یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

سیاوش ۴۱ ساله در یک عملیات سنگین با ۴۰ متر صعود آزاد در میان صخره‌های صعب العبور نجات یافت.
ساعت ۲۰ و ۳۱ دقیقه شامگاه جمعه سی و یکم تیرماه ۱۴۰۱، طی تماس تلفنی از طرف هلال احمر خرم آباد با گروه سنگنوردی کول تاک، اطلاع داده شد، مردی ۴۱ ساله به نام سیاوش، در بین صخره‌های صعب العبور زرد کمر بخش پاپی گرفتار شده و با توجه به شرایط مسیر نیاز مبرم به یک تیم صخره نورد است.
داریوش ابدالیان از مربیان مطرح و باتجربه سنگنوردی با همراهی احمد ماسوری که او نیز از سنگنوردان فنی و با تجربه است و معاونت سازمان هلال احمر شهرستان خرم آباد، راهی محل شدند.
پس از ۴۵ دقیقه که به محل رسیدند، کوهپیمایی در یک شیب بسیار سخت و نفس گیر آغاز شد، تنها نور چراغ قوه‌ها بود که تا حدودی تاریکی مطلق را کنار میزد و راهی برای حرکت می‌شکافت.
بعد از حدود ۵۰ دقیقه پیاده روی به دامنه کوه رسیدیم، دو نفر از عوامل واکنش سریع هلال احمر، در خصوص موقعیت کلی محل، موقعیت شخص گرفتار شده و دیگر موضوعات فنی، توضیحات لازم را به داریوش ابدالیان دادند.
تیم سه نفره‌ی گروه سنگنوردی کول تاک، دو نفر از عوامل واکنش سریع هلال احمر و یک نفر از بومی‌های منطقه، در حالت دست به سنگ به داخل یک شکاف رفته و در آن محل: تجهیزات لازم بین ابدالیان و ماسوری تقسیم و آماده حرکت شدند.
در میان تاریکی مطلق و در یک مسیر ناشناخته، داریوش ابدالیان برای نجات جان سیاوش، یک عملیات پر ریسک را آغاز کرد، صعود ابدالیان به صورت آزاد ( بدون طناب) تا چهل متر یک کار شگفت‌انگیز بود.
پس از آماده‌سازی کارگاه، احمد ماسوری نیز با حمایت داریوش ابدالیان به وی ملحق شد.
خوشبختانه با درایت، تجربه و شجاعت داریوش ابدالیان و احمد ماسوری پس از چهار ساعت تلاش سرسختانه و فداکارانه، سیاوش که در ارتفاع صد متری کوه گرفتار شده بود، صحیح و سالم به پایین و نقطه امن آورده شد.
این عملیات سخت پیچیده و موفقیت‌آمیز در ساعت پنج و پنجاه دقیقه صبح شنبه اول مردادماه خاتمه یافت.





رضا طولابی

دیدگاه‌ها  

#1 امین شرفی 1401-05-01 09:54
درود بر همه شما عزیزان و تیم کوهنوردی به سرپرستی جناب داریوش ابدالیان عزیز و جناب ماسوری عزیز
آرزوی سلامتی و تندرستی برای این عزیزان را دارم
نقل قول کردن
#2 لرستان 1401-05-01 13:44
درود بر شرف شون
نقل قول کردن
#3 فریاد 1401-05-03 08:55
تنتون سالم ایوالله
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا