یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

یکی از مسائل مهم در اجرای پروژه‌ها، نظارت بر عملکرد پیمانکاران در حوزه‌های مختلف پیمان می‌باشد. با توجه به اهمیت کیفیت پروژه‌ها و طرح‌ها، دستگاه نظارت باید به طُرق مختلف کیفیت کار‌های انجام شده توسط پیمانکاران را کنترل نماید و پس از انجام هر قسمت از کار توسط پیمانکار، با روشی عاری از اشتباه مبلغ کار‌های انجام شده تا این مرحله از کار را جهت پرداخت به وی محاسبه نماید.

نظارت بر پروژه‌ها دارای ابعاد گوناگونی است و یکی از مهمترین ابعاد، نظارت بر خرید متریال (مواد) مرغوب و باکیفیت و نحوه صحیح استفاده و اجرای آن می‌باشد که متأسفانه در برخی پروژه‌ها به دلیل عدم نظارت کافی از سوی کارشناسان و مسئولان و همچنین کم‌کاری پیمانکار، پروژه‌های تازه احداث پس از مدت کوتاهی با مشکل مواجه و قسمتی از آن نیز تخریب می‌شود.
به نظر می رسد در روند بازسازی مجموعه ورزشی شهید سرمالیان پلدختر به علت ضعف‌های نظارتی و صدالبته برخی کم‌کاری‌ها، نواقصی وجود دارد. ماحصل این ضعف این می‌شود که یک روز سنگ نمای درب ورزشگاه فرومی‌ریزد و خدا رحم می‌کند که در آن لحظه کسی از درب ورزشگاه تردد نمی‌کند و معلوم نبود اگر ورزشکار یا عابر پیاده‌ای از آن مسیر عبور می‌کرد چه فاجعه‌ای به بار می‌آمد، چمن مجموعه ورزشی یک بار زیر کشت می‌رود و دو بار ترمیم می‌شود و در جدیدترین اتفاق، روز گذشته بر اثر وزش باد، بخشی از پوشش سقف نمای درب ورودی مجموعه ورزشی شهید سرمالیان پل‌دختر ریزش کرد.
چرا این کم‌توجهی‌ها و سهل‌انگاری‌ها در طرح‌ها باید ادامه داشته باشد؟! چرا باید نسبت به مبحث نظارت بر روی کار پیمانکار بی‌تفاوت باشیم؟! چرا در برخی پروژه‌ها به خاطر عدم نظارت بر روند اجرای پروژه‌ها، کیفیت کار پایین است و پیمانکار از مصالح نامرغوب و بی‌کیفیت استفاده می‌کند؟! تا زمانی که مسئولان به مبحث نظارت بی‌تفاوت باشند و طرح‌های عمرانی را به پیمانکاران کم‌تجربه و فاقد تخصص می‌دهند وضعیت پروژه‌ها به همین شکل باقی خواهد ماند.

مجتبی پسند/ پلدختر

دیدگاه‌ها  

#1 جودکی 1401-01-20 10:54
پیمانکار را بگیرند و بهش اعتراض کنند و باید خسارت بده یا درستش کنه. الکی که نیست این سازه های بی کیفیت را تحویل میدهند و میروند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا