یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

كارنامه ورزش لرستان در سال 92- يافتهپرونده ورزش لرستان در سال 1292 بسته شد و از چندي قبل دفتر سال 1393 گشايش يافته است. به همين منظور گريزي مي‌زنيم بر سرتيتر خبرهاي ورزشي سال گذشته رسانه‌هاي استان تا مجموعه‌اي از اتفاقات ورزشي اين سال را مرور نماييم.

مهم‌ترین رودیداد ورزشی سال گذشته، کسب نشان طلای طالب نعمت‌پور كشتي‌گير لرستان تيم ملي كشورمان در رقابت‌های کشتی قهرمانی جهان‌ و برگزاری بسیار مطلوب مسابقات کشتی پهلوانی قهرمانی جهان در خرم آباد بود.

در سالی که گذشت و به عنوان سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی ورزش لرستان به لحاظ موفقیت ورزشکاران خود سال نسبتاً خوبی را پشت سر گذاشت و ورزشکاران این دیار با کسب بیش ا‌ز یک هزار نشان رنگارنگ در صحنه‌های مختلف ورزشی توانمندی‌های خود را بار دیگر به اثبات رساندند.

اما ورزش لرستان در سال 92 با مشکلات شدید مالی مواجه بود و اکثر هیات‌های ورزشی با این مشکل دست به گریبان بودند و به همین دلیل، نتوانستند همانند سال های گذشته، فعالیت چشم‌گیری داشته باشند.

ورزشكاران لرستانی در سال 1392 با درخشش در میادین مختلف ورزشی افتخارات بزرگی برای كشور ایران و لرستان در مسابقات جهانی، آسیایی و ملی كسب كردند.

کسب  12نشان جهانی، 35 نشان آسیایی، 142 نشان در مسابقات بین‌المللی و بیش از 860 نشان در مسابقات مختلف ملی و كشوری از جمله افتخارات ورزش لرستان در سال 92 می باشد.

بیش‌تر این مدال های ورزشی در رشته‌های ورزش کشتی‌، جانبازان و معلولین، رزمی، كاراته، ووشو، جودو، بوكس و ووشو به دست آمده است كه بیانگر ظرفیت بسیار خوب ورزش لرستان در رشته‌های رزمی است.

كسب این موفقیت‌ها توسط ورزشكاران لرستانی در سالی كه گذشت در حالی محقق شد كه لرستان در زمینه زیر‌ساخت‌های ورزشی با كمبود‌هایی روبه رو است و بسیاری از هیات‌های ورزشی این استان از داشتن سالن اختصاصی محروم هستند.

با این اوصاف شاید بتوان سال 1392 را سال درخشش ورزشكاران لرستان با وجود حداقل امكانات ورزشی و بنیه ضعیف مالی در میادین مختلف جهانی و آسیایی نامید.

ورزش لرستان در سال گذشته صحنه حضور ورزشكاران در 293 مسابقه در سطوح مختلف، دعوت 567 ورزشكار لرستانی به اردوی تیم ملی و حضور 187 نفر لرستانی در تركیب تیم ملی بود كه بازهم نشان از استعدادهای ناب دیار لرستان در حوزه ورزش دارد.

 

 

 

فروردین 1392

دعوت تکواندوکار نوجوان لرستانی به تیم ملی

نخستين دوره اردوي آماده‎سازي تيم ملي تكواندو نوجوانان پسر به منظور حضور در هفتمين دوره رقابت‎هاي قهرماني آسيا 2013 اندونزي در سالن دوازده هزار نفري مجموعه استاديوم آزادي برگزار شده است.

در اين مرحله از اردوي آماده سازي تيم ملي تكواندو، 30هوگوپوش در اوزان دهگانه زير نظر محمد رضا زوار سرمربي تيم ملي نوجوانان تمرينات خود را آغاز کرده‎اند که داود اکبری از لرستان هم در وزن دهم حضور دارد.

در این وزن، 3 هوگوپوش دیگر هم در اردو حضور دارند و اکبری رقابت سختی برای رسیدن به هوگوی تیم ملی دارد.

طالب نعمت‌پور با شایستگی صاحب مدال برنز کشتی فرنگی قهرمانی سال 2013 بزرگسالان آسیاشد

تیم  ملی کشتی فرنگی ایران در مسابقه های کشتی فرنگی قهرمانی سال 2013 بزرگسالان آسیا در هندوستان، توسط طالب نعمت‌پوردر وزن 84 کیلوگرم به مدال برنز رسید.

طالب نعمت‌پور کشتی گیر لرستانی تیم ملی ، در دیدار رده‌بندی وزن 84 کیلوگرم رقابتهای کشتی قهرمانی آسیا هندوستان ،برابر تاچی اوکا از ژاپن قرار گرفت و در دو تایم متوالی و با نتیجه یک بر صفر و 3 بر یک مقابل حریف خود به برتری رسید و به مدال برنز دست یافت.

 

دعوت 2 فرنگی‎کار لرستانی به تیم ملی نوجوانان

اردوي تيم كشتي فرنگي نوجوانان برای حضور در جام سامورگاشف روسيه برگزار مي‌شود.

اسامي نفرات دعوت شده به اين اردو اعلام شده که 2 فرنگی‎کار لرستانی به نام‎های مسعود آدينه‎وند در وزن 44 کیلوگرم و امیرحسین بهرامی در وزن 76 کیلوگرم هم فراخوانده شده‎اند.

حذف زودهنگام جودوکار لرستانی در قهرمانی آسیا

احسان بهرامیان با قبول شکست در دور دوم مسابقات قهرمانی آسیا وداع زودهنگامی با این پیکارها داشت.

بهرامیان که در وزن منفی‎66 کیلوگرم روی تاتامی ‎رفته بود، به مبارزه با تامورخولاگ داوادورج نفر هفتم رنکینگ جهانی از مغولستان رفت و با وجود ارائه یک مبارزه عالی مقابل این حریف سرشناس در ثانیه ۱۵ از دقیقه دوم ضربه فنی شد و از گردونه مسابقات کنار رفت.

دعوت 2 آزادکار لرستانی به تیم ملی

مرحله جدید اردوی تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان برای شرکت در مسابقات روز کشتی که روز 25 اردیبهشت ماه در شهر نیویورک برگزار خواهد شد، از روز اول اردیبهشت ماه در محل خانه کشتی تهران آغاز می‎شود.

در بین نفرات دعوت شده، پیمان یاراحمدی در وزن 66 کیلوگرم و انوش مردانی در وزن 84 کیلوگرم از لرستان هم به این اردو دعوت شده‎اند.

یاراحمدی کار دشواری برای پوشیدن دوبنده تیم ملی دارد و مهمترین رقیب او، مهدی تقوی است. در وزن 84 کیلوگرم هم مردانی رقابت دشواری با احسان لشگری در پیش دارد.

همچنین در بین مربیان، غلامرضا محمدی یکی از نفرات اصلی کادرفنی است.

حضور 2 لرستانی در انتخابی تیم ملی کیک‎بوکسینگ

اسامی نفرات حاضر در رقابت‎های انتخابی تیم ملی کیک‎بوکسینگ برای شرکت در مسابقات قهرمانی جهان اعلام شد.

در این مسابقات 51 ورزشکار حضور دارند که جواد طراحانی و مهرداد لطفی‎نیا از لرستان هم با حریفان به مبارزه می‎پردازند.

لازم به ذکر است مرحله اول پیکارهای انتخابی تیم ملی کیک‎بوکسینگ روز چهارشنبه ۳۰ فروردین ماه در مجموعه ورزشی فدک تهران برگزار می‎شود.

یک لرستانی در اردوی تیم ملی کاراته ناشنوایان

سید احمد موسوی ورزشکار لرستانی در اردوی انتخابی تیم ملی کاراته ناشنوایان شرکت می‎کند.

سومین اردوی انتخابی تیم ملی کاراته ناشنوایان برای حضور در المپیک 2013 ناشنوایان از امروز با حضور 10 ورزشکار برگزار می‎شود که موسوی از لرستان هم در این اردو حضور دارد.

حضور 2 لرستانی در تیم ملی جودو اعزامی به قهرمانی آسیا

رقابت‎های جودو قهرمانی آسیا 30فروردین تا اول اردیبهشت ماه به میزبانی تایلند در شهر بانکوک برگزار خواهد شد و تیم ملی جودو کشورمان به منظور حضور در این رقابت‎ها 27 فروردین ماه با 10 جودوکار راهی بانکوک خواهد شد.

این مسابقات در 2 بخش تیمی و انفرادی برگزار می‎شود که در وزن منفی 60 کیلوگرم احسان بهرامیان و قاسم نوری‎زاده هر 2 از لرستان نمایندگان کشورمان هستند.

استعفای دسته‌جمعی کادر فنی گهر

علیرضا پورمند از استعفای دسته‌جمعی کادر فنی تیم فوتبال گهر دورود خبر داد.

مربی تیم فوتبال گهر‌ دورود پس از استعفای مایلی‌کهن به خبرنگار ان گفت: چند وقت است که آقای مایلی‌کهن خودش خرج تیم را می‌دهد و هیچ‌کس پیگیر پرداخت هزینه‌های تیم نیست.

وی ادامه داد: 50 درصد قرار‌داد بازیکنان را پرداخت شده ولی تا الان 2، 4 یا 7 درصد مبلغ قرارداد کادر فنی پرداخت شده که این خنده‌دار است. می‌گویند پول نمی‌دهیم و هر کاری می‌خواهید بکنید.

پورمند عنوان کرد: صبح امروز پس از بازی با تیم نوجوانان تمامی کادر فنی با بازیکنان خداحافظی کردند و دیگر بر نمی‌گردیم و تمرینات نیز تعطیل شده است.

دعوت 2 هندبالیست لرستانی به تیم ملی

پس از پایان لیگ برتر هندبال، اسامی ملی‎پوشان برای حضور در اولین مرحله از اردوی تیم ملی مشخص شد.

در بین 27 بازیکن فراخوانده شده به اردو نام رحيم مومنی‎زاده و سجاد ندری هندبالیست‎های لرستانی هم به چشم می‎خورد.

مومنی‎زاده عضو تیم ثامن‎الحجج سبزوار و ندری بازیکن تیم صنعت مس کرمان است.

دعوت فقط 2 بازیکن لرستانی اعتراض هیأت هندبال این استان را درپی داشته و آنها معتقدند هندبالیست‎های بیشتری از لرستان می‎توانستند به تیم ملی فرا خوانده شوند.

حضور یک لرستانی در تیم ملی هندبال نوجوانان

28 بازیکن در این اردو حضور دارند که پرویز حیدریان از لرستان هم یکی از مدعوین است.

افراد فرا خوانده شده به تیم ملی در تالار فدراسیون هندبال تمرین می‎کنند.

این اردو از روز گذشته شروع شده و تا 25 فروردین ادامه دارد.

تیم ملی هندبال نوجوانان کشورمان خود را برای مسابقات نانجینگ چین آماده می‎کند.

کاییدی در تمرین رکوردهای جهان را شکست

عضو لرستانی تیم ملی دوومیدانی معلولان که در ورزشگاه تختی خرم‎آباد تمرین می‎کند، توانست رکوردهایش را در پرتاب نیزه و وزنه ارتقا دهد. گفت‎وگوی ما با این ورزشکار لرستانی در ادامه مشاهده می‎شود:

محسن کاییدی در این خصوص گفت: در تمرین دیروز حدود 5 متر رکورد پرتاب نیزه را جابه‎جا کردم. باید بگویم رکورد این پرتاب هم دست خودم بوده است.

کاییدی ادامه داد: همچنین در پرتاب وزنه، حدود 60 سانتی‎متر رکورد جهان را در تمرین‎ها ارتقا داده‎ام. در پرتاب وزنه جابه‎جا کردن رکورد خیلی سخت است ولی با این‎حال توانستم رکورد خودم را بشکنم.

دعوت دو والیبالیست لرستانی به تیم ملی والیبال

خولیو ولاسکو 3 بازیکن جدید را برای شرکت در دور بعدی تمرینات تیم ملی والیبال دعوت کرد.

در بین این والیبالیست‎ها نام محمدحسین حسن‎پور بازیکن لرستانی هم دیده می‎شود.

در دور اول اردوی تیم ملی که اسفند ماه برگزار شد حسن‎پور هم حضور داشت اما به دور دوم اردو دعوت نشد تا این‎که بار دیگر و به مرحله سوم اردو فرا خوانده شد.

همچنین آرش کمالوند و رضا صفایی 2 والیبالیست لرستانی در اردوی تیم والیبال زیر 23 سال ایران حضور دارند.

حضور نعمت‎پور در کشتی قهرمانی آسیا

ترکيب اعضاي تيم ملي کشتي فرنگي براي حضور در رقابت‌هاي قهرماني آسيا مشخص شد.

انتخاب تيم ملي کشتي فرنگي در حالي صورت گرفته است ‌که پيش از اين قرار بود نفرات برتر قهرماني کشور به مسابقات قهرماني آسيا اعزام شوند اما این امرصورت نگرفت و در 84 کيلوگرم طالب نعمت‌پور به داود عابدين‌زاده ترجيح داده شد.

نعمت‎پور در جام جهانی، کشتی‎های خوبی گرفت و بار دیگر نشان داد نفر اول این وزن خودش است. او که بعد از نرفتن به المپیک در مسابقات کشتی دانشجویان جهان اول شد بار دیگر عزم خودش را برای افتخارآفرینی جزم کرد و با درخشش در جام جهانی قدرتش را به همگان نشان داد.

 

اردی‌بهشت 92

دعوت ۳ کریکت‎باز لرستانی به اردوی تیم ملی

رئیس انجمن کریکت لرستان از دعوت ۳ کریکت‎باز این استان به اردوی تیم ملی خبر داد.

طناز دلفان با اعلام این خبر افزود: صیاد آریان‎پور، احمد امیری و کیارش کاوه کریکت‎بازهایی هستند که به اردوی تیم ملی بزرگسالان دعوت شدند.

وی ادامه داد: این اردو از 14 اردیبهشت در تهران و به‎منظور آمادگی برای مسابقات برون‎مرزی برگزار خواهد شد.

یک دومی حاصل‎کار فرنگی‎کاران لرستانی در انتخابی تیم ملی

مرحله نهایی رقابت‌های انتخابی تیم کشتی فرنگی جوانان با مشخص شدن نفرات برتر اوزان هشتگانه به پایان رسید.

در این مسابقات که در سالن تختی شهرکرد و با نام یادواره شادروان محسن پودنکی برگزار شد، فرنگی‎کاران لرستانی فقط یک نقره کسب کردند.

فرشاد بلفکه در وزن 66 کیلوگرم تنها لرستانی این پیکارها بود که روی سکو رفت. او در فینال کشتی را به رامین طاهری کشتی‎گیر خوزستانی واگذار کرد.

 

کسب تنها یک برنز دوومیدانی‎کاران لرستانی در شروع فصل

مسابقات آغاز فصل دوومیدانی با برگزاری مواد مختلف در شیراز به پایان رسید.

تنها مقام کسب شده برای تیم لرستان را در این پیکارها، محمد گودرزی در ماده 110 متر بامانع کسب کرد.

او با زمان 14 ثانیه و 86 صدم ثانیه با اختلاف زمانی اندک پس از دونده‎های کردستان و خوزستان سوم شد.

 

سومی لرستان در ووینام قهرمانی کشور

 

تیم ووینام لرستان در پایان رقابت‎های قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی بر سکوی سوم ایستاد.

در این مسابقات که با حضور 250 ورزشکار به مدت 2 روز در سالن شهید حیدریان قم برگزار شد، تیم لرستان پس از قم و گیلان رتبه سوم را به خود اختصاص داد.

برای لرستان؛ میثم عباسی و مصطفی حسنوند طلا گرفتند. جواد طرهانی نقره و امید زرین‎جویی برنز گرفت.

همچنین مصطفی حسنوند از لرستانی به‎عنوان فنی‎ترین ورزشکار این دوره از رقابت‎ها برگزیده شد.

 

قهرمانی لرستان در گلف قهرمانی کشور

این مسابقات با حضور گلف‎بازان در قالب 13تیم از استان‎های سراسر کشور و در دو رده سنی زیر 18 و 19تا 30سال به میزبانی هیأت گلف اصفهان برگزار شد.

در رده سنی زیر 18 سال و در بخش تیمی لرستان مقام اول را ازآن خود کرد. همچنین در انفرادی امیر مظفری و علیرضا اسدی‎راد (از لرستان) دوم و سوم شدند.

در رده سنی 19 تا 30 سال نیز لرستان دوم شد و خوزستان به مقام قهرمانی رسید. ابراهیم نوری گلف‎باز لرستانی در بخش انفرادی دوم شد.

7 هاکی‎باز لرستانی به تیم ملی دعوت شدند

با نظر کادرفنی، 35 بازیکن به اردوی اول تیم ملی هاکی روی چمن فرا خوانده شدند.

یعقوب بهرامی، رضا رحیمی‎پور، سید محسن قاسمی، علی سلطانی، محمد کریمی، احسان یوسفوند و شایان بزرگ‎زاده، هاکی‎بازان لرستانی هستند که باید خود را به مربیان تیم ملی معرفی کنند.

لازم به ذکر است تیم ملی تیم ملی هاکی خود را برای حضور در مسابقات انتخابی بازی‎های آسیایی ۲۰۱۴ اینچون کره‎جنوبی آماده می‎کند

دعوت 6 کشتی‎گیر ناشنوای لرستانی به تیم‎های ملی

ششمین اردوی آمادگی تیم‎های ملی کشتی آزاد و فرنگی ناشنوایان برای حضور در بیست‎ودومین دوره المپیک 2013 ناشنوایان (صوفیه – بلغارستان) در محل کمپ تیم‎های ملی فدراسیون آغاز شد.

در کشتی آزاد حسین دریکوند و در کشتی فرنگی، پیمان صحرایی، حامد زارعی، محمود بیگی‎زاده، محمد نعمتی و احسان نعمتی از لرستان به تیم ملی فرا خوانده شده‎اند.

‎حذف فوتسال الشتر از لیگ امیدهای ایزان

مرحله دوم لیگ ‎منطقه‎ای فوتسال امیدهای کشور با ناکامی تیم روستایی عشایری الشتر به پایان رسید.

در دیدارهای این مرحله، نماینده الشتر با پیروزی مقابل شیدان اصفهان، تساوی برابر شهید منصوری قرچک و شکست ناباورانه مقابل نماینده کردستان از صعود به جمع 8 تیم برتر کشور باز ماند.

لرستان، قهرمان پنجمین جشنواره فرهنگی ورزشی زاگرس مرکزی

جشنواره فرهنگی ورزشی و مسابقات منطقه زاگرس مرکزی در دو بخش بانوان و آقایان به میزبانی لرستان و در شهرستان الشتر با حضور 200 ورزشکار بانو و آقا برگزار شد.

در روز پایانی این مسابقات در رشته قیقاچ با اسلحه بادی، بهروز عباس‌نژاد از لرستان اول، محسن علیخانی از قزوین دوم و محسن پاکزاد از لرستان سوم شدند.

در رشته قیقاچ بانوان سمیه حاجی از استان مرکزی اول، گلناز مرادی و بهارک عزیزالهی هر دو از لرستان به ترتیب دوم و سوم شدند.

در رشته الاغ سواری حسین یادبود از لرستان به مقام قهرمانی دست یافت.

در مجموع تیمی لرستان با 36 امتیاز اول، الشتر با 19 امتیاز دوم، قزوین با 16 امتیاز سوم و مرکزی با 15 امتیاز چهارم شدند. همچنین کاپ اخلاق به تیم همدان اهدا شد.

3 لرستانی به مسابقات جهانی سمی کنتاکت اعزام می‎شوند

پس از برگزاری مسابقات انتخابی، نفرات راه یافته به پیکارهای جهانی سمی کنتاکت اسپانیا معرفی شدند.

این دوره از رقابت‌ها به‎مدت یک روز و در سالن کبکانیان تهران برگزار شد و نفرات برتر رهسپار مسابقات جهانی اسپانیا می‌شوند.

حمزه مرادیان، میلاد رضایی و ناصر کرم‌زاده در اوزان منفی 70، منفی 80 و مثبت 95 کیلوگرم، رزمی‎کاران لرستانی بودند که توانستند با برتری مقابل رقبا برای حضور در تیم اعزامی کشورمان، انتخاب شوند

حضور 2 بانوی لرستانی در اردوی تیم ملی والیبال نشسته

دومین مرحله تمرینات بانوان ملی‌پوش والیبال نشسته آغاز شد.

سکینه کشوری و اشرف شجاعی والیبالیست‎های لرستانی هم در این اردو حضور دارند.

تمرینات بانوان ملی‌پوش از به مدت یک هفته در کمپ تیم‌های ملی جانبازان و معلولین در تهران برپاست.

حضور 3 لرستانی در اردوی تیم ملی جودو

دور جدید تمرینات تیم ملی جودو برای حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان از روز گذشته در مجموعه ورزشی آزادی آغاز ‌شد.

در این اردوی 10 روزه که 35 جودوکار دعوت شده‎اند، احسان بهرامیان، قاسم نوری‎زاده و سید علی‎اصغر موسوی از لرستان حضور دارند.

تیم مینی‌گلف لرستان نایب‎قهرمان کشور شد

در پایان مسابقات مینی‌گلف قهرمانی کشور در بخش مردان، تیم لرستان رتبه دوم را به خود اختصاص داد و قهرمانی به اردبیل که میزبان مسابقات بود، رسید.

همچنین در رده انفرادی نیز طاها مولایی از اردبیل در جایگاه اول قرار گرفت و علی سپهوند از لرستان و علی نصیرزاده از اردبیل به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را به دست آوردند.

بیش از 27 بازیکن از 8 استان کشور در قالب 9 تیم رقابتی نفس‌گیر داشتند و نفرات برتر به تیم ملی فرا خوانده می‎شوند.

 

سقوط گهر دورود به لیگ دسته اول فوتبال ایران

تیم فوتبال گهر دورود با شکست خانگی در برابر سایپا کرج به لیگ دسته اول سقوط کرد.

 

دعوت بانوی لرستانی به تیم ملی والیبال

تیم ملی بانوان ایران که خود را برای حضور در رقابت‌های قهرمانی زنان آسیا آماده می‌کند، مرحله دوم اردوی آمادگی خود را در آکادمی ملی المپیک آغاز می‌کند که تا 27 اردیبهشت ادامه دارد.

میترا شعبانیان سرمربی این تیم، فاطمه سلگی از لرستان را هم به این اردو دعوت کرده است.

 

صعود شاهین کوهدشت به لیگ دسته دوم فوتسال کشور

تیم فوتسال شاهین جوان کوهدشت توانست جواز حضور در لیگ دسته دوم فوتسال کشور را کسب کند.

نماینده لرستان در بازی پایانی لیگ مناطق کشور که به میزبانی مشهد مقدس برگزار شد، مقابل تیم صفا طوس این شهر با نتیجه سنگین ۸ بر یک شکست خورد.

لازم به ذکر است، پیش از این بازی صعود شاهین قطعی شده بود و دیدار جنبه تشریفاتی داشت. شاهین در اولین بازی مرحله مقدماتی، صفا طوس را با یک گل اختلاف از پیش رو برداشته بود.

همایون محمدی مدیرعامل شاهین با وجود مشکلات مالی که سر راه این تیم قرار دارد اما با این حال هرگز پا پس نکشیده و باید به همت مجموعه این باشگاه آفرین گفت.

 

۳ بوکسور لرستانی جواز حضور در اردوی تیم ملی را کسب کردند

بوكسورهای منتخب برای حضور در اردوی تیم ملی بزرگسالان ایران پس از ۴ روز رقابت در شهر زنجان معرفی شدند.

مسابقات انتخابی تیم ملی با حضور ۸۳ مشت‎زن به پایان رسید و 19 نفر ورزشكار برتر و شایسته‎تر با رای اعضای كمیته فنی و نظر نایب رئیس فدراسیون بوكس به اردوی تیم ملی فراخوانده شدند که از این تعداد ۳ نفر لرستانی هستند.

سجاد محرابی، رضا مرادخانی و مجيد سپهوندي در اوزان 75، منفی 91 و مثبت 91کیلوگرم نفرات راه‌یافته از لرستان به اردوی تیم ملی هستند

به تیم ملی کشتی ‎4 نوجوان و یک مربی لرستانی ‎دعوت

نفرات راه یافته به مرحله آخر اردوی آمادگی تیم‎های کشتی آزاد و فرنگی نوجوانان ایران معرفی شدند.

شاهین شیری، محسن شاه‎کرمی، پیام نعمت‎پور و امیررضا امیری در اوزان 46، 50، 63 و 100 کیلوگرم، آزادکاران لرستانی هستند که به این مرحله از اردو راه یافته و باید برای پوشیدن دوبنده تیم ملی با 3 کشتی‎گیر دیگر که در هر وزن حضور دارند، به رقابت بپردازند.

همچنین در کشتی فرنگی مسعود آدینه‎وند در وزن 46 کیلوگرم در این مرحله از اردو حضور دارد.

با نظر هیأت کشتی لرستان، یک مربی از این استان می‎تواند در اردو حضور داشته باشد.

 

سومی لرستان در مسابقات پاهویوت قهرمانی کشور

هشتمین دوره مسابقات پاهویوت قهرمانی کشور با حضور 280 فایتر از استان‌های سراسر کشور در استان تهران برگزار شد.

در این دوره از مسابقات فایترهای رده سنی بزرگسالان برای دور اول انتخابی تیم اعزامی به مسابقات بین‌المللی مبارزه کردند و دور دوم انتخابی اواخر مرداد ماه انجام خواهد گرفت.

در این مسابقات رقابت تنگاتنگی بین تیم‌ها وجود داشت و در نهایت تیم تهران با کسب 9 مدال طلا بر بام قهرمانی این دوره از مسابقات ایستاد.

در مجموع ردههای سنی مختلف، تیم‎های کردستان و لرستان هم، مقام‎های دوم و سوم را کسب کردند.

سرپرستی تیم لرستان را در این پیکارها، محمد زمانی به‎عهده داشت.

 

درخشش پیشکسوتان لرستانی‎ در پیکارهای موتور کراس کشور

اولین دوره مسابقات موتور کراس قهرمانی کشور با برتری تیم همدان به اتمام رسید.

در این مسابقات که در مجمعه ۱۵ هزار نفری شهید مفتح همدان برگزار شد، 80 نفر از زبده‌ترین موتورسواران در قالب 25 تیم و 5 باشگاه با هم به‎رقابت پرداختند و در نهایت تیم‌ استان همدان با 65 امتیاز اول، شهرداری کرمان با 58 امتیاز دوم و اصفهان با 52 امتیاز سوم شدند.

در رده‌بندی انفرادی و در کلاس 450 سی سی پیشکسوتان؛ محمود جدیدی و علی کاووسی هر دو از لرستان مقام‎های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

انتصاب مدیر عامل جدید گهر دورود

مدیر عامل جدید گهر دورود منصوب شد. مجمع عمومی عادی باشگاه گهر دورود به‎طور فوق‎العاده برگزار و تصمیم‎هایی اتخاذ شد.

در این مجمع با کناره‎گیری و استعفای احمد پهلوان و حسین عابدینی موافقت و منوچهر رئوفی و اسماعیل حیدرپور به هیأت مدیره گهر اضافه شدند.

در پایان این جلسه اسماعیل حیدرپور به مدت 2 سال به عنوان مدیرعامل جدید گهر معرفی و منصوب شد.

لازم به ذکر است پیش از این خروطی به عنوان مدیر اجرایی این باشگاه مشغول فعالیت بود.

سومی لرستان در ووینام قهرمانی کشور

تیم ووینام لرستان در پایان رقابت‎های قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی بر سکوی سوم ایستاد.

در این مسابقات که با حضور 250 ورزشکار به مدت 2 روز در سالن شهید حیدریان قم برگزار شد، تیم لرستان پس از قم و گیلان رتبه سوم را به خود اختصاص داد.

برای لرستان؛ میثم عباسی و مصطفی حسنوند طلا گرفتند؛ جواد طرهانی نقره و امید زرین‎جویی برنز گرفت.

همچنین مصطفی حسنوند از لرستان، به‎عنوان فنی‎ترین ورزشکار این دوره از رقابت‎ها برگزیده شد.

 

سومی لرستان در ووینام بانوان قهرمانی کشور

مسابقات ووینام قهرمانی کشور با کسب مقام سومی تیم استان لرستان به پایان رسید.

مسابقات ووینام بانوان قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی بزرگسالان، هفته گذشته در استان البرز برگزار شد.

در این مسابقات 200 ورزشکار در قالب 15 تیم حضور داشتند که آزاده غضنفری از لرستان موفق به کسب عنوان برتر این رقابت‎ها شد.

 

همچنین مهدیه دوستی و سارا سپهر از لرستان عناوین دوم و سپیده خورشیدی‎زاده، مهسا صمدی و عاطفه صفای نیز مقام سوم این دوره از مسابقات را کسب کردند.

نفرات برتر این رقابت‎ها به عنوان اعضای تیم ملی، تیرماه به مسابقات قهرمانی جهان در فرانسه اعزام می‎شوند.

دعوت 2 کشتی‎گیر جوان لرستانی به تیم‎های ملی

دور جدید اردوی تیم‎های ملی کشتی آزاد و فرنگی با حضور کشتی‎گیران لرستانی آغاز می‎شود.

اردوي تيم كشتي فرنگي جوانان روزهاي 30 ارديبهشت تا 10 خرداد برگزار مي‌شود که فرشاد بلفکه کشتی‎گیر 66 کیلو گرم لرستانی هم برای حضور در این اردو به تیم ملی دعوت شده است.

همچنین اردوی تیم ملی کشتی آزاد جوانان، از 28 اردیبهشت تا 10 خردادماه برپاست که پیمان یاراحمدی آزادکار لرستانی در این اردو حضور دارد.

تیم‎های ملی کشتی آزاد و فرنگی جوانان خود را برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا که روزهای 23 تا 26 خرداد ماه در شهر پوکت تایلند برگزار خواهد شد، آماده می‎کنند.

 

خرداد 92

کسب مقام سومی کشتی‎گیر لرستانی در جام شاهد

مسابقات کشتی آزاد جوانان جام شاهد با معرفی نفرات برتر به پایان رسید.

این مسابقات به‎صورت داخلی و با شرکت 98 کشتی‎گیر از 23 استان در 6 دور و با انجام 116 کشتی در شهرستان رستم کلا استان مازندران برگزار شد که مرتضی قیاسی آزادکار لرستانی در وزن 60 کیلوگرم حائز رتبه سوم شد.

همچنین سعید پیرولی و وحید بیرانوند دیگر کشتی‎گیران لرستانی در اوزان 55 و 84 کیلوگرم به ترتیب پنجم و هفتم شدند.

راهیابی 2 مشتزن لرستانی به مرحله بعدی اردوی تیم ملی

مسابقات انتخابی تیم ملی بوکس برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا ‌با حضور 20 بوکسور برگزار شد و 7 نفر از اردوها خط خوردند.

این رقابت‎ها در مجموعه ورزشی انقلاب برگزار شد که 4 بوکسور لرستانی به مصاف حریفان خود رفتند.

در وزن 56 کیلوگرم احسان سپهوندی بوکسور قزوینی با نتیجه 8 بر 6 رضا کرزبر از لرستان را شکست داد. در وزن 60 کیلوگرم محمد مومیوند با نتیجه 13بر6 حجت دهقان مشتزن لرستانی را مغلوب کرد.

در اوزان 75 و 91 کیلوگرم سجاد محرابی و رضا مرادخانی از لرستان توانستند با برتری قاطع برابر حریفانشان، جواز حضور در مرحله بعدی اردو را کسب کردند.

 

دعوت فوتبالیست لرستانی به تیم‎ملی ناشنوایان

چهارمین اردوی آمادگی تیم ملی فوتبال ناشنوایان برای حضور در المپیک 2013 ناشنوایان با حضور ۲۰ بازیکن آغاز شده است که اردو سیاوش زینی‎وند از لرستان هم حضور دارد.

اردوی تیم ملی ناشنوایان تا روز نوزدهم خردادماه ادامه دارد.

همچنین این تیم برای حضور پرقدرت در المپیک 2013 ناشنوایان یک دیدار تدارکاتی برگزار می‌کند.

۵ لرستانی در اردوی تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان

اردوی آمادگی تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان برای شرکت در رقابت‎های آسیایی و جهانی طی روزهای 7 تا 20 خردادماه در خانه کشتی شماره 2 تهران برگزار می‌شود.

در این اردو؛ شاهین شیری، محسن شاه‎کرمی، پیام نعمت‎پور و امیررضا امیری آزادکاران لرستانی هم حضور دارند.

این کشتی‎گیران به‎ترتیب در اوزان ۴۶، ۵۰، ۶۳ و ۱۰۰ کیلوگرم، روی تشک می‎روند.

همچنین کامبیز نورانی‎مقدم مربی لرستانی هم برای حضور در این اردو، فرا خوانده شده است.

دعوت 4 کشتی‎گیر ناشنوای لرستانی به تیم‎های ملی

اردوی آمادگی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی برای حضور در المپیک 2013 ناشنوایان برگزار می‌شود.

در کشتی آزاد حسین دریکوندی تنها نماینده لرستان است. او در وزن 66 کیلوگرم کشتی می‎گیرد و به احتمال زیاد تیم ملی را در المپیک ناشنوایان همراهی کند هرچند باید آماده‎تر از حسین نوری کشتی‎گیر اردبیلی این وزن باشد.

در تیم ملی کشتی فرنگی لرستان 3 نماینده دارد؛ محمود بیگی‎زاده در وزن 60 کیلوگرم، امین نعمتی 96 و احسان نعمتی در وزن 120 کیلوگرم فرنگی‎کاران لرستانی فراخوانده شده به این اردو هستند.

 

نایب‎قهرمانی دونده لرستانی در انتخابی تیم‎ملی

در پایان این رکوردگیری، علی فهیمی از لرستان در ماده 1500 متر رتبه دوم را به خود اختصاص داد.

در این ماده، مسلم نیادوست با 3 دقیقه و 48 ثانیه و 59 صدم ثانیه، علی فهیمی 3 دقیقه و 49 ثانیه و 66 صدم ثانیه و بهزاد مصطفوی با 3 دقیقه و 56 ثانیه و 6 صدم ثانیه به ترتیب اول تا سوم شدند.

لازم به ذکر است، نفرات برتر این رکوردگیری تا رقابت‎های آسیایی هند در اردوی تیم ملی حضور دارند.

۲ آزادکار لرستانی برای حضور در مسابقات نوجوانان قهرمانی آسیا به تیم‎ملی دعوت شدند

مرحله جدید اردوی تیم کشتی آزاد نوجوانان برای شرکت در رقابت‎های آسیایی و جهانی روزهای 25 خرداد ماه تا 7 تیرماه برگزار می‎شود.

برای حضور در این اردو ۲ آزادکار لرستانی به نام‎های؛ علی جوانمرد و امیررضا امیری هم فرا خوانده شده‎اند.

جوانمرد در وزن ۵۰ و امیری در وزن ۱۰۰ کیلوگرم روی تشک می‎روند.

همچنین قرار است یک مربی لرستانی به معرفی هیأت کشتی این استان در اردو حاضر شود.

دعوت پینگ‎پنگ باز ناشنوای لرستانی به تیم‎ملی

سومین اردوی انتخابی تیم‌های ملی تنیس روی میز بانوان و آقایان ناشنوا و پیوند اعضا برای حضور در المپیک 2013 ناشنوایان و مسابقات جهانی پیوند اعضا به میزبانی کردستان برگزار می‌شود.

در این اردو که ۲۵ خرداد شروع و تا ۵ تیرماه ادامه دارد، بابک فتاحی از لرستان هم دعوت شده، او یکی از ۳ پینگ‎پنگ بازی است که به تیم ملی مردان فرا خوانده شده است.

دعوت فرنگی‎کار نوجوان لرستانی به تیم‎ملی

مرحله جدید اردوی تیم‎ملی کشتی فرنگی نوجوانان برای شرکت در رقابت‎های آسیایی مغولستان روزهای 30 خرداد تا 11 تیرماه در شهر میانه استان آذربایجان شرقی برگزار می‎شود.

برای حضور در این اردو، مسعود آدینه‎وند فرنگی‎کار وزن 46 کیلوگرم لرستانی نیز به تیم ملی دعوت شده و کار سختی برای پوشیدن دوبنده تیم‎ملی با 2 کشتی‎گیر دیگری دارد که در این وزن حضور دارند.

حضور بوکسور لرستانی در اردوی تیم ملی نوجوانان

بوکسور لرستانی به مرحله جديد تمرينات تيم ملي نوجوانان بوکس کشورمان دعوت شد.

کادر فني تيم ملي نوجوانان، 18 بوکسور را به اردوي تيم ملي فرا خوانده که در بين آنها ساسان زیبرم بوکسور خوش آتيه لرستانی نيز حضور دارد.

این اردو از روز 25 خرداد ماه در مجموعه ورزشي انقلاب تهران، شروع شده است.

 

حضور بانوی لرستانی در اردوی تیم‎ملی والیبال نشسته

سومین مرحله اردوی تدارکاتی والیبال نشسته بانوان، شروع شد.

در این مرحله از اردو که با حضور 19 والیبالیست شروع شده، سکینه کشوری از لرستان هم حضور دارد.

این مرحله از تمرین‎ها به میزبانی هیأت ورزش‌های جانبازان و معلولان شهرستان گنبد از 26 خرداد ماه آغاز شده و تا یک تیر ماه ادامه دارد.

دو طلا و برنز لرستانی‎ها در مسابقات کشتی آزاد جوانان قهرمانی آسیا

تيم کشتي آزاد جوانان ايران با کسب سه طلا، يک نقره و دو برنز به نايب قهرماني رقابت‌هاي کشتي آزاد قهرماني جوانان آسيا بسنده کرد.

در این رقابت‌ها که دو لرستانی به نام‎های مصطفی قیاسی و پیمان یاراحمدی دوبنده تیم‎ملی را به تن داشتند، یک طلا و یک برنز کسب کردند.

 

2 بانوی لرستانی به تیم ‎ملی سپک‌تاکرا فرا خوانده شدند

کادر فنی تیم‎ملی سپک‌تاکرا بانوان ایران 17 بازیکن را به اردوی این تیم برای حضور در مسابقات جهانی تایلند دعوت کرد که در بین مدعوین نام 2 ورزشکار لرستانی به نام‎های معصومه بهزادی و مژگان لک هم به چشم می‎خورد.

قرار است تیم ملی بانوان کشورمان در مسابقات جهانی تایلند، در بخش‌های هوپ تاکرا، رگو، دبل و تیمی حضور یابد.

مسابقات سپک‌تاکرای قهرمانی مردان و زنان جهان از تاریخ 25 تا 31 شهریورماه امسال در شهر "ادون" تایلند برگزار خواهد شد.

 

تیر 92

شهرداری خرم‎آباد قهرمان لیگ برتر جودوی بانوان شد

هفته‎ی پایانی سومین دوره مسابقات لیگ برتر جودو بانوان به میزبانی خرم‎آباد برگزار شد.

در این هفته، تیم شهرداری خرم‎آباد با نتایج ۶ بر یک و ۷ بر صفر، تیم‎های خراسان رضوی و امید همدان را با شکست بدرقه و قهرمانی خودش را تثبیت کرد.

سومین دوره رقابت‌های لیگ برتر جودوی بانوان از اسفند ماه 1391 با حضور ۷ تیم آغاز شد که در پایان و پس از ۴ هفته‌ برگزاری، باشگاه 22 بهمن شهرداری خرم‎آباد با 36 امتیاز قهرمان شد.

 

قهرمانی لرستان در دوچرخه‌سواری جوانان کشور

در پایان رقابت‌های دوچرخه‎سواری قهرمانی کشور آقایان، در رده سنی جوانان و در رشته‌های جاده و سرعت، تیم لرستان به عنوان قهرمانی دست یافت.

این مسابقات با رقابت 69 رکابزن در قالب 21 استان به میزبانی شهرستان رامسر استان مازندران برگزار شد که در پایان، لرستان با کسب 640 امتیاز به عنوان قهرمانی دست یافت و تیم‌های خراسان رضوی و تهران به ترتیب با 514 و 442 امتیاز دوم و سوم شدند.

 

برنز جودوکار لرستانی در پیکارهای جایزه بزرگ بسیج

رقابت‎های جایزه بزرگ جودو با استقبال خوب جودوکاران و برخی اعضای تیم ملی در سطح فنی بالایی برگزار شد.

این مسابقات به همت سازمان ورزش بسيج و همکاري فدراسيون جودو با حضور 350 جودوکار از اعضای تیم ملی، بسيجيان فعال، نیروهای مسلح از سراسر کشور با هدف پشتوانه سازی و استعداديابی، بهبود شرايط کيفي و کمي و استفاده از ظرفيت‎ها و پتانسيل‎هاي موجود کشور برگزار شد.

در این رقابت‎ها علی‎اصغر موسوی جودوکار لرستانی در وزن منفی 90 کیلوگرم، مشترکاً با مسعود شادمانی از فارس سوم شد.

رئیس هیئت ووشو لرستان در سمت خودابقا شد.

مجمع انتخاب رییس هیئت ووشوی لرستان با حضور محمدی‌اصل مدیر كل ورزش و جوانان استان و حیدری نایب‌رییس فدراسیون در سالن اجتماعات اداره کل ورزش و حوانان استان برگزار شد.

در پایان رای‌گیری جهانگیر صحرا‌نشین با کسب 17 رای از 20 رای ماخوذه به عنوان رئیس هیئت ووشوی استان انتخاب و در سمت قبلی خود برای مدت 4 سال ابقا شد

درخشش لرستانی‎ها در کمان‎گیری روی اسب کشور

مسابقات سواركاري با تير و كمان كشور با درخشش لرستانی‎ها به كار خود پايان داد.

در اين رقابت‎ها كه در مجموعه سواركاري مزرعه علمي دانشگاه آزاد اسلامي واحد شهركرد و با حضور ۱۵ كمان‎گير برگزار شد، فردين مرادي، سيد محمد ساران و بهروز عباس‎نژاد هر سه از لرستان مقام‎هاي اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

درخشش لرستانی‎ها در حالی به دست آمده که کمان‎گیران این استان همواره در مسابقات مختلف رتبه‎های برتر را به خود اختصاص می‎دهند.

 

معظمی‎گودرزی قهرمان دور مقدماتی ماده 4 کیلومتر تعقیبی انفرادی شد

مسابقات دوچرخه‌سواری قهرمانی کشور کورسی آقایان در مواد پیست و در دو رده سنی بزرگسالان و امید از روز جمعه هفتم تیر ماه با مشخص شدن فینالیست‎های رشته 4 کیلومتر تعقیبی ادامه یافت.

در این پیکارها، آروین معظمی گودرزی رکابزن لرستانی با زمان 4 دقیقه و 35 ثانیه و 702 هزارم ثانیه مقام نخست را کسب کرد و به مرحله‎ی فینال رسید.

 

لرستان نایب‎قهرمان دوچرخه‎سواری قهرمانی کشور

مسابقات دوچرخه‌سواری قهرمانی کشور در مواد پیست و در بخش آقایان به مدت دو روز در پیست دوچرخه‌سواری مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد.

رکابزنان 15 استان در شش ماده ۴ هزار متر انفرادی، دور امتیازی، تیم اسپرینت، اسکاراچ، کایرین، اسپرینت به رقابت پرداختند که در پایان تیم یزد با 918 امتیاز برسکوی قهرمانی ایستاد، تیم لرستان با 628 امتیاز نایب قهرمان شد و تیم البرز نیز با 542 امتیاز در جایگاه سوم قرار گرفت.

یوسف‌وند بهترین بسکتبالیست ایران در دیدار با اسپانیا

محمد یوسف‎وند بسکتبالیست لرستانی بهترین بازیکن تیم‎ملی بسکتبال جوانان ایران برابر اسپانیا بود.

تیم‎ملی بسکتبال ایران در نخستین دیدارش از مرحله یک هشتم پایانی جام جهانی جوانان 68 بر 59 برابر اسپانیا تن به شکست داد و محمد یوسف‎وند سنتر لرستانی تیم‎ملی با کسب 17 امتیاز، 5 ریباند و یک توپ‎ربایی بهترین بازیکن ایران نام گرفت.

یوسف‎وند در این دیدار 33 دقیقه که بازی کرد.

وزنه‎بردار نوجوان لرستانی قهرمان کشور شد

روز دوم مسابقات وزنه‎برداری نوجوانان کشور که به میزبانی استان مرکزی برگزار می‌شود با قهرمانی وزنه‎بردار لرستانی به پایان رسید.

در رقابت‎های دومین روز که با حضور حسین رضازاده، رئیس فدراسیون و کوروش باقری مدیر تیم‎های ملی برگزار شد، در دسته 77 کیلوگرم رضا بیرانوند از لرستان در مجموع قهرمان شد.

در رده‎بندی حرکت یکضرب؛ رضا بیرانوند از لرستان، 125 کیلوگرم- طلا، رامین ولی‎پور از مازندران، 121 کیلوگرم- نقره، سید جلال قریشی از خوزستان، 114 کیلوگرم- برنز.

 

لرستان قهرمان مسابقات کشوري ووشو سبک خوان‎چوان

در این دوره از مسابقات که به مدت 2 روز در سالن تختی خرم‎آباد برگزار شد 280 ووشوکار در 4 رده سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در 2 رشته تالو و ساندا با هم رقابت کردند.

در پایان تیم‎ لرستان با اقتدار قهرمان شد و تیم‎های کردستان و خوزستان عنوان‎های دوم و سوم را از آن خود کردند.

 

نایب‎قهرمانی استان در کبدی کشور

این پیکارها به میزبانی بروجن و با حضور 8 تیم برگزار شد که در دور مقدماتی توانستیم، تیم‎های کرمانشاه که همیشه یک پای فینال است و چهارمحال و بختیاری را شکست دهیم و به مرحله نیمه‎نهایی برسیم.

در این مرحله با برتری مقابل خراسان رضوی به دیدار فینال راه پیدا کردیم ولی در بازی نهایی به تبریز باختیم.

از وقتی که کبدی در لرستان تأسیس شده، برای اولین بار است که در رده سنی بزرگسالان مقام دوم کشوری را کسب می‎کنیم.

کسب 2 نشان ووینام‎کاران لرستانی در مسابقات جهانی

ووینام‎كاران لرستاني در مسابقات قهرماني جهان توانستند 2 نشان طلا و نقره برای کشورمان به ارمغان بیاورند.

در این پیکارها که به میزبانی فرانسه در حال برگزاری است، در بخش مردان میثم عباسی ورزشکار لرستانی وزن منفی57 کیلوگرم نمایندگان رومانی و ویتنام را شکست داد و طلا گرفت.

همچنین مصطفی حسنوند دیگر ورزشکار لرستانی حاضر در این مسابقات، با پیروزی برابر حریفانی از روسیه و ایتالیا به نماینده فرانسه باخت و مدال نقره وزن منفی68 کیلوگرم را بدست آورد.

آغاز اردوی تیم‎ملی کشتی آزاد با حضور 2 لرستانی

اردوی تیم کشتی آزاد جوانان برای حضور در رقابت‌های جهانی از امروز در خانه شماره ۲ کشتی تهران آغاز شده است.

در این اردو که تا 30 تیرماه ادامه دارد، پیمان یاراحمدی و مصطفی قیاسی از لرستان هم حضور دارند.

این آزادکاران در اوزان 66 و 74 کیلوگرم کشتی می‎گیرند.

لازم به ذکر است، مسابقات قهرمانی جوانان جهان، روزهای 22 تا 27 مردادماه در شهر صوفیه بلغارستان برگزار خواهد شد.

دو مدال  رزمی کاران لرستانی در فرانسه

دو رزمی کار لرستانی که به همراه تیم ملی کشورمان در مسابقات جهانی ووینام فرانسه شرکت کرده بودند دو مدال رنگا رنگ را برای کشورمان به ارمغان آورند.

میثم عباسی که در وزن 57- کیلو گرم شرکت کرده بود به مصاف حریف رومانی خود رفت و با شکست آن و از پیش رو برداشتن حریف ویتنامی خود در مرحله فینال مدل طلا را بر گردن خود آویخت و پرچم سه رنگ کشورمان را به احتزاز در آورد.

همچنین مصطفی حسنوند دیگر شرکت کننده لرستانی عضو تیم ملی کشورمان که در وزن 68- کیلو گرم شرکت کرده بود، با پیروزی بر حریفانی از روسیه و ایتالیا و باخت مقابل سر سخت فرانسوی صاحب نشان نقره شد.

 

سومی لرستان در دور رفت لیگ برتر هاکی بانوان

دور رفت رقابت‎های گروه "ب" لیگ برتر هاکی بانوان کشور، به پایان رسید.

در این پیکارها که در رشت برگزار شد، هیأت هاکی آذربایجان غربی با 11 امتیاز (تفاضل گل 13+) در صدر قرار گرفت. هیأت هاکی گیلان با کسب 11 امتیاز (تفاضل گل 6+) دوم شد و تیم هیأت هاکی لرستان با 10 امتیاز در جایگاه سوم جدول رده‎بندی قرار گرفت.

 

کسب مدال برنز محرابی در بوکس آسیا

مسابقات بوکس قهرمانی آسیا با کسب مدال برنز مشتزن لرستانی به پایان رسید.

مسابقات بوکس قهرمانی آسیا در حالی با حضور 143 بوکسور از 27 کشور آسیا به میزبانی اردن آغاز شده بود که در آخرین روز از این رقابت‌ها سه نفر از نمایندگان ایران وارد رینگ شدند که در پایان با شکست مقابل حریفان خود به مدال برنز مسابقات دست یافتند.

در وزن 75 کیلوگرم سجاد محرابی بوکسور لرستانی در بازی نیمه‎نهایی به حریف قزاق باخت و به مدال برنز بسنده کرد.

سه کمربند طلایی؛ سهم رزمی‌کاران لرستان از رقابت‌های بین المللی کیک‌بوسینگ

یک دوره مسابقات کیک بوکسینگ بین‌ا‌لمللی با شرکت شش کشور خارجی، و دو تیم از ایران به میزبانی تهران برگزار شد که رزمی کاران لرستانی توانستند سه کمربند طلایی و یک مدال نقره را بدست آورند.

رقابت‌های کیک بوکسینگ بین‌المللی به مدت سه روز در استادیوم ورزشی تختی تهران برگزار شد که در آن ورزشکارانی از کشور‌های لبنان، امارات، عراق، ارمنستان، آذربایجان، افغانستان حضور داشتند.

در این مسابقات، سید محراب شاهرخی، میلاد شرفی و هومن میرسالاری صاحب کمربند طلایی شدند و پژمان حاتموند نیز مدال نقره برای کشورمان به ارمغان آوردند.

 

معرفی تماشاگران دورود به عنوان بهترین تماشاگران فوتبال ایران

 

تماشاگران دورود به دلیل اخلاق و رفتار جوانمردانه به عنوان بهترین تماشاگران دوازدهمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران انتخاب شدند

در بخش بهترین تماشاگران فوتبال ایران، تماشاگران دورود به دلیل اخلاق و رفتار جوانمردانه به عنوان بهترین تماشاگران دوازدهمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران انتخاب شدند.

تماشاگران تیم فوتبال گهر دورود، به عنوان برترین تماشاگران معرفی شدند و محمود رحمتی، رئیس اداره ورزش و جوانان دورود جایزه ویژه این بخش را دریافت كرد.

 

دعوت 2 فرنگی‎کار جوان لرستانی به تیم‎ملی

اردوي آمادگي تيم كشتي فرنگي جوانان ايران براي شركت در پیکارهای كشتي قهرماني جوانان زير ۲۰ سال جهان، ۲۳ تير تا ۵ مرداد ماه برگزار مي‎شود.

مرحله دوم اردوي این تیم در خانه كشتي شماره ۲ تهران برپا مي‎شود و عرفان سعادتي و فرشاد بلفکه از لرستان هم به این اردو فراخوانده شده‎اند.

سعادتی و بلفکه در اوزان 60 و 66 کیلوگرم کشتی می‎گیرند.

قدردانی فدراسیون دوومیدانی از دونده لرستانی

فدراسیون دوومیدانی از دونده سال‎های گذشته لرستان که نامش در کتاب گینس ثبت شده، قدردانی کرد.

ملک‎شیر مرادی بدون مربی و نبود امکانات در مسابقات دوومیدانی قهرمانی آسیا در سال 1993(فیلیپین) در ماده 800متر، گردن‎آویز طلا را برای کشورمان به ارمغان آورد.

این دونده خوش‎استیل سال‎ها بدون مربی و امکانات اولیه قهرمان کشور می‎شد. او استعدادی ناب دردوومیدانی بود که بارها عناوین مختلفی برای لرستان در کشور و آسیا بدست آورد و توانست مسافت دریاچه گهر تا شهرستان دورود را با زمان 2ساعت به‎صورت رفت و برگشت بدود و نام خود را در کتاب گینس به ثبت رساند.

 

2 فرنگی‎کار لرستانی به تیم‎ملی دعوت شدند

اردوی تیم ملی کشتی فرنگی از 27 تیرماه در خانه کشتی تهران آغاز می‌شود و تا 11 مردادماه ادامه دارد.

در این اردو که به منظور آمادگی برای حضور در پیکارهای جهانی برپا می‎شود، برومند اصلانی کشتی‎گیر 66 کیلو و طالب نعمت‎پور فرنگی‎کار 84 کیلو گرمی از لرستان هم به این اردو فرا خوانده شده‎اند.

رقابت‎هاي جهاني سال 2013 ميلادي، شهريور ماه سال 92 در شهر بوداپست پايتخت مجارستان برگزار خواهد شد

اعزام جودوکار لرستانی به پیکارهای جایزه بزرگ روسیه

تیم ملی جودو ایران برای حضور در رقابت‎های جایزه بزرگ روسیه با ۵ ورزشکار راهی مسکو شد.

در این پیکارها احسان بهرامیان جودوکار لرستانی در وزن منفی 60 کیلوگرم برای تیم‎ملی کشورمان روی تاتامی می‎رود.

پیکارهای جایزه بزرگ روسیه طی روزهای ۲۹ و ۳۰ تیرماه در مسکو برگزار می‎شود. برای حضور در این مسابقات ۳۳۷ جودوکار از ۴۴ کشور جهان ثبت نام کرده‎اند.

 

5 لرستانی در لیست دوومیدانی‌کاران معلول اعزامی به پارآسیایی مالزی

لیست اولیه دوومیدانی‎کاران معلول برای حضور در رقابتهای پارآسیایی مالزی اعلام شد.

با توجه به برگزاری دو مرحله اردوی آمادگی و نیز انجام مسابقات رکوردگیری، کمیته فنی در نهایت 20 نفر از آقایان و بانوان جوان دارای معلولیت را برای حضور در مراحل نهایی اردوی آمادگی تیم ملی حائز شرایط شناخت.

هادی کائيدی، محمد فتحی‎گنجی، محمد قاسمی، محمد سهرابی و امیرحسین پرورده از لرستان هم حائز شرایط برای حضور در مراحل نهایی اردوهای آمادگی شناخته شده‎اند.

دعوت 3 مشتزن لرستانی به تیم‎ملی

کادر فنی تیم ملی بوکس 25 نفر را برای حضور در دور جدید اردوها دعوت کرد که در بین مدعوین نام 3 مشت‌زن لرستانی نیز به چشم می‌خورد.

به همین منظور کادر فنی تیم ملی ۲۷ مشت‌زن را به این مرحله از اردو دعوت کرد که سجاد محرابی، رضا مرادخانی و مجید سپهوند از لرستان نیز جزو دعوت‌شده‌ها به این اردو هستند.

با حضور 4 آزادکار جوان لرستانی اردوی تیم‎ملی آغاز می‎شود

آخرین اردوی تیم‎ملی کشتی آزاد جوانان برای حضور در رقابت‎های جهانی بلغارستان از روز 3 مرداد ماه در محل خانه کشتی شماره 2 تهران شروع می‎شود.

برای حضور در این اردو 4 کشتی‎گیر لرستانی به نام‎های مرتضی و مصطفی قیاسی، پیمان یاراحمدی و امیررضا امیری هم دعوت شده‎اند.

رقابت‎های کشتی قهرمانی جوانان جهان روزهای 23 تا 26 مرداد ماه در شهر صوفیه پایتخت بلغارستان برگزار می‎شود و این اردو تا شروع پیکارهای جهانی ادامه دارد.

 

حذف زودهنگام جودوکار لرستانی در جایزه بزرگ روسیه

رقابت‎های جایزه بزرگ روسیه با حذف جودوکار لرستانی به پایان رسید.

این دوره از مسابقات با حضور 300 جودوکار از 40 کشور در مسکو برگزار شد که در وزن منفی 60 کیلوگرم احسان بهرامیان ورزشکار لرستانی در اولین دیدار خود برابر"مخرطيان" از ارمنستان به میدان رفت و با یک امتیاز "وازاری" در پایان 5 دقیقه مبارزه نتیجه را واگذار کرد و از جدول خارج شد.

 

3 والیبالیست لرستانی به تیم‎ملی دعوت شدند

کادر فنی تیم‎ملی والیبال اسامی 26 بازیکن را برای دعوت به اردو اعلام کرد.

آرش کمالوند، حسین حسن‎پور و رضا صفایی والیبالیست‎های لرستانی هم برای حضور در این اردو فرا خوانده شده‎اند.

کمالوند و صفایی تازه از بند مصدومیت رهایی یافته‎اند و دعوت آنها به اردو نشان‎دهنده اعتقاد ولاسکو به آنهاست.

اردوی آماده سازی تیم‌‎ملی والیبال از اوایل هفته آینده برای حضور در رقابت‎های قهرمانی آسیا آغاز می‌شود.

 

کاییدی بازهم تکرار کرد: کسب بیش‎ از یک مدال در مسابقات مهم جهانی

ورزشکار لرستانی برای دومین بار در طول مسابقات جهانی دوومیدانی معلولان به میدان رفت و در ماده پرتاب وزنه به نشان برنز رسید.

محسن کاييدي در ماده پرتاب وزنه، کلاس F34 با 10 ورزشکار به رقابت پرداخت و  به نشان برنز دست یافت و نشان طلای این ماده به نماینده انگلستان و نشان نقره به نماینده روسیه رسید.

کاییدی، پیش  از این و در اولین روز از رقابت‎ها با رکورد شکنی که به جا گذاشت موفق به کسب نشان طلا در ماده پرتاب نیزه شده بود.

این ورزشکار لرستانی همواره در سالیان گذشته به هر مسابقه بین‎المللی که اعزام شده، توانسته بیش از یک مدال کسب کند و یکی از بهترین‎های دوومیدانی معلولان جهان است.

 

قهرمانی رزمی‎کار لرستانی در پیکارهای کمربند طلایی کشور.

جواد طرحانی در مسابقات کمربند طلایی بهترین بهترین‎ها که در استان البرز برگزار شد، در وزن منفی 75 کیلوگرم توانست مقام اول را کسب کند و کمربند طلایی این وزن را دریافت کرد.

طرحانی تنها رزمی‎کار شرکت کننده لرستانی در مسابقات کمربند طلایی ایران بود.

 

تأکید رییس هیأت فوتبال لرستان: هیچ تیمی از لرستان خارج نمی شود حتی اگر منحل شود

در این خصوص رئیس هیأت فوتبال استان ، گفت: تا مهر و امضای رئیس هیأت پای برگه نباشد، انتقال غیرقانونی است و به هیچ وجه اجازه خروج به هیچ تیمی نمی دهیم ‎دهم..

 

حضور ورزشکاران لرستانی در المپیک ورزشهای بیماران خاص وناشنوایان جهان

5 ورزشکار لرستانی عضو هیات ورزشهای بیماران خاص، پیوند وناشنوایان استان به همراه تیم ملی کشورمان به مسابقات المپیک 2013 بلغارستان دعوت شدند.

بیست و دومین دوره مسابقات المپیک ورزش های بیماران خاص و ناشنوایان جهان، از یکم مرداد ماه در شهر صوفیه بلغارستان آغاز شده است، که تا سیزدهم ماه جاری ادامه خواهد داشت.

 

مرداد 1392

حضور بانوی لرستانی در اردوی تیم‎ملی جودو نوجوانان

اردوی تیم‎ملی جودو نوجوانان آغاز شد. زهرا باقری جودوکار ارزنده لرستانی یکی از حاضرین در این اردو است که تا یازدهم مردادماه ادامه دارد.

این اردو به منظور آمادگی برای حضور در بازی‎های آسیایی است که مهرماه در کشور چین برگزار می‎شود.

 

دعوت 2 فرنگی‎کار لرستانی به تیم‎ملی

مرحله دوم اردوي تيم‎ملي كشتي فرنگي بزرگسالان برای شرکت در رقابت‎های جهانی مجارستان از روز 17 مردادماه در خانه كشتي تهران برگزار مي‌شود.

برای حضور در این اردو که تا 31 مرداد ادامه دارد، برومند اصلانی و طالب نعمت‎پور هم دعوت شده‎اند.

اصلانی در وزن 66 کیلوگرم کار سختی برای پوشیدن دوبنده تیم‎ملی در مسابقات جهانی دارد و شانس زیدوند و بیابانگرد از فرنگی‎کار لرستانی بیشتر است.

 

حضور 2 بوکسور لرستانی در تورنمنت رومانی

بوکسورهای اعزامی ایران به تورنمنت بین‌المللی رومانی مشخص شدند.

مسابقات انتخابی تیم‎ملی بوکس در سه وزن 60، 81 و 91 برگزار شد و در وزن 91 کیلوگرم رضا مرادخانی مشتزن لرستانی با شکست سینا قلعه‌بندی پیراهن تیم‎ملی را پوشید.

همچنین در وزن 75 کیلو سجاد محرابی دیگر بوکسور لرستانی، تیم‎ملی را در این پیکارها همراهی می‎کند  تورنمنت بین‌المللی رومانی 14 تا 23 شهریور برگزار خواهد شد.

 

قهرمانی رزمی‎کار لرستانی در پیکارهای کمربند طلایی کشور

رزمی‎کار لرستانی در مسابقات کمربند طلایی ایران خوش درخشيد.

جواد طرحانی در مسابقات کمربند طلایی بهترین بهترین‎ها که در استان البرز برگزار شد، در وزن منفی 75 کیلوگرم توانست مقام اول را کسب کند و کمربند طلایی این وزن را دریافت کرد.

طرحانی تنها رزمی‎کار شرکت کننده لرستانی در مسابقات کمربند طلایی ایران بود.

 

درخشش خیره کننده بانوان لرستانی‎ در پیکارهای آلیش انتخابی تیم‎ملی

مسابقات کشتی آلیش انتخابی تیم ملی بانوان با معرفی برترین‎ها به پایان رسید.

این رقابت‎ها که با حضور 58 بانوی رزمی‎کار از 9 استان در 5 وزن به میزبانی اصفهان برگزار شد در وزن 52 کیلوگرم ندا خانی از لرستان، زهرا محمودی از مرکزی و فاطمه ظریف غفوریان از خراسان رضوی، به ترتیب اول تا سوم شدند.

در وزن 58کیلوگرم نیز شیما نادری از لرستان، سلمی افضلی از مرکزی و خدیجه حیدری از خراسان رضوی عناوین اول تا سوم را بدست آوردند.

در وزن 66 کیلوگرم اکرم خانی از لرستان، زهرا صادقی از خراسان رضوی و آزاده علیزاده از گیلان، در وزن منفی 76 کیلوگرم مریم احمدی از فارس، سحر چغلوند از لرستان و عزت قربانی از خراسان رضوی به ترتیب بر سکوی اول تا سوم ایستادند.

همچنین در وزن مثبت 76 کیلوگرم آنا براتی از خراسان رضوی، معصومه سلیمانی از لرستان و فاطمه حسینی از خراسان رضوی به ترتیب اول تا سوم شدند.

 

حمزه پورشفیع، قهرمان سنگ‎نوردی کشور در خرم‌آباد

مسابقات قهرمانی کشور با نام جام افلاک در خرم‌آباد برگزار شد.

این مسابقات با حضور برجسته‌ترین سنگ‎نوردان کشور در رشته سر طناب روز جمعه در سالن ورزشی و دیواره سنگ‎نوردی سالن ولی‌عصر خرم‌آباد برگزار شد.

در پایان امیر حمزه پورشفیع از استان کرمانشاه، غلامعلی برات‌زاده از تهران و احمدرضا سلگی از همدان به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند

 

نایب قهرمانی تیم اسکیت بروجرد در مسابقات لیگ کشوری

در مسابقات اسکیت مرحله دوم لیگ کشور که هفته گذشته در ارومیه برگزار شد، تیم اسکیت شهرداری بروجرد به مقام نایب قهرمانی این دوره از مسابقات دست یافت.

در این مسابقات کامیاب زندی اسیکت‎باز بروجردی مقام اول 500 متر سرعت و مقام اول 1000 متر سرعت را کسب و دو مدال طلای این مسابقات را از آن خود کرد.

همچنین کیارش کاوه دیگر ورزشکار این تیم نیز مقام دوم 300 متر و مقام سوم 1000 متر سرعت را در این مسابقات بدست آورد.

 

مدال برنزقیاسی در کشتی آزاد قهرمانی جوانان جهان

روز نخست مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جوانان جهان با کسب مدال برنز مصطفی قیاسی آزادکار لرستانی در وزن 74 کیلوگرم پایان یافت.

قياسي در دور نخست با نتيجه 10 بر 3 استيو ماسوچ از آلمان را شكست داد و در دور دوم با نتيجه 14 بر 7 سردار كاووس اوغلو از تركيه را شكست داد. وي در مرحله بعد زليم خان خادجيف از فرانسه را با نتيجه 7 بر 3 شكست داد و به مرحله نيمه نهايي راه يافت.

قیاسی در اين مرحله با نتیجه 8- صفر مغلوب آلن زاسيف از روسيه شد و به دیدار رده‌بندی رفت. او در دیدار رده‌بندی با نتیجه 7- صفر اسماعیل رشید از بلغارستان را شکست داد و صاحب مدال برنز شد.

در پايان روز نخست رقابت‌هاي كشتي آزاد قهرماني جوانان جهان كه در شهر صوفيه بلغارستان برگزار شد

ورزشکار لرستانی قهرمان اسنوکر زیر 17 سال کشور شد

سومین دوره مسابقات اسنوکر قهرمانی آقایان کمتر از 17 سال کشور در شهرکرد پایان یافت.

در این دوره از رقابت‎ها امین سنجایی از لرستان قهرمان شد، پوریا ولی‎خانی از اصفهان به نایب قهرمانی رسید و پارسا نافعی از البرز و حمیدرضا طاقانی از فارس هم به‎طور مشترک در جایگاه سوم ایستادند.

سومین دوره مسابقات اسنوکر با حضور 44 ورزشکار در رده سنی کمتر از 17 سال از استان‎های چهارمحال و بختیاری، اصفهان، گیلان، گلستان، خوزستان، قزوین، البرز، تهران، ایلام، فارس، لرستان و همدان برگزار شد.

 

یاراحمدی هم برنز کشتی آزاد جهان را گرفت

دومین آزادکار لرستانی هم در مسابقات کشتی قهرمانی جهان به نشان برنز بسنده کرد.

این مسابقات که در شهر صوفیه بلغارستان برگزار شد، در وزن 66 كيلوگرم پيمان ياراحمدي دور نخست با نتيجه 8- صفر از سد كنستانينيوس گوتسيس از يونان گذشت. وي در دور دوم نيز با نتيجه 5- صفر آزاماتابي پشناتلوف از روسيه را شكست داد. یاراحمدی در دور بعد 8 بر 2 جيسون سيرتيتس از آمريكا را مغلوب كرد و به مرحله نيمه‌نهايي راه يافت. وي در اين مرحله با نتيجه 6 بر 3 مقابل داويت بوزياشويلي از گرجستان شكست خورد. یاراحمدی در دیدار رده‎بندی مقابل نوبویوشی تاکوجیما از ژاپن با نتیجه 8 بر 5 به برتری دست یافت و صاحب مدال برنز شد.

حضور لرستان در لیگ یک راگبی کشور

انجمن راگبی کشور، اسامی تیم‎های شرکت کننده در لیگ برتر و لیگ یک آقایان و بانوان را اعلام کرد.

در بخش بانوان لرستان تیم ندارد اما در لیگ دسته یک این استان با تیم‎های باران رشت- کرمان ب- سهند تبریز- خلیج فارس- زنجان- خراسان رضوی- مرند آذربایجان- دبیر تبریز و ستارگان به رقابت می‎پردازد.

 

دعوت بانوی لرستانی به اردوی تیم ملی کانوپولو

تیم ملی کانوپولوی بانوان سومین مرحله اردوی تدارکاتی خود را از دوم شهریور در دریاچه آزادی ‏آغاز می‌کند.‏

تیم ملی کانوپولوی بانوان خود را برای حضور در ‏مسابقات قهرمانی آسیا که مهرماه در هندوستان برگزار می شود آماده می‌کند. به همین منظور کادر فنی تیم ‏ملی کانوپولو از 13 قایقران برای حضور در سومین مرحله اردوی تدارکاتی دعوت کرد که صبا رحمتی از لرستان هم در بین مدعوین قرار دارد. ‏

 

قرار گرفتن گهر در گروه اول لیگ دسته اول فوتبال

قرعه‌کشی مسابقات لیگ دسته اول برگزار شد و تیم‌های حاضر در ۲ گروه مشخص شدند.

قرعه‌کشی مسابقات فوتبال لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور در سالن اجتماعات سازمان لیگ برتر برگزار شد.

 

 

شهریور 1392

دعوت روئینگ‎سوار لرستانی به اردوی تیم ملی

اردوی تیم ملی روئینگ جوانان با حضور ورزشکار لرستانی از امروز شروع می‎شود.

مسابقات روئینگ قهرمانی جوانان آسیا و انتخابی المپیک ‏جوانان مهرماه در چین برگزار می‎شود که تیم ملی روئینگ جوانان خود را برای این ‏رقابت‎ها آماده می‎کند. به همین منظور 8 قایقران به ششمین مرحله اردوی این تیم دعوت شدند تا تمرینات ‏خود را در سد شهر چای ارومیه انجام دهند.

برای حضور در این اردو محمد رستمی قایقران لرستانی هم دعوت شده است.

 

قهرمانی مقتدرانه لرستان در بوکس نوجوانان کشور

تيم استان لرستان با كسب ۳۱ امتياز، 2 مدال طلا، 3 نقره و 2 برنز، با اقتدار عنوان قهرمانی پنجمين دوره مسابقات بوكس نوجوانان كشور را به خود اختصاص داد.

 

در این پیکارها که با حضور 189 بوکسور از 30 استان به میزبانی مجموعه ورزشي شهداي پنجم مرداد اراك برگزار شد، پس از لرستان، تيم استان كرمانشاه با كسب ۲۰ امتياز، يك مدال طلا و 2 نقره مقام دوم را از آن خود كرد و تيم استان مركزي نيز با كسب ۱۹ امتياز، يك مدال طلا و يك نقره مقام سوم را به دست آورد.

 

بیرانوند بهترین بازیکن نفت تهران برابر مس کرمان شد

تیم فوتبال نفت تهران در هفته هشتم لیگ برتر توانست با یک گل از سد مس کرمان بگذرد و به رده دوم جدول صعود کرد.

در این بازی که در ورزشگاه دستگردی برگزار شد، نفت در دقیقه 8 توسط رضا نوروزی به گل رسید و با درخشش بیرانوند گلر لرستانی نفت این گل حفظ شد و شاگردان گل‎محمدی به 3 امتیاز رسیدند.

 

پنجمی لرستان در اولین دوره رقابت‌های عمومی کشتی آزاد جوانان

در پایان اولین دوره رقابت‌های عمومی کشتی آزاد جوانان که در شهرستان ملایر برگزار شد تیم استان لرستان به مقام پنجم رسید.

این مسابقات با حضور 362 کشتی‎گیر از 26 استان طی 9 دوره و با انجام 408 کشتی در سالن الغدیر ملایر برگزار شد.در این پیکارها تیم مازندران با 77 امتیاز به عنوان قهرمانی دست یافت و تیم‌های تهران و همدان به ترتیب دوم و سوم شدند و لرستان با 24 امتیاز پنجم شد.

مدال‎آوران لرستانی در در رده‌بندی انفرادی این رقابت‎ها؛ وحید بیرانوند و امیررضا امیری بودند که در اوزان 84 و 96 کیلوگرم نایب قهرمان شدند.

شطرنج‎بازهای لرستانی در مسابقات اوپن جام شهید رجایی خوش درخشیدند

سومین دوره رقابت‌های شطرنج اوپن جام شهید رجایی با درخشش لرستانی‎ها در قزوین به پایان رسید.

در این دوره از مسابقات امین چنگایی شطرنج‌باز لرستانی با کسب 9 امتیاز و به‎علت اختلاف پوئن‌شکنی نایب قهرمان شد و میثم عابد شطرنج‌باز تهرانی موفق شد با کسب 9 امتیاز و فقط با اختلاف پوئن‌شکنی عنوان قهرمانی این دوره از رقابت‌ها را به خود اختصاص دهد.

 

لرستان نایب‎قهرمان کاراته سبک شیتوکای کشور شد

مسابقات کاراته بانوان کشور در خرم‎آباد با قهرمانی تیم کرمانشاه پایان یافت.

دوازدهیمن دوره مسابقات قهرمانی کاراته بانوان کشور سبک شیتوکای با شرکت 500 بانوی کاراته کا از 17 استان کشور در خرم‎آباد برگزار شد.

در پایان این مسابقات تیم کرمانشاه با برتری برابر حریفان خود قهرمان شد و تیم‎های لرستان و اصفهان دوم و سوم شدند.

 

مسابقات جهانی کشتی پهلوانی در لرستان برگزار می‌شود

به پیشنهاد محمدرضا طالقانی اولین دوره مسابقه‌های جهانی کشتی پهلوانی با نام جهان پهلوان غلامرضا تختی در روزها 9 و 10 آبان‌ماه در استان لرستان با حضور بزرگان کشتی جهان برگزار می‌شود. .

در این مسابقه‌ها پهلوانان نامی کشور از جمله عباس زندی، منصور مهدی‌زاده، علیرضا سلیمانی، رضا سوخته‌سرایی، دکتر امین رشید لمیرو و پروفسور مهدی خالدی قضاوت مسابقه‌ها را بر عهده خواهند داشت.

دعوت‌نامه برای قهرمانان 66 کشور جهان که عضو فدراسیون جهانی هستند در خلال مسابقه‌های 2013 در مجارستان توسط فدراسیون جهانی توزیع خواهد شد.

نایب قهرمانی شهرداری بروجرد در ليگ اسکيت سرعت آقايان

سومین و آخرین مرحله لیگ اسکیت سرعت آقایان باشگاه‎های کشور با معرفی برترین‎ها در مشهد به پایان رسید .

در این رقابت‎ها که با حضور 250 ورزشکار در 15 تیم از سراسر کشور به مدت 2 روز در پیست اسکیت طرقبه مشهد برگزار شد، تیم ثامن‎الحجج خراسان رضوی اول شد و تیم‎های شهرداری بروجرد و هیأت اسکیت هرمزگان به ترتیب دوم و سوم شدند .

قهرمان این دوره از مسابقات به‎عنوان نماینده کشورمان مجوز حضور در رقابت‎های بین‎المللی کره جنوبی در اردیبهشت سال آینده را به دست آورد.

مرگ موتورسوار قمی در پیست ازنا

سيد عبدالمناف موسوي در گفت‎وگو با ما، با اشاره به مرگ یک موتورسوار که در رقابت‎های بزرگ موتور کراس شهرستان ازنا جان سپرد، خاطرنشان کرد: من آن روز به محل برگزاری مسابقه نرفتم؛ چون با هیأت استان هماهنگ نکرده بودند و علت مرگ را نمی‎دانم.

وی افزود: هیأت موتورسواري و اتومبيل‌راني شهرستان ازنا مستقل این مسابقه را برگزار کرده‎اند و ما در جریان امور نیستیم.

حضور 4 لرستانی در تیم‎ملی جودوی نوجوانان

دور جدید تمرینات تیم جودوی نوجوانان ایران برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا از اوایل هفته جاری در ماکو آغاز شد.

بعد از پایان رقابت‎های جودو قهرمانی نوجوانان ایران، مرحله نخست اردوی آماده سازی این تیم با دعوت از 36 جودوکار که موفق به کسب مدال در این مسابقات شدند، آغاز شده است.

محمد عباس‎نژاد، محسن صادقی و کاویان بیرانوند جودوکارهای لرستانی حاضر در این اردو هستند.

همچنین رضا چاه‎خندق مربی لرستانی هم در این اردو حضور دارد و احمد کاظمی سرمربی تیم را یاری می‎دهد.

 

دعوت 4 جوان لرستانی به اردوی تیم‎ملی کبدی

نفرات دعوت شده به اردوی تیم ملی کبدی جوانان مشخص شدند.

توسط کادر فنی تیم ملی 4 جوان لرستانی به اردو فراخوانده شدند.

محمد باباعلی، علی مرادی، حمید عزیزی و مهدی حیدری پس از درخشش در مسابقات قهرمانی جوانان کشور در همدان به این اردو دعوت شده‎اند.

لازم به ذکر است این اردو برای آمادگی هرچه بیشتر تیم ملی جوانان برای حضور در مسابقات آسیایی کره در تهران برگزار خواهد شد.

 

لرستان قهرمان اولین دوره بازی‌های بومی دختران منطقه 5

نخستین دوره جشنواره بازی‌های بومی محلی دختران منطقه 5 کشور با قهرمانی لرستان خاته پذیرفت.

این جشنواره در رده سنی 9 تا 12 سال، با حضور استان‌های غربی کشور در کرمانشاه به پایان رسید.

تیم‌های لرستان، ایلام و کرمانشاه عناوین اول تا سوم این دوره از مسابقات را کسب

 

قهرمانی مقتدرانه لرستان دربوکس نوجوانان کشور

تیم استان لرستان با كسب ۳۱ امتیاز، 2 مدال طلا، 3 نقره و 2 برنز، با اقتدار عنوان قهرمانی پنجمین دوره مسابقات بوكس نوجوانان كشور را به خود اختصاص داد.

برای لرستان؛ افشین اکبری و امیرحسین یوسف‎وند در اوزان 48 و 75 کیلوگرم نشان طلا را از آن خود کردند. علیرضا اسکینی، محمد امیدزاده و محمدرضا مرادی‎مقدم در اوزان 54، 57 و 60 کیلوگرم نایب قهرمان شدند و برنزی‎ها لرستان هم کامران یاسمی و مهدی امیری در اوزان 52 و 63 کیلوگرم بودند.

تیم قهرمان را در این پیکارها محمد نوری‎پور و حبیب بهاروند هدایت می‎کردند.

 

یک طلا و 2 برنز حاصل کار کشتی‎گیران نونهال لرستانی در پیکارهای قهرمانی کشور

رقابت‎هاي كشتي آزاد قهرماني نونهالان كشور در سالن شهداي هفتم تير تهران برگزار شد.

در این رقابت‌‎ها، ۳۰۳ كشتي‎گير از ۳۱ استان در قالب ۳۴ تيم حضور داشتند که سهم لرستان؛ یک طلا و 2 برنز بود.

اشکان کوشکی در وزن ۳۸ كيلوگرم، طلایی لرستان بود و ستار عزیزی و محمدرضا مقدسی در اوزان 42 و 47 کیلوگرم برنزی‎های تیم استان بودند.

 

شهرداری بروجرد نایب قهرمان مرحله دوم لیگ اسكیت کشور شد

مرحله دوم لیگ اسکیت کشور با شركت 250 نفر از 15 تیم به مدت 2 روز در ارومیه برگزار گردید و تیم بروجرد در این مرحله عنوان دوم را كسب كرد.

 

مقام سوم نوجوانان لرستان در لیگ تنیس روی‎میز

سومین دوره مسابقات لیگ نونهالان و نوجوانان باشگاه‌های کشور پایان یافت.

این مسابقات با حضور 15 تیم از باشگاه‌های کشور در شهرهای همدان و اصفهان به‎صورت همزمان برگزار و از هر گروه 3 تیم به مرحله نهایی راه پیدا کردند.

در پایان تیم‎های مرکزی، همدان، لرستان، مناطق نفت‎خیز و قم در مرحله نیمه‎نهایی به‎صورت دوره‌ای در دو مرحله رفت و برگشت با یکدیگر به رقابت پرداختند که بعد از 7 دور بازی، تیم مرکزی بدون باخت با 12 امتیاز اول شد. تیم همدان با یک باخت و 11 امتیاز دوم و لرستان با کسب 9 امتیار با گیم شماری از تیم‎های مناطق نفت خیز و قم پیشی گرفت و سوم شد.

مدال طلای طالب نعمت پوردر وزن 84 کیلوگرم کشتی فرنگی جهان

قهرمان وزن 84 کیلوگرم کشتی فرنگی جهان گفت: 9 - 8 سال به خاطر این مدال جنگیده بودم.

طالب نعمت‌پور پس از قهرمانی در رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان در بوداپست، اظهار کرد: مدت‌هاست برای کسب مدال طلای جهان تلاش می‌کنم و خوشحالم که توانستم به این مدال دست پیدا کنم. از 5 فروردین مدام در اردو بودم و خوشخبتانه نتیجه آن را در مجارستان گرفتم.

وی درباره کشتی فینال مقابل سامان طهماسبی کشتی‌گیر ایرانی تیم ملی آذربایجان گفت: این فینال کاملا حیثیتی بود و با تمام وجود رفتم که طلا بگیرم. من با سامان کشتی‌های زیادی گرفته بودم و هر دو از هم شناخت کاملی داشتیم. هر کس که بیشتر می‌جنگید به طلا می‌رسید که خوشبختانه من موفق شدم به برتری برسم.

 

مهر 92

لرستان قهرمان دوومیدانی جانبازان و معلولان كشور شد

تیم لرستان الف، توانست عنوان قهرمانی اولین دوره رقابت‌های لیگ را از آن خود کند و گروه لرستان ب نیز به مقام چهارم نائل شد.

در این رقابت‌ها ۱۷۱ ورزشکار از استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، البرز، بوشهر، تهران، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خوزستان، زنجان، سمنان، فارس، قزوین، گیلان، لرستان، مازندران، هرمزگان و یزد در قالب ۲۰ تیم شرکت کردند که از میان ورزشکاران ۳۲ نفر از بانوان نیز حضور داشتند.

تیم استان لرستان نیز در قالب ۳ گروه لرستان‌الف، لرستان‌ب و لرستان‌ج با ۲۶ ورزشکار مرد و ۷ ورزشکار زن در این مسابقات حضور یافت.

شایان ذکر است رقابت‌های لیگ باشگاهی دو‌ومیدانی ۲۱ شهریور‌ماه برای اولین بار در و تحت عنوان جام «حسین آقابرقچی» در مجموعه آفتاب انقلاب تهران برگزار شد و تیم لرستان با مربی‌گری مصطفی و فهیمه بهرامی و اردشیر کاظمی، عنوان نخست کشور را کسب کرد

داودی‌نژاد در سمت سکان‌دار اسکواش لرستان ابقا شد

به دنبال برگزاری مجمع انتخابات رئیس هیات اسکواش استان لرستان‌، این هیات رئیس خود را در لرستان شناخت‌.

مجمع برگزاری انتخاب رئیس هیات اسکواش استان لرستان با حضور رضا محمدی‌اصل مدیر کل‌، عبدا‌لله عزیزپور معاونت ورزش‌، مجید زهره‌ای مسوول حراست‌، سیدحامد رجائی مسوول روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان و دیگر اعضاء مجمع در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد.

در پایان رای‌گیری محمود داودی‌نژاد رئیس پیشین این هیات با کسب ۱۳ رای و کل آراء ماخوذه به مدت ۴ سال به عنوان رئیس هیات اسکواش استان لرستان انتخاب و ابقاء شد.

سومی لرستان در رقابت‎های جوانان کبذی  کشور

رئیس هیأت کبدی لرستان از کسب عنوان سومی تیم جوانان این استان در نهمین دوره مسابقه‎های کبدی استاندارد جوانان پسر کشور خبر داد.

محمدرضا راستگو در گفت‎وگو با ما، ضمن اعلام این خبر افزود: در این رقابت‌های سه روزه 12 تیم از شش گروه برتر ایران حضور داشتند که طی دو مرحله به صورت دوره‌ای و حذفی با هم رقابت کردند.

وی یادآور شد: رقابت‎ها در کبودرآهنگ برگزار شد و لرستان با عبور از سد حریفانش به مرحله نیمه‎نهایی رسید که در این مرحله با حساب 22 به 32 نتیجه را به اصفهان واگذار کرد.

راستگو خاطرنشان کرد: لرستان با این باخت مشترکاً با همدان سوم شد و تیم‎های گلستان و اصفهان هم به ترتیب اول و دوم شدند.

دعوت ورزشکار لرستانی به تیم ملی  بسکتبال با ویلچر ‎

دومین اردوی تیم ملی بسکتبال با ویلچر کشورمان به منظور حضور در مسابقات قهرمانی آسیا از ۲۶ شهریورماه در کمپ تیم‌های ملی جانبازان و معلولان آغاز خواهد شد.

20 بسکتبالیست از استان‌های مختلف برای شرکت در این تمرینات فراخوانده شدند که نام ایمان بیک‎زاده از لرستان هم در بین مدعوین دیده می‎شود.

با مربیگری دلاور کشتی لرستان غلامرضا محمدی  : ایران بعد از 48 سال خارج از خانه قهرمان جهان شد

سايت فدراسيون جهانی كشتي  پس از قهرماني تيم كشتي آزاد ايران در رقابت هاي جهاني بوداپست مجارستان نوشت: عزت الله اكبري ايران را بعد از 48 سال در خارج از خاك خود قهرمان كشتي آزاد مردان جهان كرد.

این قهرمانی مرهون زحمات کادر فنی با هوش وجوان تیم ملی ورشادت کشتی گیران ایران بدست آمد وغلامرضا محمدی مربی لرستانی به همراه رسول خادم در کسب این موفقیت نقش تاساسی داشتند.

تيم ايران در آخرين روز از مسابقات كشتي آزاد با نتيجه ۴۴ بر ۳۷ از روسيه عقب بود اما پس از حذف كاخابر هوژب‍تي از روسيه در وزن ۷۴ كيلوگرم فقط به كسب يك مدال برنز توسط اكبري نياز بود تا ايران عنوان قهرماني را از آن خود كند.

دعوت آزادکار لرستانی به تیم‎ملی نوجوانان

مرحله دوم اردوی آمادگی تیم کشتی آزاد نوجوانان روزهای 30 مهر تا 11 آبان‌ماه در خانه کشتی تهران برگزار می‌شود.

در این اردو علی جوانمرد آزادکار نوجوانان لرستانی نیز حضور دارد.

وی در وزن 54 کیلوگرم کشتی می‎گیرد و یکی از آینده‎داران کشتی کشور به حساب می‎آید.

هدایت این تیم را سید مراد محمدی به عهده دارد.

یک لرستانی سرمربی تیم‎ملی جودو بانوان شد

مریم ولی‎بهاروندی به‎عنوان سرمربی تیم ملی جودو منصوب شد.

محمدعلی رستگار، رئیس فدراسیون جودو بنا به پیشنهاد آرش میراسماعیلی، مدیر تیم‌های‎ملی، مریم ولی بهاروندی را به عنوان سرمربی تیم ملی بانوان منصوب کرد.

تیم‎ملی بانوان ایران شرکت در مسابقات قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا در چین را پیش‌رو دارد. این رقابت‌ها ماه آینده برگزار خواهد شد.

بهاروندی در بازی‌های 2010 گوانگ‎جو سرمربی تیم‎ملی بود و سابقه چندین قهرمانی با تیم‎ لرستان در رقابت‎های لیگ برتر و قهرمانی کشور را در کارنامه دارد.

کسب 2 نشان برنز جودوکاران لرستانی در پیکارهای نابینایان و کم‎بینایان کشور

مسابقه‎های جودوی نابینایان و کم‎بینایان قهرمانی کشور با کسب 2 نشان لرستانی‎ها به پایان رسید.

این پیکارها که در ورزشگاه شهید هرندی تهران برگزار شد، برای لرستان در اوزان منفی 81 و 100 کیلوگرم بهزاد کریمیان و حسین دارابی نشان برنز را به خود اختصاص دادند.

این جودوکاران لرستانی پس از درخشش در پیکارهای قهرمانی کشور به اردوی تیم‎ملی نابینایان و کم‎بینایان دعوت شدند.

افتتاح اولین زمین تنیس "هاردکورت" غرب کشور در لرستان

طی مراسمی و با حضور مسوولان، زمین تنیس "هاردکورت" در مجموعه ورزشی تختی خرم‎آباد افتتاح شد.

دعوت 7 بانوی والیبالیست نوجوان لرستانی به اردوی تیم‎ملی

از سوی کمیته فنی فدراسیون، 7 والیبالیست لرستانی به مرحله اول اردو تیم‎ملی نوجوانان فراخوانده شدند.

فاطمه سلکی، مائده حجازی، فاطمه سیاه‎پور، فاطمه رشیدیان، آیدا ملکشاهیان، نرگس تارا و فاطمه نعمت‎زاده دعوت شدگان لرستانی به اردوی تیم‎ملی نوجوانان هستند.

پیکارهای والیبال نوجوانان دختر آسیا سال آینده در کشور تایلند برگزار خواهد شد.

حضور 5 لرستانی در کارگاه فنی مشترک استعدادهای بالقوه کشتی آزاد

نخستين کارگاه فنی مشترک استعدادهای بالقوه کشتی آزاد در رده‎های سنی جوانان و بزرگسالان در سال فنی 92-93 طي روزهای 17 تا 22 مهرماه در محل خانه کشتی تهران برگزار می‎شود.

در این کارگاه 3 کشتی‎گیر لرستانی به‎نام‎های مرتضی قیاسی، وحید بیرانوند و امیررضا امیری حضور دارند. این آزادکاران در اوزان 60، 84 و 96 کیلوگرم کشتی می‎گیرند.

همچنین غلام‎رضا محمدی و یک مربی دیگر لرستانی که هنوز مشخص نیست چه کسی است در این کارگاه حضور خواهند داشت.

نایب‎قهرمانی لرستان در رقابت‎های کونگ‌فوی بانوان

مسابقات قهرمانی بانوان هنرهای رزمی و کونگ‎فو کشور با نایب‎قهرمانی تیم لرستان به پایان رسید.

و در پایان تیم فارس با 32 امتیاز بر سکوی اول ایستاد، بانوان لرستان با 22 و آذربایجان شرقی با 17 امتیاز عناوین دوم وسوم را به خود اختصاص دادند.

برای لرستان شیما شاکرمی و میترا فرهادروش در اوزان منفی 70 و 75 کیلوگرم طلا کسب کردند.

همچنین معصومه علیزاده و رضوان بستامی مقام دوم اوزان منفی 52 و 60 کیلوگرم را از آن خود کردند.

 

حسن‎پور بهترین دفاع والیبال جام همبستگی کشورهای اسلامی شد

قهرمانی تیم والیبال «ب» ایران در سومین دوره جام همبستگی کشورهای اسلامی با درخشش لرستانی‎ها همراه بود.

در این دوره از بازی‎ها حسین حسن‎پور والیبالیست لرستانی که در پست دفاع وسط بازی می‎کند، به‎عنوان بهترین مدافع این دوره از مسابقات انتخاب شد.

همچنین رضا صفایی دیگر والیبالیست لرستانی در این دوره از بازی‎ها عملکرد خوبی داشت و به عقیده کارشناسان در بازی فینال با مصر، صفایی برگ برنده ایران بوده است.

دعوت 2 بوکسور لرستانی به اردوی تیم‎ملی جوانان

با نظر کمیته فنی تیم‎های ملی بوکس، 2 مشتزن لرستانی به اردوی تیم جوانان ایران فرا خوانده شدند.

پس از اتمام مسابقات بوکس قهرمانی جوانان کشور که در ارومیه برگزار شد، 27 بوکسور به اردوی تیم ملی جوانان دعوت شدند.

در بین این نفرات نام ایوب عزیزی و شهریار شعبانی از لرستان هم به چشم می‎خورد.

بوکسورهای دعوت شده باید روز چهارشنبه دهم مهرماه با معرفی‎نامه هیئت بوکس استان، خود را در مجموعه انقلاب به کادر فنی معرفی کنند.

درخشش لرستانی‎ها در رقابت‌های نجات غریق قهرمانی کشور

بیست و سومین دوره مسابقات نجات غریق، قهرمانی کشور با شناخت نفرات برتر و درخشش ورزشکاران لرستانی به پایان رسید.

این دوره از رقابت‌ها در دو بخش دریایی و استخری و در 10 رشته به میزبانی زیباکنار برگزار شد که تیم لرستان در مسابقات دریایی و در 90 متر سرعت تیمی متشکل از سجاد زارعی، محمد خاصه، محمد هدایتی و محمدرضا رحیمی عنوان قهرمانی را کسب کرد. لازم به ذکر است، تیم لرستان برای سومین سال پیاپی در این بخش قهرمان شد.

همچنین در 90 متر سرعت انفرادی- سجاد زارعی از لرستان سوم شد.

این ورزشکاران لرستانی به اردوی تیم‎ملی نیز دعوت شدند.

حضور رحمتی در اردوی تیم‎ملی کانوپولوی بانوان

پنجمین مرحله اردوی تدارکاتی تیم‎ملی کانوپولوی بانوان با حضور 10 قایقران در دریاچه ‏آزادی برپا شده است.

‏ در این اردو که تا 9 مهرماه ادامه خواهد داشت، صبا رحمتی بانوی ورزشکار لرستانی هم حضور دارد. وی در لیگ کانوپولو عنوان خانم گل را کسب کرد و از بهترین‎های این رشته به حساب می‎آید.

دعوت قایقران لرستانی برای حضور در پیکارهای قهرمانی آسیا

اردوی تیم‎ملی جوانان روئینگ برای حضور در مسابقه‎های قهرمانی روئینگ آسیا و انتخابی المپیک مشخص شد.

در این اردو محمد رستمی از لرستان هم حضور دارد و هم اکنون در کنار سایر ورزشکاران تمرین‎ها را ادامه می‎دهند.

آبان 92

 

میرزاپور پهلوان جهان شد

پیکارهای کشتی پهلوانی جهان  در خرم آباد با قهرمانی کشتی‌گیر ایرانی به پایان رسید.

احمد میرزاپور توانست در فینال رجب کارا از ترکیه را در کمتر از یک دقیقه ضربه فنی کند و عنوان پهلوان اولین دوره جام جهانی کشتی پهلوانی را به خود اختصاص دهد.

همچنین در دیدارهای رده بندی سیدرضا موسوی مقابل بریانیدزه از گرجستان به برتری رسید و اشکان مردانی هم الکسیس رودریگز از آذربایجان را مغلوب کرد و این دو ملی پوش ایرانی مشترکا سوم شدند.

 

حضور دروازه‎بان لرستانی در اردوی تیم ملی زیر 22 سال

کادرفنی تیم فوتبال زیر 22 سال کشورمان، اسامی 24 بازیکن را برای حضور در مرحله جدید اردوی آماده‌سازی این تیم اعلام کرد.

در این اردو علی‎رضا بیرانوند دروازه‎بان لرستانی تیم نفت تهران هم حضور دارد.

او گلر اصلی تیم ملی امید است و در این فصل عملکرد خوبی با تیم نفت داشته است و در چند هفته به‎عنوان بهترین دروازه‎بان هفته انتخاب شد.

 

اعزام گلف‎باز لرستانی به مسابقات آسیایی

ابراهیم نوری به مسابقه‎های آسیایی اعزام می‎شود.

این عضو لرستانی تیم ملی گلف، فردا به پیکارهای آسیایی تایلند اعزام خواهد شد.

نوری به همراه حسن کریمیان و علی خزان‎بیگ تیم ملی ایران را در این مسابقات همراهی خواهد کرد.

مسابقات آسیایی گلف از 21 آبان آغاز و تا 24 این ماه ادامه خواهد داشت.

 

حضور هندبالیست و مربی لرستانی در اردوی تیم ملی جوانان

دومین اردوی تیم ملی جوانان با حضور هندبالیست لرستانی شروع شده است.

در این اردو که 15 آبان‎ماه شروع شده، 29 بازیکن حضور دارند که حسین دلفان هندبالیست لرستانی هم یکی از حاضران در اردوست.

همچنین سرمربی این تیم، عزت‎الله رزمگر مربی لرستانی است.

 

حضور 2 مشتزن لرستانی در اردوی تیم ملی نوجوانان

با توجه به این‎که تیم ملی بوکس رده سنی نوجوانان، مسابقه‎های مهمی در پیش دارد، کادر فنی این تیم مشتزن‎های موردنظر خود را به اردوی آماده‌سازی دعوت کرد.

در این اردو که در مجموعه ورزشی انقلاب تهران شروع شده، 12 بوکسور از 11 استان کشور حضور دارند که لرستان با 2 مشتزن بیشترین سهمیه را دارد.

افشین اکبری و امیرحسن یوسف‌وند از لرستان، در این اردو حضور دارند.

 

دعوت 2 بسکتبالیست لرستانی به اردوی تیم‎ملی جوانان

کادر فنی تیم‎ملی جوانان 16 بسکتبالیست را به اردو دعوت کرد.

محمد یوسف‌وند و برنا پروری از استان لرستان برای حضور در این اردو فرا خوانده شده‎اند.

این اردو از امروز شروع و تا 9 آبان ماه در تالار بسکتبال آزادی برگزار می‌شود.

 

صفرزاده طلای کشتی آزاد نظامیان جهان را کسب کرد

روز دوم رقابت‌های کشتی آزاد بیست و هشتمین دوره مسابقات کشتی نظامیان جهان با کسب 3 مدال طلا و یک نقره نمایندگان ایران در خانه کشتی شماره 2 تهران پایان یافت و تیم ایران قهرمان شد.

در پایان این رقابت‎ها، فرشاد صفرزاده کشتی‎گیر لرستانی در وزن 60 کیلوگرم با برتری مقابل حریفان، صاحب گردن‎آویز طلا شد.

او در کشتی فینال، ارواند طاووسیان از ارمنستان را شکست داد.

 

کسب برنز ورزش‎كار لرستاني در المپيك هنرهاي رزمي جهان

ورزش‎كار لرستاني در مسابقه‎های المپيك هنرهاي رزمي جهان در سن پترزبورگ روسيه، نشان برنز را به خودش اختصاص داد.

دومين دوره المپيك هنرهاي رزمي جهان در 15 رشته و با حضور 160 كشور در روسیه برگزار شد که در اين رقابت‎ها، محمد فرضي به‎عنوان كاپيتان تيم‎ملي بوكس فرانسوي(ساواته) موفق به كسب مدال برنز در وزن 75 كيلوگرم شد.

 

هادی کاییدی 2 طلا گرفت

هادی کاییدی ورزشکار لرستانی توانست در مسابقات پارآسیایی جوانان که در مالزی برگزار می‎شود، 2 نشان طلا کسب کند.

در پرتاب وزنه با ثبت رکورد 8 متر و 92 سانتی‎متر نخستین مدال طلایش را کسب کرد.

در ادامه این ورزشکار لرستانی با ثبت رکورد 19 متر و 60 سانتی‎متر قهرمان پرتاب نیزه آسیا شد و دومین مدال طلایش را بدست آورد.

در پرتاب دیسک و کلاس F55 محمد سهرابی ورزشکار لرستانی با ثبت رکورد 17 متر و 56 سانتی‎متر به مدال طلا رسید و قهرمان شد.

 

قهرمانی ایران در کشتی نظامیان جهان با درخشش لرستانی‎ها

با درخشش کشتی‎گیران و مربیان لرستانی، تیم ایران عنوان نخست بيست و هشتمين دوره رقابت‌هاي کشتی فرنگی نظاميان جهان را کسب کرد.

در این پیکارها، 2 کشتی‎گیر و 2 مربی لرستانی حضور داشتند که سهم فرنگی‎کاران استان‎مان یک طلا و یک نقره بود و سرمربی و مربی این تیم هم لرستانی بودند.

در وزن 55 کیلوگرم، حمیدرضا خامسی با عبور از سد تمامی رقبا در فینال کشتی را به يون‎وون چويي از کره شمالی واگذار کرد و صاحب گردن‎آویز نقره شد.

برومند اصلانی دیگر در فینال نیز با شکست حریف ارمنستانی قهرمان وزن 66 کیلوگرم شد.

روح‎الله دل‎انگیز مربی لرستانی هدایت این تیم را به عهده داشت و امین عسگرپور دیگر مربی استان‎مان کمک وی بود.

 

با درخشش ورزشکار لرستانی تیم کانوپولوی بانوان ایران قهرمان آسیا شد

تیم ایران در فینال مسابقه‎های آسیا با نتیجه 6 بر یک مقابل سنگاپور پیروز شد و برای پنجمین بار قهرمان آسیا شد. ایران با پیروزی برابر ژاپن، سنگاپور و هند راهی فینال شده بود.

صبا رحمتی بانوی لرستانی یکی از 8 بازیکن تیم کشورمان در این پیکارها بود که نمایش خوبی داشت. وی پس از عنوان «خانم گلی» در رقابت‎های امسال لیگ، به تیم‎ملی دعوت شد.

 

دومدال رنگارنگ وارزشمند آروین معظمی گودرزی از دوچرخه سواری قهرمانی آسیا

در مسابقات قهرمانی باشگاههای آسیا؛آروین معظمی گودرزی  دوچرخه سواری شایسته لرستانی تیم پیشگامان در صاحب یک مدال طلا ویک نقره  شد.

درمسابقات قهرمانی باشگاههای آسیا؛آروین معظمی گودرزی  دوچرخه سواری شایسته لرستانی تیم پیشگامان در صاحب یک مدال طلا ویک نقره  شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد؛مسابقات قهرمانی آسیا با حضور هفت تیم در پیست دوچرخه سواری آزادی تهران شروع  شد که در ماده اسکرچ آروین معظمی گودرزی دوچرخه سوار لرستانی از باشگاه پیشگامان مدال طلا را از آن خود کرد.

گفتنی است: بعد از دوچرخه سوار طلایی کشورمان، پاول گاتسکی از کشور آستانا قزاقستان و سید موسی مصطفوی از تیم تک اسپورت کرج مدالهای نقره و برنز به ترتیب به این قهرمانان رسید.

معظمی گودرزی همچنین در دور امتیازی هم پس از بهنام خسروشاهی از تیم تک اسپرت کرج  صاحب عنوان دومی شد و پاول گاتسکی از تیم آستانا قزاقستان در جای سوم قرار گرفت.

 

آذرماه 92

جافر وفایی رئیس هیات تکواندو لرستان شد

مجمع انتخابات هیأت تکواندو استان لرستان برگزار شد.

این مجمع با حضور غلام‎حسن ذوالقدری دبیر فدراسیون تکواندو، رضا محمدی‎اصل مدیرکل ورزش و جوانان استان و سایر اعضای مجمع برگزار و جافر وفایی به‎عنوان رئیس هیأت برگزیده شد.

وفایی که تنها نامزد این هیأت بود با اکثریت آرا و کسب 19 رأی برای ریاست هیأت تکواندو استان انتخاب شد.

 

افتتاح سالن ورزشی به نام پهلوان علی دولتشاهی

در مراسمی با حضور علی دولتشاهی نایب رئیس فدراسیون جهانی ورزش های زورخانه ای اماکن ورزشی تیپ 184 (لشگر 84) خرم آباد افتتاح و در اختیارورزشکاران قرار گرفت.

 

اصفهان بربام  ووشو نونهالان، نوجوانان و جوانان کشور در خرم آباد

اين رقابت‌ها به مدت 2 روز در سان شهيد چاغروند مجموعه ورزشي تختي خرم‌آباد برگزار شد و با قهرماني اصفهان پايان پذيرفت.

 

شهرداری بروجرد قهرمان لیگ برتر فوتبال لرستان شد

تیم استقلال‌زاگرس بروجرد در هفته چهاردهم میزبان فجر شهید لط‌وند پلدختر بود كه در پایان دو تیم به تساوی بدون گل دست یافتند و با این نتیجه تیم بروجردی 28 امتیازی شد و به عنوان قهرمانی لیگ استان دست یافت

امان الهی، قائم مقام اداره کل ورزش و جوانان لرستان شد

مدیر کل ورزش وجوانان استان لرستان طی حکمی حشمت اله امان الهی معاونت فرهنگی و امور جوانان این اداره کل را باحفظ سمت بعنوان قائم مقام این ادره کل منصوب کرد.

 

شاهرخ‌وندي رييس هيأت وزنه‌برداري لرستان شد

مجمع انتخابات رييس هيأت وزنه‌برداري لرستان با حضور مسعود قاسمي دبير فدراسيون و اعضاي مجمع در سالن همايش‌هاي اداره كل ورزش و جوانان لرستان برگزار شد.

سيدعلي شاهرخ‌وندي" تنها نامزد احراز پست رياست هيأت با كسب كل آرا، براي مدت 4 سال به عنوان رييس هيأت وزنه‌برداري لرستان انتخاب شد.

 

حضور دانش‎آموز فوتسالیست لرستانی در تیم امید ایران

از سوی خسوس کاندلاس، 3 بازیکن فوتسال دانش‎آموزی به تیم‎ملی امید ایران دعوت شدند.

اسامی 23 بازیکن دعوت شده به تیم‎ملی امید ایران را برای بازی با روسیه اعلام شد که در این میان نام مسلم اولاد قباد بازیکن  لرستانی هم به چشم می‎خورد.

 

امرايي در رأس هیأت پزشکی ورزشی لرستان ابقا شد

مجمع انتخابات هیأت پزشکی ورزشی استان لرستان برگزار شد.

این مجمع با حضور محمدی‎اصل مدیرکل ورزش و جوانان استان، دکتر نوروزي دبير فدراسیون پزشکی و اعضای مجمع در سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار شد.

در این مجمع دکتر امرايي با کسب 16 رأی برای 4 سال دیگر به‎عنوان رئیس هیأت پزشکی ورزشی لرستان برگزیده شد.

 

سهیلی برنده انتخابات هیأت ورزش‎های باستانی

مجمع انتخاباتی هیأت ورزش‎های پهلوانی و زورخانه‎ای لرستان شامگاه امشب برگزار شد.

در این مجمع که به ریاست جمشید زارع دبیر مجمع عمومی فدراسیون پهلوانی برگزار شد، اکبر سهیلی و غلام‎رضا چنگیزیان کاندید شده بودند و در پایان سهیلی با 9 رأی به‎مدت 4 سال به‎عنوان رئیس این هیأت انتخاب شد. چنیگیزیان نیز 6 رأی داشت.

 

طاهری رئیس هیأت پرورش‎اندام لرستان شد

مجمع انتخاباتی هیأت پرورش‎اندام استان لرستان برگزار شد.

در این مجمع که امروز برگزار شد، فقط عبدالمجید طاهری کاندید شده بود که با 15 رأی برای 4 سال به‎عنوان رئیس هیأت پرورش‎اندام لرستان انتخاب شد.

در این مجمع رئیس فدراسیون پرورش‎اندام، مدیرکل تربیت‎بدنی لرستان و تعدادی دیگر از مسوولان فدراسیون حضور داشتند.

 

بهمن  92

شرق تهران، قهرمان آمادگی جسمانی بازنشستگان نیروهای مسلح

مسابقات آمادگی جسمانی قهرمانی کشور بازنشستگان نبروهای مسلح با شرکت 185شرکت کننده از 30استان با قهرمانی تهران در سالن تختی خرم آباد به پایان رسید.

 

چهار لرستانی به اردوی تیم‎ملی دوچرخه سواری دعوت شدند

نفرات دعوت شده به نخستین مرحله اردوی مقدماتی تیم ملی آقایان جهت حضور در مسابقات قهرمانی آسیا و بازی‌های آسیایی مشخص شدند.

 

مدال برنز کشتی گیر لرستانی در جام یاشاردوغو ترکیه

تیم منتخب کشتی آزاد ایران در پایان رقابت‎های بین‎المللی کشتی آزاد جام یاشاردوغو ترکیه صاحب 2 مدال نقره و 3 مدال برنز وپیمان یاراحمدی کشتی گیر لرستانی صاحب مدال برنز شد.

 

دعوت شش موی‌تای کار لرستانی به تیم ملی

فدراسیون انجمن‌های ورزشی کشور از شش لرستانی برای شرکت در رقابت‌های جهانی موی‌تای دعوت کرد. کادر فنی تیم ملی موی‌تای کشورمان از میان قهرمانان مسابقات کشوری که به مناسبت دهه‌ فجر در استان البرز برگزار شد بیست و پنج موی‌تای کار کشورمان را به اردوی تیم ملی دعوت کرد که نام شش لرستانی به چشم می خورد.

 

کوهنورد دورودی پس از 5 روز گم شدن در ارتفاعات اشترانكوه، زنده پیدا شد

کارشناس مسوول مرکز کنترل و هماهنگی عملیات EOC جمعیت هلال احمر لرستان، از پیدا شدن کوهنورد دورودی خبر داد.

عزیزعلی امرایی با اعلام این خبر، افزود: با سپری شدن پنج روز از ناپدید شدن محمد لشنی که به‎منظور فتح “پریزکوه” دل به کوه زده بود، سرانجام جستجوها نتیجه داد و این کوهنورد پیدا شد.

وی ادامه داد: لشنی زنده است و امروز صبح پس از پیدا شدنش که توسط گروه‎های مختلفی صورت گرفت با آمبولانس به بیمارستان انتقال داده شد.

 

تقدیر فدراسیون ووشو از مدیر کل ورزش وجوانان لرستان

در پی برگزاری مطلوب وموفق رقابت‌های قهرمانی ووشو کشور (انتخابی تیم ملی) مهدی علی نژاد و رئیس فدراسیون ووشو کشور، در نامه‌ای از مدیر کل ورزش وجوانان لرستان تقدیر کرد.

 

دعوت کاراته‌کای لرستانی به تیم ملی

سید احمد موسوی  که پیش از این در مسابقات المپیک ناشنوایان که در صوفیه بلغارستان برگزار شده بود، مدال طلا را برای کشورمان به ارمغان آورده بود، بار دیگر از سوی کادر فنی کاراته ناشنوایان کشور، به تیم اردوی آمادگی تیم ملی کشورمان دعوت شد

پیش ازین نیز سیاوش زینی‌وند برای تیم ملی فوتسال، و بهرام بیرانوند برای تیم ملی دوی صحرا نوردی از سوی فدراسیون ناشنوایان، پیوند اعضا و بیماری های خاص کشور دعوت شده بودند.

 

دعوت ورزشکار لرستانی به تیم ملی دوی صحرا نوردی

ورزشکار ناشنوای لرستانی به تیم ملی دوی صحرا نوردی ناشنوایان جمهوری اسلامی ایران دعوت شد.

طبق اعلام فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان، بیماری‌های خاص و پیوند اعضای کشور، بهرام بیرانوند از ورزشکاران تیم دوی صحرا نوردی استان به تیم ملی کشورمان دعوت شد.

 

7 بانوی جودوکار لرستانی به اردوی تیم ملی دعوت شدند

اردوی آماده‎سازی تیم ملی جودوی بانوان با دعوت 23 جودوکار، از 17 بهمن به میزبانی سالن کبکانیان برگزار می‌شود.

،برای حضور در این اردو لیلا چغلوند، معصومه جعفری، عاطفه قربانی، الهام بهرامی، شیما نادری، سپیده میررضایی و نگین مومیوند از لرستان فراخوانده شده‎اند.

 

رییس هیات ورزش‌های ناشنوایان و پیوند اعضای لرستان انتخاب شد

به‌دنبال برگزاری مجمع انتخاب رییس هیات بیماران خاص، ورزش‌های ناشنوایان و پیوند اعضای استان، افسانه هدایت به‌عنوان رییس این هیات ورزشی در استان لرستان انتخاب شد.

 

سرپرست هیات تیراندازی با کمان لرستان مشخص شد

طی حکمی از طرف محمد علی شجاعی رییس فدراسیون تیر اندازی با کمان کشور، احمد رضا دالوند به‌عنوان سرپرست هیات تیراندازی با کمان استان لرستان منصوب شد.

رییس هیات بوکس لرستان منصوب شد

مجمع انتخابات هیأت بوکس استان لرستان با حضور اعضایی مجمع برگزار و مهرداد حمیدیان با 15رای به‌‎عنوان رییس هیات بوکس لرستان انتخاب شد.

رییس هیأت كشتی لرستان عضو مجمع فنی کشتی کشور شد

 

عبداله عزیزپور" معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان لرستان و رئیس هیأت کشتی استان به عنوان عضو مجمع فنی فدراسیون کشتی کشور برگزیده شد‌.

 

یازده بانوی نوجوان والیبالیست لرستانی به تیم ملی کشورمان دعوت شدند

از سوی فدراسیون والیبال وسرمربی تیم ملی بانوان 11 لرستانی به اردوی تیم ملی والیبال دختران نوجوانان کشورمان دعوت شدند.

 

سومی تیم والیبال نشسته لرستان در لیگ برتر

مرحله پایانی لیگ برتر والیبال نشسته با کسب عنوان سومی تیم لرستان به پایان رسید.

در پایان لیگ برتر والیبال نشسته بانوان کشور، تیم ثامن‎الحجج سبزوار با 10 امتیاز، کرمان با 9 و لرستان با 6 امتیاز به ترتیب عناوین اول تا سوم را کسب کردند.

مرحله پایانی این لیگ با حضور تیم‎هایی از خراسان رضوی، اصفهان، کرمان، همدان و لرستان به مدت 2 روز در سالن جانبازان مجموعه ورزشی تختی مشهد برگزار شد .

 

قهرمانی لرستان در بازی‌های بومی محلی غرب کشور

بازی‌های بومی محلی غرب کشور در تویسرکان هم‌زمان با دهه فجر با معرفی برترین‌ها به کار خود پایان داد.

این بازی‎ها با عنوان یادواره شهید مفتح در سالن ورزشی 2 هزار نفری الغدیر تویسرکان با رقابت 120 ورزشکار در سه رشته طناب‌کشی، کشتی و دال‎پلان برگزار شد.

6 تیم از 5 استان کشور در این رقابت‎ها با قضاوت 10 داور با هم به رقابت پرداختند.

هر تیم در مسابقات بازی‌های بومی محلی منطقه 6 کشور 12 بازی انجام داد که در مجموعه تیمی؛ لرستان با کسب 18 امتیاز مقام نخست را کسب کرد، همدان و قزوین نیز جایگاه‎های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

 

صعود تیم ملی هندبال ایران با درخشش لرستانی ها به جام جهانی

مسابقات هندبال قهرمانی آسیا در بجرینبا کسب عنوان سومی وصعود تیم ملی ایران به جام جهانی در بحرین به پایان رسید ودر این صعود نفش 3بازیکن ومربی لرستانی تیم ملی بسیار تاثیر گذار وانکار ناپذیر بود.

 

اسفندماه 92

دعوت 2 لرستانی به اردوی تیم ملی بوکس

کادر فنی تیم ملی 33 بوکسور را برای بازی‌های آسیایی 2014 اینچئون به اردو دعوت کرد.

در لیست اعلام شده از سوی کادرفنی، نام رضا کرزبر و رضا مرادخانی از لرستان نیز به چشم می‎خورد. این مشتزن‎های هم‎استانی به ترتیب در اوزان 56 و 91 کیلوگرم مبارزه می‎کنند.

 

3 مدال طلای خوش رنگ برای وزنه‌بردار نوجوان لرستانی در مسابقات آسیایی

رضا بیرانوند وزنه بردار لرستانی دسته ۸۵ کیلوگرم تیم وزنه‌برداری نوجوانان ایران با اقتدار عنوان قهرمانی نوجوانان آسیا را به دست آورد و هر ۳ نشان طلای این وزن را تصاحب کرد.

افلاك خرم‌آباد قهرمان لیگ دسته اول فوتبال لرستان شد

رقابت‌های فوتبال لیگ دسته اول فوتبال لرستان كه با شركت 5 تیم به مدت 2 ماه در جریان بود با قهرمانی تیم افلاك خرم‌آباد به پایان رسید.

 

سرپرست جدید هیات اسکی لرستان معرفی شد

از سوی سرپرست فدراسیون اسکی کشور‌ ابلاغ ˝فیروز اسماعیلی‌نژاد˝ به عنوان سرپرست هیات اسکی لرستان صادر شد‌.

 

مسوول ورزش طلاب لرستان منصوب شد

طی حکمی از طر ف رضا محمدی اصل مدیر کل اداره ورزش وجوانان استان لرستان حجت السلام والمسلمین محمد بارانی بعنوان مسئول ورزش طلاب استان منصوب شد‌.

 

طالب نعمت‌پور نشان طلای مسابقات جایزه بزرگ فیلا در مجارستان را كسب كرد

تنها طلای ایران در روز اول رقابت‎های بین‎المللی جایزه بزرگ فیلا را طالب نعمت‎پور کسب کرد.

 

چابکسوار لرستانی قهرمان کشور شد

در هفته سوم از مسابقات سوار کاری کورس کشور چابکسوار لرستانی قهرمان شد.

 

 

در مسابقات کورس سوارکاری کشور که در مجموعه سوارکاری شهرستان آبادان برگزار شد.

حسن بزن بیرانوند چابکسوار شایسته لرستانی، دو عنوان اولی ویک عنوان دومی بشرح ذیل کسب کرد

 

انتخاب پدرام به‎عنوان رئیس جدید هیئت بدمینتون لرستان

با برگزاری مجمع انتخابات هیئت رئیسه بدمینتون لرستان، رئیس جدید این هیئت مشخص شد.

در این مجمع که با حضور رضا محمدی‎اصل مدیرکل ورزش و جوانان استان، ابوالفضل مهاجر دبیر فدراسیون بدمینتون و دیگر اعضای مجمع برگزار شد، فریدون پدرام در انتخاباتی نزدیک توانست با یک رأی بیشتر نسبت به سید مرتضی شاهرخی به‎عنوان رئیس جدید هیئت بدمینتون استان انتخاب شود.

در این مجمع، پدرام با 9 و شاهرخی با 8 رأی رقابت نزدیکی داشتند.

 

اعزام 5 هاکی‎باز لرستانی به بنگلادش

تیم ملی هاکی چمنی ایران پنجشنبه به بنگلادش سفر می‌کند.

هاکی‎بازان ایران برای حضور در مسابقات انتخابی بازی‌های آسیایی 2014 اینچئون کره‎جنوبی و کسب سهمیه این بازی‌ها راهی بنگلادش خواهند شد.

یعقوب بهرامی، رضا رحیمی‎پور، رضا عباسی، شایان بزرگ‎زاده و سید محسن قاسمی از لرستان جزو نفرات اعزامی تیم ملی هاکی چمنی ایران به این رقابت‎ها هستند.

این مسابقات از 24 اسفندماه تا چهارم فروردین با حضور تیم‌های عمان، بنگلادش، سریلانکا، سنگاپور، چین تایپه، هنگ‎کنگ، قطر و ایران برگزار خواهد شد.

 

مدیرکل سابق ورزش و جوانان لرستان، سرپرست مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب شد

در حكمی از سوی ˝مصطفی مدبر˝ مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور، مدیرکل پیشین ورزش و جوانان لرستان به‎ عنوان سرپرست مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب تهران منصوب شد.

 

لرستان قهرمان مسابقات کیگ بوکسینگ کشور شد

رزمی کاران لرستانی برای ششمین دوره پیاپی به عنوان قهرمانی مسابقات کشوری کیک بوکسینگ دست یافتند.

مسابقات قهرمانی کشور سبک کیگ‌بوکسینگ با شرکت 288 ورزشکار از 19 استان کشور به میزبانی تهران برگزار شد که رزمی کاران لرستانی توانستند در پایان آن قهرمانی رقابت‌ها را از آن خود کنند.

 

برگزاری اردوی انتخابی تیم ملی فوتبال ناشنوایان با دعوت از 6 لرستانی

اردوی انتخابی تیم ملی فوتبال ناشنوایان با حضور شش بازیکن لرستانی از 21 اسفندماه شروع می‎شود.

مرحله دوم از اولین اردوی انتخابی تیم ملی فوتبال ناشنوایان به منظور شرکت در سومین دوره مسابقات قهرمانی فوتبال ناشنوایان آسیا - اقیانوسیه 2014 از 21 اسفندماه به میزبانی تهران برگزار می‌شود.

برای شرکت در این اردو، بهمن کوه کردزاده، احمد نعمتی، حبیب محمدی، محمود دریکوند، علی زینالوند و مسلم طاهرپور از لرستان نیز دعوت شده‎اند.

 

دعوت 4 رکابزن لرستانی به اردوی تیم‎های ملی بزرگسالان و جوانان

با تصویب کمیته فنی فدراسیون دوچرخه‎سواری دومین مرحله اردوی آمادگی تیم ملی از دهم فروردین آغاز می‎شود.

فدراسیون دوچرخه‎سواری در نظر دارد دومین مرحله اردوی آمادگی تیم ملی آقایان را در رشته‎های سرعت، استقامت و نیمه استقامت را به مدت هشت روز در محل کمپ تیم‎های ملی پیست دوچرخه سواری مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار کند.

بر این اساس اسامی رکابزن‎ها برای حضور در این اردو اعلام شده که در رده بزرگسالان، فرزین عرب و مازیار فرزاد و در رده جوانان سید علی رضوی و محمدامین مرادی از لرستان نیز دعوت شده‎اند.

 

دعوت 5 لرستانی برای حضور در اردوی تیم‎های ملی کشتی آزاد و فرنگی

اردوي‎های آمادگی تيم‎های ملي كشتي فرنگي و آزاد بزرگسالان با حضور 5 لرستانی آغاز می‎شود.

در اردوی فرنگی که از پنجم فروردين سال 93 در خانه كشتي تهران شروع و تا 18 همین ماه ادامه دارد، برومند اصلان در وزن 71 کیلوگرم و طالب نعمت‎پور کشتی‎گیر 85 کیلوگرمی لرستان نیز دعوت شده‎اند.

همچنین اردوی تیم ملی کشتی آزاد برای شرکت در رقابت‎های قهرمانی بزرگسالان آسیا روزهای 7 تا 20 فروردین در خانه کشتی شماره یک تهران برگزار می‌شود.

برای حضور در این اردو پیمان یاراحمدی و مصطفی قیاسی در اوزان 70 و 74 کیلوگرم و غلام‎رضا محمدی مربی باسابقه لرستانی دعوت شده‎اند.

 

دعوت 3 لرستانی به تیم ملی فوتسال جوانان

22 بازیکن به اردوی انتخابی تیم ملی فوتسال جوانان ایران دعوت شدند كه بين آن‌ها نام 3 بازيكن لرستاني نيز به چشم مي‌خورد.

فرشید نادری، فرید نادری و امین امیری 3 بازيكن لرستاني هستند كه در اين مرحله از اردوي تيم ملي جوانان فوتسال كشورمان حضور خواهند داشت.

 

دعوت 5 بانوی جودوکار لرستانی به اردوی تیم ملی جوانان

اردوی آمادگی تیم جودوی بانوان در رده سنی جوانان از 20 اسفند ماه شروع خواهد شد.

این اردوی آمادگی به مدت هفت روز با حضور 31 جودوکار در تهران برپا می‎شود.

نرگس طالب‎زاده، الهام بهرامی، نگار ملکی، کیمیا علی‎پناه و نرگس حسنوند از لرستان، جزو نفرات دعوت شده به اردو هستند.

جودوکارهای دعوت شده برای حضور در اردو باید ساعت 10 صبح بیستم اسفند ماه خود را به مسوول اردو معرفی کنند.

 

صعود صبای تهران و پاسارگاد خرم آباد به لیگ دسته دوم امید های ایران

مسابقات فوتبال منطقه چهار امید‌های ایران با شش تیم به مدت ۵روز در ورزشگاه تختی خرم آباد با صعود تیم‌های صبای تهران وپاسارگاد خرم آباد به پایان رسید.

در روز پایانی این رقابت‌ها در بلزی اول که از حساسیت بالای برای دوتیم برخوردار بود تیم صبای تهران توانست با تک گل مهاجم گلزن وآقای گل مسابقات محمد‌نژاد حسینی یک بر صفر بر استقلال اهواز غلبه کند وبا ۱۰ امتیاز به عنوان تیم اول به لیگ دسته دوم امیدهای ایران صعود کرد.

 

کسب نشان طلای ووشوکار لرستانی در رقابت‎های جوانان جهان

تیم ایران در بخش ساندا، قهرمان جوانان جهان شد که در این پیکارها ووشوکار لرستانی نیز عنوان نخست را کسب کرد.

این رقابت‎ها در کشور ویتنام برگزار شد که میلاد عارفی‎مقام ورزشکار هم‎استانی موفق شد در وزن 75 کیلوگرم با برتری 2 بر صفر برابر حریف قزاق در بازی پایانی به مقام قهرمانی برسد. او در دورهای قبل توانسته بود حریفانی از هند و افغانستان را از پیش رو بردارد.

 

* بديهي است كه به دليل گستردگي فعاليت‌هاي ورزشي، اين‌ها فقط بخشي از موفقيت‌ها و رويدادهاي ورزش استان در سال 1392 بود.

 

گردآوري و تدوين: محمود داودی‌نژاد / نشریه طلوع ورزش

 بازنشر در پایگاه خبری یافته

 

 

دیدگاه‌ها  

#1 نعمت 1393-01-04 19:45
داداش من شما با چه منطقی از وضعیت ورزش لرستان دفاع می کنید ؟! موفقیت ورزشکاران را با کدام دلیل و استناد به حساب مدیریت ورزش می گذارید!!!! اگر کمی با دید کارشناسی به عملکرد ورزش استان در سال گذشته بنگریم متوجه می شویم نه تنها پیشرفت نکردیم بلکه پسرفت داشتیم!!! جهت اطلاع شما
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا