یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

آیین نکوداشت و تجلیل از استاد علیرضا نادری شاعر، ترانه و ملودی پرداز و خواننده‌ی موسیقی لرستان با حضور اهالی فرهنگ و هنر استان برگزار شد.
به گزارش یافته، آیین بزرگداشت شاعر و آهنگساز موسیقی مقامی لرستان استاد علیرضا نادری شامگاه سه شنبه دهم بهمن در محل سالن آمفی تئاتر شهید آوینی میدان ۲۲ بهمن خرم آباد و با حضور اهالی فرهنگ و هنر استان برگزار شد.
سخنرانی مدیر کل ارشاد و برخی اهالی فرهنگ و هنر استان، قرائت پیام استاد علی‌اکبر شکارچی، پیام تصویری مجید اخشابی ، وعده نامگذاری یک خیابان در الشتر به نام استاد علیرضا نادری، اجرای موسیقی و... از مهمترین برنامه‌های این آیین نکوداشت بود.
اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، انجمن آثار و مفاخر فرهنگی لرستان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سلسله و انجمن آیینی سنتی شهرستان سلسله بانیان این آیین بودند.
شایان ذکر است علی‌رضا نادری سال ۱۳۳۳ در بیمارستان ارتش (رحیمی خرم‌آباد) متولد شد. او پرورش یافته‌ی دامنه‌های پاک «گرین» در شهرستان الشتر است.
نادری شاعر، ترانه و ملودی پرداز و خواننده‌ی موسیقی از اساتید برجسته و پیشکسوت عرصه موسیقی مقامی لرستان است. سبک و سیاق ویژه استاد نادری در اجرای موسیقی مقام زبانزد خاص و عام می‌باشد. وی علاوه بر مهارت در اجرای مقام‌های آوازی موسیقی در اصل منتقل‌کننده فرهنگ و ادبیات وزین و معتبر و کهن شعرای دهه‌های قبل لرستان هستند.

عکس: سهیمه اسدزاده


دیدگاه‌ها  

#1 ترنم 1402-11-11 00:08
سلام
ای کاش وقتی بیمار نبودند حمایت ویژه از این اسطوره می کردید تا آثار بیشتری تولید می کردند. افسوس برای فرهنگ لرستان که هیچ گاه قدر چنین انسان بزرگی را ندانست.اگر خواننده کردها بود الان این وضع را نداشتند.افسوس برای لرها...افسوس...
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا