یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

عبدالرضا قاسمی/ پایگاه خبری یافته: در روز‌های اخیر خبر و فیلمی در فضای رسانه‌ای و مجازی کشور منتشر شده که حاکی از درگیری بین دو تیم هیأت کشتی گیلان و افلاک لرستان در چارچوب مسابقات لیگ دسته یک کشتی فرنگی کشور است.

این درگیری دوشنبه ۱۰ مردادماه در جریان رقابت‌های دور برگشت لیگ دسته یک کشتی فرنگی باشگاه‌های کشور در مجتمع کارگران شهر قدس کیاشهر گیلان اتفاق افتاد.
در این روز، چهار تیم افلاک لرستان، هیأت کشتی گیلان، ارگ‌ماهان قم و آریوبرزن بهبهان در کیاشهر گیلان به رقابت پرداختند تا تکلیف دو تیم اول گروه D را برای صعود به مرحله نیمه نهایی لیگ دسته اول کشتی فرنگی باشگاه‌های کشور مشخص کنند.
تیم ارگ‌ماهان قم با ترکیب قوی از همان ابتدای مسابقات نشان داد که برای قهرمانی پای به رقابت‌ها گذاشته است.
دو تیم هیأت کشتی گیلان و افلاک لرستان هم که سابقه طولانی در کشتی کشور دارند رقیب مستقیم برای تعیین تیم دوم بودند و با توجه به افول کشتی لرستان در سال‌های گذشته، حریف گیلانی خودش را برای صعودی آسان آماده کرده بود.
دور رفت مسابقات این گروه ۲۷ تیر در خرم‌آباد  برگزار شد و جوانان افلاک لرستان موفق شدند حریف گیلانی را در یک دیدار سخت و با نتیجه ۵-۵ و امتیاز فنی شکست داده و به یک پیروزی ارزشمند دست یابند.
این شکست که برای هیأت کشتی گیلان خیلی سخت بود و استارت توهین و تحریک کشتی‌گیران لرستانی از همانجا‌زده شده، اما جوانان تیم افلاک لرستان و کادر فنی و مدیریتی کشتی لرستان به رسم مهمان نوازی لر‌ها اجازه هیچ گونه درگیری و تنشی را در خرم‌آباد  ندادند تا مسابقات دور رفت در دیار افلاک به پایان برسد.
در پایان دور رفت همانطور که پیش‌بینی می‌شد فولاد ارگ ماهان قم اول شد و افلاک لرستان، هیئت کشتی گیلان و آریوبرزن بهبهان در جایگاه دوم تا چهارم‌ایستادند تا تکلیف تیم‌های صعود‌کننده در دور برگشت مشخص شود.
دوشنبه ۱۰ مردادماه چهار تیم افلاک لرستان، هیأت کشتی گیلان، ارگ‌ماهان قم و آریوبرزن بهبهان در گیلان در کیاشهر جمع شدند تا تکلیف دو تیم اول گروه D را برای صعود به مرحله نیمه نهایی لیگ دسته اول کشتی فرنگی باشگاه‌های کشور مشخص کنند.
تا پیش از دیدار حساس دو تیم لرستان و گیلان، مسابقه هیئت کشتی گیلان و فولاد ارگ ماهان قم با برتری حریف گیلانی خاتمه یافت تا صعود برای تیم لرستان خیلی سخت شود.
شرایط مسابقات به شکلی پیش رفت که تیم دوم صعود‌کننده در دیدار هیأت کشتی گیلان و افلاک لرستان مشخص می‌شد. کشتی‌گیران دو تیم در هشت وزن اول مسابقه به تساوی ۴ بر ۴ رسیده بودند. دیدار نهم در وزن ۷۲ کیلوگرم بین محمدامین سالاروند از لرستان و مرصاد یحیی پور از گیلان برگزار شد و حریف گیلانی موفق شد برنده این دیدار حساس باشد. با اتمام رقابت نهم ناگهان عده‌ای با تحریک فضای سالن به ایجاد درگیری با تیم می‌همان پرداختند تا جایی که کار به تبرکشی هم کشیده شد، اما تیم لرستان که عزمش را جزم کرده بود تا دراین دیدار پیروز شود، با درایت کشتی‌گیران و کادرفنی و مدیریتی از درگیری متقابل خودداری کردند و مهیای برگزاری دیدار آخر و جشن صعود شدند. در کشتی آخر که در وزن ۷۷ کیلوگرم بین‌امیرحسین زارع از لرستان و مهران قاسمی از گیلان برگزار شد، زارع موفق شد با نتیجه نزدیک ۶ بر ۵ حریف گیلانی را شکست دهد تا تیم لرستان به عنوان تیم دوم گروه صعود کند.
به این ترتیب تیم افلاک لرستان با دو پیروزی و یک شکست به همراه تیم ارگ ماهان قم به جمع هشت تیم نهایی لیگ یک کشور صعود کرد.
برابر اعلام هیأت کشتی استان فیلم حواشی این مسابقه در اختیار کمیته انضباطی فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی قرار گرفته است و بزودی این کمیته نظر نهایی خود را درباره حواشی این بازی اعلام خواهد کرد.
به نظر می‌رسد فصل جدیدی در کشتی لرستان آغاز شده تا جایی که کشتی‌گیران لرستان در اکثر رده‌ها دارای عضو فیکس در تیم‌های ملی هستند و لذا حواشی این چنینی هدفی جز سنگ‌اندازی در جهت این حرکت ندارد و بدون شک کمیته انضباطی فدراسیون نیز با درک این شرایط نظر نهایی خود را در این خصوص صادر خواهد کرد.
مرحله نیمه نهایی لیگ دسته اول کشتی فرنگی و آزاد باشگاه‌های کشور به ترتیب روز‌های ۲۵ و ۲۷ مردادماه برگزار می‌شود.

دیدگاه‌ها  

#1 رسول لر زاده 1401-05-19 10:48
ورزش و مسابقه برای سلامتی و پهلوانی و جوانمردی است خداوکیلی این حرکات زننده یعنی چی؟ تبر به دست وسط زمین مسابقه؟ این یعنی چی؟ این چه کار زشتیه؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا