یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

در دنیای امروزی ما زندگی‌های اکثر مردم به سمت ماشینی شدن حرکت می‌کند و تحرک بسیار کم است. به گونه‌ای که شاید ساعت‌ها پشت میز کار، پشت فرمان اتومبیل خود یا هر جای دیگر سپری کنیم. ما همواره به دنبال راهی برای تخلیه استرس‌ها و دغدغه‌های روزمره خود هستیم و راه‌های مختلفی را رفته‌ایم و به نتیجه نرسیده‌ایم.

 

انجام ورزش trx در حاشیه دریاچه کیو توسط جوانان خرم آبادی

چه چاره‌ای می‌توان‌اندیشید؟
ورزش کنیم. به همین سادگی!
اهمیت ورزش در دنیای امروز بسیار زیاد است. ورزش کردن جسم انسان را تقویت می‌کند و به فعالیت‌های روزانه هر فرد کمک می‌کند. ورزش روحیه انسان را بهبود می‌بخشد و به سلامت ذهنی او کمک می‌کند. زمانی که ورزش می‌کنید ذهن خود را آماده می‌کنید که به کار و زندگی خود اهمیت بیشتری بدهید. اگر زندگی موفق‌ترین افراد جهان را بررسی کنید متوجه خواهید شد که ورزش امری جدا ناشدنی از زندگی آن‌ها بوده است.
 
اگر از سبک ورزش‌های قدیمی خسته شده‌ایم، رشته‌های ورزشی جدید را امتحان کنیم.
خوشبختانه به قدری علم پیشرفت کرده است که هر از چند گاهی ورزشی جدید معرفی می‌شود که شکل تکامل یافته ورزش قبلی می‌باشد. آن ورزش تکامل یافته بسیار سریعتر به بهبود جسمانی فرد کمک می‌کند و بسیار سریعتر تناسب اندام را برای ورزشکار به ارمغان می‌آورد. می‌دانیم که هر ورزشکاری که با روش‌های جدیدتر و حرفه‌ای‌تر از قبل ورزش کند، زودتر نتایج آن را لمس می‌کند و در نتیجه سریعتر به اهداف خود می‌رسد.
یکی از این ورزش‌ها رشته محبوب و تخصصی تی آر ایکس است.
این رشته را می‌توان شکل تکامل یافته رشته بدنسازی برشمرد. اما با تفاوت‌های بسیار زیاد و تأثیرات کاربردی‌تر که به قوای جسمانی و ذهنی کمک فراوانی می‌کند. همچنین به سرعت چربی سوزی، تقویت عضلات و رفع درد‌ها کمک می‌کند.

 


 


باشگاه‌های ورزشی و تمرینات تی آر ایکس
این رشته ورزشی جدیدترین و به روزترین ورزش حال حاضر دنیا می‌باشد، که در بسیاری از باشگاه‌های مطرح ورزشی دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد. باشگاهی همچون بارسلونا اسپانیا، منچستر سیتی انگلیس، منچستر یونایتد انگلیس، آژاکس هلند، تیم بسکتبال می‌امی، باشگاه پرسپولیس تهران، تیم ملی کشتی ایران و روسیه، تیم ملی ایران و ….
ورزشکاران حرفه‌ای هم با تی آر ایکس تمرین می‌کنند!
همچنین اکثر ورزشکاران موفق این رشته ورزشی را یکی از اساس تمرینات خود می‌داند.
ورزشکارانی همچون رافائل نادال تنیسور مشهور اسپانیایی، مایکل فیلیپس بهترین ورزشکار تاریخ المپیک و رشته شنا، اوسین بولت دونده دو صد متر و قهرمان سه دوره پیاپی المپیک. همچنین بسیاری از ورزشکاران مختلف که این ورزش را در حد استاندارد و قابل قبول به انجام می‌رسانند.
 
مبدع این ورزش کیست؟
این ورزش در نیروی دریای امریکا که یکی از سخت‌ترین مشاغل دنیا می‌باشد، نیز استفاده فراوانی دارد بگونه‌ای که یکی از تمرینات آماده‌سازی آن‌ها انجام تمرینات تی آر ایکس TRX می‌باشد. این ورزش در سال ۱۹۹۰ میلادی و ۱۳۶۹ شمسی توسط یکی از نیرو‌های دریای امریکا به نام رندی هتریک ابداع شد.
تجربه لذت بخش ورزش با کش و آغاز شکل‌گیری یک انقلاب ورزشی!
رندی که در کشتی نظامی آمریکا در دریا به سر می‌برد از ورزش‌های تکراری داخل کشتی خسته شده بود.
یک روز تصمیم گرفت که با روش جدیدی ورزش کند. او یکی از بند‌های موجود در کشتی را به رعشه کشتی بست و شروع به انجام تمرینات مختلف کرد. این تجربه برای او بسیار لذت بخش و جدید بود. او از تمرین دست نکشید و حرکات جدیدی را امتحان کرد. کار به جایی رسید که او هر روز این تمرینات را جهت آماده‌سازی بدن خود انجام می‌داد.
 
ایده رشته ورزشی جدید
رندی هتریک بلاخره‌ایده رشته ورزشی جدیدی به ذهنش راه پیدا کرد و در همان سال‌ها از نیروی دریایی ایالات متحده خارج شد و تمرکز خود را روی ابداع این رشته ورزشی نهاد.
 
بلاخره این رشته به اوج تکامل رسید.
این ورزش در آن سال‌ها ناشناخته بود و کمی زمانبرد تا به تأیید رسمی سازمان‌های ورزشی جهان برسد. در سال ۲۰۰۵ این ورزش به اوج تکامل خود رسید و توجه بسیاری از صاحب‌نظران را به خود جلب کرد.
لازم به ذکر است این ورزش دارای تائیدیه‌های استانداردجهانی و FDA امریکا می‌باشد.
 
ابداع بند‌های تی آر ایکس امروزی
بلاخره یک وسیله‌ای ابداع شد که شامل بند چتر بازی و دو دسته بود و هیچگونه کشی در آن وجود نداشت. این بند‌ها بسیار زیاد محکم و مقاوم بود و فرد با آویزان شدن از آن و با وزن بدن خود، می‌توانست هرگونه حرکات و تمرینات کامل آمادگی جسمانی را بدون خطر و با وزن بدن خود با هدف تقویت، استقامت، قدرت بدنی، تعادل، انعطاف‌پذیری، سرعت و چابکی در آمادگی جسمانی انجام دهد.
 
نام‌گذاری بند‌ها به ( تمرینات مقاومتی کامل بدن)
وسیله طراحی شده Total Body Resistance Exercise یا به اختصار TRX نام گرفت. طناب‌های TRX استاندارد امروزی قادر هستند، وزن افراد را تا ۲۰۰ کیلوگرم تحمل کند. می‌توان آن را در هر جایی که دارای نقطه اتکای محکمی است، استفاده کرد. تنوع الگوی حرکتی و مفیدی که می‌توان با این وسیله و ورزش TRX انجام داد، آن را به یکی از بهترین ورزش‌های بدنسازی جهان تبدیل کرده است.
 
۱۳۰۰ حرکت استاندارد!
بیش از ۱۳۰۰ حرکت استاندارد و کاملاً کاربردی برای این ورزش ابداع شده است.
در این ورزش کل عضلات بدن بر اساس نیروی جاذبه زمین و وزن بدن خود فرد درگیر می‌شوند. به علت معلق بودن وسیله کلیه حرکات به حالت کاملاً تعادلی و به علت نیروی کشش و رانش هم زمان، حرکات کاملاً کششی است. به حرکت درآوردن تمامی ماهیجه‌های اصلی و عضله‌های جانبی و کوچک بصورت هم زمان اتفاق می‌افتد که باعث تقویت کلیه عضلات می‌شود.
 
با این ورزش آسیب نمی‌بینید!
بدلیل استفاده از وزن بدن در تمرینات احتمال گرفتگی عضلات و آسیب مفاصل بسیار کم است، و تقریباً هیچگونه آسیب دیدگی خاصی اتفاق نمی‌افتد.
 
تی آر ایکس برای همه است و هیچ محدودیتی ندارد
امکان استفاده برای هر گروه سنی و جنسی و در هر رده آمادگی جسمانی وجود دارد.
افراد عادی، معلولین جسمی و کسانی که فقر حرکتی دارند نیز می‌توانند این تمرینات را به صورت کامل انجام دهند. برنامه‌های تخصصی برای ورزشکاران حرفه‌ای با توجه به رشته تخصصی آن‌ها وجود دارد که این ورزش را از سایرین متمایز می‌سازد. مزایای گفته سبب شده است، این ورزش به عنوان بهترین تمرینات اصلی بدن‌سازی، آمادگی جسمانی و زیبایی اندام در دنیا مطرح شود.
 
آیا تی ار ایکس برای بانوان بهتر است؟
چربی سوزی یا خوش فرم شدن؟ هر دو
 
همچنین هر شخصی با اهداف مختلف همانند چربی سوزی یا خوش فرم شدن بدن یا آمادگی جسمانی به سراغ این رشته ورزشی می‌آید، و طراحی برنامه تمرینی توسط مربی مربوطه برای هر فرد منحصر به خود آن فرد می‌باشد.
 
تا زمانی که مربی نشده‌اید زیر نظر مربی کار کنید!
در این ورزش، دانش مربی در شناخت آناتومی حرکت و نیز مفاصل و تاندون‌ها و اشراف بر روی عضلات لازم و ضروری است. لذا وجود یک مربی با دانش و با تجربه در این ورزش برای بالا بردن راندمان، الزامی است.
 
آیا تی ار ایکس برای بانوان بهتر است؟
برند اصلی رشته تی آر ایکس:
تلفیق رنگ‌های زرد و مشکی در ورزش دیگر سریعاً ما را به یاد رشته تی آر ایکس میاندازد
 
نویسنده مقاله: سید محسن طاهری

دیدگاه‌ها  

#1 محبی 1401-01-07 14:25
فردا تمام درختها را خراب میکنند :cry: :cry:
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا