یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

كلنگ دهکده المپیک خرم‌آباد 6 اردي‌بهشت 1386 با حضور "پرويز داودي" معاون اول رئيس جمهور و جمعي مسئولان لرستان در منطقه كمالوند خرم‌آباد بر زمين زده شد.
مدتي پس از آن، در مراسمي "محمد علی‌آبادی" ریاست وقت سازمان تربیت بدنی، برخي نمایندگان خرم‌آباد و لرستان مجلس‌، محسني‌ثاني استاندار وقت و جمعی از مسئولان دوباره كلنگ اين طرح عنوان دهکده المپیک یا پارک ورزشی با هدف ایجاد کمپ و محل اردوهای تیم‌های ملی و حتی تیم‌های مختلف ورزشی کشورهای همسایه در زميني به مساحت 252 هكتار به زمین زده شد!
 پروژه ای که کم‌تر کسی فکر می‌کرد پس از 8 سال از آن زمان در وضعیتی قرار بگیرد که هيچ اميدي به احداث دهکده نباشد. اين پروژه كه با توجه به كم بودن سرانه فضای ورزشی لرستان می‌توانست گامي بلند و موثر در پیشبرد و پیشرفت ورزش استان باشد، مثل بسياري از كلنگ‌هاي نافرجام لرستان ابتر ماند!
در مصوبات سفر دوم رياست جمهوري قيد شده بود كه اين دهكده تا سال 92 به بهره‌برداري خواهد رسيد، اما با وجود اين وعده‌ها بعد از گذشت چند سال و با توجه به عدم پي‌گيري‌هاي لازم از سوي مسوولان وقت، ساخت اين مكان در زمان‌بندي مورد نظر غير ممكن شد و دهكده المپيك با تغيير نام و با تعيين مشاور جديد و هماهنگي اداره كل ورزش و جوانان استان و بررسي نيازهاي واقعي شهر خرم‌آباد، قرار شد در مكان فعلي آن تحت عنوان مجموعه‌اي ورزشي و نه دهكده المپيك احداث شود.
 مدیر کل ورزش و جوانان استان چندی پیش در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با اشاره به وضعیت مجموعه ورزشی دهکده المپیک خرم‌آباد اظهار داشت: نام دیگر این مجموعه دهکده المپیک نیست چرا که تنها 3 مجموعه ورزشی از آن باقی مانده است.
"علي‌ياور عزيزپوفرد" با بیان این که در حال حاضر 3 فضای ورزشی از دهکده المپیک باقی مانده که نمی‌توان نام آن‌ها را مجموعه گذاشت چرا که در مسافت‌های دور از یک‌دیگر قرار دارند، تصریح کرد: این 3 فضای ورزشی شامل یک زمین فوتبال ۱۵ هزار نفری یک سالن ژیمناستیک و یک سالن دوومیدانی است.
وي گفت: ورزشگاه 15 هزار نفری فوتبال مجموعه ورزشی دهکده المپیک خرم‌آباد كه مسكن و شهرسازي مجري آن است تا پایان سال ۹۴ به بهره‌برداری می‌رسد.
 طبق شنیده‌ها نیز نام اين ورزشگاه مزین به نام یادگار امام (ره) خواهد شد.
شاید قصه تلخ نبود ورزشگاه استاندارد در شهر دورود و بالطبع سقوط تیم گهر به لیگ‌های پایین‌تر را هرگز لرستانی‌ها و به خصوص دورودی‌های فوتبال‌دوست از یاد نبرند. تراژدی تلخی که شاید برای مرکز استان هم در صورت صعود تیم خیبر خرم‌آباد به لیگ برتر و نبود ورزشگاهي آماده و استاندارد اتفاق بیفتد.
دهکده المپیک خرم‌آباد نوش‌دارویی بعد از مرگ سهراب/ وقتي علي‌آبادي كلنگ ابتر زد
ورزشگاه ورزشگاه پیر تختی خرم‌آباد با حدود 65 سال قدمت که هم اکنون میزبان بازی‌های خیبر در لیگ یک است هم به لحاظ سخت‌افزاری و هم گنجایش هواداران خیبر از استانداردهای کنفدراسیون فوتبال آسیا دور بوده و این مهم تسریع در ساخت ورزشگاه واقع در دهکده المپیک سابق را دو چندان می‌کند.
بی‌شک راه‌اندازی هر چه سریع‌تر ورزشگاه فوتبال دهکده المپیک نقش بسیار بالایی در موفقیت حال و آینده خیبر در سطح لیگ یک و در صورت صعود نماینده غرب کشور به لیگ برتر خواهد داشت و در روحیه بازیکنان و کادر فنی و القا روند شتاب گرفته توسعه لرستان به تیم‌های میهمان تاثیر به سزایی مي‌گذارد.
صنعت فوتبال نقش بی‌بدیلی در پیشرفت جوامع امروز داشته و حضور تیم خیبر در سطوح بالاتر می‌تواند بر روند توسعه وشکل‌گیری یک نگاه فرامنطقه‌ای مثبت برای مرکز لرستان و پیرو آن کل استان اثرات بسیاری داشته باشد.
البته در کنار حضور خیبر در سطوح بالای فوتبال ایجاد زیرساخت‌های این صنعت در مرکز استان علاوه بر بالا رفتن سرانه ورزشی لرستان ميرحسين شيخي‌بهاروندمی‌تواند محرومیت استان را به ذهنیتی مثبت از توانایی‌ها و قابلیت‌ها ما مبدل نماید و این جز در سایه توجه مسئولان استان به ساخت اماکن ورزشی در این سطح و بهره‌برداری سریع‌تر از پروژه‌هایي نظير دهکده المپیک خرم‌آباد محقق نخواهد گردید.
 
 میرحسین  شیخی‌بهاروند
کارشناس ارشد روابط بین‌الملل
 
 

دیدگاه‌ها  

#1 حامد 1394-11-14 09:28
دقیقا یادم نیست اما فک کنم همون سال 86 قرار بود 113 پروژه در اون دهکده احداث بشه ، چند سال بعد شد 69 طرح و همین روند ريزشي ادامه داشت تا شد سه پروژه ، مسئولین شهری و استاني ميتونن با دلیل دوباره دهکده المپیک لرستان رو با طرح های اولیه راه اندازی کنند از طریق مجلس ، چون در آینده ای نه چندان دور المپیک در ايرانه. متاسفانه نماینده ها هم عقیده نیستند . همین استادیوم در اول 50 هزار نفری بود ، بعد شد 30 هزار نفری الانم 15 ، تختی هم 15 هزار نفری ، پس چیزی تغییر نکرده و جای خوشحالی نداره .
نقل قول کردن
#2 منتقد 1394-11-14 09:30
در رده بندی استانهای تیپ 3 هم در رده آخر قرار گرفتیم!
استان قم سوم شد ..
نقل قول کردن
#3 سعید 1394-11-14 09:33
اگه همین 3 تا هم درست بشه من رگ خودمو میزنم
نقل قول کردن
#4 مهران رشیدی 1394-11-14 11:17
یادگار امام (ره) اسم مقدسیه ولی بنظرتون با وجود این همه اسامی زیبا و مقدس،اسم تکراری (اسم ورزشگاه و استخر آموزش و پرورش در جنوب شهر هم همينه) گذاشتن کار درستیه؟؟؟
در ضمن این ورزشگاه متاسفانه از شهر دوره و راه دسترسی درست و حسابی نداره و مطمئنا تا پایان 94 هم افتتاح نمیشه
به هر حال امیدوارم با وجود این همه مشکل مسئولین یه ذره خلاقیت به خرج بدن تا یه ورزشگاه زیبا بشه مثل طرح پیش پا افتاده رنگ بندی صندلیهای تختی کار سر سری انجام ندن
نقل قول کردن
#5 M 1394-11-14 11:47
لرستان سرزمین کلنگ های بی هدف

یافته جان میتونی شمار این ها رو به دست بیاری

تعدادشون که از دست ما مردم در رفته
نقل قول کردن
#6 حمید ت 1394-11-14 11:55
قرار بود تا پایان امسال ورزشگاه دو و میدانی دهکده المپیک اماده بهره برداری شود که تا الان خبری در رسانه ها در این رابطه شنیده نشده .. در ضمن ورزشگاه تختی خرم اباد بسیار قدیمی است و گنجایش تماشاچیان را ندارد و در شان مرکز استان نیست ..امیدوارم هر چه زودتر ورزشگاه فوتبال دهکده المپیک اماده بهره برداری شود
نقل قول کردن
#7 خیبر خرم آباد 1394-11-14 12:18
والا هه ای ورزشگاه تختی بیتره
هم دوطرف زمی جایگاه تماشاگر داره هم ها ده مین شهر
هه ری تختی کار بکن ، نهاستیم ای ورزشگاه بد ترکیبن
نقل قول کردن
#8 محمدرضا 1394-11-14 14:02
خوبه ورزشگاه بسازن ولی داخل شهر باشه بهتره تا خارج از شهر
نقل قول کردن
#9 بابک 1394-11-14 14:59
آفرین
نقل قول کردن
#10 شهبازی 1394-11-14 15:21
سلام استاندار محترم و دولت عزیز تدبیر و امید توقع داریم پروژه ها را سامان دهند و از اع
نقل قول کردن
#11 کیوان 1394-11-15 11:34
ما لرستانی ها فراموش شدیم باید تحمل کنییم جز تحمل کاری از دستمون بر نمیاد اخه دستمون به جاییی نمیرسه پول هم نداریم مهاجرت به شهری دیگه کنییم و د آخر تحمل و تحمل نا زنده ابم
نقل قول کردن
#12 لرستانی 1394-11-15 16:18
کاش استادیوم زودتر راه بیفته ماهم بریم مثل اصفهانیا که میرن فولادشهر ماهم بریم کمالوند تماشای دیدار خیبر و پرسپولیس
نقل قول کردن
#13 چرا 1394-11-18 13:26
ورزشگاه تختی داخل شهره همه بهش درسترسی دارن ورزشگاه بیرون از شهر کی میره!؟ واسه بعضی ها هم که از لحاظ مالی ناتوان هستند سخت تا اونجا برن!
نامش رو هم یه چیز جدید بذارید. توی همه شهر ها و استانها اسم های تکرار وجود داره!
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا