یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

آیا وزنه‌بردارهاي لرستاني از زیر پله‌ها رهایی می‌یابند؟!+ عكسپس از یک سال به اتفاق یکی از دوستان گشتی در ورزشگاه تختی خرم‌آباد زدیم.

کارهای عمرانی خوبی در آن مجموعه شکل گرفته و یا در حال انجام است که باید به مسوولان ورزش خسته نباشید گفت، اما در ادامه این گشت‌، تابلویی بر سردر یک زیر‌پله نظرمان را جلب کرد که نام هیات وزنه‌برداری بر روی آن حک شده بود!

وارد زیرپله كه شدیم ملتفت گشتيم كه اين‌جا هم دفتر هیات وزنه‌برداري است هم محل تمرین وزنه‌برداران خرم‌آبادي!

جالب‌تر اين كه از همان فضا به عنوان رختکن استفاده مي‌شد و جالب تر اين كه سرویس‌های بهداشتی نيز در همين مكان قرار داشت!

در واقع زیر‌پله‌اي را که فضایی بسته و محدود دارد به خانه وزنه‌برداری مبدل کرده‌اند‌.

نتوانستیم به راحتی از کنار وضعیت اسف‌بار وزنه‌برداری در خر‌م‌آباد گذر کنیم! وزنه‌برداری که در خرم‌آباد حدود 80 سال قدمت دارد و قهرمانان و ملی‌پوشان زیادی را تحویل جامعه ورزش داده و طي دو دهه بیش از 15 مدال آسیایی را از آن خود کرده، اكنون حال و روز خوشی ندارد و ورزشکاران نوجوان و جوان این رشته از روی ناچاری مجبور به فعالیت در این زیر‌پله هستند!

تجهیزات فرسوده و وزنه‌های شکسته و رنگ و رو رفته مي‌رساند كه اين رشته در شهر ما نیاز مبرم به خرید وسایل جدید دارد.

آیا وزنه‌بردارهاي لرستاني از زیر پله‌ها رهایی می‌یابند؟!+ عكس

اين كاستي‌ها باعث شده دستان ورزشکاران هر روز زخمی و تاول‌زده شوند که زیبنده‌ي جوانان و ورزش ما نیست. شدت ناراحتی ورزشکاران اين رشته به حدی بود که زماني متوجه شدند ما خبرنگار هستيم، خواستار تصویر‌برداری از تاول‌ها و زخم‌های دستان‌شان و انعكاس آن بودند! ما نيز علی‌رغم میل باطنی، جهت به تصویر کشیدن این وضعیت اسف‌بار در مقابل اصرار آنها نتوانستیم مقاومت كنيم:

آیا وزنه‌بردارهاي لرستاني از زیر پله‌ها رهایی می‌یابند؟!+ عكس

برای ارائه توضیحاتی در اين خصوص سراغ رییس هیات را گرفتیم که خوشبختانه وي در سالن و در کنار ورزشکاران حضور داشت. سیدعلی شاهرخی گفت: من از بهمن‌ماه سال گذشته مسوولیت هیات استان را پذیرفتم و چند ماه بیش‌تر نیست که در خدمت وزنه‌برداران هستم‌.

رئیس هیات وزنه‌برداي لرستان كه تا چندي قبل خودش از قهرمانان ملي‌پوش كشورمان بوده، در خصوص انعکاس مشکلات وزنه‌برداری به مسئولان ارشد گفت: مشکلات را با محمدی‌اصل مدیرکل ورزش استان در میان گذاشتیم و ایشان قول دادند نسبت به رفع معضلات این ورزش مساعدت‌های لازم را مبذول دارند.

شاهرخی كه خودش كارمند شركت پست لرستان است در ادامه با فرسوده اعلام کردن کلیه تجهیزات وزنه‌برداری افزود: متاسفانه این ورزش با توجه به افتخاراتی که کسب کرده هیچ‌وقت امکانات و توجهات کافی از جانب مسوولان را به خود نديده و مظلوم واقع شده است! روز به روز وسایل و تجهیزات تمرینی این رشته غیر‌قابل استفاده می‌شوند و برخي از آن‌ها نه تنها فوائدی برای ورزشکاران ما ندارند بلکه ورزشکاران را از ناحیه دستان و گردن دچار حادثه و زخم‌هایی می‌کنند که شاید باعث سلب انگیزه از ورزشکار شود‌.

سيد علي شاهرخي رئيس هيات وزنه برداري لرستانشاهرخی در خصوص برنامه هیات برای برون‌رفت از فضای فعلی هیات اظهار داشت: از سال 79 تا به حال وزنه‌برداران خرم‌آباد در این زیرپله مشغول تمرین هستند و از آنجایی که مسوولان توجهی به جابه‌جایی این محل نداشتند، متاسفانه این زیر‌پله عملاً به خانه وزنه‌برداری تبدیل شده که این وضعیت در هیچ استانی اتفاق نمی‌افتد!

مسوول وزنه‌برداری استان در ارتباط با شناسایی استعدادهای وزنه‌برداری گفت: طی تفاهم‌نامه‌ای که با آموزش پرورش لرستان داشتیم خوشبختانه در رده نونهالان و نوجوانان تعداد 50 ورزشکار مستعد را شناسایی كرديم كه اين نفرات در حال حاضر زیر نظر مربیان مجرب خصوصاً علی‌رضا معتمدی مربی و زحمت‌کش این ورزش مراحل تمرینی خود را طی می‌کنند، ولی فضای فعلی جوابگو نیست و ضرورت تغییر هر چه سریع‌تر این سالن به نظر می‌رسد‌.

وي با انتقاد از عدم حضور تیمی از استان در لیگ کشور گفت: متاسفانه به علت نبود منابع مالی و نبود اسپانسر تا کنون تیمی از استان در مسابقات لیگ کشوری نداشته  که این کار طبعاً به نفع ما نخواهد بود و باید تلاش کنیم با جذب اسپانسر زمینه را برای معرفی استعدادهای جدید وزنه‌برداری به کشور مهیا نماییم.

شاهرخي در پایان از مسوولان ورزش استان خواست بازدیدی فوری از محل و اختصاص بودجه‌ای برای برون رفت از وضع موجود وزنه‌برداری داشته باشند.

زماني كه وضعیت وزنه‌برداری در خرم‌آباد که مرکز استان به اين شكل اسف‌بار است، ديگر می‌بایست برای ساير شهرستان‌ها فاتحه وزنه‌برداري را بخوانيم!

اگر هر کدام از مدیران از گذشته تا حال گوشه‌ای از این معضل را ترمیم می‌نمودند الان به هیچ وجه شاهد این نابه‌سامانی نبودیم.

هر چند هم‌اکنون وضعیت مالی ورزش لرستان وضعیت مناسبی نیست اما اميدواريم مسوولان ما انتقادات سازنده را درک نموده و با  بازدیدی فوری از وضعیت حال حاضر وزنه‌برداری مطلع شوند و با بضاعتی که هست بتوانند وزنه‌برداری را جز اولویت‌‌های کاری قرار دهند.

 

 سید احمد موسوی

 

دیدگاه‌ها  

#1 محتشم 1393-03-24 10:23
واقعا حيف اين بچه هاي زحمت كش كه در اين زير پله ها دارن زحمت ميكشن و عمر وجوونيشون فنا ميشه/ تا رشته هاي ديگه موندن كسي صداي اين وزنه هاي سنگين رو نميشنوه
نقل قول کردن
#2 بيرانوند 1393-03-24 10:26
حقه قانونيه اين بچه هاست كه يك سالن اختصاصي داشته باشن. كدوم رشته ورزشيه المپيكي رو توو استان داريم كه 15 مدال اسيايي داشته باشه؟ بجز وزنه برداري!!!!!!!!! !!!
نقل قول کردن
#3 وزنه بردار 1393-03-24 13:38
ما وزنه بردارا نه امكانات داريم نه ميله هالتر نه صفحه نه سالن اختصاصي ... اما يه مربي دلسوز و كاربلد دارييم كه با هيچي عوضش نميكنيم وبا ايشون همه چي داريم / منت هيچكس و هيچيو نميكشيم
نقل قول کردن
#4 amin 1393-03-24 13:45
اقاي مدير كل ميدونين قيمت هر ست كامل وزنه اليكو سوئدي چنده؟ 20 ميلين تومن /اره بيست ميليون . سالن نميخوايم پيشكش/ 6 ست ميله با صفحه برامون بخريد كه تا 3ماه ديگه اين چن تا صفهه هامونم داره ميشكنه . خواهشا
نقل قول کردن
#5 رضا 1393-03-24 13:49
بخدا اگه تا حالا هم اين سالن تعطيل نشده همش مديون اقاي معتمدي هستيم وگرنه 10 ساله پيش تخته شده بود درش/ مربي بي ادعا و بدون مواجب . قدرشو ميدونيم /
نقل قول کردن
#6 فرهاد ع 1393-03-25 08:14
دورود بر شرف وزنه برداراي صبور خرم ابادي خصوصا مربيه توانمندشوون. خدا قوت و دست مريزاد/ اداره كل ورزش و جوانان يه نگاهي هم به دستاي پينه بسته اين جوونا بندازين
نقل قول کردن
#7 سيف 1393-03-25 08:19
به اميد صاحب خونه شدن وزنه برداري
به اميد صاحب امكانات شدن وزنه برداري
به اميد صاحب 10 ست كامل داشتن ميله و هالتر
به اميد حقوق و مزايا براي مربيه وزنه برداري
و1000 تا اميد وارزو براي وزنه برداري لرستان
نقل قول کردن
#8 محمدزاده 1393-03-25 08:25
اداره كل ورزش در خواب نازه.. هيسسسسسسسسسسسس بيدارش نكنيين
نقل قول کردن
#9 نصيري 1393-03-25 09:03
اقا اين وزنه برداراي شهرمون خيلي نجيب و با مرامن . تو رو خدا كمكشون كنيين مسئولين محترم
نقل قول کردن
#10 بیرانوند 1393-04-12 20:19
اقای مدیر یک رشته ورزشی نیاز به وسایل مربوط به رشته ی خودشو داره یعنی میشه بدون هالتر بدونه وزنه قهرمان وزنه برداری کشور و اسیا وجهان شد . ما که موندیم مدیر و نمیدونم چی فکر میکنه ؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا