یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

بازار داغ گیاهان خوراکی فصل بهار با رنگ و لعاب سبز طبیعت و حس زندگی این روزها در اکثر بازارهای استان و بازار روز شهر خرم‌آباد خودنمایی می‌کند.
گیاهان بهاری استان هر ساله به شکر نعمت‌های آسمانی خداوند در فصل بهار رویش می‌کند و مردمان روستاها گیاهانی مانند کنگر، بلمک، شنگ، پاغازه، ریواس، قارچ و... را برداشت و برای فروش به شهرها می‌آورند.
اغلب مردم هرساله در دو ماه اول فصل بهار نسبت به خرید گیاهان خوراکی به دلیل خاصیت‌های درمانی و دارویی اقدام کرده و حتی برای فصل‌های دیگر سال نیز به روش‌های مختلف نگهداری می‌کنند.
خوردن گیاهان خوراکی فصل بهار برای سلامت همه افراد بسیار ضروری است و در سلامت قلب و عروق، دستگاه گوارش و در پیشگیری از سرطان و دیابت مؤثرند.
پخت و نحوه درست کردن این گیاهان ساده و بدون شک هر فردی می‌تواند آن را برای وعده‌های غذایی خود درست کند، حتی در فریزر برای فصل‌های دیگر سال نیز نگهداری کنند.
البته در کنار تمام این زیبایی و خاصیت‌های گیاهان خدادادی، نحوه زیاده‌روی دربرداشت و مصرف بی‌رویه آن می‌تواند در نابودی طبیعت و محیط‌زیست مؤثر باشد، موضوع بسیار مهمی که متولیان و کارشناسان این حوزه بسیار نسبت به رعایت این امر مهم تأکید کرده چراکه معتقدند در غیراینصورت، امکان انقراض این گیاهان وجود دارد.
در لرستان بیش از 200 گونه گیاه خوراکی و دارویی شناسایی شده است.









توجه: هرگونه استفاده از مطلب با ذکر منبع و نام نویسنده، نشانه‌ی احترام شما به تلاش آن‌ها است.


.

دیدگاه‌ها  

دیدگاه‌ها  

#1 حبیب 1403-01-28 22:19
همه شهرا ازاینا دارن
نقل قول کردن
#2 هم استانی 1403-01-29 12:17
چه بهتر که خطر انقراض این گونه های ارزشمند گیاهی در پی برداشت بی رویه نیز یادآوری بشه . تا ژچند سال دیگه باید فقط تصاویر این گیاهان طبیعی رو دید
------------

در متن اشاره شده
نقل قول کردن
#3 شایسته 1403-01-29 22:30
خیلی وقته از اینها نمی خرم به دلیل جلوگیری از آسیب به طبیعت
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا