یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

اولین همایش مدیران کل آموزش و پرورش لرستان پس از انقلاب ظهر روز چهارشنبه 7 مردادماه در پردیس فرهنگیان علامه طباطبایی خرم‌آباد با حضور 9 مدير كل آموزش و پرورش لرستان از سال 1358 تا كنون برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش لرستان، مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در اين مراسم گفت: ما در آموزش و پرورش به تعامل و توسعه مشارکت همه جانبه معتقدیم‌، چرا که مشارکت انگیزش را نیرو می‌بخشد‌، حاکمیت را افزایش و تعلق خاطر به دستگاه را افزایش می‌دهد‌.
گودرز کریمی‌فر با بيان اين كه در آموزش و پرورش باید منطقی اندیشه کرد‌، عاقلانه فکر کرد و هوشمندانه تصمیم گرفت، افزود‌: آموزش و پرورش مهم‌ترین مولد منابع انسانی است که اساس آن ساختن انسان است.
وی تصريح كرد: در آموزش و پرورش باید از نیروهای با کفایت و لیاقت استفاده کرد‌، آنها را در مسیر درست و منطقی هدایت کرد‌، در پیشبرد امور از آن‌ها حمایت کرد و نظارت جدی و مستمر را برای تضمین سلامت کار دستگاه در دستور کار قرار داد‌.
مدیر کل آموزش و پرورش لرستان بهترین فن مدیریت را در آموزش و پرورش استفاده از فرصت‌های بی‌نظیری دانست که بر ما می‌گذرد و تاکید کرد‌: باید از فرصت‌ها استفاده کرد تا لایه‌های بیرون جامعه قضاوت قابل قبولی داشته باشند‌.
کریمی‌فر با بيان اين كه اگر درست عمل کنیم محبوب دیگران می‌شویم، ادامه داد‌: آموزش و پرورش باید نیروهایی با برنامه، بی‎حاشیه، اخلاق‎مدار و وزین داشته باشد تا اعتماد جامعه را جلب کند‌.
وي به اهداف برگزاری این همایش اشاره کرد و افزود: نکوداشت مدیران سابق که احساس کردیم به فراموشی سپرده شده‌اند، افزایش تعامل در آموزش و پرورش، ایجاد همگرایی به جای واگرایی، تقویت اخلاق مداری و نوعی هشدار به خود که این مسئولیت‌ها امانتی بیش نیستند از جمله اهداف برگزاری همایش مدیران کل آموزش و پرورش لرستان است‌.
 
 مدیران سابق آموزش و پرورش لرستان‌ گرد هم آمدند + حواشي و عكس
رديف جلو از راست: ماكنعلي، محمدخاني، علايي، ملكشاهي‌راد، حسين‌زاده‌ملكي، سيدمجيد و سيدماشاء‌الله شاهرخي
 
در حاشيه:
* در پایان این همایش از زحمات ارزنده محمد‌حسن خشنود(مدير كل سال‌ 1358)؛ جعفر حسین‌زاده‌ملکی(مدير كل 1364 تا 1367)، عباس‌علی محمدخانی‌(مدير كل 1371 تا 1375)، محمد علایی‌بوئینی(مدير كل 1376)، علی‌اصغر اسفندیار‌پور‌(مدير كل 1377 تا 1382)، سید حسین معصومی(مدير كل 1382 تا 1384)، محمدرضا ملکشاهی‌راد(مدير كل 1385 تا 1386) و علی ماکنعلی(مدير كل 1386 تا 1391) که عهده‌دار مسئولیت مدیر کلی آموزش و پرورش لرستان بودند‌، تجلیل شد. همچنين دو نفر از مديران سابق فوت كرده و دو نفر نيز كه دچار بيماري بودند نتوانستند در اين مراسم حضور يابند. برخي ديگر نيز به دلايل ديگر در اين همايش حضور نيافتند (از جمله اين كه آدرس و نشاني آن‌ها با وجود تلاش برگزاركنندگان مراسم، پيدا نشد).
* حضور جمعي از فرهنگیان‌، پیشکسوتان و مدیران ستادی آموزش و پرورش در طی بیش از سه دهه از انقلاب در اين مراسم جالب توجه بود. سيد ماشاء‌الله شاهرخي معاون سابق اداره كل و حجت‌الاسلام سيد مجيد شاهرخي از جمله اين فرهنگيان بودند.
* مديران آموزش و پروش شهرستان‌هاي لرستان نيز در اين مراسم حضور داشتند.
* هر يك از مديران سابق بياناتي كوتاه در اين مراسم داشتند.
* با احتساب كريمي‌فر مدير كل كنوني، در اين روز 9 مدير كل آموزش و پرورش لرستان گرد هم آمدند. كريمي‌فر پشت تريبون خاطراتي كوتاه از مديران هم بيان كرد و گفت كه در دوره مديريت محمدخاني با انتقال وي از پلدختر به خرم‌آباد انجام شده است.
* مهمانان شهاين شهر اسكان يافتند.
* در بخشي از برنامه گروه موسيقي محلي لرستان به خوانندگي مهران غضنفري از فرهنگيان كوهدشت به اجراي برنامه پرداخت كه اين بخش مورد توجه مدوعوين به خصوص حسين‌زاده‌ملكي مدير كل آموزش و پرورش لرستان در دهه 60 قرار گرفت.
* فهرست اسامي مديران آموزش و پرورش لرستان براي اولين بار توسط زنده‌ياد حسام‌الدين ضيايي(1370-1298) مسئول سابق كارگزيني آموزش و پرورش لرستان در دهه‌هاي 20 و 30 تهيه شد و رضا جايدري مدير مسئول پايگاه خبري تحليلي يافته كه از فرهنگيان استان لرستان است در پائيز 1390 با كسب مجوز از مديريت و حراست وقت آموزش و پرورش اقدام به تكميل اين فهرست از دهه 30 تا سال 1390 (حدود 60 سال) از روي احكام كارگزيني چند نفر از كارمندان قديمي آموزش و پرورش لرستان ظرف مدت 3 ماه پژوهش با همكاري كارگزيني نواحي يك و دو آموزش و پرورش شهرستان خرم‌آباد نمود. (براي مشاهده فهرست كامل مديران اموزش و پرورش لرستان اين‌جا كليك كنيد)
قابل ذكر است اولين رئيس معارف (آموزش و پرورش) خرم‌آباد و لرستان حاج شيخ عزيز‌الله ضيايي بود كه يكم آذر  1304 از تقي خواجه‌نوري حكمران بروجرد و لرستان حكم گرفت. (اين‌جا كليك كنيد)
 عكس دسته جمعي مديران سابق آموزش و پرورش لرستان
عكس يادبود دسته‌جمعي
اجراي موسيقي محلي توسط گروه مهران غضنفري
اجراي موسيقي محلي توسط گروه مهران غضنفري

 

دیدگاه‌ها  

#1 بابایی 1394-05-09 13:41
من هم از جناب معصومی ، شخصی که با قدرت مدیریت
میکرد ،تشکرمیکنم. ایشان ازافرادکاردانی درسازمان خود
استفاده میکرد .اشخاصی نظیر مصطفی شاهرخی، حمید بهاروند،
غلامعباس زریان ، جواد ضیایی، حیدر یاری، نادر ساکی
و عده دیگری از دوستان.
یاد گذشته دوست داشتنی بخیر.
نقل قول کردن
#2 معلم 1394-05-10 12:18
به عنوان یک معلم علاقمند به پژوهش، کار آقای رضا جایدری در زمینه تهیه لیست اسامی روسای آموزش و پرورش خرم آباد و اداره کل آموزش و پرورش استان را بسیار ارزشمند می دانم. سپاس از شما.
________________________
يافته: سلام و سپاس
در مورد ساير ادارات نيز چنين اقدامي كردم كه متاسفانه برخي از آن‌ها مديران با ديدي بسته داشتند و در حقيقت خودشان ضرر كردند كه چنين اجازه‌اي ندادند.
به هر حال آموزش و پرورش دستگاهي فرهنگي است و معمولا مديران آن نسبت به ساير مديران ديد فرهنگي بالاتري دارند.
آمار پايه و اساس تمام موفقيت‌هاست. اميدواريم در ساير زمينه هاي نيز بانك هاي اطلاعاتي در آموزش و پرورش و ساير نهادها ايجاد شود تا در آينده بتوان هم برنامه ريزي بهتري داشت و هم از مديراني كه بهتر خدمت كرده‌اند، قدرداني كرد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا