یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدتی است بحث پیرامون انتخاب و انتصاب مدیر کل جدید ورزش و جوانان لرستان بالا گرفته است.
هر کدام از پیشکسوتان یا قهرمانان و ورزشکاران لرستانی را که می‌بینید خبر از معرفی یک گزینه‌ی جدید می‌دهد و می‌گوید که فلانی هم کاندیدای مدیر کلی است زیرا پشت او به چند نماینده مجلس یا سیاسیون نزدیک به دولت گرم است و به همین خاطر شانس بالاتری برای «تصاحب» این مقام و منصب دارد.
ما که بیرون گود نشسته‌ایم و البته نمی‌گوییم «لِنگش کن»، چون می‌دانیم عاقبت این قبیل «تصاحب‌ها»، لَنگ کردن ورزش و ورزشکاران است و از طرفی، نوشتن چنین نصیحت‌نامه‌هایی تأثیری بر منتخب و انتخاب‌کننده در این زمینه ندارد زیرا آنان که عشق و عطش پست و مقام گرفتن به سرشان زده، به هیچ وجه از موضع خود کوتاه نمی‌آیند و آن‌ها هم که نقشی در این انتصاب‌ها دارند، حتماً باید لطف کسانی که روزی حمایتشان کرده و سنگ آن‌ها را به سینه زده‌اند، جبران کرده باشند.
اما جهت درج در تاریخ می‌نویسیم این ره که کاندیداهای مدیر کلی و حامیان آن‌ها می‌پیمایند به تُرکستان ختم می‌شود زیرا آزموده‌های مزین به فلان جناح و یا نزدیک و چاکر فلان نماینده و مسئول ... قبلاً بخت خود را با چنین روش‌هایی آزموده‌ و امتحان پس داده‌اند.
واقعیت این است که خروجی خاص و مثبتی از نیروهای وابسته و غیرمستقل به جامعه ورزش ما نخواهد رسید مگر افزودن بر کوله‌بار رنج و مشکلات ورزش و ورزشکاران لرستان!
اتفاقاً فرشته‌های نجات ورزش لرستان که شیفته‌ی خدمت‌اند و نه تشنه‌ی قدرت، هیچ‌گاه بین گزینه‌های نمایندگان و سیاسیون نیستند زیرا اصولاً از لابی‌گری و رایزنی و چاکربازی بیزارند و هیچ‌گاه استقلال و انسانیت خود را در قبال پست و مقام، معاوضه و معامله نمی‌کنند.
 با وجودی که در همان اداره کل ورزش و جوانان لرستان نیز گزینه‌های مناسب مدیریت وجود دارد، این نیروها نه این طور مواقع دیده می‌شوند و نه جماعت نماینده مجلس و استانداری و وزارت سعی در دیده شدن آن‌ها دارند زیرا مؤثران در انتصاب، معمولاً به جای انتخاب بر مبنای شایستگی، هر کدام دنبال گزینه‌ای می‌گردند که منافع مورد نظر خودشان را تأمین کند و نه منافع ورزش لرستان را!
 لذا انتخاب و انتصاب گزینه‌‌ای لایق و واقعاً شایسته، تقریباً غیرممکن است زیرا اصولاً چنین گزینه‌ای، اهل لابی و ارتباطات خارج از عدالت با برخی نیروهای وزارت، استانداری و مجلس نیست. کسی که چنین باشد، از اول سنگ بنای کارش کج و به وابستگی نهاده شده و البته باید به خاطر بسپارد همان‌طور که با این روش به پُست و مقامی می‌رسد، با همین روش هم روزی کنار گذاشته خواهد شد!
شأن و مقام مدیریت به دلایلی که ذکر شد متأسفانه آن‌قدر در لرستان پایین آمده که هر کسی خود را شایسته و لایق آن می‌داند! اما غافل از این است که ملاک و معیار اصلی سنجش صلاحیت و مقبولیت، افکار عمومی و مردم هستند که معمولاً به این قبیل مدیران وابسته و تحمیلی، نظر مساعدی ندارند زیرا نیک می‌دانند که از آنان برای حل مشکلات هزارتوی ورزش دیارشان، آبی گرم نخواهد شد و بیشتر چاکر مسئولانی هستند که هم‌جناح آن‌ها بوده یا آنان را در راه دست‌یازی به پست و مقام، یاری کرده‌اند تا این که خدمتگزار مردم و ورزشکاران باشند.
کسانی که با لابی نمایندگان یا سیاسیون قصد تحمیل خود بر ورزش لرستان را دارند، در همان آزمون مصاحبه مردمی اولیه، مردود می‌شوند.
 مدیر واقعی و گزینه‌‌های نجات‌دهنده، بین همان نیروهای فاقد وابستگی و لابی هستند، نه بین وابستگان و شیفتگان قدرت که به هر طریق سعی در مطرح کردن نام خود دارند و بدون اجازه‌ی پدرخوانده‌های منصب‌ دهنده‌شان، آب هم نمی‌خورند، زیرا این‌ قبیل کاندیداها پیش از آن که با خدا و مردم برای خدمت عهد بسته باشند، با سیاسیون معامله نموده و استقلال و عدالت کاری خود را پیش‌فروش کرده‌اند ...
انتصاب مدیر کل ورزش و جوانان، ویترین کار سیدموسی خادمی و نمودی از نمونه مدیریت او در لرستان نیز هست. استانداری که وقتی بسیاری از اصحاب رسانه نگرش و کارنامه‌ای انتصاب‌های او را با استانداران دو دهه اخیر لرستان مقایسه می‌کنند، اکثرا بر ضعیف بودن تیم و مهره‌های انتصابی در زمان او متفق‌القول هستند؛ اگر چه وی این اواخر سعی کرد برخی اشتباهات قبلی را جبران کند، اما رویه‌ی انتخاب مدیر کل جدید ورزش و جوانان استان، این طور نشان نمی‌دهد و می‌تواند شمشیر دو لبه برای خادمی و دولت تدبیر و امید در آخرین ماه‌های حضور آن‌ها در رأس امور باشد!
 
پایگاه خبری یافته

دیدگاه‌ها  

#1 بهروز 1399-07-09 15:51
این آخر را خوب آمدی هر کدام از اینها که دارند تلاش میکنند مدیر شوند سال بعد که دولت جدید می آید و باید خداحافظی دردناکی با این صندلی در میان تمسخر رقبا داشته باشند به نظرم نمی ارزد
نقل قول کردن
#2 بیرانوند 1399-07-10 07:18
آقای کریمی خود در مدیری توانمند است که به رغم بیماری کرونا که حاصل بازدیدهای مکرر ایشان از شهرستانها بو د اما باز با تمام توان درحال خدمت است . چرا نمایندگان و طرفداران سینه چاک آنها دست ازسرورزش برنمیدارند . بابا برید اداره ای دیگر را تصرف کنید شما که قصد خدمت ندارید هر اداری باشه چه فرق براتون داره
نقل قول کردن
#3 علیرضا 1399-07-10 08:48
با تشکر از مدیریت محترم پایگاه یافته که به جد پیگیر انتصاب مدیری شایسته برای ورزش استان را دارند و دغدغه ایشان میباشد، متاسفانه بیش از سه هفته از اتمام حجت وزارت ورزش با مدیر کل استان میگذرد اما در این سه هفته آنچنان بازار شایعه و حاشیه در این مجموعه جولان داده که باعث تمسخر و ریشخند ونقل محافل مردم شده است ، و دلایل اصلی آنهم علاوه بر عدم انتصاب به موقع سرپرست ، با حمایت و قاطعیت از طرف وزارت ،بلکه وجود مدعیان پرو پا قرص و چغری است که تعدادشان از نیروهای اداره کل ورزش و جوانان بیشتر است و به هیچ سراطی مستقیم نمیشوند الی حضور در طبقه سوم ساختمان جنب پارک معلم!!
از وزیر ،استاندار و نمایندگان محترم خواسته ایی کوچک دارم، آنهم قبل از هرگونه حرکتی هم از خود هم از کاندیدای محترم بپرسند که دلیل این همه پا فشاری برای مدیرکلی ورزش چیست؟ همین..
نقل قول کردن
#4 خرم آباد ی 1399-07-12 23:55
از وزیر ،استاندار و نمایندگان محترم خواسته ایی کوچک دارم، آنهم قبل از هرگونه حرکتی هم از خود هم از کاندیدای محترم بپرسند که دلیل این همه پا فشاری برای مدیرکلی ورزش چیست؟ همین..
تنها دلیل پافشاریشون فقط ماشین هایما سفید و خونه سازمانی و حقوق و مزایایی مدیرکلی ورزش و جوانان است و بس
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا