یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

چهاردهمین جشن انجمن منتقدان و نویسندگان تئاتر با حضور دو لرستانی سرشناس در تالار ایوان شمس برگزار شد که طی آن برگزیدگان تئاتری سال گذشته از نگاه منتقدان تئاتر و همچنین برگزیدگان مسابقه مطبوعاتی انجمن معرفی شدند.
به گزارش یافته، اجرای چهاردهمین جشن انجمن منتقدان و نویسندگان خانه تئاتر که شامگاه 29 مرداد در تالار ایوان شمس برگزار شد بر عهده فرزاد حسنی بود.
در ابتدای این مراسم، با پخش تصاویری از زنده‌یاد علی سبحانی از فعالان رسانه و خبر که سال ۹۳ درگذشت، با حضور مریم فشندی همسر زنده‌یاد سبحانی، از وی تجلیل شد.
سپس با حضور "مسعود رایگان" هنرپيشه خرم‌آبادي سينما و تلويزيون كشورمان مراسم نکوداشت "سیدفرید قاسمی" از پژوهشگران باسابقه عرصه مطبوعات و مطبوعات تئاتری كه وي نيز اهل خرم‌آباد است، برگزار شد.
قاسمي كه به حافظه تاریخي مطبوعات ايران شهرت دارد، علاوه بر پژوهش‌هاي ارزشمند در حوزه مطبوعات كشوری بالغ بر 50 اثر نيز براي زادگاهش خرم‌آباد و لرستان با هزينه‌ي شخصي انجام داده است كه متأسفانه آن گونه كه بايد و شايد هنوز توسط مسئولين و اهالي لرستان از وي وي قدرداني خاصي صورت نگرفته است و بايد گفت كه متاسفانه قاسمي در وطن خويش غريب است!
رایگان در این بخش از مراسم با اشاره به حضور نصرت وحدت و ناصر ملک‌مطیعی از بازیگران با سابقه سینما و تئاتر ایران در جشن انجمن منتقدان خانه تئاتر، یادآور شد: حضور این عالیجنابان در این جشن بسیار ارزشمند است و من از این عالیجنابان درخواست دارم تا بی‌مهری‌ها را تاب بیاورند.
در ادامه سیدفرید قاسمی نیز به بیش از ۴۰ جایزه‌ای که تا به حال دریافت کرده‌ام از جایزه کتاب سال و همچنین جایزه پژوهشگر برگزیده سال، اشاره و تأکید کرد: این جایزه برای من بهترین جایزه‌ای است که تا به حال دریافت کرده‌ام.
بعد از سخنان "رامتین شهبازی"، برنامه برگزیده تلویزیونی از نگاه انجمن منتقدان و نویسندگان خانه تئاتر در سال ۹۳ معرفی شد. در این بخش با حضور هادی ساعی قهرمان اسبق تکواندوی جهان و عضو شورای اسلامی شهر تهران، از "رامبد جوان" مجری برنامه «خندوانه» به خاطر تبلیغ تئاتر در این برنامه تلویزیونی و همچنین ایجاد فرصتی برای حضور هنرمندان تئاتر در برنامه، قدردانی شد.
بعد از سخنان رامبد جوان و اشاره او به حضور برخی عوامل برنامه «خندوانه» در سالن، فرزاد حسنی از عوامل حاضر «خندوانه» در سالن از جمله رضا شهیدی‌فرد و محمد بحرانی و همچنین جواد فرحانی تهیه‌کننده این برنامه تلویزیونی و سجاد افشاریان نویسنده پلاتوهای برنامه، دعوت کرد تا روی صحنه حضور پیدا کنند...
در این بخش از مراسم، فرزاد حسنی از نصرت وحدت و محمد سریر دعوت به عمل آورد تا روی صحنه حضور پیدا کنند. وحدت بعد از تشویق حاضران در سالن، یادآور شد: خیلی خوشحالم در حضور شما و اساتید خوبم، کلمه تئاتر را شنیدم. قبل از اینکه بسیاری از هنرمندان حاضر در سالن به دنیا بیایند، من روی صحنه تئاتر بودم. هر کدام از تئاترهای ما ۸ تا ۹ ماه روی صحنه بود و من روزی ۲ سانس و روزهای جمعه ۳ سانس، بازی می‌کردم...
 بخش پایانی چهاردهمین جشن انجمن منتقدان و نویسندگان تئاتر نیز اختصاص به برگزاری نکوداشت فرهاد آییش داشت. در این بخش تصاویری از علی نصیریان، سروش صحت، حسین پاکدل، بهروز شعیبی، امیرحسین رستمی و بهاره رهنما که درباره آییش و خصوصیات اخلاقی و هنری او صحبت کردند، پخش شد.
 بعد از پخش این تصاویر از ناصر ملک‌مطیعی دعوت شد تا روی صحنه حضور پیدا کند. ملک مطیعی در بین تشویق حاضران روی صحنه رفت و گفت: خدا را شاکرم به خاطر این شب و قدر این اتفاق را می‌دانم. بعد از سال‌ها که از معشوقم سینما، دور بودم برایم امشب بسیار افتخارآمیز است. با وجود اینکه ۸۵ سال سن دارم ولی امشب احساس خستگی نمی‌کنم و خیلی خوشحالم که در بین شما هستم..
سپس فرهاد آییش روی صحنه حضور پیدا کرد و بعد از تشویق حاضران در سالن، از اینکه جایزه خود را از دستان ناصر ملک‌مطیعی دریافت می‌کند اظهار خوشحالی کرد.
در پایان چهاردهمین جشن انجمن منتقدان و نویسندگان تئاتر، هنرمندان حاضر در سالن و برخی از مدعوین روی صحنه حضور پیدا کردند و با ناصر ملک‌مطیعی و فرهاد آییش عکس یادگاری گرفتند. این بخش از مراسم شور و حال خاصی داشت. (منبع: باشگاه خبرنگاران جوان)
 تجلیل از محقق برجسته لرستانی در تهران/ بزرگي كه در وطن خويش غريب است
اهدا جايزه سيد فريد قاسمي(سمت چپ) توسط مسعود رايگان (سمت راست) و اداي احتران رايگان به استاد قاسمي

عكس يادبود هنرمندان با ناصر ملك‌مطيعي

كتايون رياحي در جمع حضار در تالار ايوان شمس


براي مطالعه پژوهشي جالب از استاد قاسمي اين‌جا كليك كنيد:

سرآغاز تربيت‌بدني در خرم‌آباد
 
 

دیدگاه‌ها  

#1 سپهر 1394-05-30 16:07
استاد فرید قاسمی مایه ی افتخار خرم آبادیها هستند.
نقل قول کردن
#2 شاهرخی 1394-05-31 11:16
جناب فرید قاسمی
تبریک مرا نیز پذیرا باشید.
نقل قول کردن
#3 علی رستمی 1394-06-03 10:52
درود بر استاد فرید قاسمی وعرض خسته نباشید به مدیرمسئول محترم سایت یافته

http://kohdasht.lorestan.pnu.ac.ir/Portal/Home/
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا