یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

شهردار خرم‌آباد گفت: با وجود تمام نقایص و کاستی‌ها مدیریت شهری در مسیر درست‌کاری قرارگرفته است.
به گزارش پایگاه خبری یافته، "یحیی عیدی‌بیرانوند" در دیدار با هیأت رئیسه جدید شورای اسلامی شهر خرم‌آباد که امروز در محل ساختمان جدید این شورا برگزار شد، گفت: مهم‌ترین ویژگی هیأت رئیسه جدید شورا، تجربه بالای اجرایی در امور شهری و آشنایی با مسائل و موانع درون‌سازمانی است.
وی با تشکر از خدمات هیات رییسه قبلی گفت: انتخاب به موقع و همراه با رأی بالای هیأت رئیسه جدید نشان‌دهنده اوج همدلی و مودت میان اعضای شورا است.
شهردار خرم‌آباد با اشاره به فعالیت‌های انجام‌گرفته توسط شهرداری خرم‌آباد در دو سال اخیر گفت: خوشبختانه با وجود تمام نقایص و کاستی‌ها مدیریت شهری در مسیر درست‌کاری قرار گرفته و اهداف و برنامه‌های آتی آن کاملاً مشخص و برنامه‌ریزی شده است.
وی افزود: متأسفانه ما در مسیر توسعه شهر خرم‌آباد با مشکلات عدیده مالی و عقب‌ماندگی‌های تاریخی روبرو هستیم ولی قصد داریم با تدبیر، برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی در جهت برآوردن انتظارات شهروندان حرکت کنیم.
عیدی‌بیرانوند در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به برنامه‌های آتی شهرداری خرم‌آباد در حوزه شهری گفت: در روزهای آینده فاز دوم نهضت آسفالت خرم‌آباد با قریب به صد هزار تن آسفالت شروع می‌شود.
وی افزود: با آغاز این نهضت به‌زودی داستان معابر خاکی در اقصی نقاط خرم‌آباد برای همیشه به پایان رسیده و در فاز بعدی نیز به اصلاح و ترمیم معابر آسفالته قدیمی خواهیم پرداخت.
شهردار خرم‌آباد خاطرنشان کرد: تاکنون نیز حدود 40 هزار تن آسفالت در معابر شهر پخش شده که معادل حجم آسفالت انجام شده در پنج سال پیش از آن است.
وی همچنین گفت: زمینه عقد تفاهم‌نامه‌ای برای ایجاد مراکز کاشت گل و گیاه با متخصصین هلندی فراهم‌شده که طی آن خرم‌آباد به پایلوت و پایگاه گل و گیاه غرب کشور تبدیل خواهد شد.
شهردار خرم‌آباد ادامه داد: همچنین ما تصمیم داریم برای انجام بهتر برخی امورات شهرداری مانند اداره سرویس‌های بهداشتی یا جمع‌آوری عوارض، آن‌ها را به بخش خصوصی قدرتمند و متخصص واگذار کنیم.
عیدی‌بیرانوند تصریح کرد: متأسفانه یکی از مشکلات پیش روی مدیریت شهری کوتاهی برخی دستگاه‌های دخیل در حوزه شهری در انجام وظایف خود است.
 وی خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های مدیریت شهری کنونی ریسک‌پذیری بالا و طراحی و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های زیربنایی، بزرگ و زمان‌بر بود که این رویکرد در نوع خود بی‌سابقه است.
شهردار خرم‌آباد ادامه داد: در مقابل برخی از مدیران ما گرایش به انجام پروژه‌های سطحی، کوتاه‌مدت و کم‌هزینه دارند تا هم به‌نوعی در افکار عمومی موردتوجه واقع شوند و هم‌زمان اتمام پروژه‌ها در دوره کاری خودشان باشد.

نشست مشترک شهردار خرم‌آباد با هیأت رئیسه جدید شورای اسلامی شهر در راه توسعه خرم‌آباد با مشکلات مالی و عقب‌ماندگی تاریخی مواج‌هایم شورا وامدار هیچ گروه، حزب و جناح خاصی نیست
 
وام‌دار هیچ گروه، جناحی نیستیم
رئیس شورای اسلامی شهر خرم گفت: امیدواریم در یک سال باقی‌مانده از عمر شورا بتوانیم پاسخ مثبتی به اعتماد عمومی شهروندان بدهیم.
"محمد حسین‌پور" در این جلسه با اشاره به اینکه امسال آخرین سال عمر شورای شهر چهارم است گفت: امسال سال نتیجه‌گیری فعالیت‌های سه سال گذشته شورا است ما تا آخرین روز این دوره نیز از وظایف خود کوتاه نخواهیم آمد.
محمد حسين‌پور رئيس شوراي اسلامي شهر خرم‌آبادوی تصریح کرد: ما به عنوان نمایندگان مردم در این سال پایانی مجموعه مطالباتی را از مجموعه مدیریت شهری داریم که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از: اتمام سریع‌تر برخی پروژه‌های نیمه‌تمام، در اولویت دادن کیفیت خدمات و پروژه‌ها در مقابل کمیت آن‌ها، توجه به بحث اقتصاد مقاومتی در راستای تأکیدات رهبر معظم انقلاب و با اقداماتی چون کاهش هزینه‌ها و نگهداری از مبلمان شهری، لحاظ کردن عدالت در توزیع خدمات و پروژه‌های عمرانی و فضای سبز شهرداری، نظارت بر حسن اجرای قوانین و مقررات اداری و شهری و اجرای کامل مصوبات شورای شهر، ارتقا کیفیت خدمات شهری خصوصاً در مباحثی چون تنظیف و سرویس‌های بهداشتی، ارائه خدمات به کارکنان زحمتکش شهرداری در قالب تعاونی‌ها و یا چارچوب‌های دیگر.
 رئیس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم توجه به مباحث فرهنگی در مجموعه شورا و مدیریت شهری تصریح کرد: بحث شهرنشین بودن مقوله‌ای کاملاً متفاوت از شهروند بودن است و مدیریت شهری باید آداب و فرهنگ شهروندی را با شیوه‌های مدرن به شهروندان آموزش دهد.
 حسین پور در پایان با اشاره به خدمات قابل‌توجه مدیریت کنونی شهرداری خرم‌آباد گفت: شهردار خرم‌آباد تغییرات خوبی را در راستای توسعه شهر ایجاد کرده که از جمله می‌توان به توسعه فضای سبز و زیباسازی ورودی‌های شهر که از دغدغه‌های دیرین خود وی نیز بودند، اشاره کرد.

یکی از اولویت‌های ما توزیع عادلانه پروژه‌های شهری است
نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد گفت: امیدواریم در مدت باقی‌مانده تا پایان عمر شورا بتوانیم پاسخگوی مطالبات شهروندان خرم‌آبادی باشیم.
"سیف‌الدین آشتیانی" افزود: همان‌طور که شهردار خرم‌آباد در صحبت‌های خود اشاره کردند باید در جهت تکمیل هرچه سریع‌تر پروژه‌های نیمه‌تمام و تسریع روند اجرای پروژه‌های مهمی چون بوستان‌های شاپوری و کاسیت حرکت کنیم.
وی خاطرنشان کرد: یکی از اولویت‌های ما توزیع عادلانه پروژه‌های عمرانی شهرداری در مناطق مختلف خرم‌آباد است.
نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد در پایان ابراز امیدواری کرد که تلاش‌ها و زحمات مجموعه شورای شهر و شهرداری خرم‌آباد بتواند اسباب رضایت شهروندان و توسعه خرم‌آباد را فراهم سازد.
 
امسال سال نتیجه‌گیری است
سخنگوی شورای اسلامی شهر خرم‌آباد گفت: امسال بیشترین فعالیت را در راستای بهبود خدمات و تکمیل پروژه‌های شهری خواهیم داشت.
"علی جهان‌آرا" در این نشست گفت: بر خلاف سنت‌های گذشته و دیدگاه‌های موجود، سال چهارم و پایانی شورای شهر کنونی سال فعالیت بیشتر در راستای نتیجه‌گیری، تکمیل پروژه‌ها و تلاش در راستای بهره‌مندی هر چه بیشتر شهروندان از خدمات شورا و شهرداری خواهد بود.
وی ادامه داد: ما باید به سوی ایجاد زمینه‌های تحقق درآمد پایدار برای شهرداری و همچنین بالا بردن میزان مشارکت مردمی در امور شهری حرکت کنیم.
جهان‌آرا ادامه داد: لازم است دو نکته مهم در مباحث و برنامه‌های آتی شورای شهر و مجموعه مدیریت شهری لحاظ شود که اول برنامه‌ریزی دقیق در خصوص رابطه بین درآمد و هزینه با رویکرد افزایش درآمدها و کاهش هزینه‌های اداری و شهری و دوم نکته مهم‌تر در اولویت قرار دادن نیروی انسانی کارشناس، متعهد و دارای دانش فنی در سطوح مدیریتی شهرداری است.
 سخنگوی شورای اسلامی شهر خرم‌آباد در پایان تأکید کرد: در بحث درآمد و هزینه باید طوری عمل کنیم که با مشکلاتی چون عدم اعتبار کافی برای انجام پروژه‌ها و یا پرداخت حقوق کارگران بخش‌هایی چون تنظیف و فضای سبز روبرو نباشیم.
 وی همچنین از پیشنهاد شهردار خرم‌آباد برای برگزاری نشست‌های ماهیانه بین مجموعه شورای شهر و مدیران شهرداری استقبال کرده و خواستار اجرای این پیشنهاد شد.

قابل ذکر است در پایان دویست و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر، "محمد حسين‌پور" با كسب 12 رأي موافق به عنوان رئيس جديد شورا انتخاب شد؛ همچنين "سيف‌الدين آشتياني" نايب‌رئيس شورا، "رضا بيرانوند" منشي اول، "فرشاد سيفي" منشي دوم، "سبزخدا صفربيرانوند" خزانه‌دار و "علي جهان‌آرا" نيز به عنوان سخنگوي شورا انتخاب شدند.


منبع: روابط عمومی شهرداری خرم‌آباد

مطلب مرتبط: اعضاي جدید هيأت رئيسه شوراي شهر خرم‌آباد انتخاب شدند



دیدگاه‌ها  

#1 هوادار 1395-06-13 22:54
آقای بیرانوند به داد آسفالت محله باغ دختران برس
حیف این محله قدیمی هست
نقل قول کردن
#2 گوهری 1395-06-13 23:47
معابر کوی بسیج و شهرک امام رضا هنوز زیرسازی و آسفالت نشده است.تقاطع کوی بسیج هم که رها شده اونم تو ورودی شهره. :sigh:
نقل قول کردن
#3 کارمند شهرداری 1395-06-14 12:52
ما زیاران چشم یاری داشتیم
خود غلط بود آنچه می پنداشتیم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا