع عمومی جدید، توقف فعالیت و جلسات هیات مدیره و تسریع در تمهید شرایط لازم جهت انتخابات هیات مدیره جدید مورد تقاضا است.
گروهی از اعضاء و لرستانی های مقیم تهران/ مطابق مفاد اساسنامه
رونوشت: بازرسین محترم انجمن جهت اطلاع و تهیه گزارش به مجمع عمومی
                   گروهی از لرستانی‌ها پایتخت خواستارشدند:  انتخابات اعضاء انجمن لرستانی‌های مقیم تهران برگزار شود       گروهی از لرستانی‌ها پایتخت خواستارشدند:  انتخابات اعضاء انجمن لرستانی‌های مقیم تهران برگزار شود
 
بازرس انجمن: برابر اساسنامه مدت قانونی ماموریت اعضاء 2 سال است
بازرس قانونی انجمن در خصوص این نامه اظهار داشت: برابر اساسنامه مدت قانونی ماموریت اعضاء دو سال است، ولی مجمع با تاخیر برگزار خواهد شد.
پرویزی ناصری افزود: بنده به عنوان بازرس  انجمن، در این خصوص تذکرات لازم را به هیات مدیره محترم  انجمن ابلاغ نموده ام.
وی افزود: در آخرین جلسه انجمن که با حضور جمعی از اعضای فعال درخصوص چگونگی برگزاری مجمع و هیات‌های اجرایی و نظارت برگزار شد، اعتراض خود را به استحضار اعضای هیات مدیره رساندم.
ناصری اظهار داشت: البته هیات مدیره نیز توضیحات و معذوراتی را بیان کرده‌اند؛ از جمله اینکه علت این تاخیر را همزمانی با انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در اسفند سال قبل، عدم استقبال نامزدهای جدید و یا رعایت اساسنامه اعلام کرده‌اند، لذا فرصت زمانی دو، سه ماهه برای اطلاع رسانی و انتخاب نظار و مجریان را در نطر گرفته اند.
بازرس قانونی انجمن ادامه داد: متاسفانه تاخیرطولانی مدت چند ساله در برگزاری مجمع و انتخابات در دورهای قبل هم وجود داشته، اما برابر اساسنامه مدت قانونی ماموریت اعضاء دو سال است.
وی در پایان نظر اعتراضی تعدای از اعضای انجمن مبنی بر تاخیر در برگزاری مجمع را تایید کرد و گفت: بر حسب وظیفه و از جمیع جهات عملکرد انجمن را مثبت ارزیابی می‌کنم.

بازرس‌هاي انمن لرستاني‌هاي مقيم تهران - يافته                                                                                                           بازرسان رسمی انجمن 

دلایل تاخیر در برگزاری انتخابات از دید اعضاء هیات مدیره انجمن:
با توجه به نامه فوق و توضیحات بازرس انجمن، در پیام و تماسی که برای رئیس هیات مدیره انجمن و همچنین دبیر انجمن ارسال کردیم، خواستار ارائه توضیحاتی در این خصوص شدیم که ریاست هیات مدیره انجمن، جواب را موکول به طرح موضوع در هیات مدیره دانستند.
در هر حال برای این که رعایت حقوق اعضای هیات مدیره فعلی انجمن شده باشد، آخرین اطلاعیه هیات مدیره را در خصوص دلایل تاخیر در برگزاری انتخابات منتشر نموده و اعلام می‌شود حق پاسخ‌گویی رسمی برای هیات مدیره انجمن محفوظ است.
اعضای اصلی هیأت مدیره - یافتهقابل ذکر است در اطلاعیه‌ای که در تاریخ 25 تیر ماه 95 در خصوص تاخیر دوباره در برگزاری انتخابات در سایت رسمی انجمن لرستانی‌های مقیم تهران صادر شده است آمده است:
در پی اطلاعیه مورخ 30 خردادماه 1395، مبنی بر تعیین تاریخ برگزاری انتخابات و دعوت از لرستانی‌های مقیم تهران و اعضای محترم انجمن، جهت ثبت نام به موقع، برای عضویت و کاندیداتوری در انتخابات هیأت مدیره آینده، هیأت نظارت تعیین و تشکیل جلسه داد. ولي در جلسه مشترک مورخ 21 تیرماه  هیأت نظارت و هیأت مدیره به دلایل: 
1- تا تاریخ 20 تير 1395 (آخرین مهلت ثبت نام نامزدی برای هیأت مدیره و بازرسان) هیچ‌کس برای این مسئولیت‌ها، ثبت نام نکرده بود.
2- هیأت نظارت در اولین جلسه خود با توجه به ماده 3 آیین نامه اجرایی، زمان انتخابات را وفق آیین نامه اجرایی نمی‌دانست و راه حل آن عملا، تغییر زمان تعیین شده قبلی (5 شهريور 1395) بود؛ به نحوی که حداقل از تشکیل هیأت نظارت و اعلام فراخوان در روزنامه کثیرالانتشار تا برگزاری انتخابات می بایست 3 ماه فرصت وجود داشته باشد.
3- برخی اعضا و کمیته دانشجویان شهریورماه را مناسب مشارکت حداکثری اعضا در انتخابات نمی‌دانستند و درخواست تغییر آن را داشتند.

با ملاحظه نکات بالا هیات مدیره پس از بحث و مشورت با هیات نظارت، تصویب نمود؛ تاریخ انتخابات به چهاردهم آبان‌ماه 95 موکول شود.
با توجه به این مصوبه افراد برای عضویت تا 14 مهرماه 95  و نامزدهای هیأت مدیره تا 29 شهریورماه 95 می‌بایست برای ثبت نام اقدام نمایند                           
در پایان این اطلاعیه آمده است: ضمن پوزش از تغییر ناگزیر در تاریخ انتخابات، از لرستانی‌های مقیم تهران، برای عضویت در انجمن و از اعضای ارجمند انجمن، جهت نامزدی در انتخابات دعوت می‌شود که با توجه به اساسنامه و آیینامه اجرایی انجمن قبل از سپری شدن تاریخ‌های مورد نظر اقدام به ثبت نام نمایند.
قابل ذکر است انتخابات قبلی انجمن لرستانی‌های مقیم تهران در تاریخ دوم اسفند ماه 1392 برگزار شد که طی آن پرویز احمدی، علی بازوند، سید ابراهیم موسوی‎نژاد، سکینه سالاری، روح‎الله نادری‎نژاد، نصرالله خیرالهی، حسین دالوند، ان‌شاءالله ولدبیگی و طهماسب خسروی به ترتیب آراء به عنوان اعضاء اصلی هیات مدیره انجمن لرستانی‌های مقیم تهران برای مدت 2 سال انتخاب شده که در اولین جلسه هیات مدیره، "‌ابراهیم موسوی نژاد" به عنوان رئیس هیأت مدیره انتخاب گردید.

                                                                انتخابات هیات مدیره انجمن لرستانی‌های مقیم تهران برگزار می‌شود + شرایط

دیدگاه‌ها  

#1 تهران نشين. 1395-05-24 18:20
بهتر است كه هرچه سريعتر اين انتخابات برگزار گردد، ادامه فعاليت اعضاى كنونى، علاوه بر ضعف فراوان، وجاهت قانونى هم ندارد.
نقل قول کردن
#2 لطیفی 1395-05-24 22:17
با سلام، از دقتّ ، هوشیاری ، رعایت انصاف ، عدالت محوری و حرفه ای عمل نمودن مدیریت محترم پایگاه خبری یافته سپاس گزارم، پیروز باشید .
نقل قول کردن
#3 جمال 1395-05-25 01:04
این انجمن فعلی بواسطه درون محوری و فرقه ای هیچ عملکرد مثبتی نداشت،امیدواریم انجمن اتی اطلاع رسانی وروابط بهتری بالرستانیهای مقیم تهران داشته باشد،
نقل قول کردن
#4 عمل 1395-05-27 15:37
امیدوارم با انتخابات جدید بتونند تأثیری مثبت داشته باشند.
نقل قول کردن
#5 لراصیل 1395-06-29 17:34
با سلام لطفا لینک پیوستن به این انجمن را در سایت قرار دهید
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا