یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

شما قضاوت كنيد: آيا حق تيم ايران صعود بود‌؟!تيم ملي فوتبال كشورمان با كسب يك امتياز از مجموع 3 ديدار خود با جام جهاني در برزيل خداحافظي كرد‌.

علي‌رغم زحمات قابل تقدير بازيكنان تيم ملي كشورمان‌، بدون تعصبات كوركورانه بايد اين واقعيت را پذيرفت كه سطح فوتبال ما در مقايسه با ديگر تيم‌ها به مراتب پايين‌تر است‌.

از نظر فيزيكي و آمادگي جسماني‌، عضلات نحيف بازيكنان ما در مقابل اندام حجيم شده‌ي بازيكنان ديگر كشورها‌، سرعت كم بازيكنان ما در هنگام پابه توپ شدن‌، كند بودن انتقال توپ در بين بازيكنان ايراني و عدم قدرت حفظ توپ، عدم تفكر حرفه‌اي‌، نداشتن بازي‌هاي تداركاتي و مشكلات زيرساختي فوتبال‌، از مهم‌ترين دلايل عدم نتيجه‌گيري فوتبال كشورمان به شمار مي‌رود.

كارلوس كي‌روش كه به خوبي از تفاوت سطح ساير تيم‌ها با تيم ملي ايران آگاهي داشت تمامي برنامه‌هاي خود را بر روي كارهاي دفاعي چيده بود‌. يكي از راه‌هاي مقابله در برابر تيم‌هاي قوي‌، جمع شدن در زمين خودي‌، بستن فضاها و دوندگي بي‌امان است‌.

تيم ملي كشورمان در 2 ديدار اول مقابل نيجريه و آر‍ژانتين به خوبي اين حربه را در زمين پياده كرد‌. هر چند كه در دقايق آخر مقابل آرژانتين اين سد شكسته شد اما تلاش همه‌جانبه‌ي بازيكنان رضايت همه‌ي ايرانيان و شگفتي كارشناسان را برانگيخت.

ايران در بازي آخر و در شرايطي كه روي كاغذ از شانس صعود برخوردار بود رو در روي بوسني قرار گرفت كه با 2 شكست حذف شده بود‌. تيم كشورمان در اين بازي نياز به گل زدن داشت ولي در عمل هيچ طرح و برنامه‌اي از اين تيم ديده نشد‌.

حملات احساسي‌، ارسال‌هاي بي‌هدف از كنارهاي زمين براي تك مهاجمي كه در ميان مدافعين قدبلند بوسني هيچ شانسي براي سرزدن نداشت و اصرار بر اين ارسال‌هاي بدون نتيجه‌، در اختيار قرار دادن وسط زمين به بازيكنان بوسني‌، لو دادن توپ در حالت حمله و شوت دقيق بازيكن بوسني شرايط سختي براي بازيكنان ما رقم زد.

پس از دريافت اين گل تيم ما براي رسيدن به گل تساوي تا حدودي بازتر به بازي ادامه داد كه همين امر فضاهاي خالي بيش‌تري را در اختيار بازيكنان بوسني قرار مي‌داد‌.

حملات ايران با تعداد بازيكنان كم برتري عددي را از آن تيم بوسني كرد و چند حمله‌ي نصفه و نيمه‌ي تيم ايران نيز ره به جايي نبرد‌. شايد بازيكنان ايران نظر روحي و رواني پس از بازي جانانه‌اي كه در مقابل آرژانتين به نمايش گذاشتند قانع شده و جام جهاني را تمام شده دانستند‌!

بايد پذيرفت عيار فوتبال ما در قياس با فوتبال دنيا همين است‌. اگر مي‌خواهيم واقع‌بينانه تفاوت فوتبال‌مان را با ديگر تيم‌هاي هم‌گروه خود بسنجيم نگاهي اجمالي به ليست بازيكنان بوسني‌، نيجريه و آرژانتين و تيم‌هاي باشگاهي‌شان بياندازيد و آن گاه بازيكنان ايران و سطح ليگ خودمان را در نظر بگيريد‌.

حالا خودتان سطح و جايگاه فوتبال‌مان را در دنيا مورد قضاوت قرار دهيد‌. فوتبالي كه بداخلاقي و دلالي بر تار و پود آن رخنه كرده عاقبتي جز اين نخواهد داشت‌.

با يك فلش‌بك كوتاه، حوادث و حواشي فصل گذشته‌ي فوتبال كشورمان را مرور كنيد سپس قضاوت كنيد كه آيا عدالت با صعود ما اجرا مي‌شد‌؟

 

 

 


 

دیدگاه‌ها  

#1 امیر 1393-04-05 19:20
هر نژادی ویژگی های مخصوص خود را دارد یعنی ویژگی های روحی و جسمی (فیزیکی) مخصوص خود .آسیایی ها هیچ وقت در ورزشهایی مانند فوتبال به پای نژاد اروپایی و آمریکای جنوبی و آفریقایی نمی رسند. ما نباید از بازیکنان تیم ملی توقع بی جا داشته باشیم .همانطور که نمی شود از یک آرژانتینی توقع داشت کشتی گیر خوبی باشد یا از یک آفریقایی که شناگری در حد المپیک باشد.شما اگر به بازیکنان مطرح خارجی دقت کنید تمرکز و هوش بسیار بالایی در جایگیری درست در زمین و پیش بینی حرکات بازیکنان رقیب دارند در حالی که از هر 1000 نفر بازیکن فوتبال در ایران 2 نفر هم این توانایی را ندارد. ما در ورزشهاي انفرادي بهتر هستيم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا